Opel Astra II kombi 1.6 16V - dobra i tania w naprawie
Opel Astra II - przeczytaj o jednym z najtańszych w utrzymaniu aut używanych! Naprawy nie są drogie, awaryjność niska, a wybór części ogromny
Pozostała część artykułu pod najnowszym filmem z naszego kanału YouTube - zapraszamy do oglądania i głosowania na Wasze ulubione auta z zestawienia:
Zobacz, czego zaraz się dowiesz!
- Historia Opla Astry w jednym zdaniu
- Opel Astra II - kompaktowe wymiary i wielki bagażnik
- Zabezpieczenie antykorozyjne Opla Astry II
- Astra II - matowiejące przednie lampy
- Fotele z malutkimi zagłówkami - nie dla każdego
- Nietrwały przełącznik regulacji elektrycznych lusterek
- Opel Astra II - awaryjny centralny wyświetlacz w kokpicie
- Uwaga na wilgoć w miejscu na nogi przedniego pasażera - klimatyzacja Opla Astry II
- W Astrze II polecamy silnik benzynowy 1.6
- Typowa przypadłość Astry II - wycieki i zużycie oleju
- Olej często cieknie także z przekładni kierowniczej
- Opel Astra II ma trwałe i tanie w naprawie zawieszenie, ale zdarzają się pęknięcia sprężyn resorujących
- Opel Astra 2 - nasza opinia
- Opel Astra 2 1.6 16V kombi - dane techniczne
A teraz pora na konkrety. Zaczynamy!
Historia Opla Astry w jednym zdaniu
Kompaktowego Opla Astrę G (takie jest fabryczne oznaczenie Astry 2) zaprezentowano w 1998 roku. Choć auto nie zachwyciło stylem, to jego walory praktyczne przypadły do gustu użytkownikom. Opel Astra 2 jest nie za duży, łatwy do zaparkowania, a przy tym oferuje wystarczającą ilość miejsca w kabinie. Jeżeli jest dobrze utrzymany, to do dziś może wyglądać szykownie.
Opel Astra II - kompaktowe wymiary i wielki bagażnik
Nadwozie Opla Astry 2 jest kompaktowe nie tyko z nazwy - wersja kombi ma zaledwie 4288 mm długości - dziś niektóre kompaktowe hatchbacki są dłuższe! A mimo tego projektantom Opla udało się wygospodarować miejsce na pakowny, 480-litrowy bagażnik. Jego maksymalna pojemność po złożeniu kanapy wynosi 1500 litrów. Nieźle!
Zabezpieczenie antykorozyjne Opla Astry II
W porównaniu z pierwszą generacją modelu, nadwozie Opla Astry 2 jest znacznie lepiej zabezpieczone przed korozją. Ale wiek robi swoje i przy zakupie trzeba zwrócić uwagę, czy nie koroduje maska silnika, klapa bagażnika, tylne nadkola lub ranty drzwi. Warto także poszukać korozji na podwoziu, ale na szczęście najczęściej okazuje się ona niegroźna.
Zanim przejdziesz dalej - może chcesz dołączyć do najlepszej grupy na Facebooku, gdzie doradzamy sobie nawzajem, jakie auta warto kupić, a które należy omijać? Zapraszamy!
Astra II - matowiejące przednie lampy
Trzeba też wspomnieć o przednich reflektorach, po których łatwo rozpoznać, że auto ma już swoje lata. Konstruktorzy Opla Astry 2 postanowili wykonać klosze lamp z plastiku, który niestety wraz z wiekiem szybko traci przejrzystość. Usługa polerowania kloszy nie zawsze przynosi skutek, bo "szkła" potrafią wypłowieć na całej swojej grubości, a poza tym polerowanie zdrapuje fabryczną warstwę lakieru ochronnego. Możemy jednak polecić Wam naszą tajną metodę na polerowanie lamp bez... Polerowania :)
Fotele z malutkimi zagłówkami - nie dla każdego
We wnętrzu Opla Astry 2 kombi jest zaskakująco dużo miejsca. Fotel kierowcy ma zakres regulacji wystarczający nawet dla dryblasów. Obicia siedzeń są trwałe, problematycznym rozwiązaniem są jednak małe zagłówki, które w niektórych Astrach II umieszczono nisko bez możliwości regulacji. Regulację, i to nawet dwupłaszczyznową, ma w prezentowanej Astrze G kolumna kierownicy.
Nietrwały przełącznik regulacji elektrycznych lusterek
Topornie wykonany bok drzwi prezentowanego Opla Astry 2 kombi podpowiada, że auto wyposażono w elektrycznie podnoszone przednie szyby i w podobny sposób sterowane lusterka. Przełączniki szyb są trwałe, a przyczyny ewentualnej niesprawności warto poszukać w okolicach silniczków podnoszących okna. W "dżojstiku" do regulacji lusterek czasem przestaje działać przełącznik lewe/prawe.
Opel Astra II - awaryjny centralny wyświetlacz w kokpicie
Awaryjnym elementem kokpitu okazuje się centralny wyświetlacz, umieszczony pod przednią szybą. Miewa on różne "humory", a w ekstremalnych przypadkach przestaje pokazywać cokolwiek. Warto zwrócić na to uwagę przed zakupem auta, a także sprawdzić, czy działają wycieraczki - ich silniczek nie należy do trwałych.
