Skoda Scala - poradnik kupującego - ceny, wyposażenie

Skoda Scala - poradnik kupującego - ceny, wyposażenie

Skoda Scala - poradnik kupującego - ceny, wyposażenie

dat/articles/2019-04/skoda-scala-poradnik-kupujacego-ceny-wyposazenie-711.jpg

Ten samochód ma szansę mocno namieszać na polskim rynku i jeszcze bardziej zaostrzyć konkurencję na rynku kompaktów. Zaraz dowiesz się, ile kosztuje Skoda Scala, co ma w podstawowym wyposażeniu i za które dodatki warto dopłacić. Przy okazji zarekomendujemy Ci silniki z dostępnej oferty. Teraz!

Jak widzisz, Skoda Scala potrafi być i tanim i drogim samochodem - zależnie od wybranej wersji silnikowej. A teraz pora przyjrzeć się dokładnie, co oferują poszczególne wersje wyposażeniowe. Na szczęście nie ma ich wiele i za moment będziesz już wszystko wiedzieć.

Pozostała część artykułu pod najnowszym filmem z naszego kanału YouTube - zapraszamy do oglądania i głosowania na Wasze ulubione auta z zestawienia:

Skoda Scala - poradnik kupującego - ceny, wyposażenie

Skoda Scala Active - od 66 500 zł - wyposażenie i opcje

Powyższa cena dotyczy sinika benzynowego 1.0 TSI o mocy 115 KM z manualną, 6-biegową skrzynią.

Skoda Scala Active - wyposażenie standardowe

  • Asystent pasa ruchu (Lane Assist) - ostrzega kiedy auto najedzie na linię na jezdni wyznaczającą granicę pasa ruchu
  • Kontrola odstępu od poprzedzającego auta z funkcją autonomicznego hamowania (Front Assist)
  • Wspomaganie ruszania pod górę (Hill Hold Control)
  • Połączenie alarmowe - wezwanie pomocy w razie kolizji
  • Radio Swing z ekranem 6,5 cala i dwoma gniazdami USB
  • 4 głośniki i terminal Bluetooth
  • Klimatyzacja manualna
  • Przedni podłokietnik
  • Regulowana wysokość fotela kierowcy
  • Centralny zamek z pilotem
  • Elektrycznie sterowane szyby przednie
  • Elektrycznie regulowane oraz podgrzewane lusterka
  • Reflektory LED Basic z przodu (światła mijania LED, światła drogowe halogenowe)
  • Tylne światła LED Basic
  • Stalowe koła 16-calowe

Skoda Scala - poradnik kupującego - ceny, wyposażenie

Skoda Scala Active - wyposażenie opcjonalne

  • Poduszka kolanowa kierowcy - 900 zł
  • Przednie światła przeciwmgielne - 900 zł
  • Gniazdo 12V w bagażniku - 150 zł
  • Przygotowanie pod hak holowniczy - 800 zł
  • Hak holowniczy składany z adapterem - 3800 zł
  • Popielniczka - 150 zł
  • Siatka oddzielająca bagażnik od kabiny - 500 zł
  • Czujniki parkowania z tyłu - 1500 zł
  • Tempomat - 800 zł
  • Podgrzewane przednie fotele i dysze spryskiwaczy - 1000 zł
  • Skórzana kierownica z pakietem skórzanym - 1000 zł
  • Smartlink+ (możliwość wyświetlenia aplikacji ze smartfona połączonego przez USB z samochodem na ekranie auta, zawiera Android Auto, Apple CarPlay, MirrorLink) - 750 zł
  • Tuner radia cyfrowego DAB+ - 450 zł

Skoda Scala - poradnik kupującego - ceny, wyposażenie

Skoda Scala Ambition - od 71 650 zł - wyposażenie i opcje

Powyższa cena dotyczy silnika 1.0 TSI o mocy 115 KM z manualną 6-biegową skrzynią. Oto, jakie elementy wyposażenia dostaniesz dodatkowo w porównaniu ze specyfikacją Active.

Skoda Scala Ambition - wyposażenie standardowe = Active oraz:

  • Alufelgi 16-calowe
  • Reflektory przeciwmgielne
  • Lusterka i klamki w kolorze nadwozia
  • Tylne czujniki parkowania
  • Dodatkowe 4 głośniki w tylnych drzwiach
  • Skórzana kierownica wielofunkcyjna (z przyciskami sterującymi radiem i telefonem)
  • Elektrycznie sterowane tylne szyby
  • Regulacja podparcia lędźwiowego w fotelach kierowcy i pasażera
  • Schowki pod fotelami kierowcy i pasażera
  • Schowek na okulary

 

Skoda Scala Ambition - opcje

W tej wersji jest tyle pojedynczych opcji, że ich lista wykracza poza ramy naszej publikacji, ale największą okazją - jak to u Skody - są bardzo atrakcyjnie wycenione pakiety wyposażenia. I to o nich zaraz przeczytasz.

