Skoda Scala - wyposażenie, technika, aplikacje i magabagażnik!

Skoda Scala - wyposażenie, technika, aplikacje i magabagażnik!

Skoda Scala - wyposażenie, technika, aplikacje i magabagażnik!

dat/articles/2019-04/skoda-scala-wyposazenie-technika-ceny-aplikacje-i-magabagaznik-709.jpg

Skoda do tej pory nie miała typowego przedstawiciela w klasie kompaktowej. Octavia była za duża. Teraz to się zmieni: oto Skoda Scala, pełnoprawne auto kompaktowe z największym bagażnikiem wśród hatchbacków

  • Pierwsza Skoda zbudowana na platformie MQB A0
  • Bazuje na koncepcyjnej Skodzie Vision RS
  • W standardzie światła LED z przodu i z tyłu!
  • Nowe aplikacje do zarządzania samochodem
  • Wirtualny kokpit o przekątnej 10,25 cala
  • Nawigacja z wyświetlaczem 9,2 cala
  • Największy bagażnik wśród hatchbacków ma aż 467 l

Skoda Scala teoretycznie zastępuje model Rapid Spaceback, ale w praktyce oznacza zaznaczenie obecności Skody w segmencie kompaktów. Istotne jest to, że Scala to pod względem wymiarów typowy kompaktowy hatchback, a nie - jak Rapid - przedłużone auto klasy B.

To oznacza przynajmniej dwie rzeczy.

Pozostała część artykułu pod najnowszym filmem z naszego kanału YouTube - zapraszamy do oglądania i głosowania na Wasze ulubione auta z zestawienia:

Skoda Scala - wyposażenie, technika, aplikacje i magabagażnik!

Po pierwsze, Skoda będzie musiała teraz rywalizować w bardzo konkurencyjnym segmencie kompaktowym i zapewne szybko zmieni układ sił na rynku. Po drugie, Octavia już oficjalnie powędruje do klasy średniej, co tak naprawdę powinno się stać już dawno temu.

No dobrze. Mamy miejską Skodę Citigo, w segmencie B - Skodę Fabię, kompaktową Scalę i reprezentantkę klasy średniej, czyli Octavię. Co w takim razie z Superbem? Czy będzie on walczył w klasie wyższej?

Nie mamy nic przeciwko temu.

Pod względem wielkości przewozowych Skoda Superb jak najbardziej nadaje się do rywalizowania w klasie wyższej, gdzie pod względem przestronności i tak będzie miała niewielu konkurentów.

Wreszcie w ofercie Skody zapanuje porządek. Rapid Spaceback przestanie być porównywany z kompaktami, a Octavia… Ona też była porównywana z kompaktami. Bez sensu. Teraz będzie jak należy.

Skoda Scala - wyposażenie, technika, aplikacje i magabagażnik!

Skoda Scala - bardziej dynamiczna niż kiedykolwiek

Co do tego nikt chyba nie ma wątpliwości. Koncern Volkswagena zrozumiał, że na wskroś zachowawcza stylizacja samochodów nie jest już modna i klienci pragną czegoś więcej, niż tylko transportującego ich, pakownego, praktycznego, ekonomicznego, solidnego, ale pudełkowatego pojazdu.

Pomysłu na styl dla Skody Scali dostarczył model koncepcyjny Vision RS. Nowy wygląd ma być drogowskazem dla innych samochodów Skody, a Scala jako pierwszy model otrzymała napis Skoda na tylnej klapie zamiast loga. W przypadku zamówienia przedłużonej szyby tylnej klapy, napis Skoda widnieje właśnie na szklanej powierzchni, na wysokości tylnych lamp.

Skoda Scala - wyposażenie, technika, aplikacje i magabagażnik!

Szef designu Skody - Oliver Sterani - powiedział, że Scala zapewnia nie tylko tradycyjną dla Skody praktyczność na wyciągnięcie ręki, lecz także dodaje element emocjonalny, nadający Scali wizualną siłę.

