Jakie auto kupić? 8 samochodów od 3 900 do 32 900zł
Jakie auto kupić do 5000 zł? A może lepiej wybrać samochód do 10 tys. zł? Jaka kwota będzie sensowna? To zależy od konkretnego modelu i rocznika. Każdy model starzeje się w specyficznym dla siebie tempie, ma konkretne typowe usterki. Niemniej ważna jest także sytuacja na rynku samochodów używanych - podaż i popyt, a także dostępność aut z polskich salonów. Przedstawiamy osiem samochodów i zapraszamy do głosowania na najciekawsze TOP 10 samochodów od 4 000 do 33 000zł. Cena nie gra roli - może to być zarówno BMW 128 za 32 900 zł jak i Toyota Corolla 2.0 d za 3900 zł
- Ford Focus C-Max 2.0 TDCI
- Toyota Avensis 2.2 D-CAT
- Volvo S60 2.4 benzyna R5
- Toyota Corolla 2.0 D
- Skoda Superb I 1.9 TDI
- Citroen C5 1.6 THP
- BMW 128i coupe E82 3.0 R6
- Chrysler PT Cruiser salon Polska
Ford Focus C-Max I 2.0 TDCI z roku 2007 za 9900 zł
-
zbudowany na płycie podłogowej Focusa II
-
produkowany w latach 2003-2010
-
długość 437 cm, wysokość 159 cm, rozstaw osi 264 cm, bagażnik 460-1620 l
-
dużo miejsca dla kierowcy i pasażera, wysoka pozycja fotela, łatwo się wsiada
-
dobra widoczność, mało męcząca pozycja za kierownicą
Pozostała część artykułu pod najnowszym filmem z naszego kanału YouTube - zapraszamy do oglądania i głosowania na Wasze ulubione auta z zestawienia:
-
z tyłu trochę ciaśniej, niektóre wersje mają boczne fotele odsuwane w stronę bagażnik
-
przed zakupem warto sprawdzić czy wyposażenie elektryczne jest w pełni funkcjonalne, bo potrafi się zawiesić np. fabryczne radio
-
ogromną zaletą C-Maxa jest niemal sportowe jak na vana prowadzenie
-
wysoka stabilność jazdy idzie w parze z komfortem resorowania
-
z tyłu zawieszenie wielowahaczowe, naprawy nie są drogie, zamienniki dostępne
-
do dyspozycji mamy 136 KM i 320 Nm
-
przyspieszenie 0-100 km/h w 9,6 s, prędkość maksymalna 200 km/h
-
średnie spalanie katalogowe 5,8 l/100 km
-
silnik Diesla od koncernu PSA ma bardzo dobre opinie, ale wraz z przebiegiem trzeba liczyć się z typowym zużyciem turbosprężarki, koła zamachowego
-
warto często wymieniać olej, najlepiej nie rzadziej niż co 15 tys. km
-
pasek rozrządu wymieniamy teoretycznie co 10 lat lub 200 000 km w zależności od tego, co nastąpi szybciej
-
interwał ten warto skrócić, szczególnie jeżeli mamy wątpliwości co do rzeczywistego przebiegu samochodu
-
bardzo dobra dynamika i elastyczność tego silnika, świetna opcja na długie trasy
-
dostępny również z silnikami benzynowymi 1.6, 1.8 i 2.0 oraz dieslem 1.6 TDCI
-
Ford Focus C-Max niestety chętnie koroduje
Zanim przejdziesz dalej - może chcesz dołączyć do najlepszej grupy na Facebooku, gdzie doradzamy sobie nawzajem, jakie auta warto kupić, a które należy omijać? Zapraszamy!
