Ford zaprezentował kolejne wcielenie modelu GT. Poznajcie supersamochód o imponujących osiągach, wyposażony w technologię EcoBoost oraz lekką konstrukcję wykonaną z włókien węglowych!
Pozostała część artykułu pod najnowszym filmem z naszego kanału YouTube - zapraszamy do oglądania i głosowania na Wasze ulubione auta z zestawienia:
Nowego Fora GT napędza najmocniejsza w historii firmy jednostka EcoBoost V6 wyposażona w dwie turbosprężarki. Silnik generuje ponad 600 koni mechanicznych. Tak ogromna moc przenoszona jest na koła tylne za pośrednictwem siedmiobiegowej, dwusprzęgłowej przekładni.
Do budowy dwudrzwiowego nadwozia typu coupe wykorzystano lekkie i wytrzymałe materiały, w tym włókno węglowe i aluminium. Ford GT dzięki zastosowaniu takich komponentów jest stosunkowo lekki, a jego - nadwozie sztywne i wytrzymałe. Wśród innowacji dostępnych w tym modelu znajdziemy aktywny układ aerodynamiczny obejmujący wysuwany spoiler oraz pełną gamę nowoczesnych i zaawansowanych funkcji ułatwiających prowadzenie auta, jak najnowszy system komunikacji SYNC 3.
Podstawową strukturę karoserii stanowią tylna i przednia rama aluminiowa, a także paneli z włókna węglowego. To bardzo wytrzymały materiał, o znaomitej relacji wytrzymałości do masy, stosowany w ekskluzywnych supersamochodach. Ford GT może nie ma reputacji Ferrari, ale jest nie mniej zaawansowany technicznie.
Zanim przejdziesz dalej - może chcesz dołączyć do najlepszej grupy na Facebooku, gdzie doradzamy sobie nawzajem, jakie auta warto kupić, a które należy omijać? Zapraszamy!
Ford GT dzieli geny z klasycznymi modelami wyścigowymi i sportowymi Forda. Zaawansowane podwozie zostało wyposażone w zawieszenie o regulowanej wysokości. 20-calowe opony Michelin Pilot Super Sport Cup 2 zostały specjalnie zaprojektowane dla Forda GT. Potężne koła kryją równie okazałe karbonowo-ceramiczne hamulce. To co cieszy, to priorytet radości z jazdy i maksymalnej dynamiki - długo dobierano skład mieszanki tak, aby zapewnić maksymalne osiągi.
Wnętrze Forda GT to dwumiejscowy kokpit, do którego można się dostać po otwarciu unoszonych ku górze drzwi. Fotel kierowcy i pasażera zintegrowano bezpośrednio z konstrukcją przedziału pasażerskiego wykonanego z włókna węglowego. Fotele nie posiadają regulacji, kierowca ustawia pozycję za pomocą ruchomych pedałów i regulowanej kolumny kierowniczej.
Kierownicę zaopatrzono w niezbędne przełączniki, dzięki czemu kierowca ma łatwy dostęp do wielu ustawień. Pod kołem zamontowano duże łopatki zmiany biegów. Na wprost oczu kierowcy usytuowano duży, ciekłokrystaliczny wyświetlacz, monitorujący najważniejsze parametry samochodu. Ford GT wejdzie do produkcji seryjnej pod koniec przyszłego roku. To dokładnie w 50. rocznicę zdobycia podium (całego!) przez modele Ford GTw 24-godzinnym wyścigu Le Mans w 1966 roku.