Używane 2013-07-30

Citroen C5 2.0 HDI z roku 2005

Citroen C5 2.0 HDI z roku 2005

Ten samochód jest tak przytulny i przyjemnie wykończony, że aż chce się go kupić. Niestety, bogate wyposażenie oznacza także duże ryzyko usterek

Citroen C5 2.0 HDI z roku 2005

Citroen C5 pojawił się na rynku w roku 2000 i od razu wzbudził zainteresowanie i kontrowersje. Jak na auto klasy średniej miał dość skomplikowaną konstrukcję, a gdy porównamy go z Citroenem XM, który C5 musiało zastąpić do premiery C6, C5 wydawało się zbyt banalne. W roku 2004 auto przeszło rozległy lifting nadwozia, wnętrza i rozwiązań technicznych. Właśnie takie auto oglądacie na zdjęciach.

Citroen C5 2.0 HDI z roku 2005

Tuż po premierze, pierwsze egzemplarze C5 można było kupić z silnikami benzynowymi i dieslami. Wśród benzyniaków godny polecenia jest tylko dwulitrowiec z wielopunktowym wtryskiem paliwa i wprowadzona rok później jednostka 1,8. Motor trzylitrowy uznawany jest za wyjątkowo paliwożerny i drogi w utrzymaniu, a dwulitrowiec 2.0 HPI z bezpośrednim wtryskiem paliwa okazał się tak nieudany i awaryjny, że Citroen sam już po trzech latach zrezygnował z jego produkcji.

Citroen C5 2.0 HDI z roku 2005

Jeżeli chodzi o diesle z początku produkcji, to godne polecenia są szczególnie jednostki dwulitrowe - proste i w miarę bezawaryjne, a także nieskomplikowane w naprawach. Trochę gorzej było z silnikiem 2.2 HDI, który mógł już współpracować z filtrem cząstek stałych i to tym pierwszej generacji, czyli z wymianą filtra co 80 tys. km. Razem z uzupełnieniem dodatku do paliwa oznacza to wydatek rzędu 3 tys. zł.

Citroen C5 2.0 HDI z roku 2005

Po liftingu w roku 2004 paleta silników się zmieniła. Pojawiły się nowoczesne, 16-zaworowe turbodiesle 1.6 (109 KM) i 2.0 (136 KM). To bardzo ekonomiczne silniki, jednak czułe na jakość paliwa i niepozbawione skłonności do usterek typowych dla nowoczesnych diesli. Koło dwumasowe, turbosprężarka, wtryskiwacze - regeneracji lub wymiany tych elementów należy się spodziewać po przebiegu około 200 tys. km.

Citroen C5 2.0 HDI z roku 2005

W mniejszym z diesli Citroena C5 - czyli 1.6 HDI - czasem objawia się typowa dla tego silnika usterka, czyli rozciągnięcie łańcucha napędzającego jeden wałek rozrządu od drugiego. Ten mniejszy silnik nie jest też chwalony za dynamikę - C5 jest zbyt ciężki jak na tak mały motor i lepiej poszukać auta z dieslem dwulitrowym.

Citroen C5 2.0 HDI z roku 2005

W szesnastozaworowych silnikach Diesla Citroen zaleca wymianę paska rozrządu co - uwaga - aż 240 tys. km, ale konia z rzędem temu, kto wytrzyma nerwowo do tak dużego przebiegu ze starym paskiem pod maską. Wcześniejsza wymiana na pewno nie zaszkodzi, szczególnie jeżeli auto było eksploatowane w mieście lub ma niepewną przeszłość serwisową.

Citroen C5 2.0 HDI z roku 2005

W dieslach Citroena C5 psują się czasem rzeczy drobne, jak przepływomierze powietrza, zawory EGR (recyrkulacji spalin) i inne elementy oprzyrządowania silnika, które co prawda nie są drogie w naprawie, jednak zsumowanie wielu takich napraw potrafi dać niebagatelną sumę. A Citroen C5 nie lubi niefachowych napraw poza serwisem, który jest drogi, a i części Citroena - wbrew temu, co myśli wielu kierowców - wcale nie są tanie.

