Volvo S60 2.4 z lat 2000-2009 – silnik, zalety, wady, typowe usterki

Volvo S60 2.4 z lat 2000-2009 – silnik, zalety, wady, typowe usterki

Volvo S60 2.4 z lat 2000-2009 – silnik, zalety, wady, typowe usterki

dat/articles/2022-12/volvo-s60-2-4-z-lat-2000-2009-silnik-zalety-wady-typowe-usterki-756.jpg

Volvo S60 pierwszej generacji to prawdziwe szwedzkie, a nie szwedzko-chińskie skandynawskie auto. W związku z tym poza walorami użytkowymi ma ono dziś również wartość sentymentalną. Pod maską najbardziej niezawodny silnik w palecie jednostek napędowych - czas poznać bliżej używane Volvo. Więcej ujęć i prezentację na żywo możecie obejrzeć w filmie TOP 10 używanych samochodów w przedziale cenowym 4000 - 33000zł.

  • Jednostka napędowa R5 20V dostępna była w dwóch wariantach mocy: 140 i 170 KM
  • Trudno nazwać Volvo S60 2.4 autem oszczędnym, jednak nagrodą za inwestycje na stacji paliw jest ponadprzeciętna trwałość
  • Trafiliśmy na wersję z manualną skrzynią biegów, co jest raczej zaletą, bowiem automaty z tamtych lat bywały zawodne
  • Prezentowane S60 z lat 2000-2009 to prawdziwe szwedzkie Volvo z pięciocylindrowym silnikiem bez turbo.
  • W roku 2004 S60 przeszło face lifting, ale nie były to radykalne zmiany stylu.

Pozostała część artykułu pod najnowszym filmem z naszego kanału YouTube - zapraszamy do oglądania i głosowania na Wasze ulubione auta z zestawienia:

Volvo S60 2.4 z lat 2000-2009 – silnik, zalety, wady, typowe usterki

Volvo S60 2000-2009 - wymiary

Szwedzki sedan ma 460 cm długości, 143 cm wysokości, a rozstaw osi to 271 cm. Niestety, projektantom nie udało się wykorzystać go do wygospodarowania przestronnej kabiny - na tylnej kanapie jest bardzo ciasno jak na tak duże auto. Nie ma tam też zbyt wiele miejsca nad głowami pasażerów ze względu na mocno opadającą tylną szybę i dość krótki dach.

Bagażnik też nie jest duży, bo mieści od 424 do 1034 litrów.

Volvo S60 2.4 z lat 2000-2009 – silnik, zalety, wady, typowe usterki

Jeżeli natomiast jeździcie na przednich fotelach, to będziecie zadowoleni. Nawet bardzo. Kierowca może się cieszyć z wygodnej pozycji, a elementy obsługi są bardzo proste do ogarnięcia. Wszystko jest intuicyjnie rozplanowane, a sterowanie wentylacją to rekord świata pod względem intuicyjnej obsługi. Przednie fotele świetnie nadają się na długie trasy.

Volvo S60 2.4 z lat 2000-2009 – silnik, zalety, wady, typowe usterki

Volvo S60 - silnik 2.4

Napęd to jedna z flagowych zalet szwedzkiego klasyka. Pięć cylindrów, przyzwoita pojemność (jak na dzisiejsze standardy wręcz bardzo przyzwoita), pośredni wielopunktowy wtrysk paliwa - to gwarancja nie tylko przyjemnej jazdy, lecz także bezproblemowej eksploatacji przez długie lata po zakupie regularnie serwisowanego samochodu używanego.


Volvo to marka premium, mile widziany byłby więc automat.

Tymczasem automatyczne skrzynie biegów z tamtych lat nie zbierają dobrych opinii i duże przebiegi znoszą raczej niechętnie. A naprawa może kosztować tyle, co pól lub nawet cały samochód. Lepiej przewalczyć lenistwo, nauczyć się na nowo wciskać sprzęgło i kupić S60 z manualną skrzynią biegów.

