Mazda 2 - którą wersję wybrać?

Mazda 2 - ceny, wyposażenie - poradnik kupującego

Mazda 2 to ciekawa oferta: najmniejszy silnik ma aż 1,5 litra i dobre osiągi, wszystkie silniki z gamy mało palą, a automatyczna skrzynia biegów ma bardzo konkurencyjną cenę. Która wersja jest dla Ciebie?

Mazda 2 - którą wersję wybrać?

 

Zacznijmy od wersji najtańszej i na początku zaznaczymy, że w odróżnieniu od danych technicznych z naszej prezentacji Mazdy 2, tym razem zaprezentujemy dane dla wersji na rok 2018. Co ciekawe, jedne wersje mają nieco lepsze, a inne nieco gorsze osiągi. Wzrosła też nieznacznie masa samochodu, ale wszystkie te różnice są kosmetyczne. A teraz zobaczmy, co oferuje…

Mazda 2 1.5 Skyactiv-G 75 KM z wyposażeniem SkyGo za 51 900 zł

Przede wszystkim – solidny, wolnossący silnik benzynowy. Ma on co prawda skromnie wyglądające 75 KM mocy, ale na tle konkurencji, która podobną moc wyciska z litrowych trzycylindrowych kosiarek, najtańsza i najsłabsza Mazda 2 jest prawdziwym mocarzem.

Wystarczy powiedzieć, że ten samochód rozpędza się od zera do stu kilometrów na godzinę w zaledwie 12 sekund. Znacie konkurenta w segmencie B, który w podstawowej wersji ma tak dobre osiągi?

Ale zobaczmy, czy temu pojazdowi czegoś brakuje, czy też mamy do czynienia z kompletnym, gotowym do jazdy produktem. W standardzie najprostszej Mazdy 2 1.5 Skyactiv-G w specyfikacji SkyGO znajdziesz między innymi:

Mazda 2 - którą wersję wybrać?

  • 6 poduszek powietrznych
  • możliwość odłączenia poduszki pasażera
  • mocowania fotelika dziecięcego ISOFIX na tylnej kanapie
  • system monitorowania ciśnienia w ogumieniu (TPMS)
  • system wspomagania ruszania pod górę (HLA)
  • halogenowe reflektory główne i światła do jazdy dziennej
  • zestaw naprawczy do opon z kompresorem
  • system automatycznego wyłączania silnika na postoju start/stop (u Mazdy: i-STOP)
  • światła przednie z funkcją oświetlania drogi do domu
  • elektrycznie sterowane lusterka
  • elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu (nie, to nie jest błąd!)
  • regulowaną wysokość fotela kierowcy
  • centralny zamek z pilotem
  • uruchamianie silnika przyciskiem
  • radio z RDS i odtwarzaczem MP3 (4 głośniki)
  • sterowanie radiem na kierownicy
  • gniazda wejściowe AUX i USB
  • komputer pokładowy
  • tapicerkę tkaninową Standard
  • składane oparcie tylnej kanapy (niedzielone)
  • kierunkowskazy w lusterkach bocznych (lusterka w kolorze nadwozia)
  • koła 185/65 R15 na stalowych felgach z kołpakami

Czy da się dokupić klimatyzację?

Mazda 2 - którą wersję wybrać?

Nie.

A nawigację?

Też nie.

Pomijamy więc tę wersję Mazdy 2, bo auto bez klimatyzacji w polskim klimacie nie nadaje się do jazdy w lecie, a do tego stanowi kłopot przy odsprzedaży. Zdecydowanie lepszym pomysłem jest wybór…

Mazda 2 1.5 Skyactiv-G 90 KM w specyfikacji SkyMotion za 54 900 zł

Osiągi tego samochodu są po prostu genialne jak na 90 koni mechanicznych: przyspieszenie od zera do „setki” trwa zaledwie 9,7 sekundy, a prędkość maksymalna to 188 km/h. To wygląda dobrze! Mazda waży zaledwie tonę, więc silnik ma niewiele pracy.

W porównaniu z wersją SkyGo, mamy tutaj dodatkowo:

Mazda 2 - którą wersję wybrać?