Pierwszy raz w Skodzie: dynamiczne kierunkowskazy LED

Scala to pierwsza Skoda z opcją dynamicznych tylnych kierunkowskazów. Kiedy kierowca je włączy, diody zapalają się po kolei w kierunku skrętu. To bardzo dobre rozwiązanie, bo takie światła są znakomicie widoczne i bardzo wyróżniają się spośród reszty samochodów. Poza tym - nie oszukujmy się - jest to także efektownie wyglądający gadżet, nadający pojazdowi własnego stylu.

Zanim przejdziesz dalej - może chcesz dołączyć do najlepszej grupy na Facebooku, gdzie doradzamy sobie nawzajem, jakie auta warto kupić, a które należy omijać? Zapraszamy!

Skoda Scala - wyposażenie, technika, aplikacje i magabagażnik!

Przestronna kabina i wielki bagażnik nowej Skody Scala

Czesko-niemiecka marka przyzwyczaiła nas do tego, że jej auta - z wyłączeniem Fabii i Citigo - mają bardzo dużo miejsca na tylnej kanapie. Chodzi tu zarówno o miejsce na nogi, jak i nad głowami pasażerów.

Koncepcja oferowania samochodów o pół numeru większych niż przeciętna z ich segmentu cenowego świetnie się sprawdziła, o czym świadczy znakomita sprzedaż samochodów Skody choćby w Polsce.

Skoro Rapid Spaceback miał rozstaw osi 2602 mm, a na jego tylnej kanapie było więcej miejsca na nogi i nad głową niż w niejednej limuzynie klasy średniej, to pomyśl, co będzie w Scali, która ma rozstaw osi większy o pięć centymetrów?

Skoda Scala - wyposażenie, technika, aplikacje i magabagażnik!

Nie będę tu przytaczał dokładnych danych, które dostarcza Skoda, dotyczących ilości miejsca na nogi z tyłu, odległości poduszki tylnej kanapy od podsufitki czy szerokości, bo każdy producent mierzy te parametry po swojemu.

Czesi nie mogą zawieść klientów pod względem praktyczności i przestronności, bo to jedne z ich najważniejszych kart przetargowych na rynku. Dzięki inwestycji w mniej twarde tworzywa i odblokowaniu kreatywności stylistów, kokpit Skody Scali z pewnością nie kojarzy się z taniością.

Wykończenie miękkimi materiałami, w wybranych miejscach o teksturowanej powierzchni, nastrojowe oświetlenie (białe lub czerwone), ciepłe barwy i kontrastowe akcenty kolorystyczne mają dobrze ugościć pasażerów. I jesteś w kompaktowej Skodzie, której poprzednikiem był Rapid Spaceback!

Pasażerów, którzy nie będą musieli trzymać walizek na kolanach, bo bagażnik ma 467 litrów. W przypadku hatchbacka to rekordowa wartość, chociaż motoryzacja zna różnie ciekawe konstrukcje, jak choćby zbudowany na Vectrze Opel Signum, które mogłoby konkurować ze Skodą Scalą… Nie, Opel Signum mieścił w kufrze 365 litrów. A już z pewnością nie był kompaktem.

Skoda Scala - wyposażenie, technika, aplikacje i magabagażnik!

Skoda Scala bazuje na nowej płycie podłogowej MQB A0

Ciekawostki? Proszę bardzo. Modularna płyta podłogowa koncernu Volkswagena, wykorzystana w Skodzie Scali, mimo możliwości zabudowy w wielu modelach różnej wielkości, zawsze oznacza zespół napędowy z silnikiem pochylonym do przodu, a odległość między przednią osią a pedałami zawsze pozostaje niezmieniona.

Poza tym panuje ogromna elastyczność. W platformie Volkswagen MQB zmieniać można:

  • Rozstaw osi
  • Rozstaw kół
  • Wielkość kół
  • Pozycję miejsc siedzących w kabinie

Prawda, że fajnie być dziś inżynierem projektującym auta, jeżeli technologiczna podstawa konstrukcji nadwozia - płyta podłogowa - jest niemal z gumy?

