Nowa Mazda 3 w polskich salonach - ceny i wyposażenie

Nowa Mazda 3 na rok 2019 w polskich salonach - ceny i wyposażenie

Znamy już ceny premierowej Mazdy 3 - zaraz poznasz nowe nazwy wersji wyposażeniowych oraz dokładną specyfikację nowej Mazdy 3 2019. Pod maską silniki Skyactiv-G i Skyactiv-X, a w opcji pojawił się napęd na cztery koła!

Nowa Mazda 3 w polskich salonach - ceny i wyposażenie

Mazda bardzo chce awansować do segmentu premium. Jak wygląda nowa "trójka" wiemy już ze zdjęć, natomiast tym, co również należy do grupy premium lub nie, jest także z pewnością cena.

Od razu możemy powiedzieć, że importer japońskiej marki tłusto wycenił swoje kompaktowe auto, ale ponieważ cenę wypada oceniać w kontekście wyposażenia, to zaraz wszystkiego się dowiecie.

W odpowiednim czasie :)

Nowa Mazda 3 w polskich salonach - ceny i wyposażenie

Przedsprzedaż nowej Mazdy 3 właśnie się rozpoczyna, a zamawiający odbiorą swoje auta w marcu 2019. Nowa "trójka" ma - wedle wizji Mazdy - konkurować nie tylko z kompaktami popularnych producentów, lecz także z markami premium. W podobną stronę poszła też niedawna modernizacja Mazdy 6 na rok 2019.

Okazuje się, że w Europie segment premium stanowi już 22 proc. całkowitej sprzedaży samochodów osobowych. W Polsce to na razie 13 proc., ale jednocześnie oznacza to dwukrotny wzrost w ciągu ostatnich siedmiu lat.

Japończycy dobrze o tym wiedzą i zamiast walczyć z gigantami - np. Toyotą - chcą podnieść poprzeczkę jakości odczuwalnej na poziom premium. Widać to już od dawna w małym SUV-ie Mazda CX-3, który sprzedawany jest także z dieslem 1.8 Skyactiv-X, jakiego jak na razie nie ma w polskiej ofercie nowej Mazdy 3 2019.

Czym Mazda chce zawalczyć w nowej "trójce"?

Nowa Mazda 3 w polskich salonach - ceny i wyposażenie

Przede wszystkim - emocjonalnym podejściem do budowy samochodu. Więcej o szczegółach technicznych przeczytać możecie w naszej prezentacji nowej Mazdy 3 (w której obejrzycie piękne zdjęcia, a nie te studyjne, szare koszmary :) ) ale to jakość odczuwalna i wrażenia estetyczne przyciągają wielu klientów do aut klasy premium.

I tym razem wygląda na to, że pod względem jakości odczuwalnej Mazda ma mocne atuty - zarówno karoseria jak i kabina wyglądają bardzo efektownie.

Kolejnym argumentem nowej Mazdy 3 ma być jej wyposażenie, które już w standardzie obejmuje m.in. wyświetlacz head-up, wirtualny kokpit (chociaż po bokach wyświetlacza znajdą się prawdziwe zegary), multimedia z dotykowym ekranem i nawigacją satelitarną, Apple Carplay i Android Auto, inteligentny tempomat, pełne światła LED oraz monitoring martwego pola lusterek wstecznych.

Zanim przeczytasz więcej, zobacz inne nasze artykuły:

Nowa Mazda 3 w polskich salonach - ceny i wyposażenie 

Nowa Mazda 3 - silniki Skyactiv-G i Skyactiv-X

Wiadomo już, jaka będzie startowa paleta silnikowa. Do wyboru macie dwa benzynowe dwulitrowce. Pierwszy z nich - 2.0 Skyactiv-G - dostarcza mocy 122 KM i wykorzystuje system dezaktywacji cylindrów. Napęd ten ma być miękką hybrydą, ale zakres i sposób jej działania nie jest jeszcze znany.

Wedle naszych przypuszczeń nie chodzi tu niestety o dodatkowy silnik elektryczny między silnikiem spalinowym a skrzynią biegów, tylko o alternator, który może pełnić funkcję silnika elektrycznego, ale nie rozrusznika - bo tradycyjny rozrusznik widać na zdjęciach silnika spalinowego.

Tym, na co czekaliśmy najbardziej...

...jest premierowy dwulitrowy motor o oznaczeniu 2.0 Skyactiv-X o mocy 181 KM. Stanowi on połączenie zasad działania jednostki benzynowej i diesla, bowiem w pewnym zakresie obciążeń występuje w niej zapłon samoczynny wspierany iskrą na świecy zapłonowej. Więcej o tym silniku przeczytacie w naszej prezentacji nowej Mazdy 3.