Zanim przejdziesz dalej - może chcesz dołączyć do najlepszej grupy na Facebooku, gdzie doradzamy sobie nawzajem, jakie auta warto kupić, a które należy omijać? Zapraszamy!

Volvo S60 2.4 z lat 2000-2009 – silnik, zalety, wady, typowe usterki
Silnik 2.4 o mocy 140 KM ma pasek rozrządu. Jeżeli jest oryginalny od Volvo, to producent zaleca wymianę co 160 tys. km lub 10 lat jazdy w zależności od tego, co nastąpi wcześniej. I tu uwaga dotycząca wszystkich samochodów z paskami rozrządu, niezależnie od marki.


Fabryczny interwał wymiany dotyczy sytuacji, w której pracują oryginalne rolki, napinacz i pasek. Zastosowanie zamienników powoduje, że interwał wymiany paska rozrządu w Volvo S60 i innych autach powinno się skrócić o połowę.

Volvo S60 2.4 z lat 2000-2009 – silnik, zalety, wady, typowe usterki

Volvo S60 2.4 - dane techniczne

Kierowca S60 2.4 R5 ma do dyspozycji moc 140 KM i moment obrotowy 220 Nm. Nie są to rakietowe parametry i auto mimo manualnej skrzyni biegów ma raczej przyzwoite niż dobre osiągi. Sprint 0-100 km/h trwa 10,2 sekundy, a prędkość maksymalna to 210 km/h.


Zużycie paliwa - średnie, katalogowe - to aż 8,8 l/100 km, a w realnych warunkach i ruchu miejskim rośnie ono do 12-13 l/100 km. Za takie inwestycje w paliwo Volvo S60 odwdzięcza się bezproblemową eksploatacją.

Volvo S60 2.4 z lat 2000-2009 – silnik, zalety, wady, typowe usterki

Volvo S60 2.4 - typowe usterki

Najczęściej występuje falowanie wolnych obrotów, spowodowane zazwyczaj zabrudzeniem przepustnicy. Dokładnie wyczyszczenie pozwala dalej cieszyć się Volvem. Zawieszenie uznawane jest za trwałe i komfortowe, ale to nie znaczy, że jest wieczne - przed zakupem warto je gruntownie sprawdzić na szarpaku. Testujemy też wszystkie elementy wyposażenia komfortu w kabinie.

Volvo S60 2.4 z lat 2000-2009 – silnik, zalety, wady, typowe usterki

Volvo S60 2.4 - wady i zalety

Minusem Volvo S60 jest kiepska zwrotność, bo średnica zawracania to aż 12 metrów. Plusem układu jezdnego będzie zapewne wysoka stabilność jazdy oraz komfort resorowania. A zaletą całego auta - skuteczna ochrona antykorozyjna. Innymi słowy - rozległe ogniska korozji podpowiadają nieprofesjonalną naprawę blacharsko-lakierniczą.

Volvo S60 2.4 z lat 2000-2009 – silnik, zalety, wady, typowe usterki

Volvo S60 - czy warto kupić?

Jeżeli stan techniczny rokuje, to zdecydowanie tak. Fantastyczny silnik pięciocylindrowy, przyjazny kierowcy kokpit i wysoka stabilność jazdy to bardzo miłe cechy w używanym samochodzie klasy premium. W odróżnieniu od konkurencji - BMW i Mercedesa - Volvo ma przedni napęd (jak Audi) i lepiej poradzi sobie w zimie. Zapraszamy również do obejrzenia krótkiej prezentacji tego i innych aut z rynku wtórnego w filmie TOP 10 używanych samochodów w przedziale cenowym 4000 - 33000zł.

Zdjęcia: Volvo, motospace.pl

Autor: Michał Krasnodębski Facebook

Fan motoryzacji od dziecka, absolwent Wydziału Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej. W prasie motoryzacyjnej od 22 lat. Z radością tłumaczy język techniki motoryzacyjnej na mowę zrozumiałą dla każdego.

KOMENTARZE