Toyota Avensis III Kombi 2.2 D-CAT z roku 2010 za 23 900 zł
-
produkowany w latach 2008-2018
-
Toyota dwa razy modernizowała Avenissa trzeciej genracji w latach 2011 i 2015
-
pakowne auto rodzinne, dużo miejsca z przodu i z tyłu, bagażnik 543-1610 l
-
dł. 477 cm, wys. 148 cm, rozst. osi 270 cm
-
bogate wyposażenie elektryczne w Toyotach jest trwałe i nie trzeba się go bać
-
trwałe jest też zawieszenie
-
przyzwoity ale nie wybitny komfort jazdy
-
Avensis nie jest i nigdy nie był liderem precyzji prowadzenia, to auto do spokojnej, jazdy, z tyłu oś wielowahaczowa
-
bardzo dobre osiągi: 177 KM i aż 400 Nm
-
0-100 w 8,8 s, prędkość maks. 220 km/h
-
średnie spalanie katalogowe 6,0 l/100 km
-
typową wadą tego diesla są osiadające tuleje cylindrowe, naprawa jest kosztowna i można ją wykonać tylko raz
-
jeżeli auto ma już znaczny przebieg, to można założyć, że ta wada diesla nie powinna się już ujawnić
-
zaletą Toyoty jest krótki fabryczny interwał wymiany oleju: co 15 tys. km
-
łańcuchowy napęd rozrządu
-
napęd rozrządu jest bezobsługowy
-
jak na Toyotę ten model jest całkiem przyzwoicie zabezpieczony przed korozją
-
rdzawy naloty pojawia się zazwyczaj na elementach podwozia, nadwozie powinno być "zdrowe"
-
przed zakupem obowiązkowo sprawdzamy skuteczność hamulca postojowego, naprawa jest kosztowna i czasem też kłopotliwa
-
podczas jazdy próbnej warto też nadstawić uszu, bo łożyska w skrzyni biegów potrafią hałasować
-
podczas manewrowania na parkingu warto posłuchać, czy nie stuka przekładnia układu kierowniczego
-
dostępne również silniki benzynowe 1.6, 1.8 i 2.0, a od 2015 r. diesle 1.6 i 2.0 od BMW
Volvo S60 I 2.4 (benzyna) z roku 2005 za 16 900 zł
- produkowany w latach 2000-2009
- prawdziwe szwedzkie Volvo z pięciocylindrowym silnikiem bez turbo
- w roku 2004 S60 przeszło modernizację
- bardzo trwały silnik z równie trwałą manualną skrzynią
- biegów (automaty z tamtych lat nie były najtrwalsze)
- długość 460 cm, wysokość 143 cm
- rozstaw osi 271 cm
- nieduży bagażnik 424-1034 l
- bardzo wygodne miejsca przednie, ciasno na tylnej kanapie
- prosta i intuicyjna obsługa instrumentów
- tu uwaga do wszystkich aut z paskami rozrządu: dobrze
- jest przyjąć, że fabryczne zalecenia odnośnie interwałów wymiany napędu rozrządu dotyczą oryginalnych pasków i rolek. Przy wymianie na zamienniki, dobrze jest skrócić interwał wymiany o połowę
napęd rozrządu paskiem - wymiana oryginalnego paska Volvo co 160 tys. km lub 10 lat zależnie od tego, co nastąpi pierwsze
- 140 KM i 220 Nm
- 0-100 w 10,2 s, prędk. maks. 210 km/h
- średnie spalanie katalogowe 8,8 l/100 km
- w mieście spalanie rośnie do grubo ponad dziesięciu litrów na "setkę" (12-13 l/100 km)
- typowa usterka tego silnika to falowanie wolnych obrotów, najczęściej wystarcza dokładne oczyszczenie przepustnicy
- zawieszenie uznawane jest za trwałe i komfortowe
wysoka stabilność jazdy - minusem jest kiepska zwrotność, średnica zawracania Volvo S60 to prawie 12 metrów
- przed zakupem obowiązkowo sprawdzamy, czy wszystkie elementy wyposażenia elektrycznego w kabinie działają
skuteczna ochrona antykorozyjna
Skoda Superb I 1.9 TDI z roku 2005 za 9900 zł