W wersji hatchback - czyli tej znacznie ostrzej narysowanej - dostępny będzie napęd na cztery koła i-Activ AWD, który łączy się z nowymi silnikiem 2.0 Skyactiv-X i systemem wektorowania ciągu G-Vectoring Control+. Ciekawostką systemu jest między innymi możliwość oceny obciążenia poszczególnych kół na podstawie pomiaru ugięcia zawieszenia - tak przynajmniej wypada interpretować lakoniczne informacje techniczne od Mazdy.

Nowa Mazda 3 w polskich salonach - ceny i wyposażenie 

Nowa Mazda 3 - specyfikacja Kai - wyposażenie

"Kai" - poza byciem nazwą prototypu, na kanwie którego powstała nowa Mazda 3 - oznacza po japońsku "właściwy kierunek". Moim zdaniem to bardzo dobry krok: odejście od anglojęzycznych nazw wersji wyposażeniowych na korzyść własnych, niepowtarzalnych określeń.

Zbyt wiele jest na rynku marek, które nazywają swoje specyfikacje "premium", "comfort", "style" itp. żeby nie cieszyć się z takiego urozmaicenia.

A teraz będzie potrzebna cierpliwość, bo lista wyposażenia standardowego jest bardzo długa. Oto, co znajdziecie w Maździe 3 Kai:

Nowa Mazda 3 w polskich salonach - ceny i wyposażenie

  • System wektorowania ciągu (G-Vectoring Control+) czyli korygowanie siły napędowej na poszczególnych kołach dla zachowania pełnej stabilności podczas przyspieszania
  • Elektryczny hamulec postojowy z funkcją utrzymania Mazdy 3 w miejscu podczas jazdy w korku (Autohold)
  • Wspomaganie ruszania na wzniesieniu (HLA - Hill Launch Assist)
  • 7 poduszek powietrznych (w tym airbag kolanowy kierowcy)
  • Monitoring ciśnienia w oponach (TPMS - Tire Pressure Monitoring System)
  • Monitoring martwego pola lusterek wstecznych (BSM- Blind Spot Monitoring)
  • Monitoring ruchu poprzecznego przy cofaniu (RCTA - Rear Cross Traffic Alert)
  • e-Call (automatyczne powiadamianie centrum alarmowego w razie wykrycia kolizji)...

Nowa Mazda 3 w polskich salonach - ceny i wyposażenie

  • Monitoring zmęczenia kierowcy (Driver Alert)
  • Wspomaganie hamowania awaryjnego (SBS - Smart Brake Support)
  • Adaptacyjny tempomat (MRCC - Mazda Radar Cruise Control)
  • Automatyczne przełączanie świateł mijania/drogowe (HBC - High-Beam Control)
  • Wspomaganie hamowania awaryjnego w mieście (SCBS - Smart City Brake Support)
  • Rozpoznawanie znaków ograniczenia prędkości (TSR - Traffic Sign Recognition)
  • Wspomaganie utrzymania Mazdy 3 na pasie ruchu (LAS - Lane Keep Assist System)
  • Czujnik deszczu oraz zmierzchu (automatyczne wycieraczki oraz przełączanie świateł dziennych na mijania)
  • Tylne czujniki parkowania
  • Immobilizer i autoalarm
  • Manualna klimatyzacja
  • Czarna tapicerka materiałowa
  • Czarna (hatchback) lub grafitowa (sedan) podsufitka
  • Centralny podłokietnik
  • Uruchamianie silnika przyciskiem
  • Centralny zamek i elektrycznie sterowane 4 szyby
  • Skórzana kierownica i gałka biegów
  • Dla Mazdy 3 2.0 Skyactiv-X - elektrochromatyczne lusterko
  • Podświetlane lusterka w osłonach przeciwsłonecznych
  • Kolorowy wyświetlacz head-up na przedniej szybie oraz siedmiocalowy wyświetlacz w centrum zegarów
  • Multimedia MZC Connect z ekranem 8,8"
  • Nawigacja Mazda, Apple Carplay, Android Auto...

Zanim przejdziesz dalej - wybierz markę, model i rocznik poniżej i sprawdź, ile możesz zaoszczędzić na ubezpieczeniu Twojego samochodu OC i AC!