Skoda Scala - wyposażenie, technika, aplikacje i magabagażnik!

W przypadku Skody Scala zastosowano najdłuższy z możliwych rozstaw osi oraz najdłuższy zwis tylny, czyli część nadwozia od osi tylnych kół do końca tylnego zderzaka. Auto ma rozstaw osi 2649 mm a całkowita długość auta to 4362 mm przy szerokości 1793 mm i wysokości 1471 mm.

To istotna różnica przy Rapidzie, który był znacznie węższy (o 87 mm) - jego nadwozie mierzyło bez lusterek 1706 mm szerokości - a jednocześnie zapowiedź prawdziwie kompaktowej kabiny.

Skoda chwali się dobrą aerodynamiką i rzeczywiście, jak na dość kanciaste nadwozie udało się uzyskać współczynnik oporu powietrza Skody Scala Cx=0,29. Aby to osiągnąć, zastosowano np. panele kryjące pod podłogą samochodu.

Spece od aerodynamiki dotykali się także do przedniego zderzaka, który ma teraz kierownice powietrza, felg odpowiednio kierujących przepływem powietrza, kanałów wodnych przedniej szyby, układu chłodzenia silnika i spoilera dachowego.

Skoda Scala - wyposażenie, technika, aplikacje i magabagażnik!

Nowa Skoda Scala - pięć silników i opcjonalne aktywne amortyzatory

Tutaj już jest grubo - nawet najsłabszy motor Scali ma niezły ciąg, a najmocniejszy zapewni osiągi godne najlepszych GTI z lat 80. ubiegłego wieku, których trudno nie uznać za złoty wiek tego typu lekkich, zwinnych, prostych samochodów z przewymiarowanymi silnikami.

Wszystkie silniki Skody Scali - niezależnie od rodzaju paliwa - mają wtrysk bezpośredni, turbodoładowanie i spełniają normę czystości spalin Euro 6d-TEMP. Oto one w telegraficznym skrócie:

Skoda Scala - wyposażenie, technika, aplikacje i magabagażnik!

  • 1.0 TSI - 3 cylindry - 95 KM i 175 Nm, skrzynia 5-biegowa
  • 1.0 TSI - 3 cylindry - 115 KM i 200 Nm, skrzynia 6-biegowa
  • 1.5 TSI ACT - 4 cylindry - 150 KM i 250 Nm, skrzynia 6-biegowa
  • 1.0 G-TEC - 3 cylindry - 90 KM i 145 Nm (zasilanie gazem CNG), skrzynia 6-biegowa
  • 1.6 TDI - 4 cylindry - 115 KM i 250 Nm, skrzynia 6-biegowa

Topowy napęd 150-konny wyposażony będzie w technologię ACT (Active Cylinder Technology) czyli odłącza dwa środkowe cylindry podczas jazdy pod niskim obciążeniem. W opcji do silników 115-150 KM będzie także skrzynia dwusprzęgłowa DSG.

Jak widać, napęd skonfigurowano w oparciu o znane i sprawdzone silniki z regału koncernu Volkswagena. To dobrze, bo obecna rodzina TSI z serii EA211 jest niezawodna i oszczędna jak nigdy wcześniej. Wszystkie silniki benzynowe mają filtr cząstek stałych i oczywiście ma go także diesel.

Skoda Scala - wyposażenie, technika, aplikacje i magabagażnik!

A teraz pora na nowość, której nie oferują nawet niektórzy dystyngowani konkurenci w klasie kompaktowej - Sport Chassis Contro. To zawieszenie obniżone o 15 mm z aktywnymi amortyzatorami o regulowanej sile tłumienia. Przy ich udziale będziesz w stanie wybrać, czy Skoda Scala ma być bardziej komfortowa, czy bardziej sportowa.