- produkowana w latach 2001-2008
- modernizacja w 2006 roku
- auto zbudowane na przedłużonej płycie podłogowej Volkswagena Passata
- długość 480 cm, wysokość 144 cm
- rozstaw osi 280 cm, bagażnik 462-1228 l
- jedno z najprzestronniejszych aut na rynku samochodów używanych
- fantastyczna wygoda podróżowania na tylnej kanapie, jak w dyrektorskiej limuzynie
- pod maską diesel 1.9 TDI z pompowtryskiwaczami
napęd rozrządu paskiem
130 KM i 285 Nm - 0-100 w 10,4 s, prędkość maks. 205 km/h
- wymiana fabrycznego paska rozrządu teoretycznie co 90 tys. km w autach do roku modelowego 2003 i co 120 tys. km od 2004
- biorąc pod uwagę wiek auta, warto rozważyć wymianę rozrządu po zakupie, jeżeli nie ma w tym zakresie pewnej dokumentacji serwisowej
olej wymieniamy co 15 tys. km
- kluczem do bezawaryjnej jazdy jest zakup auta w jak najlepszym wyjściowym stanie technicznym, a to nie jest łatwe ze względu na sędziwy już wiek Superbów I
plusami Skody Superb są wysoka stabilność jazdy i komfort resorowania - z dieslem to świetne auto rodzinne do jazdy autostradowej
warto skontrolować przednie zawieszenie, którego wymiana jest dość kosztowna - ze względu na wiek modelu, trzeba już sprawdzić dokładnie czy wszystkie elementy wyposażenia elektrycznego działają
godne polecenia są również silniki benzynowe 2.0 oraz 1.8 turbo, dostępne w Skodzie Superb I
Toyota Corolla VII (E100) 2.0 D z roku 1997 za 3900 zł
- produkowana w latach 1992-1997
- długość 410 cm, wysokość 138 cm
rozstaw osi tylko 246 cm (tyle, co w dzisiejszych autach miejskich) - bagażnik 281 litrów
- auta kupowane w Polsce miały zazwyczaj bardzo ubogie wyposażenie
- Corolla którą oglądacie ma nawet klimatyzację i welurową tapicerkę
- niezniszczalny, 8-zaworowy silnik Diesla bez turbosprężarki
- 72 KM i 132 Nm
- jeden wałek rozrządu w głowicy, napędzany paskiem zębatym
- 0-100 km/h w 14 s, prędk. maks. 165 km/h
- średnie spalanie 5,9 l/100 km
- ze względu na wiek auta warto wymienić napęd rozrządu, chyba że mamy dokument na wykonaną wcześniej wymianę
- auto ma już tyle lat, że powstało wiele teorii na temat interwału wymiany paska rozrządu, ta najbardziej popularna mówi o 80 tys. km jeżeli w aucie pracuje
- oryginalny pasek rozrządu od Toyoty
- olej wymieniamy nie rzadziej niż co 10 tys. km
- Toyota tradycyjnie nie jest liderem w zakresie precyzji prowadzenia czy stabilności i komfortu jazdy
na nadwoziu i podwoziu w Corollach siódmej generacji z reguły występuje już korozja, często dosyć rozległa - przy takim wieku auta do sprawdzenia jest praktycznie wszystko i przed zakupem warto zlecić warsztatowi ocenę stanu technicznego samochodu
- Corolla E100 to jeden z najtrwalszych mechanicznie i elektrycznie samochodów, dostępnych obecnie w podobnej cenie
Citroen C5 II 1.6 THP z roku 2009 za 21 500 zł
- produkowany w latach 2007-2018
- jeden z najładniejszych samochodów w historii klasy średniej,
- chyba, że macie inne zdanie, to napiszcie w komentarzach :)
- auto które oglądacie nie ma hydropneumatycznego zawieszenia, a to, które ma - sprężynowe - oferuje
- fantastyczny komfort resorowania
- długość 478 cm, wysokość 146 cm
- rozstaw osi 281 cm, bagażnik 470 l