Nowa Mazda 3 w polskich salonach - ceny i wyposażenie

  • Sterowanie dotykowe lub pokrętłem HMI
  • Radio cyfrowe DAB, 8 głośników, USB, Bluetooth
  • Dla Mazdy 3 2.0 Skyactiv-G hatchback i sedan - srebrne felgi z lekkiego stopu z oponami 205/60 R16
  • Dla Mazdy 3 2.0 Skyactiv-X hatchback  - szare felgi z lekkiego stopu z oponami 215/45 R18
  • Dla Mazdy 3 2.0 Skyactiv-X sedan  - srebrne felgi z lekkiego stopu z oponami 215/45 R18
  • Pełne przednie światła LED
  • Dla Mazdy 3 2.0 Skyactiv-X - matrycowe światła LED
  • Tylne światła LED
  • Spryskiwacze przednich reflektorów
  • Spryskiwacze przedniej szyby zintegrowane z wycieraczkami
  • Lusterka boczne sterowane i składane elektrycznie, podgrzewane
  • Dla Mazdy 3 2.0 Skyactiv-X - przyciemniane tylne szyby

Nowa Mazda 3 w polskich salonach - ceny i wyposażenie

Nowa Mazda 3 - specyfikacja Kai - cena

Najpierw hatchback i sedan z przednim napędem:

2.0 SKYACTIV-G 122 KM 6MT = 94 900 zł

2.0 SKYACTIV-G 122 KM 6AT = 102 900 zł

2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6MT = 112 900 zł

2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6AT = 120 900 zł

Hatchback z napędem 4x4:

2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6MT AWD = 122 900 zł

2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6AT AWD = 130 900 zł

Nowa Mazda 3 w polskich salonach - ceny i wyposażenie

Mazda 3 - specyfikacja Kanjo - wyposażenie

Wyraz ten - który wypada wymawiać "kandżo" - oznacza po japońsku emocje. Jest więc bliski ogólnej wizji samochodu, którą reprezentuje Mazda od wielu lat.

Mazda 3 Kanjo ma wszystko to, co Kai, plus:

  • Automatyczną klimatyzację dwustrefową
  • Przednie czujniki parkowania
  • Kamerę cofania
  • Podgrzewane wycieraczki przednie i kierownicę
  • Podgrzewane przednie siedzenia
  • Dostęp bezkluczykowy (Smart Keyless)
  • Elektrochromatyczne lusterko wsteczne także dla najsłabszego silnika benzynowego nowej Mazdy 3
  • Elektrochromatyczne lusterka boczne

Nowa Mazda 3 w polskich salonach - ceny i wyposażenie

Nowa Mazda 3 - specyfikacja Kanjo - cena

Najpierw hatchback i sedan z przednim napędem:

2.0 SKYACTIV-G 122 KM 6MT = 99 900 zł

2.0 SKYACTIV-G 122 KM 6AT = 107 900 zł

2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6MT = 117 900 zł

2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6AT = 125 900 zł

Hatchback 4x4:

2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6MT AWD = 127 900 zł

2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6AT AWD = 135 900 zł

Nowa Mazda 3 w polskich salonach - ceny i wyposażenie

Mazda 3 - specyfikacja Hikari - wyposażenie

“Hikari" oznacza po japońsku “światło" i bardzo się ono przyda, bo o ile do tej pory było drogo, to teraz będzie jeszcze drożej. Oto dodatkowe wyposażenie Mazdy 3 Hikari względem wersji Kanjo:

  • Procesor dźwięku przestrzennego Bose z 12 głośnikami
  • Reflektory matrycowe LED także w wersji ze słabszym silnikiem benzynowym
  • Funkcja awaryjnego hamowania w razie wykrycia ruchu poprzecznego podczas cofania (RCTB - Rear Cross Traffic Braking)
  • Funkcja awaryjnego hamowania przy cofaniu (SCBS-R - Smart City Brake Support Reverse)
  • Monitoring ruchu poprzecznego z przodu (FCTA - Front Cross Traffic Alert)
  • Monitoring zmęczenia kierowcy dodatkowo wykorzystujący kamerę
  • Kamery z widokiem 360 stopni
  • Łopatki do manualnej zmiany biegów przy skrzyni automatycznej
  • Bezramkowe lusterko wsteczne elektrochromatyczne
  • Przyciemniane tylne szyby także ze słabszym silnikiem
  • Koła 215/45 R18 na szarych felgach dla hatchbacka
  • Koła 215/45 R18 na srebrnych felgach dla sedana
  • Dla Mazdy 3 2.0 Skyactiv-X - koła 215/45 R18 na czarnych felgach dla hatchbacka
  • Dla Mazdy 3 2.0 Skyactiv-X - koła 215/45 R18 na srebrnych felgach z połyskiem dla sedana
  • W opcji także: skórzana tapicerka, elektrycznie regulowany fotel kierowcy z pamięcią ustawień i regulacją podparcia lędźwiowego

