Opel Adam - wielki mały indywidualista

Opel Adam - wielki mały indywidualista
Oto kolorowe, gadżeciarskie auto, które pragnie konkurować z Fiatem 500. Adam to nazwa debiutanta, a zarazem imię założyciela marki Opel
Opel Adam - wielki mały indywidualista Opel Adam - lifestyle made in Germany. Takim hasłem Opel wkracza w modny segment A z szykownym, małym samochodem miejskim. Siły przebicia ma dostarczyć rozpoznawalny styl z niemal nieograniczonymi możliwościami personalizacyjnymi.
Opel Adam - wielki mały indywidualista Opel Adam łączy trend do czerpania z mody retro z nowoczesnym wyglądem. Unikalna linia dachu wydaje się "odłączona" od reszty karoserii, co pozwala na doskonałe wykorzystanie malowania dwukolorowego. Emblemat modelu umieszczono nietypowo na tylnym słupku.
Opel Adam - wielki mały indywidualista Mierzący prawie 3,7 metra długości i 1,72 metra szerokości, Adam ma być idealnym towarzyszem miejskich wojaży. Producent zastrzega jednak, że dynamika ma wystarczyć także do jazdy pozamiejskiej.
Opel Adam - wielki mały indywidualista Opel Adam oparty został na zwartej płycie podłogowej o stosunkowo dużym rozstawie osi, który wynosi 2311 mm. Gdy dodamy do tego rozstaw kół wynoszący 1485 mm z przodu i 1478 mm z tyłu, okaże się, że mamy do czynienia z autem o solidnym "podparciu", obiecującym wysoką stabilność jazdy.
Opel Adam - wielki mały indywidualista Adam będzie produkowany w Eisenach w trzech wersjach wykończeniowych, które oczywiście można personalizować. GLAM (z przodu) to typ elegancki, SLAM (w środku) - energetyczny i sportowy, a JAM (z tyłu) - niekonwencjonalny i kolorowy.
Opel Adam - wielki mały indywidualista Kabina Opla oferuje niezliczone możliwości dopasowywania kolorów i materiałów...
Opel Adam - wielki mały indywidualista ...zaczynając od paneli dekoracyjnych na tablicy rozdzielczej i na drzwiach, które mogą być zamawiane w wielu kolorach...
Opel Adam - wielki mały indywidualista ...poprzez folię w sześciu różnych kolorach, aż po dwa rodzaje folii z podświetleniem.
Opel Adam - wielki mały indywidualista Co ciekawe, panele dekoracyjne mogą być zamawiane oddzielnie, a to oznacza, że auto może być skrojone według gustu przyszłego nabywcy nie tylko w salonie, lecz także po odsprzedaży nowemu użytkownikowi.
Opel Adam - wielki mały indywidualista Jak widać na przykładzie foteli, zmiany stylizacyjne nie ograniczają się wyłącznie do kolorów i faktury materiału.
Opel Adam - wielki mały indywidualista Opel Adam zapewnia dostęp do technologii znanych dotąd ze znacznie większych i droższych aut. Na przykład system IntelliLink integruje smartfon użytkownika z samochodem i umożliwia dostęp do wybranych aplikacji internetowych z poziomu wyświetlacza w kokpicie.
Opel Adam - wielki mały indywidualista Takie połączenie telefonu z Oplem możliwe jest dla systemów Android i Apple iOS.
Opel Adam - wielki mały indywidualista Opel IntelliLink infotainment system przenosi ekran smartfona na siedmiocalowy wyświetlacz dotykowy o wysokiej rozdzielczości. Łączność zapewnia gniazdo USB lub bezprzewodowy terminal Bluetooth, a podłączać można także odtwarzacze MP3.
Opel Adam - wielki mały indywidualista Opel Adam to prawdziwie multimedialny typ. Na postoju pasażerowie mogą oglądać filmy lub pokazy slajdów na wyświetlaczu w kokpicie. Jak sądzicie, kiedy auta będą seryjnie wyposażane w aparaty fotograficzne z zoomem, suszarkę do włosów i ekspres do kawy?
Opel Adam - wielki mały indywidualista Dla tych, którzy wszystko lubią robić w samochodzie - nawet odbywać spacery pod niebem pełnym gwiazd - Opel proponuje "sztuczne niebo". Dach o świetliście niebiańskiej nazwie "starlight" to jeden z wielu gadżetów, w jakie można wyposażyć Adama.
Opel Adam - wielki mały indywidualista Nie mniej gadżeciarski jest zestaw wskaźników nowego Opla, ale trzeba przyznać, że projektantom wnętrza nie brakowało inwencji - w wielu elementach można odnaleźć ciekawe wzory i rozwiązania stylistyczne. Popatrzcie tylko na misterne srebrne łączenie zegarów z centralnym "wizjerem" z kontrolkami!
Opel Adam - wielki mały indywidualista Kolejny "bajer" kryje się w tylnym zderzaku. Opcjonalny stelaż FlexFix pomieści dwa rowery i pozwala na tyle praktyczny, co efektowny trick: do miasta (albo do lasu - Adam to miejski Opel i podobno woli metropolie) dojeżdżamy autem, a dalej przesiadamy się na rowery.
Opel Adam - wielki mały indywidualista Rowery za samochodem to dobry pomysł - znacznie lepszy, niż bagażnik rowerowy na dachu, który powodowałby większy wzrost spalania. A poza tym, trzeba by go montować i demontować. Tymczasem swój stelaż na dwa rowery Opel Adam ma zawsze przy sobie.
Opel Adam - wielki mały indywidualista Na początku Opel Adam będzie oferowany z trzema silnikami benzynowymi: 1.2 (70 KM), 1.4 (87 KM) i 1.4 (100 KM). Wyposażone w pięciobiegową przekładnię auto ma przy wsparciu technologii ecoFLEX i systemu start/stop spalać pięć litrów benzyny na sto kilometrów.
Opel Adam - wielki mały indywidualista Dostępu do najnowszego dzieła Opla bronią kluczyki, które - a jakże - także można personalizować. Kluczyk jest odpowiednio dobrany do lakieru nadwozia. W ten sposób, nawet jeżeli ktoś kupi dwa Adamy, to nic mu się nie pomyli.
Opel Adam - wielki mały indywidualista

Opel Adam to niewątpliwie produkt o niebanalnej estetyce, który według producenta ma stanowić "połączenie rzeźbiarskiego kunsztu z niemiecką precyzją". Podoba Wam się?

Tekst: Michał Krasnodębski, zdjęcia: Opel.