- dobre zabezpieczenie przed korozją
- umiarkowanie przestronne, ale oryginalne i przyjemnie wykończone wnętrze
- nietypowa kierownica z nieruchomą częścią centralną mogłaby się dalej wysuwać z kokpitu - wysocy kierowcy powinni obowiązkowo dokonać przymiarki zanim jeszcze pomyślą o zakupie C5 II
- znacznie trwalsza instalacja elektryczna w porównaniu z pierwszą generacją C5
- silnik 1.6 THP to czterocylindrowe turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa
- jest to silnik z felernej rodziny Prince, opracowanej wspólnie z BMW
- do jego wad należą m.in. nietrwały łańcuchowy napęd rozrządu oraz ryzyko zwiększonego zużycia oleju silnikowego
- o ile ta pierwsza wada jest możliwa do wykrycia, bo rozrząd potrafi hałasować, o tyle spalanie oleju może być już trudne do określenia, szczególnie gdy proces zużycia układu tłok-cylinder dopiero się zaczyna
- warto często wymieniać olej (co 10 tys. km)
- ten silnik montowano w bardzo wielu modelach różnych marek i niestety zawsze oznacza on podwyższone ryzyko
za to osiągi są super: 156 KM i 240 Nm - 0-100 w 8,6 s, prędkość maks. 210 km/h
- średnie spalanie 7,1 l/100 km
- piękne i urokliwe auto, ale ryzyko związane z silnikiem trzeba wziąć na klatę :)
BMW 128i (model E82) 3.0 (benzyna) z roku 2010 za 32 900 zł
- produkowane w latach 2004-2013
- długość 436 cm, bagażnik 370 l
- jedyny na rynku kompakt z tylnym napędem (obecnie dostępna w salonach najnowsza generacja ma już przedni napęd)
- BMW już prawdopodobnie nigdy nie powróci do produkcji auta kompaktowego z silnikiem spalinowym i tylnym napędem
- fantastyczny sześciocylindrowy, rzędowy silnik benzynowy BMW N52B30 z wielopunktowym wtryskiem paliwa
- wtrysk pośredni eliminuje ryzyko wysokich kosztów wymiany wtryskiwaczy, bo przy wtrysku bezpośrednim każdy z nich kosztowałby 1000 zł :)
- znakomicie wyważona jednostka napędowa o pięknym, niepowtarzalnym brzmieniu
- olej wymieniamy wg wskazań komputera
- 231 KM przy 6500 obr./min
- 271 Nm przy 2750 obr./min
- przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,5 s
- znakomite auto dla fana marki, ale nie dla każdego :) bo kabina za sprawą szerokiego tunelu między fotelami jest wąska, do tego wąskie są też i fotele
- bezwypadkowe BMW E82 powinno być wolne od korozji
jak już kupicie 128i coupe, to unikajcie wyładowania akumulatora, bo przy spadku napięcia w tym modelu potrafią się zapalić liczne kontrolki w kokpicie. A tego nie chcecie
- znakomita zwinność i stabilność jazdy na suchym asfalcie
dzięki tylnemu napędowi układ kierowniczy wolny jest od - dodatkowych sił podczas dynamicznego przyspieszania
przed zakupem do sprawdzenia luzy w przekładni kierowniczej i tylnym zawieszeniu wielowahaczowym
- dobra lokata kapitału, bo BMW z silnikami R6 dobrze utrzymują wartość
Chrysler PT Cruiser 1.6 z roku 2004 za 6900 zł
- produkowany w latach 2000-2010
- lifting w 2007 roku
- kompaktowy VAN w stylu retro, zbudowany na bazie modelu Neon
- długość 429 cm, wysokość 160 cm
- rozstaw osi 261 cm, bagażnik 520 l
- pojemne, pakowne, praktyczne auto z dużym bagażnikiem
- dobra widoczność z podwyższonej pozycji za kierownicą
