Nowy Citroen Grand C4 Picasso

Nowy Citroen Grand C4 Picasso

Nowy Citroen Grand C4 Picasso

dat/articles/2013-06/nowy-citroen-grand-c4-picasso-393.jpg
Ten Citroen to prawdziwa ikona rodzinnych vanów. Po upublicznieniu zdjęć wersji "zwykłej" pora na przedłużone Grand C4 Picasso

Pozostała część artykułu pod najnowszym filmem z naszego kanału YouTube - zapraszamy do oglądania i głosowania na Wasze ulubione auta z zestawienia:

Nowy Citroen Grand C4 Picasso

Linia nadwozia, a przede wszystkim szyb bocznych, różni się od wersji pięciomiejscowej. Nowy Citroen Grand C4 Picasso ma w pełni wykorzystać potencjał nowej platformy podwoziowej - EMP2.

Nowy Citroen Grand C4 Picasso

Modułowa platforma EMP2 pozwoliła na przesunięcie tylnej osi i w efekcie powiększenie rozstawu osi do wiodącej w tym segmencie wartości 2,84 m. To więcej, niż w Citroenie C8. Rozstaw osi w znacznym stopniu warunkuje o ilości miejsca w kabinie.

Nowy Citroen Grand C4 PicassoDzięki nowatorskiemu projektowi, bagażnik nowego Citroena Grand C4 Picasso ma większą o 69 litrów objętość ładunkową w porównaniu do poprzedniej generacji modelu i pomieści 645 l (ponad 700 litrów po przesunięciu maksymalnie do przodu foteli 2. rzędu). Szerokość bagażnika Citroena między nadkolami jest rekordowo duża i wynosi aż 1,17 m.

Zanim przejdziesz dalej - może chcesz dołączyć do najlepszej grupy na Facebooku, gdzie doradzamy sobie nawzajem, jakie auta warto kupić, a które należy omijać? Zapraszamy!

Nowy Citroen Grand C4 Picasso

Design nowego Citroena Grand C4 Picasso jest wyrazisty i zdecydowany. Światła tylne LED z efektem 3D stanowią odpowiedź na technologiczne trendy w projektowaniu. Tył Citroena zyskał nowy charakter dzięki dużej klapie bagażnika.

Nowy Citroen Grand C4 Picasso

Dzięki nowej płycie podłogowej stylistom nowego Citroena Grand C4 Picasso zaoferowano większą swobodę działania przy projektowaniu sylwetki. Zwis przedni został skrócony o ponad jedenaście centymetrów. Obniżono silnik o pięć centymetrów, a także podłogę o dwa centymetry. Powiększył się solidnie rozstaw kół (z przodu aż o osiem centymetrów, z tylu o trzy centymetry).

Nowy Citroen Grand C4 Picasso

Z przodu nowy Citroen Grand C4 Picasso prezentuje nowy styl francuskiej marki, który jest odważny i bardzo charakterystyczny. Logo wkomponowano w kształt grilla chłodnicy, który po bokach przechodzi w światła dzienne LED. Pod tymi światłami znajdują się reflektory główne oraz lampy przeciwmgłowe.

Nowy Citroen Grand C4 Picasso

Nowy Citroen Grand C4 Picasso ma bardzo dużą powierzchnię szyb (5,7 m2). Pomyślano także o kameralnej atmosferze w kabinie podczas nocnej jazdy - dba o to dodatkowe podświetlenie LED o białym kolorze.

Nowy Citroen Grand C4 Picasso

Dzięki dużym tylnym drzwiom bocznym, pasażerowie nowego Citroena Grand C4 Picasso mogą cieszyć się ponadprzeciętną wygodą zajmowania miejsc, a producent zapowiada największą przestrzeń dla nóg pasażerów drugiego i trzeciego rzędu.

Nowy Citroen Grand C4 Picasso

Pasażerowie Citroena Grand C4 Picasso z pewnością ucieszą się z komfortowych rozwiązań, jakie oferuje ten samochód. W drugim rzędzie zamontowano trzy fotele z niezależnie regulowanymi oparciami i siedziskami. Z kolei w trzecim rzędzie foteli pasażerowie mogą korzystać z nawiewów powietrza.