Zmiany ustawień będzie można dokonywać przez menu Driving Mode Select, a oprócz nastaw amortyzatorów zmieniają się także: charakterystyka pedału gazu, wspomaganie kierownicy oraz - w wersjach ze skrzynią DSG - momenty zmiany biegu. Dostępne tryby to:

  • Normal
  • Sport
  • Eco
  • Individual

Skoda Scala - wyposażenie, technika, aplikacje i magabagażnik!

Nowa Skoda Scala - bezpieczeństwo przede wszystkim

Jako pierwsze auto wśród kompaktów, Skoda Scala ma standardowo przednie światła LED i tylne światła LED. Jednocześnie wersja z pełnymi przednimi reflektorami LED ma być oferowana w opcji.

Dzięki platformie MQB stało się możliwe wyposażenie Scali w rzeszę systemów bezpieczeństwa pasywnego i aktywnego, w tym do 9 poduszek powietrznych. I oto mamy w niedrogim (mamy nadzieję) kompakcie popularnej marki system, który niemal dwie dekady temu debiutował w luksusowym Mercedesie klasy S pod nazwą Pre Safe.

W wydaniu Volkswagenowskim (czyli w Skodzie) nazywa się on Crew Protect Assist i potrafi automatycznie zamknąć każde otwarte okno i wstępnie napiąć pasy przednich foteli, o ile zostanie wykryte obliczeniowe ryzyko kolizji. Po kolizji znany z Volkswagenów hamulec multikolizyjny zatrzyma auto, aby zapobiec dalszym kolizjom.

Skoda Scala - wyposażenie, technika, aplikacje i magabagażnik!

LED-y Skody Scali - przyjrzyjmy im się bliżej

Dla poprawy bezpieczeństwa jazdy, Skoda Scala ma standardowo ledowe światła do jazdy dziennej oraz światła mijania w technologii LED. Towarzyszą im tylne światła pozycyjne, hamowania i przeciwmgielne w tej samej technologii.

Oznacza to, że światła drogowe realizowane będą przez żarówki halogenowe. Pełne światła LED - mijania i drogowe - dostępne będą w opcji. Dodatkowe trzy moduły diodowe używane są do doświetlania zakrętów, a światła dzienne i kierunkowskazy zintegrowano w wąskim pasku w górnej części reflektora.

W wersji full-LED również tylne światło cofania i kierunkowskazy wykonano w technice LED, przy czym w przypadku kierunkowskazów chodzi o pierwsze w historii marki kierunkowskazy dynamiczne.

Skoda Scala - wyposażenie, technika, aplikacje i magabagażnik!

Monitoring martwego pola w nowej Skodzie Scala

Ten system jest akurat sensowny - rzadko przeszkadza, a może pomóc. Dzięki radarom monitoruje on drogę 70 m za Scalą i ostrzega kierowcę lampką w obudowie lusterek wstecznych po odpowiedniej stronie.

Asystent pasa ruchu i autonomiczne hamowanie

A teraz uwaga: asystent pasa ruchu oraz system autonomicznego hamowania mają należeć do standardowego wyposażenia nowej Skody Scala. Dzięki przedniej kamerze, asystent pasa ruchu rozpoznaje pasy wymalowane na drodze i pomaga kierowcy utrzymać się między nimi.

Skoda Scala - wyposażenie, technika, aplikacje i magabagażnik!

System Front Assist z City Emergency Brake oraz ochroną pieszych, analizuje widok przed samochodem podczas jazdy miejskiej, zapobiegając kolizjom. Opcjonalny monitoring zmęczenia kierowcy emituje ostrzeżenie, gdy prowadzący auto zaczyna mieć objawy senności.

Dostępny ma być także adaptacyjny tempomat (ACC) z zakresem prędkości do 210 km/h, który przy użyciu radaru dopasowuje prędkość Skody Scali do poprzedzającego pojazdu na autostradzie. W kombinacji z automatyczną skrzynią DSG, inteligentny tempomat potrafi nawet zatrzymać auto w korku, a potem sam ruszyć z miejsca.