- jedynym "amerykańskim" akcentem w prowadzeniu auta jest niezbyt komunikatywny układ kierowniczy, poza tym PT
- Cruiser ma dobrą stabilność jazdy i przyzwoity komfort resorowania
- automatyczne skrzynie biegów, montowane w tym modelu, są raczej dosyć leniwe w reakcjach na polecenia kierowcy, dlatego manualna skrzynia może być zaletą
silnik zapożyczony od BMW i Mini - wielopunktowy wtrysk paliwa, łańcuchowy napęd rozrządu
- niestety, również w Chryslerze łańcuch ten potrafi się przedwcześnie rozciągać
- mimo podłużnej maski, zespół napędowy umieszczono poprzecznie z przodu, typowo dla aut z przednim napędem
115 KM i 157 Nm - 0-100 km/h w 13,5 s, pr. maks. 176 km/h
- średnie spalanie katalogowe 7,7 l/100 km
- olej warto wymieniać nie rzadziej niż co 12 tys. km, w mieście nawet co 10 tys. km
- przed zakupem warto sprawdzić luzy w tylnym zawieszeniu oraz w przekładni kierowniczej
- do tego robimy następującą próbę: parkujemy auto, otwieramy maskę i prosimy drugą osobę, aby obróciła kierownicą od oporu do oporu. Nasłuchujemy wtedy odgłosów zużytej pompy wspomagania układu kierowniczego
- bardzo rzadko, ale zdarzają się na rynku egzemplarze kupione w polskich salonach.
Zapraszamy do obejrzenia prezentacji opisanych wyżej aut i głosowania na Wasz ulubiony pojazd w filmie TOP 10 aut na placu od 4 000 zł do 33 000 zł.
Zdecydowanie warto zainwestować w samochód używany w jak najlepszym stanie, na jaki tylko Was stać. Oszczędności przy zakupie mogą spowodować, że kwota wydana na zakup auta będzie dopiero początkiem niezbędnych wydatków, aby utrzymać pojazd w stanie zdatnym do jazdy. Każde auto, czy to z auto komisu, czy z ogłoszenia, warto sprawdzić w warsztacie przed zakupem.
-
10 samochodów używanych do 15 tys. zł - Strefa Wolna Od VW :)
Czy mając 15 tys. zł można kupić interesujące auto używane, nie sięgając po produkty z grupy Volkswa... -
TOP 20 najchętniej kupowanych aut dla Kowalskiego w 2018 roku i ceny z 2019 roku
Zobacz, jakie samochody najchętniej kupowali prywatni nabywcy w polskich salonach. To są samochody, w... -
TOP10 najchętniej kupowanych kompaktów w 2018 roku - co warto kupić?
Auta kompaktowe to ciągle najpopularniejsza klasa samochodów, kupowanych w Polsce. SUV-y są droższe, kom... -
Skoda Fabia kontra Toyota Yaris - QUIZ - 1.0 TSI czy 1.5 VVT-i?
Turbo, czy bez turbo? Taki dylemat towarzyszy prawie każdemu, kto musi wybrać między Fabią i Yarisem. Roz...
-
Skoda Superb 1.9 TDI 2001-2008 – typowe usterki, awaryjność, zalety, wady, silnik, eksploatacja
Jeżeli kiedyś siedzieliście na tylnej kanapie Skody Superb, to z pewnością pamiętacie ten moment. A jeż... -
Volvo S60 2.4 z lat 2000-2009 – silnik, zalety, wady, typowe usterki
Volvo S60 pierwszej generacji to prawdziwe szwedzkie, a nie szwedzko-chińskie skandynawskie auto. W... -
Toyota Avensis Tourer III kombi 2.2 D-CAT 2008-2018 - silnik, zalety, wady, typowe usterki
Toyota Avensis to jeden z najpopularniejszych samochodów klasy średniej w polskich salonach. Niestety, j... -
Ford Focus C-Max I 2.0 TDCI – awaryjność, typowe usterki, zalety, wady, wymiary
Ford Focus C-Max to rewolucyjny van , którego, jak zgodnie stwierdzili specjaliści z branży motoryzacyjnej, pr...