Nowy Citroen Grand C4 Picasso

Nowy CITROËN GRAND C4 PICASSO posiada siedmiocalowy ekran dotykowy oraz panoramiczny ekran HD o przekątnej dwunastu cali. To czyni wnętrze bardzo nowoczesnym, z korzyścią dla funkcjonalności i skondensowania elementów obsługi w jednym miejscu bez konieczności mnożenia przycisków. Jak to zwykle bywa, tak radykalne rozwiązanie będzie miało swoich zagorzałych zwolenników i zdeklarowanych przeciwników.

Nowy Citroen Grand C4 Picasso

Standardowy tablet z dodatkowymi wirtualnymi przyciskami udostępnia liczne funkcje samochodu, jak np. klimatyzację, nawigację czy telefon. Za jego sprawą kierowca ma wszystkie najważniejsze funkcje w zasięgu ręki, o ile lubi obsługę przez ekran dotykowy.

Nowy Citroen Grand C4 Picasso

Z kolei panoramiczny, dwunastocalowy ekran HD to centrum informacji o jeździe. Ten wyświetlacz można zindywidualizować na wiele sposobów, np. wybierając informacje do wyświetlania lub nawet prezentując tapetę z pamięci USB.

Nowy Citroen Grand C4 Picasso

Wyposażenie opcjonalne daje bardzo szerokie pole wyboru dla przyszłego właściciela. Można zamówić m.in.:

  • dostęp bez kluczyka
  • elektrycznie podnoszoną i zamykaną pokrywę bagażnika
  • gniazdko 220 V
  • stoliki w oparciach przednich foteli
  • lampki do czytania
  • kamerę cofania.
Nowy Citroen Grand C4 Picasso

Z korzyścią dla dynamiki i ekologii, ciężar Nowego CITROËNA GRAND C4 PICASSO obniżono o ponad 100 kg na tle schodzącej z rynku generacji modelu. Na przykład odmiana 1.6 e-HDi 115 schudła o około 110 kg.

Nowy Citroen Grand C4 Picasso

Nowy CITROËN GRAND C4 Picasso może się też pochwalić pewnym chlubnym rekordem. To pierwszy minivan w historii motoryzacji, który - przy napędzie spalinowym - emituje poniżej 100 g CO2/km. Silnik 1.6 e-HDi 90 Airdream z 6-biegową elektronicznie sterowaną skrzynią ETG6, emituje tylko 98 g CO2 /km. W cyklu mieszanym odpowiada to  3,8 l/100 km i to też jest rekord, jednak pamiętajmy, że to test laboratoryjny, czyli otrzymane w jego wyniku wartości należy uznać za orientacyjne.

Nowy Citroen Grand C4 Picasso

Nowy CITROËN GRAND C4 Picasso jest przełomowy także jeżeli weźmiemy pod uwagę mocniejszy napęd. To pierwsze auto CITROËNA ze spełniającym Euro 6 silnikiem 2.0 BlueHDi 150 (KM) któwy emituje 110 g CO2/km, a to naprawdę bardzo niewiele. Równie istotne jest to, że francuski producent nie chwali się jedynie niską emisją nieszkodliwego dla ludzi gazu, którym oddychają rośliny, czyli dwutlenku węgla, lecz także bardzo skuteczną redukcją szkodliwych tlenków azotu, sięgającą nawet 90 procent.

Nowy Citroen Grand C4 Picasso

Silnik 2.0 BlueHDi 150 dostępny jest również w wersji z 6-przełożeniową automatyczną skrzynią biegów najnowszej generacji. Ma ona być zoptymalizowana pod kątem zużycia paliwa i szybkiej zmiany przełożeń.

Nowy Citroen Grand C4 PicassoNowy Citroen Grand C4 Picasso to coś więcej niż tylko przedłużona wersja ikony - to nowa koncepcja zagospodarowania siedmioosobowej przestrzeni, która pojawi się w Polsce już niedługo!

Autor: Michał Krasnodębski Facebook

Fan motoryzacji od dziecka, absolwent Wydziału Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej. W prasie motoryzacyjnej od 22 lat. Z radością tłumaczy język techniki motoryzacyjnej na mowę zrozumiałą dla każdego.

KOMENTARZE