Nowa Mazda 3 w polskich salonach - ceny i wyposażenie

Mazda 3 - specyfikacja Hikari - cena

Hatchback i sedan z przednim napędem:

2.0 SKYACTIV-G 122 KM 6MT = 109 900 zł

2.0 SKYACTIV-G 122 KM 6AT = 117 900 zł

2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6MT = 123 900 zł

2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6AT = 131 900 zł

Hatchback z napędem 4x4:

2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6MT AWD = 133 900 zł

2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6AT AWD = 141 900 zł

Nowa Mazda 3 w polskich salonach - ceny i wyposażenie 

Nowa Mazda 3 - specyfikacja Enso - wyposażenie

"Enso" oznacza "okrąg" i jeżeli miałbym doszukiwać się tutaj symboliki to sądzę że ów okrąg może symbolizować zera w cenie, która będzie jeszcze wyższa, niż w specyfikacji Hikari. Jeżeli kogoś ceny nowej Mazdy 3 w wersji Enso nadal nie przerażają, to dopłacając otrzyma dodatkowo:

  • Tapicerkę skórzaną w kolorze burgund dla hatchbacka
  • Tapicerkę skórzaną w kolorze białym dla sedana
  • Elektrycznie regulowany fotel kierowcy z pamięcią ustawień oraz regulacją odcinka lędźwiowego

Nowa Mazda 3 w polskich salonach - ceny i wyposażenie 

Nowa Mazda 3 - specyfikacja Enso - cena

Hatchback i sedan - wersje 2WD:

2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6MT = 130 900 zł

2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6AT = 138 900 zł

Hatchback z napędem 4WD:

2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6MT AWD = 140 900 zł

2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6AT AWD = 148 900 zł

Nowa Mazda 3 w polskich salonach - ceny i wyposażenie 

No i co Wy na takie ceny powiecie?

Jako niepraktykujący inżynier trzymam kciuki za inżynierów Mazdy i ich nowy silnik 2.0 Skyactiv-X, ale nie jestem pewien, czy droga do segment premium wiedzie właśnie przez wysoką cenę. Tym bardziej, że w przedsprzedaży nowej Mazdy 3 w pierwszej kolejności będzie można zamawiać tylko silnik o mocy 122 KM 2.0 Skyactiv-G, który jest bardzo udany i oszczędny, ale czy klienci segmentu premium będą chcieli zapłacić prawie sto tysięcy złotych za samochód o takiej mocy?

Popatrzmy.

Audi nie ma w ofercie kompaktu z tak słabym silnikiem. Najtańsze Audi A3 ze znacznie, znacznie mocniejszym silnikiem 1.5 TSI ma 150 KM i kosztuje przynajmniej 112 400 zł. Widać, że Mazda zna ten cennik, bo proponuje 181-konną Mazdę 3 2.0 Skyactiv-X za 112 900 zł.

To wygląda całkiem sensownie.

Nowa Mazda 3 w polskich salonach - ceny i wyposażenie

BMW też zna cennik Audi - 118i ma silnik 1.5 o mocy 136 KM i kosztuje… 112 200 zł :) Zarówno w BMW jak i w Audi trzeba słono dopłacić za opcje, aby wyrównać poziom wyposażenia do nowej "trójki", nawet jeżeli weźmiemy Mazdę 3 w podstawowej specyfikacji.

Ceny Volvo V40 (2.0/152 KM T3) startują od 100 300 zł. Nie odważę się dodać tutaj Mercedesa, bo to musiałaby być rewolucja wizerunkowa dla kogoś, kto z marki jednoznacznie kojarzonej jako premium przesiadłby się do auta od producenta popularnych samochodów. Volvo wydaje się tutaj dobrym celem dla Mazdy.

Gdyby ceny były niższe o 10 tys. zł, uznałbym nową Mazdę 3 za pewniaka jeżeli chodzi o sprzedaż i transformację w kierunku segmentu premium. A tak trzeba poczekać, ile będzie palił nowy silnik 2.0 Skyactiv-X. Jeżeli choćby zbliży się zużyciem paliwa do diesli, to Mazda ma asa w rękawie.

A jakie jest Wasze zdanie?

Zapraszam do komentowania i…

…do następnej Mazdy!

Tekst: Michał Krasnodębski, zdjęcia: Mazda.

Autor: Michał Krasnodębski Facebook

Fan motoryzacji od dziecka, absolwent Wydziału Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej. W prasie motoryzacyjnej od 19 lat. Z radością tłumaczy język techniki motoryzacyjnej na mowę zrozumiałą dla każdego.

Polecamy Ci także inne nasze artykuły na motospace.pl:

KOMENTARZE
Ładuję komentarze...