Zanim przejdziesz dalej - może chcesz dołączyć do najlepszej grupy na Facebooku, gdzie doradzamy sobie nawzajem, jakie auta warto kupić, a które należy omijać? Zapraszamy!

Skoda Scala - poradnik kupującego - ceny, wyposażenie

Pakiet Comfort dla Ambition - 1850 zł

  • Radio bolero
  • 8-calowy wyświetlacz centralny
  • Dwa gniazda USB
  • Climatronic - dwustrefowa klimatyzacja automatyczna
  • Automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne
  • Smartlink+ (wyświetlanie aplikacji ze smartfona połączonego przez USB z samochodem na ekranie auta, zawiera Android Auto, Apple CarPlay, MirrorLink)
  • Tylne szyby boczne i szyba bagażnika mocniej przyciemnione

Normalna cena tych opcji to 4400 zł.

 

Pakiet Tech dla Ambition - 2450 zł

  • Tempomat - utrzymywanie zadanej prędkości jazdy
  • Podgrzewane przednie fotele i dysze spryskiwaczy przednich
  • Czujnik światła i deszczu - automatyczne włączanie świateł mijania oraz automatyczne wycieraczki
  • Automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne
  • Kamera cofania

Normalna cena tych opcji to 3900 zł.

Z elementów dostępnych oddzielnie warto dopłacić za kosztujący zaledwie 200 zł monitoring uwagi kierowcy, który może - ale nie musi - ostrzec o senności i zasugerować postój.

Monitorowanie martwego pola lusterek bocznych oraz ruchu poprzecznego podczas cofania - bardzo przydatna funkcja, podnosząca bezpieczeństwo podczas wyjeżdżania tyłem z prostopadłego miejsca parkingowego - kosztuje 1950 zł.

Skoda Scala - poradnik kupującego - ceny, wyposażenie

Skoda Scala Style - od 78 650 zł - wyposażenie i opcje

Powyższa cena znowu dotyczy silnika 1.0 TSI 115 KM z manualną skrzynią biegów. Oto dodatkowe elementy wyposażenia względem wersji Ambition.

Skoda Scala Style - wyposażenie standardowe = Ambition oraz:

  • Felgi aluminiowe 17-calowe
  • Tylne światła w pełni wykonane w technologii LED z dynamicznymi kierunkowskazami
  • Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
  • Kamera cofania
  • KESSY - dostęp bez kluczyka (kluczyk zbliżeniowy)
  • Tempomat
  • Radio Bolero z 8-calowym ekranem, 2 porty USB
  • SmartLink+
  • Climatronic - automatyczna klimatyzacja dwustrefowa
  • Podgrzewane przednie fotele
  • Fotel pasażera regulowany na wysokość
  • Tylne szyby boczne i szyba bagażnika mocniej przyciemnione

Skoda Scala - poradnik kupującego - ceny, wyposażenie

Skoda Scala Style - opcje

I tym razem skupimy się na atrakcyjnie wycenionych pakietach wyposażenia.

Pakiet Comfort dla Style = 1850 zł

  • Czujnik deszczu i zmierzchu
  • Pełne przednie reflektory LED z funkcją adaptacji świateł
  • Pakiet Image - przedłużona szyba pokrywy bagażnika
  • Lusterka lakierowane na czarno
  • Składane i automatycznie przyciemniane lusterka boczne

Normalna cena elementów pakietu to 6400 zł.

 

Pakiet Tech dla Style za 3700 zł zawiera:

  • Bluetooth Plus - połączenie telefonu z anteną zewnętrzną
  • Bezprzewodowa ładowarka indukcyjna do telefonu
  • Wirtualny kokpit - cyfrowe zegary
  • Skórzana i podgrzewana kierownica wielofunkcyjna
  • Adaptacyjny tempomat do 210 km/h

Normalna cena elementów pakietu to 5800 zł.

Skoro jesteśmy już przy najdroższej specyfikacji, to zwrócę uwagę na opcję dostępną oddzielnie - aktywne zawieszenie za 1850 zł (Sport Chassis Control) obniżone o 15 mm. Jest ono dostępne za tę kwotę w specyfikacjach Ambition i Style.

A teraz zajmiemy się silnikami.

Skoda Scala - poradnik kupującego - ceny, wyposażenie

1.0 TSI 115 KM - od 66 500 zł

Chcesz wiedzieć, jak jeździ ten silnik? Ci, którzy pamiętają dwulitrowy motor Volkswagena o tej samej mocy, mogą spróbować skojarzyć trzycylindrowe turbo z tą właśnie wolnossącą jednostką napędową, montowaną kiedyś w wielu autach, od Fabii aż po Volkswagena Passata.

