Nowy Citroen Grand C4 Picasso
Pozostała część artykułu pod najnowszym filmem z naszego kanału YouTube - zapraszamy do oglądania i głosowania na Wasze ulubione auta z zestawienia:
Linia nadwozia, a przede wszystkim szyb bocznych, różni się od wersji pięciomiejscowej. Nowy Citroen Grand C4 Picasso ma w pełni wykorzystać potencjał nowej platformy podwoziowej - EMP2.
Modułowa platforma EMP2 pozwoliła na przesunięcie tylnej osi i w efekcie powiększenie rozstawu osi do wiodącej w tym segmencie wartości 2,84 m. To więcej, niż w Citroenie C8. Rozstaw osi w znacznym stopniu warunkuje o ilości miejsca w kabinie.
Zanim przejdziesz dalej - może chcesz dołączyć do najlepszej grupy na Facebooku, gdzie doradzamy sobie nawzajem, jakie auta warto kupić, a które należy omijać? Zapraszamy!
Design nowego Citroena Grand C4 Picasso jest wyrazisty i zdecydowany. Światła tylne LED z efektem 3D stanowią odpowiedź na technologiczne trendy w projektowaniu. Tył Citroena zyskał nowy charakter dzięki dużej klapie bagażnika.
Dzięki nowej płycie podłogowej stylistom nowego Citroena Grand C4 Picasso zaoferowano większą swobodę działania przy projektowaniu sylwetki. Zwis przedni został skrócony o ponad jedenaście centymetrów. Obniżono silnik o pięć centymetrów, a także podłogę o dwa centymetry. Powiększył się solidnie rozstaw kół (z przodu aż o osiem centymetrów, z tylu o trzy centymetry).
Z przodu nowy Citroen Grand C4 Picasso prezentuje nowy styl francuskiej marki, który jest odważny i bardzo charakterystyczny. Logo wkomponowano w kształt grilla chłodnicy, który po bokach przechodzi w światła dzienne LED. Pod tymi światłami znajdują się reflektory główne oraz lampy przeciwmgłowe.
Nowy Citroen Grand C4 Picasso ma bardzo dużą powierzchnię szyb (5,7 m2). Pomyślano także o kameralnej atmosferze w kabinie podczas nocnej jazdy - dba o to dodatkowe podświetlenie LED o białym kolorze.
Dzięki dużym tylnym drzwiom bocznym, pasażerowie nowego Citroena Grand C4 Picasso mogą cieszyć się ponadprzeciętną wygodą zajmowania miejsc, a producent zapowiada największą przestrzeń dla nóg pasażerów drugiego i trzeciego rzędu.
Pasażerowie Citroena Grand C4 Picasso z pewnością ucieszą się z komfortowych rozwiązań, jakie oferuje ten samochód. W drugim rzędzie zamontowano trzy fotele z niezależnie regulowanymi oparciami i siedziskami. Z kolei w trzecim rzędzie foteli pasażerowie mogą korzystać z nawiewów powietrza.
Nowy CITROËN GRAND C4 PICASSO posiada siedmiocalowy ekran dotykowy oraz panoramiczny ekran HD o przekątnej dwunastu cali. To czyni wnętrze bardzo nowoczesnym, z korzyścią dla funkcjonalności i skondensowania elementów obsługi w jednym miejscu bez konieczności mnożenia przycisków. Jak to zwykle bywa, tak radykalne rozwiązanie będzie miało swoich zagorzałych zwolenników i zdeklarowanych przeciwników.
Standardowy tablet z dodatkowymi wirtualnymi przyciskami udostępnia liczne funkcje samochodu, jak np. klimatyzację, nawigację czy telefon. Za jego sprawą kierowca ma wszystkie najważniejsze funkcje w zasięgu ręki, o ile lubi obsługę przez ekran dotykowy.
Z kolei panoramiczny, dwunastocalowy ekran HD to centrum informacji o jeździe. Ten wyświetlacz można zindywidualizować na wiele sposobów, np. wybierając informacje do wyświetlania lub nawet prezentując tapetę z pamięci USB.