  • manualną klimatyzację
  • podgrzewane lusterka boczne
  • regulowaną wysokość fotela pasażera
  • zestaw głośnomówiący Bluetooth ze sterowaniem na kierownicy
  • tempomat i ogranicznik prędkości
  • tapicerkę tkaninową Medium
  • skórzaną kierownicę i gałkę dźwigni zmiany biegów
  • skórzaną dźwignię hamulca ręcznego
  • dzieloną tylną kanapę
  • niezależne lampki sufitowe dla kierowcy i pasażera

Czyli klimatyzacja jest, a czy można do tej wersji dokupić fabryczną nawigację Mazdy?

Mazda 2 - którą wersję wybrać?

  • Niestety, nie. Aby było to możliwe, trzeba wybrać…
  • Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 90 KM SkyEnergy za 60 400 zł
  • Takie auto ma w porównaniu z wersją SkyMotion dodatkowo:
  • system ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu (LDW)
  • radio z RDS, odtwarzaczem MP3 i 6 głośnikami
  • tuner radia cyfrowego DAB
  • 2 porty USB i 1 gniazdo AUX
  • centralny, siedmiocalowy wyświetlacz (sterowanie dotykowe tylko na postoju)
  • fabryczny system multimedialny
  • sterownik HMI (pokrętło na konsoli między fotelami)
  • odtwarzacz płyt kompaktowych
  • przyciemniane tylne szyby (boczne i na klapie bagażnika)
  • koła z lekkiego stopu o rozmiarze 185/65 R15

Oto nareszcie, po dokupieniu fabrycznej nawigacji za 2100 zł, mamy wreszcie kompletną Mazdę 2. Co można jeszcze do niej dokupić, gdyby komuś było mało?

W pakiecie Comfort za 2500 zł dostaniesz:

Zanim przeczytasz więcej, zobacz inne nasze artykuły:

Mazda 2 - którą wersję wybrać?

  • automatyczną klimatyzację
  • system monitorowania martwego pola lusterek wstecznych (BSM)
  • monitorowanie ruchu poprzecznego przy cofaniu (RCTA)
  • czujnik deszczu (automatyczne wycieraczki)
  • czujnik zmierzchu (automatycznie włączane światła mijania)

Z kolei pakiet LED obejmuje pełne przednie światła LED (włącznie z tymi do jazdy dziennej) oraz diodowe światła przeciwmgielne i kosztuje 2900 zł.

To zastanawiająco atrakcyjna cena jak na reflektory full led, gdzie jest więc haczyk? Tu: zakup tego pakietu wymaga zakupu pakietów: City i Comfort.

W pakiecie City znalazły się podgrzewane przednie fotele oraz tylne czujniki parkowania, cena pakietu to 1500 zł.

Można jeszcze dokupić automatyczną skrzynię biegów. Mazda 2 1.5 Skyactiv-G 90 KM z sześciobiegowym automatem kosztuje 63400 zł czyli zaledwie o trzy tysiące złotych drożej od wersji z manualną skrzynią biegów. To brzmi prawie jak okazja – i można powiedzieć, że takie właśnie jest. Idealna wersja do miasta.

Automat występuje z 90-konnym silnikiem także w wersji SkyPassion i kosztuje 70 900 zł, ale ponieważ mamy do omówienia jeszcze jeden silnik, to opiszemy wersję 115-konną z sześciobiegową skrzynią manualną.

Mazda 2 - którą wersję wybrać?

Mazda 2 1.5 Skyactiv-G 115 KM w specyfikacji SkyPassion za 69 900 zł

Co takiego ma Mazda 2 w wersji SkyPassion, że warto na nią wydać takie pieniądze? Przede wszystkim fantastyczny, żywotny, spontanicznie wchodzący na obroty silnik, który wraz z niską masą samochodu przywodzi na myśl auta GTI z lat 80. ubiegłego wieku. A one dawały mnóstwo frajdy, ale nie były tak niedorzecznie szybkie, jak dzisiejsze turborakiety, których maksymalne osiągi nadają się bardziej na tor niż do codziennej jazdy.

Mazda ma tu inną receptę. Pokazuje, że można nadal oferować auto, które nie jest piekielnie szybkie, ale prowadzący je kierowca czuje się świetnie, z uśmiechem zmieniając biegi i wciskając gaz, i nadal jadąc bezpiecznie. Solidne dziewięć sekund do „setki” to w miejskim aucie naprawdę dobry wynik.