Citroen C5 2.0 HDI z roku 2005

W takim razie może zdecydować się na silnik benzynowy? Również w tych jednostkach Citroena C5 zdarzają się awarie elektroniki i oprzyrządowania, jednak nie trzeba się obawiać kosztów wymiany turbosprężarki, dwumasowego koła zamachowego czy regeneracji wtryskiwaczy, jak w dieslach. Trzeba jednak pamiętać, że żaden z benzyniaków Citroena C5 podczas typowej jazdy miejskiej nie spali mniej niż 10 l/100 km, a w przypadku silnika 3.0 V6 z automatyczną skrzynią biegów (którą odradzamy ze względu na kolejne ryzyko awarii) będzie to nawet 12-13 l/100 km i to przy spokojnej jeździe.

Citroen C5 2.0 HDI z roku 2005

A co wyjątkowego widać na tym zdjęciu? Przyjrzyjcie się prześwitowi podwozia tego Citroena C5 2.0 HDI. Możliwość zwiększenia prześwitu to jedno z dobrodziejstw dania firmowego marki, czyli zawieszenia hydropneumatycznego. Jazda tak podniesionym Citroenem C5 możliwa jest do 40 km/h, jednak trzeba to robić ostrożnie, bo podniesienie auta zmniejsza skok zawieszenia "w drugą stronę", czyli gdy np. koło wjedzie w dziurę w jezdni.

Citroen C5 2.0 HDI z roku 2005

A tutaj dla odmiany widzimy Citroena C5 2.0 HDI opuszczonego bliżej jezdni. W tym położeniu zawieszenia ujawnia się największa chyba zaleta tego modelu, a jest nią komfort resorowania. Chyba nikt, kto przejedzie się C5 po polskich drogach, nie będzie narzekał na brak komfortu - auto po prostu "płynie" nawet po dziurawej jezdni. Co istotne, w odróżnieniu od modelu C6 w C5 ryzyko choroby lokomocyjnej jest niewielkie.

Citroen C5 2.0 HDI z roku 2005

Inną zaletą - a jednocześnie wadą - Citroena C5 2.0 HDI jest bogate wyposażenie standardowe. W prezentowanym aucie jest ono jeszcze bogatsze, bo mamy do czynienia z wersją Exclusive. Dlaczego to może być wadą? Dlatego, że im więcej elektrycznych i elektronicznych dodatków, tym więcej może się popsuć. A elektronika w Citroenie C5 bardzo lubiła się psuć, chociaż w autach poliftingowych od 2004 roku sytuacja uległa znacznej poprawie.

Citroen C5 2.0 HDI z roku 2005

Jednym z elementów, które zadebiutowały w Citroenie C5 2.0 HDI dopiero w modelu po liftingu w roku 2004, była poduszka kolanowa kierowcy, której dekiel widać na zdjęciu. W standardzie Citroeny C5 miały sześć airbagów.

Citroen C5 2.0 HDI z roku 2005

Jednym z elementów luksusowego wyposażenia prezentowanego Citroena C5 2.0 HDI są ksenonowe reflektory. Na szczęście nie słychać o ich awaryjności, a doświadczenie pokazuje, że ich szkła z tworzywa matowieją znacznie wolniej, niż u niejednego konkurenta. Przed zakupem obowiązkowo sprawdzamy sprawność spryskiwacza - jest on wymagany przepisami przy lampach ksenonowych.

Citroen C5 2.0 HDI z roku 2005

Wnętrze Citroena C5 2.0 HDI jest przytulne niczym domowy salon. Lifting w 2004 roku zmienił tutaj panel zegarów, panel centralny kokpitu, pojawił się nowy wyświetlacz komputera pokładowego, wprowadzono automatyczną dwustrefową klimatyzację. Tworzywa użyte do wykończenia kabiny są bardzo wysokiej jakości, bywają jednak czułe na zadrapania i zarysowania.