Nie zabraknie także automatu parkowania równoległego i prostopadłego, który już znamy z innych modeli Skody - mam do tego urządzenia dość ambiwalentny stosunek, ale do prostych zadań może się ono przydać.

Skoda Scala - wyposażenie, technika, aplikacje i magabagażnik!

Internetowa rewolucja online w Skodzie Scala

Tym razem Skoda zdecydowała się na skok w przyszłość, oferując w Scali najnowsze zdobycze inforozrywki i łączności. Opcjonalny wirtualny kokpit, ma aż 10-calowy wyświetlacz, zastępujący tradycyjne wskaźniki. Kierowca może wybierać spośród jednej z pięciu konfiguracji tego ekranu. Do wyboru są układy:

  • Klasyczny
  • Podstawowy (basic)
  • Nowoczesny (modern)
  • Sportowy
  • Rozszerzony

Ten ostatni integruje mapę z systemu nawigacyjnego Amundsen w dużej skali tuż przed oczami kierowcy, pozostawiając tylko podstawowe informacje o prędkości jazdy i obrotach silnika w polu widzenia.

Skoda Scala - wyposażenie, technika, aplikacje i magabagażnik!

Jak się zapewne domyślasz, na takim wirtualnym ekranie producent mógł wyświetlić absolutnie każde dane pokładowe, w niemal dowolnej formie.

Nowe modularne systemy rozrywki w Skodzie Scala

Topowa nawigacja Amundsen to jednocześnie rozrywkowy kombajn. Niżej w hierarchii znajdziesz także systemy Bolero i Swing - ale nie mają one wiele wspólnego z pierwszymi radiami w dawnych Skodach.

Wystający z kokpitu centralny wyświetlacz, który jest częścią wszystkich systemów radiowych i rozrywkowych, może mieć różne rozmiary zależnie od konfiguracji.

Skoda Scala - wyposażenie, technika, aplikacje i magabagażnik!

Dokupienie nawigacji Amundsen natomiast ma się łączyć z wirtualnym kokpitem - w tym przypadku centralny wyświetlacz ma przekątną 9,2 cala i szklaną powłokę ekranu. Obsłużysz go dotykowo, głosowo i za pomocą gestów.

Na pokładzie topowej Skody Scali znajdziesz takżę nawigację 3D, twardy dysk SSD o pojemności 64GB dla map, dostęp do internetu i opcjonalny hotspot Wi-Fi.

W przypadku radia Bolero, centralny ekran ma przekątną 8 cali i także jest szklany. Nie zabraknie obowiązkowego Bluetooth oraz SmartLInk+ z bezprzewodowym połączeniem z telefonem. Radia Amundsen i Bolero oznaczają nagłośnienie za pomocą 8 głośników, umieszczonych w drzwiach.

Skoda Scala - wyposażenie, technika, aplikacje i magabagażnik!

Jeżeli to Ci nie wystarczy, możesz zamówić Skoda Sound System. Wtedy na środku podszybia znajdziesz głośnik centralny, a w bagażniku - subwoofer. Wszystko "napędza" dedykowany wzmacniacz.

Pozostało nam jeszcze najtańsze, podstawowe radio Swing. Oznacza ono 6,5-calowy wyświetlacz i cztery głośniki w przednich drzwiach. Dodatkowe głośniki tylne i Bluetooth występują jako opcja, podobnie jak indukcyjna ładowarka do smartfona (Phonebox).

Skoda Scala - wyposażenie, technika, aplikacje i magabagażnik!

Nowa Skoda Scala - zawsze online

Wbudowany terminal eSIM nawiązuje szybkie (tam, gdzie będzie zasięg…) połączenie LTE, dzięki czemu nie będzie już potrzeby współdzielenia połączenia ze smartfonem.

Po raz pierwszy w Skodzie, eSIM - wspierający połączenie alarmowe - będzie standardem. Serwis połączeń alarmowych jest obligatoryjny na terenie Unii Europejskiej i automatycznie wykonuje połączenie w przypadku kolizji. Można go także aktywować ręcznie w dowolnym momencie.