A wyposażenie?

Zanim przejdziesz dalej - wybierz markę, model i rocznik poniżej i sprawdź, ile możesz zaoszczędzić na ubezpieczeniu Twojego samochodu OC i AC!

Mazda 2 - którą wersję wybrać?

Mazda 2 w specyfikacji SkyPassion ma wszystko to, co wersja SkyEnergy, plus trzy pakiety: City, Comfort i LED. Do tego dochodzi system autonomicznego hamowania przy małej prędkościach, obejmujący monitorowanie ryzyka kolizji z przodu, elektrycznie składane lusterka, a w wersji 90-konnej z automatem przy kierownicy znajdą się łopatki do zmiany biegów.

Tapicerka też będzie materiałowa, tym razem przynajmniej jej nazwa – Premium – więcej obiecuje. Przedni grill będzie miał lakier fortepianowy, na dachu pojawi się antena w kształcie płetwy rekina, także wydech wyładnieje dzięki ozdobnej końcówce. Mazda 2 SkyPassion stoi na 16-calowych oponach o nieprzesadnie niskim profilu (185/60 R16) i aluminiowych felgach w kolorze Gun Metallic.

Opcje?

Są. Można dokupić pakiet Safety za 2900 zł, a w nim:

  • system autonomicznego hamowania podczas jazdy tyłem (SCBS-R)
  • automatyczne przełączanie ze świateł drogowych na mijania (HBC)
  • kolorowy wyświetlacz przezierny head-up
  • zestaw wskaźników z centralnym obrotomierzem
  • system wykrywania zmęczenia kierowcy (Driver Alert)
  • dostęp bezkluczykowy
  • kamerę cofania…

Mazda 2 - którą wersję wybrać?

…i gdyby tego nadal było mało, pozostaje jeszcze pakiet Pure White lub Pure Black, o kolorze foteli adekwatnym do nazwy, za 1900 zł, oprócz efektownej tapicerki częściowo skórzanej obejmuje on także srebrne, lanserskie felgi. Pozostaje jeszcze ubezpieczeniowa gwarancja, przedłużająca gwarancję fabryczną o…

  • 12 miesięcy lub do 120 tys. km za 634 zł
  • 24 miesiące lub do 150 tys. km za 972 zł

…i oczywiście polecamy tę drugą opcję, bo to mniej niż 500 zł rocznie za dodatkowy spokój. A ten podobno jest bezcenny :)

Czy mamy dla Ciebie jakiś typ?

Tak. Ale najpierw popatrz na ten trójwarstwowy lakier metaliczny Crystal Soul Red, bo Mazdy wyglądają w nim podobno najbardziej efektownie:

Mazda 2 - którą wersję wybrać?

...niestety ten metaliczny ozdobnik to niemały wydatek, bo kosztuje aż 3200 zł. Zwykły "metalik" to wydatek 2000 zł, a pośrodku znajduje się trójwarstwowy kolor Machine Gray za 2600 zł. A wracając do naszego typu dla Ciebie to...

Minimum już poznałeś lub poznałaś: 90 KM i klimatyzacja, czyli co najmniej Mazda 2 SkyMotion za 54 900 zł. Jeżeli tylko bierzesz pod uwagę nawigację akcesoryjną lub w telefonie, to taka Mazda jest dla Ciebie.

Ale jeżeli chcesz poznać możliwości multimediów Mazdy, to trzeba będzie dopłacić. I będą to dobrze zainwestowane pieniądze, chociaż wymieniona wyżej cena 54 900 zł za miejskie, 90-konne auto, wydaje się nam złotym środkiem. Bardzo dobrą cenę ma także wersja z automatyczną skrzynią biegów.

Niedługo napiszemy o tym, jak Mazda 2 sprawiła się w naszym teście.

Tekst: motospace.pl, zdjęcia: Mazda.

Autor: Michał Krasnodębski Facebook

Fan motoryzacji od dziecka, absolwent Wydziału Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej. W prasie motoryzacyjnej od 19 lat. Z radością tłumaczy język techniki motoryzacyjnej na mowę zrozumiałą dla każdego.

KOMENTARZE
Ładuję komentarze...