Citroen C5 2.0 HDI z roku 2005

Kierowca naszego Citroena C5 2.0 HDI siedzi na luksusowo wykończonym skórą fotelu, który nie wie, co to podparcie boczne. Pozycja za kierownicą jest wysoka, a kolumna kierownicy mocno pochylona - sportowych wrażeń tutaj nie zaznamy, ale to pasuje do ogólnego komfortowego wizerunku auta. Natomiast miejsca na nogi z przodu nie jest zbyt dużo.

Citroen C5 2.0 HDI z roku 2005

Nieco kontrowersyjnie rozwiązano miejsce pasażera Citroena C5 2.0 HDI. Chodzi o przestrzeń na nogi z bardzo wygodną, płaską podłogą na całej szerokości, bez wyoblenia na nadkole. To może się podobać, ale tylko niewysokim pasażerom - wysokim może brakować miejsca na nogi.

Citroen C5 2.0 HDI z roku 2005

Fotele kierowcy i pasażera prezentaowanego Citroena C5 HDI wyposażono w elektryczną regulację oraz ogrzewanie. Jedno i drugie sprawuje się w miarę niezawodnie, jednak pokrętło stopniujące ogrzewanie umieszczono niewygodnie, bowiem przy zamkniętych drzwiach jest ono zupełnie niewidoczne. Łatwo nieświadomie zostawić lekkie ogrzewanie włączone, trzeba się także domyślać, w którą stronę kręcić by je włączyć i wyłączyć.

Citroen C5 2.0 HDI z roku 2005

Panel kokpitu Citroena C5 2.0 HDI po liftingu wygląda estetycznie, jednak jego obsługa jest solidnie zagmatwana. Już sama obsługa dwustrefowej klimatyzacji automatycznej wymaga wprawy, a szczególnie opanowanie procedury wyłączania klimatyzacji, która nie jest dostępna bezpośrednio "pod przyciskiem".

Citroen C5 2.0 HDI z roku 2005

Wszelkie dokonywane ustawienia możemy na szczęście śledzić na dużym wyświetlaczu pod przednią szybą Citroena C5 2.0 HDI. Tutaj na przykład widzimy informację o zmianie wysokości zawieszenia...

Citroen C5 2.0 HDI z roku 2005

... którą zmieniamy tym przyciskiem na tunelu między przednimi fotelami Citroena C5 2.0 HDI. Niestety, naprawy zawieszenia hydropneumatycznego nie są tanie i nie ma co liczyć, że wykona je nieautoryzowany warsztat. Typową usterką są nieszczelności elementów resorujących przy kołach a także awaria pompy głównej układu. O ile uszczelnienie instalacji może się udać nawet za tysiąc złotych, o tyle naprawa pompy będzie kilkakrotnie droższa. Wniosek: Citroen C5 to jedno z tych aut, którym przed zakupem obowiązkowo jedziemy do autoryzowanego serwisu na ocenę stanu technicznego. To może uchronić przed wydatkami.

Citroen C5 2.0 HDI z roku 2005

W prezentowanym Citroenie C5 2.0 HDI Exclusive znalazła się nawet zmieniarka płyt kompaktowych, zamontowana pod fotelem pasażera. Niezależnie od marki samochodu i producenta zmieniarki pamiętajcie: zawsze wkładajcie do niej kopie swoich płyt, a nie oryginały. Zmieniarka bowiem bardzo szybko niszczy płyty - pojawiają się na nich liczne rysy.

Citroen C5 2.0 HDI z roku 2005

Ten Citroen C5 2.0 HDI jest także wyposażony w wyjątkowo cenne w tym modelu dobrodziejstwo: zestaw głośników sygnowany przez markę JBL. Dlaczego to takie ważne? Dlatego, że fabryczne audio Citroena C5 gra bardzo, bardzo kiepsko, a to ze znaczkiem JBL brzmi znacznie, znacznie lepiej. Różnica jest naprawdę ogromna.

Citroen C5 2.0 HDI z roku 2005

Wśród przycisków systemów wspomagających bezpieczeństwo jazdy znalazł się i taki, którego dziesięć lat temu mało kto by się spodziewał. Mowa o asystencie utrzymywania pasa ruchu, który trzęsie fotelem po tej stronie, z której koło przekroczyło linię na jezdni. Do tego jednak drogowcy musieliby te linie porządnie malować, a u nas z tym bywa różnie.