W razie kolizji, przesyłana jest aktualna pozycja oraz informacja o statusie samochodu. Oprócz tego możliwe jest dostarczanie informacji o samochodzie do serwisu Skody, umożliwiając dopasowanie procedur warsztatowych do rzeczywistego stanu pojazdu.

Skoda Scala umożliwia także zdalną aktualizację map w dowolnym momencie, o ile auto znajduje się w zasięgu połączenia LTE, a takich aktualizacji może być teoretycznie dowolna liczba. Można będzie ściągać do auta także dodatkowe aplikacje bez wizyty w serwisie.

Skoda Scala - wyposażenie, technika, aplikacje i magabagażnik!

Skoda Scala już w Polsce - dostęp zdalny, nawigacja online i polecenia głosowe

Aplikacje do nowej Scali kupisz w Skoda InCar Shop, którego zawartość możesz wygodnie przeglądać na centralnym wyświetlaczu dotykowym. Pogoda, wiadomości? Nie ma sprawy! Wszystko z pokładu nowej Skody.

Kiedy pojawią się kolejne aplikacje, będą one kompatybilne wstecz, będzie je więc można instalować w Scalach z początku produkcji. Integracja informacji o ruchu w czasie rzeczywistym pozwala nawigacji Amundsen lepiej dostosować planowanie podróży do tego co aktualnie dzieje się na trasie.

Wszystko ma się dziać szybciej, niż dotąd, a kalkulacja nowej trasy w przypadku wykrycia korka ma następować w czasie rzeczywistym. Można także korzystać z mapy stacji paliw wraz z cenami.

Skoda Scala - wyposażenie, technika, aplikacje i magabagażnik!

Skoda Connect App na smartfony i smartwatche

Jeżeli zainstalujesz sobie taką aplikację, będziesz w stanie zamknąć lub otworzyć Skodę Scala zdalnie. Choćby była na końcu świata. Sprawdzisz także czy wszystkie okna w samochodzie zostały zamknięte, albo ile paliwa pozostało w baku. Przejrzysz dane z jazdy - prędkość na trasie, przebieg.

Jeżeli sobie tego zażyczysz, Skoda Scala wyśle (oby nie było takiej potrzeby) powiadomienie web push gdyby została skradziona, wyjechała poza zdefiniowany wcześniej obszar lub przekroczyła założoną prędkość jazdy.

Zdalnie przypomnisz sobie także, gdzie zaparkowałe(a)ś Skodę Scala. Aktywujesz klakson i kierunkowskazy, by znaleźć ją na parkingu.

Aplikacja przypomni Ci także, o której godzinie trzeba wyjechać, aby zakończyć podróż o zamierzonej wcześniej porze.

Sprytne!

Skoda Scala - wyposażenie, technika, aplikacje i magabagażnik!

Skoda Scala - podstawowe dane techniczne

Poznaj teraz podstawowe parametry samochodów, dostępnych w sprzedaży w polskich salonach Skody jako oferta premierowa.

Skoda Scala 1.0 TSI MT6

  • Silnik trzycylindrowy, benzynowy, turbo, z bezpośrednim wtryskiem paliwa i filtrem cząstek stałych GPF, cztery zawory na cylinder
  • Moc maksymalna: 115 KM
  • Maksymalny moment obrotowy: 200 Nm @ 2000-3500 obr./min
  • Prędkość maksymalna: 201 km/h
  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 9,8 s
  • Spalanie wg cyklu WLTP średnie: 5,6-6,3 l/100 km
  • Emisja dwutlenku węgla średnio: 124-143 g/km

Skoda Scala - wyposażenie, technika, aplikacje i magabagażnik!