Wyposażenie opcjonalne daje bardzo szerokie pole wyboru dla przyszłego właściciela. Można zamówić m.in.:
- dostęp bez kluczyka
- elektrycznie podnoszoną i zamykaną pokrywę bagażnika
- gniazdko 220 V
- stoliki w oparciach przednich foteli
- lampki do czytania
- kamerę cofania.
Z korzyścią dla dynamiki i ekologii, ciężar Nowego CITROËNA GRAND C4 PICASSO obniżono o ponad 100 kg na tle schodzącej z rynku generacji modelu. Na przykład odmiana 1.6 e-HDi 115 schudła o około 110 kg.
Nowy CITROËN GRAND C4 Picasso może się też pochwalić pewnym chlubnym rekordem. To pierwszy minivan w historii motoryzacji, który - przy napędzie spalinowym - emituje poniżej 100 g CO2/km. Silnik 1.6 e-HDi 90 Airdream z 6-biegową elektronicznie sterowaną skrzynią ETG6, emituje tylko 98 g CO2 /km. W cyklu mieszanym odpowiada to 3,8 l/100 km i to też jest rekord, jednak pamiętajmy, że to test laboratoryjny, czyli otrzymane w jego wyniku wartości należy uznać za orientacyjne.
Nowy CITROËN GRAND C4 Picasso jest przełomowy także jeżeli weźmiemy pod uwagę mocniejszy napęd. To pierwsze auto CITROËNA ze spełniającym Euro 6 silnikiem 2.0 BlueHDi 150 (KM) któwy emituje 110 g CO2/km, a to naprawdę bardzo niewiele. Równie istotne jest to, że francuski producent nie chwali się jedynie niską emisją nieszkodliwego dla ludzi gazu, którym oddychają rośliny, czyli dwutlenku węgla, lecz także bardzo skuteczną redukcją szkodliwych tlenków azotu, sięgającą nawet 90 procent.
Silnik 2.0 BlueHDi 150 dostępny jest również w wersji z 6-przełożeniową automatyczną skrzynią biegów najnowszej generacji. Ma ona być zoptymalizowana pod kątem zużycia paliwa i szybkiej zmiany przełożeń.
-
Citroen C1 1.0 z roku 2007 - samochody używane
Sympatyczny wygląd, przystępna cena, a przede wszystkim bardzo oszczędny silnik benzynowy, to zalety uż... -
Citroen C5 Kombi 2.0 HDI - mistrz komfortu
Są takie auta, które nie są może najnowsze, ale jazda nimi nadal sprawia ogromną przyjemność. Należy... -
Citroen C5 2.0 HDI z roku 2005
Używany Citroen C5 2.0 HDI jest tak przytulny, że aż chce się go kupić. Ale uważaj - bogate wyposażenie oznacz... -
Citroen C4 1.6 16V z roku 2006
Oto nowoczesne, designerskie auto, które można kupić za niewielkie pieniądze. Prezentowany na zdjęciach używ...
-
Nowa Honda Civic Type R 2023 z turbo, czy bez turbo?
Honda Civic Type R to jeden z najszybszych samochodów z przednim napędem, jeżdżących po Ziemi. Jeżeli zasta... -
Terenowa Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D 4x4 Diesel Pali 10 l/100 km i Jest Legendą
Jak to możliwe, żeby przez 70 lat sprzedać 10 milionów samochodów terenowych? Toyota potrafi takie cuda... -
Toyota GR Corolla Turbo z napędem 4x4. Analiza 300-Konnego Potwora z Japonii
Oto rarytas z Ameryki, nowa trzystukonna Toyota GR Corolla. Trudno uwierzyć, że Toyota po tylu dekadach p... -
Poniżej 5 l/100 km w mieście w 130-konnym benzynowym SUV? Honda HR-V 1.5 potrafi takie cuda!
Co zrobić, aby taniej jeździć samochodem przy wysokich cenach benzyny? Czy jest jakiś sposób na to,...