Ale to nie będzie dobre skojarzenie!

Bo litrowe TSI ma znacznie więcej pary. Różnica jest odczuwalna natychmiast po ruszeniu z miejsca. Wolnossący dwulitrowiec o mocy 115 KM wymagał wkręcenia na obroty, żeby żwawo rozpędzić auto, a w przypadku obecnego minisilniczka 1.0 TSI motor ciągnie już niemal od wolnych obrotów.

Jedyne momenty, w których poczujesz "turbodziurę", to ruszanie z bardzo niskich obrotów w pełni zapakowanym samochodem. Kiedy solidnie zapakujesz auto, to także na długich, stromych podjazdach poniżej dwóch tysięcy obrotów silnik straci wigor, ale kto by katował napęd do takich niskich obrotów?

1.0 TSI to świetny motor do Scali. Popatrz na jego parametry.

Skoda Scala 1.0 TSI 115 KM MT6 - dane techniczne

  • Silnik benzynowy, trzycylindrowy, z bezpośrednim wtryskiem paliwa, turbodoładowaniem i filtrem cząstek stałych (GPF)
  • Moc maksymalna: 115 KM; maksymalny moment obrotowy: 200 Nm @ 2000-3500 obr./min
  • Prędkość maksymalna: 201 km/h; przyspieszenie 0-100 km/h: 9,8 s
  • Średnie zużycie paliwa w cyklu WLTP: 5,6-6,3 l/100 km zależnie od wyposażenia i rozmiaru opon; średnia emisja CO2: 127-143 g/km

Skoda Scala - poradnik kupującego - ceny, wyposażenie

1.5 TSI 150 KM DSG - od 84 250 zł

Ten czterocylindrowy silnik z rodziny EA211 ma system odłączania dwóch środkowych cylindrów podczas jazdy z niewielkim obciążeniem. To bardzo dynamiczny i oszczędny silnik o wysokiej kulturze pracy.

W zasadzie szkoda, że Skoda nie zdecydowała się na jego słabszą wersję za nieco niższą cenę, bo to dojrzały napęd, idealny do rodzinnego kompaktu. Wysoka cena 150-konnego silnika wynika także z tego, że jest on obecnie dostępny wyłącznie z automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią biegów DSG.

Kiedy weźmiemy to pod uwagę, cena wygląda już mniej zaporowo. To bardzo dobry napęd, jeżeli tylko Cię na niego stać, wybierz go bez wahania. Oto jego parametry katalogowe.

Skoda Scala 1.5 TSI 150 KM DSG7 - dane techniczne

  • Silnik benzynowy, czterocylindrowy, z bezpośrednim wtryskiem paliwa, turbodoładowaniem i filtrem cząstek stałych (GPF)
  • Moc maksymalna: 150 KM; maksymalny moment obrotowy: 250 Nm @ 1500-3500 obr./min
  • Prędkość maksymalna: 219 km/h; przyspieszenie 0-100 km/h: 8,2 s
  • Średnie zużycie paliwa w cyklu WLTP: 6,2-6,9 l/100 km zależnie od wyposażenia i rozmiaru opon; średnia emisja CO2: 140-157 g/km

Skoda Scala - poradnik kupującego - ceny, wyposażenie

1.6 TDI SCR 115 KM - od 83 150 zł

Dobrze znany turbodiesel z rodziny TDI to świetna opcja na długie trasy. Przewagę zużycia paliwa odczujesz szczególnie wtedy, gdy będziesz często korzystać z autostrad. Także podczas dynamicznej jazdy po mieście diesel jest nadal znacznie oszczędniejszy od napędu benzynowego.

Diesel ma równie wysoki maksymalny moment obrotowy co najmocniejszy silnik benzynowy, ale skrzynia ma dłuższe przełożenia, więc obroty na trasie będą niższe w dieslu. Oto jego dane katalogowe.

Skoda Scala 1.6 TDI 115 KM MT6 - dane techniczne

  • Silnik wysokoprężny (diesel), czterocylindrowy, z bezpośrednim wtryskiem paliwa, turbodoładowaniem i filtrem cząstek stałych (DPF)
  • Moc maksymalna: 115 KM; maksymalny moment obrotowy: 250 Nm @ 1500-3250 obr./min
  • Prędkość maksymalna: 201 km/h; przyspieszenie 0-100 km/h: 10,1 s
  • Średnie zużycie paliwa w cyklu WLTP: 4,9-5,3 l/100 km zależnie od wyposażenia i rozmiaru opon; średnia emisja CO2: 128-139 g/km

Skoda Scala - poradnik kupującego - ceny, wyposażenie

1.6 TDI SCR DSG - od 89 250 zł

To dokładnie ten sam diesel, ale z fantastyczną, dwusprzęgłową skrzynią biegów DSG. Z punktu widzenia kierowcy to jedna z najlepszych skrzyń automatycznych w historii motoryzacji. Koszty eksploatacyjne?