Citroen C5 2.0 HDI z roku 2005

Tylna kanapa Citroena C5 2.0 HDI z roku 2004 to prawdziwy raj. Nie dość, że jest na niej dużo miejsca na nogi i nad głowami jadących, to jeszcze duże szyby boczne zapewniają dobrą widoczność, a hydropneumatyczne zawieszenie dba o komfort godny luksusowej limuzyny. Niektórzy właściciele twierdzą, że z tyłu Citroena C5 jest wygodniej niż z przodu.

Citroen C5 2.0 HDI z roku 2005

Podniesienie klapy bagażnika pokazuje pewną nie dla wszystkich znaną ciekawostkę: Citroen C5 jest liftbackiem, a nie sedanem, i klapa sięga aż do dachu! Kufer jednak nie jest przesadnie duży, bo pomieści 456 litrów.

Citroen C5 2.0 HDI z roku 2005

Pod maską naszego Citroena C5 2.0 HDI z roku 2004 pracował cichy i dynamiczny dwulitrowy turbodiesel o mocy 136 KM i momencie obrotowym 320 Nm. W połączeniu z manualną skrzynią biegów ten motor zapewnia sprint do "setki" w niecałe 10 sekund przy średnim spalaniu według producenta 6 l/100 km. To jednak nie jest król diesli w Citroenie C5 - korona należy się jednostce 2.2 BiTurbo o mocy 170 KM, zapewniającej doprawdy niebywałą elastyczność.

Citroen C5 2.0 HDI z roku 2005

A teraz czas wspomnieć o czymś, co dolega niemal wszystkim Citroenom i Peugeotom z manualnymi skrzyniami: chodzi o nieprecyzyjną zmianę biegów. Sytuacja niestety pogarsza się wraz z przebiegiem samochodu: dźwignia sprężynuje, czasem nie do końca wiadomo, który bieg jest włączony. Niestety, ten typ tak ma.

Citroen C5 2.0 HDI z roku 2005

Czy można polecić takiego używanego Citroena C5 2.0 HDI z roku 2004? Tak, ale tylko tym, których stać na regularne serwisowanie. Auto z pewnością odwdzięczy się nieprzeciętnym komfortem jazdy.



Robert Kubica znowu na podium

Robert Kubica i Maciek Baran finiszowali w Finlandii na drugim miejscu w kategorii WRC2. Polacy zaprezentowali bezbł...

Robert Kubica kontynuuje zwycięską passę

Robert Kubica i Maciej Baran pokazali mistrzowskie tempo. Jadąc Citroënem DS3 RRC, odnieśli drugie z rzędu zwyci...

Citroen C4 Picasso - debiutuje w polskich salonach

Nowy model Citroena ma pojawić się na przełomie czerwca i lipca. Bazować będzie na czterech wersjach wyposażeni...

Citroen DS Wild Rubis - koncepcyjny crossover

Francuski producent ma swoją linię premium i sygnuje ją znaczkiem DS. Do gamy modelowej zamierza dołączyć cross...

Citroen C4 Picasso - pierwsze zdjęcia

Do sieci trafiły pierwsze zdjęcia nowego Citroena C4 Picasso. Koncern PSA postanowił znowu zamieszać na rynku min...

8:0 dla Kubicy

Robert Kubica i Maciek Baran wygrali wszystkie odcinki specjalne podczas pierwszego dnia Rally Islas Canarias

Citroen DS4 Electro - kolejna propozycja Francuzów

Każdy producent chce pokazać się na targach w Genewie. Citroen ma zamiar podbić serca zwiedzających pokazując w...

Citroen C3 po liftingu

Citroen C3 przeszedł drobne zmiany stylistyczne oraz otrzymał nowe trzycylindrowe silniki

Loeb - Elena: zwycięstwo w Monte Carlo

Załoga Loeb - Elena jadąca Citroenem DS3 WRC po raz siódmy odniosła zwycięstwo w inaugurującym sezon rajdzie Mo...

Loeb, Elena i Citroen Mistrzami Świata

Sebastien Loeb po raz dziewiąty z rzędu został Rajdowym Mistrzem Świata.