Skoda Scala 1.5 TSI DSG7

  • Silnik czterocylindrowy, benzynowy, turbo, z bezpośrednim wtryskiem paliwa i filtrem cząstek stałych GPF, cztery zawory na cylinder
  • Moc maksymalna: 150 KM
  • Maksymalny moment obrotowy: 250 Nm @ 1500-3500 obr./min
  • Prędkość maksymalna: 219 km/h
  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 8,2 s
  • Spalanie wg cyklu WLTP średnie: 6,2-6,9 l/100 km
  • Emisja dwutlenku węgla średnio: 140-157 g/km

Skoda Scala - wyposażenie, technika, aplikacje i magabagażnik!

Skoda Scala 1.6 TDI MT6

  • Silnik czterocylindrowy, diesel, turbo, z bezpośrednim wtryskiem paliwa i filtrem cząstek stałych DPF, cztery zawory na cylinder
  • Moc maksymalna: 115 KM
  • Maksymalny moment obrotowy: 250 Nm @ 1500-3250 obr./min
  • Prędkość maksymalna: 201 km/h
  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 10,1 s
  • Spalanie wg cyklu WLTP średnie: 4,9-5,3 l/100 km
  • Emisja dwutlenku węgla średnio: 128-139 g/km

Skoda Scala - wyposażenie, technika, aplikacje i magabagażnik!

Skoda Scala 1.6 TDI DSG7

  • Silnik czterocylindrowy, diesel, turbo, z bezpośrednim wtryskiem paliwa i filtrem cząstek stałych DPF, cztery zawory na cylinder
  • Moc maksymalna: 115 KM
  • Maksymalny moment obrotowy: 250 Nm @ 1500-3250 obr./min
  • Prędkość maksymalna: 200 km/h
  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 10,3 s
  • Spalanie wg cyklu WLTP średnie: 5,1-5,7 l/100 km
  • Emisja dwutlenku węgla średnio: 135-150 g/km

A teraz będzie…

Skoda Scala - wyposażenie, technika, aplikacje i magabagażnik!

Skoda Scala i jej polskie ceny

Będzie tłusto. Tak tłusto, że się tego nie spodziewasz :)

Popatrz na to, co będzie dostępne na start:

  • Skoda Scala 1.0 TSI 115 KM MT6 - od 66 500 zł (Active)
  • Skoda Scala 1.5 TSI 150 KM DSG7 - od 84 250 zł (Ambition)
  • Skoda Scala 1.6 TDI SCR 115 KM MT6 - od 83 150 zł (Ambition)
  • Skoda Scala 1.6 TDI SCR 115 KM DSG7 - od 89 250 zł (Ambition)

…najdroższa wersja Style ze 115-konnym dieslem i automatem DSG kosztuje 96 250 zł. To są poważne pieniądze. Nie każdy nabywca jest gotowy na to, aby wydać tyle na samochód marki kojarzonej z niedrogimi autami.

Ale Skoda poważnie podchodzi do nowego modelu u już za podstawowe 66 500 zł dostaniesz gotowe do jazdy, komfortowe auto z radiem i klimatyzacją.

Skoda Scala - wyposażenie, technika, aplikacje i magabagażnik!

Poza tym powyższe obawy są chyba nieuzasadnione - Superb i Kodjaq sprzedają się dobrze, a to ogromne i na pewno nie tanie auta. To, co czyni je atrakcyjnymi, to proporcja przestronności i wyposażenia do ceny. Na tym polu Skoda raczej nigdy nie zawodzi.

Dokładnie wszystkie specyfikacje poznasz w naszym poradniku kupującego Skody Scali do którego serdecznie zapraszam. Jak Wam się podoba nowa kompaktowa Skoda? Zapraszamy do komentowania!

A teraz…

Do następnej Skody :)

Zdjęcia: Skoda.

Autor: Michał Krasnodębski Facebook

Fan motoryzacji od dziecka, absolwent Wydziału Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej. W prasie motoryzacyjnej od 22 lat. Z radością tłumaczy język techniki motoryzacyjnej na mowę zrozumiałą dla każdego.

KOMENTARZE