Owszem, kiedyś w końcu coś trzeba będzie w niej wymienić i nie będą to tanie rzeczy, ale przed przejechaniem 150-200 tys. km nie ma co sobie zawracać tym głowy. Oto parametry katalogowe zestawu diesel plus skrzynia DSG.

Skoda Scala 1.6 TDI 115 KM DSG7 - dane techniczne

  • Silnik wysokoprężny (diesel), czterocylindrowy, z bezpośrednim wtryskiem paliwa, turbodoładowaniem i filtrem cząstek stałych (DPF)
  • Moc maksymalna: 115 KM; maksymalny moment obrotowy: 250 Nm @ 1500-3250 obr./min
  • Prędkość maksymalna: 200 km/h; przyspieszenie 0-100 km/h: 10,3 s
  • Średnie zużycie paliwa w cyklu WLTP: 5,1-5,7 l/100 km zależnie od wyposażenia i rozmiaru opon; średnia emisja CO2: 135-150 g/km

Skoda Scala - poradnik kupującego - ceny, wyposażenie

Skoda Scala - wymiary nadwozia i pojemność bagażnika

Długość: 4362 mm

Szerokość z lusterkami: 1988 mm

Szerokość bez lusterek: 1793 mm

Wysokość: 1471 mm

Rozstaw osi: 2649 mm

Pojemność bagażnika: 467-1410 l

Pojemność zbiornika paliwa: 50 l

Skoda Scala - poradnik kupującego - ceny, wyposażenie

Którą wersję Skody Scala mogę Ci rekomendować?

W zasadzie - każdą. W obecnej palecie silnikowej nie ma napędu, który byłby za słaby, za głośny, zbyt paliwożerny - trzy dostępne silniki idealnie trafiają w potrzeby kierowców.

Jedyne, czego oferta silnikowa Skody Scala nie zawiera, to słabowity silnik, który pełniłby funkcję cennikowej wydmuszki - czyli wersji, której i tak nikt nie kupuje, ale za to ładnie wygląda w cenniku.

Nie, tego Skoda nie zrobiła i serdecznie jej tego gratuluję. Nawet, jeżeli w Polsce pojawi się najsłabszy motor 1.0/95 KM to nadal będzie godna polecenia wersja, np. do miasta.

Jeżeli zamierzasz jeździć głównie po mieście - bierz litrowe TSI. Na długie trasy i duże przebiegi - wybierz diesla. Półtoralitrowe TSI nie tylko spełnia, ale i wykracza poza oczekiwania większości kierowców odnośnie dynamiki.

Co do wersji wyposażenia - jak to zwykle bywa w samochodach, w których rozpiętość cenowa miedzy najtańszą a najdroższą wersją jest znacząca, najtańsze wersje będą robiły znacznie uboższe wrażenie w kabinie, niż te droższe.

Skoda Scala - poradnik kupującego - ceny, wyposażenie

Dlatego przed zakupem koniecznie znajdź w salonach Skody dokładnie takie auto, jakie chcesz zamówić. I dopiero po obejrzeniu, kup je ze spokojem, że wiesz, co kupujesz. Szczególnie różnica między najtańszym a środkowym w cenniku radiem jest duża ze względu na malutki wyświetlacz podstawowej wersji.

Ale Skoda Scala to auto, które już w najtańszej wersji silnikowej i wyposażeniowej nadaje się do komfortowej jazdy i mogę je rekomendować. To cieszy, że rynek dojrzał już do tego, aby już najtańsze specyfikacje były dostosowane do realnych potrzeb polskich klientów.

Jeżeli chcesz przeczytać więcej o nowej Skodzie, zapraszam do przeczytania naszej prezentacji Skody Scali. A jeżeli masz pytania, zadaj je proszę w komentarzach lub na naszej grupie na Facebooku, gdzie doradzamy sobie wzajemnie, jakie auto kupić.

Do następnej Skody :)

Tutaj skonfigurujesz swoją Skodę Scala.

Zdjęcia: Skoda.

Autor: Michał Krasnodębski Facebook

Fan motoryzacji od dziecka, absolwent Wydziału Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej. W prasie motoryzacyjnej od 22 lat. Z radością tłumaczy język techniki motoryzacyjnej na mowę zrozumiałą dla każdego.

KOMENTARZE