Citroen C3 Picasso - lifting

Kolejną nowością Citroena jest zmodernizowany minivan C3 Picasso. Zmiany są głównie kosmetyczne.

PRZECZYTAJ KOMENTARZE I DODAJ WŁASNĄ OPINIĘ
~gruchot 2014-01-22 20:53:54

Co za bzdury tu piszą?? Jakaś masakra

~Internauta 2013-08-18 12:22:48

Wygodne dobrze wyposażone auto.

SKOMENTUJ
PODPIS
PRZEPISZ KOD
ZOBACZ WIĘCEJ NA TEN TEMAT
Citroen C5 Kombi 2.0 HDI - mistrz komfortu
Citroen C5 Kombi 2.0 HDI - mistrz komfortu

Są takie auta, które nie są może najnowsze, ale jazda nimi nadal sprawia ogromną przyjemność. Należy do nich ...

Nowy Citroen Grand C4 Picasso
Nowy Citroen Grand C4 Picasso

Ten Citroen to prawdziwa ikona rodzinnych vanów. Po upublicznieniu zdjęć wersji "zwykłej" pora na przedłużone G...

Citroen C4 1.6 16V z roku 2006
Citroen C4 1.6 16V z roku 2006

Oto nowoczesne, designerskie auto, które można kupić za niewielkie pieniądze. Prezentowany na zdjęciach używany...

ZOBACZ NAJNOWSZE ARTYKUŁY Z DZIAŁU : UŻYWANE
Mazda 3 1.6 diesel z roku 2005
Mazda 3 1.6 diesel z roku 2005

Mazda 3 to najpopularniejszy model japońskiej marki. To niezawodne auto, ale czy francuski diesel nie psuje mu opinii?

Chrysler Grand Voyager 2.5 CRD z roku 2004
Chrysler Grand Voyager 2.5 CRD z roku 2004

Mimo że ten model od lat okupuje ostatnie miejsca rankingów niezawodności, rodziny z dziećmi go kochają. I mają...

Volkswagen Sharan 1.9 TDI z roku 2003
Volkswagen Sharan 1.9 TDI z roku 2003

Ten pojemny i bardzo praktyczny van ma niestety kiepską renomę. W autach sprzed roku 1998 psuło się niemal wszyst...

Opel Astra II kombi 1.6 16V - dobra i tania w naprawie
Opel Astra II kombi 1.6 16V - dobra i tania w naprawie

Niewiele jest aut, których naprawy i utrzymanie są tanie. Opel Astra II jest właśnie takim wyjątkiem - naprawy n...

Volvo 244 2.0 z roku 1979. Mega klasyk!
Volvo 244 2.0 z roku 1979. Mega klasyk!

Ten samochód jest zaprzeczeniem filozofii programowanego starzenia. Wyprodukowano go ponad 30 lat temu, a mimo to ma...

BMW E60 520i z roku 2004
BMW E60 520i z roku 2004

BMW E60 to luksusowa limuzyna o genialnych właściwościach jezdnych. 170-konny silnik benzynowy wróży bezproblemo...

Skoda Octavia Kombi 1.9 TDI z roku 2007
Skoda Octavia Kombi 1.9 TDI z roku 2007

Ogromny bagażnik, nieskomplikowany napęd, proste zawieszenie - nieczęsto zdarza nam się opisywać tak udane auto ...

Opel Vectra kombi 1.9 CDTI z roku 2006
Opel Vectra kombi 1.9 CDTI z roku 2006

Opel Vectra C to auto, które nadal nieźle wygląda, nie rdzewieje, a turbodiesel mało pali. Niestety, zawieszenie ...

Audi 80 B3 1.6 z roku 1991
Audi 80 B3 1.6 z roku 1991

Prosty silnik z gaźnikiem w niezniszczalnym, ocynkowanym nadwoziu Audi - 80 B3 w tak dobrym stanie to rarytas na ryn...

© 2014 MotoSpace.pl - Nasza strona korzysta z plików cookies. Korzystając z niej, zgadzasz się na to.
buy assignment online written for you high quality in 1 day on website Essayhelp4u.com