Uwaga na wilgoć w miejscu na nogi przedniego pasażera - klimatyzacja Opla Astry II
Prezentowany egzemplarz Opla Astry 2 kombi ma na pokładzie manualną klimatyzację. Warto sprawdzić nie tylko jej działanie (intensywność chłodzenia i rozdział powietrza na poszczególne dysze) lecz także skontrolować miejsce na nogi pasażera pod kątem zawilgocenia. Wystarczy niewłaściwie zamontowany filtr kabinowy, aby dostała się tam woda.
W Astrze II polecamy silnik benzynowy 1.6
Opel Astra G kombi, którego oglądacie na zdjęciach, to wersja z najbardziej polecanym silnikiem benzynowym 1.6 16V. Ten motor to najlepszy kompromis między osiągami a zużyciem paliwa - jednostka 1.4 jest za słaba do kombi, a 1.8 znacznie więcej pali. Szczególnie odradzamy silnik benzynowy 2.2, w którym nagminnie rozciąga się łańcuch rozrządu.
Typowa przypadłość Astry II - wycieki i zużycie oleju
Bolączką tej i innych jednostek w Oplu Astrze 2 są wycieki oleju, a także podwyższone zużycie oleju ze względu na zużyte pierścienie tłokowe. Wycieki można uszczelnić, a do "brania" oleju przez silnik trzeba się przyzwyczaić.
Olej często cieknie także z przekładni kierowniczej
Przyczyną wycieków nie musi wcale być silnik - Opel Astra G miał kłopoty z przekładniami kierowniczymi. Producent modernizował ten podzespół kilkakrotnie i on też może być przyczyną pojawienia się wycieku oleju (ale oczywiście już nie silnikowego) pod autem lub "pocenia się" osłon wewnętrznych przegubów drążków kierowniczych.
Opel Astra II ma trwałe i tanie w naprawie zawieszenie, ale zdarzają się pęknięcia sprężyn resorujących
Zawieszenie Opla Astry 2 1.6 16V jest uznawane za trwałe. Jeżeli zdarzy się konieczność naprawy, to nie jest ona kosztowna. Problemem natomiast może okazać się utrata sprężystości elementów metalowo-gumowych w wyniku działania upływu czasu, szczególnie w starszych egzemplarzach, a także pękanie sprężyn resorujących (ta przypadłość jest wyjątkowo znana właścicielom Opla Astry 2).
Opel Astra 2 - nasza opinia
Mimo występujących usterek, Opel Astra G 1.6 16V kombi jest jak najbardziej godny polecenia. Usterki są znane warsztatom, a naprawa z reguły nie jest droga. To jedno z najtańszych w utrzymaniu aut na rynku samochodów używanych.
Opel Astra 2 1.6 16V kombi - dane techniczne
Silnik benzynowy, czterocylindrowy, rzędowy, z czterema zaworami na cylinder i wielopunktowym wtryskiem paliwa do kolektora ssącego; pojemność skokowa: 1598 cm3; moc maksymalna: 101 KM przy 6000 obr./min.; maksymalny moment obrotowy: 150 Nm przy 3600 obr./min.; pięciobiegowa manualna skrzynia biegów; pojemność zbiornika paliwa: 52 l; przyspieszenie 0-100 km/h: 12,0 s; prędkość maksymalna: 183 km/h; masa własna: 1245 kg; ładowność: 475 kg. Opel Astra 2 1.6 16V kombi - spalanie w mieście/poza miastem/średnie (dane producenta): 9,6/5,7/7,1 l/100 km. Opel Astra 2 1.6 16V kombi - wymiary: długość: 4288 mm; szerokość z lusterkami/bez: 1967/1709 mm; wysokość: 1465 mm; rozstaw osi: 2611 mm; pojemność bagażnika 480-1500 l; opony montowane standardowo: 185/65 R14.
Chcesz porozmawiać o usterkach aut używanych i ich naprawie? Dołącz do naszej grupy na facebooku!
Tekst: Michał Krasnodębski, zdjęcia: Robert Magdziak.
-
Opel Astra Sports Tourer: nowy model i piękna historia kompaktowego samochodu kombi
Nowy Opel Astra Sports Tourer , znany także jako Astra ST , został zbudowany na bazie platformy podwoziowej w... -
Opel Vectra kombi 1.9 CDTI z roku 2006
Opel Vectra C kombi 1.9 CDTI nieźle wygląda, nie rdzewieje, a diesel mało pali. Zobacz, dlaczego zawieszenie ni... -
Mokka - nowy Opel z innej bajki
Opel przyzwyczaił nas do tego, że jego najnowsze produkty są coraz większe, cięższe i bardziej luksu... -
Opel Insignia 4x4 BiTurbo - diesel na każdą porę roku
Oto samochód idealny na zimę, a w dodatku nawet do czterech razy lepszy od przeciętnego Opla. Dlaczego? Ws...
-
Skoda Superb 1.9 TDI 2001-2008 – typowe usterki, awaryjność, zalety, wady, silnik, eksploatacja
Jeżeli kiedyś siedzieliście na tylnej kanapie Skody Superb, to z pewnością pamiętacie ten moment. A jeż... -
Volvo S60 2.4 z lat 2000-2009 – silnik, zalety, wady, typowe usterki
Volvo S60 pierwszej generacji to prawdziwe szwedzkie, a nie szwedzko-chińskie skandynawskie auto. W... -
Toyota Avensis Tourer III kombi 2.2 D-CAT 2008-2018 - silnik, zalety, wady, typowe usterki
Toyota Avensis to jeden z najpopularniejszych samochodów klasy średniej w polskich salonach. Niestety, j... -
Ford Focus C-Max I 2.0 TDCI – awaryjność, typowe usterki, zalety, wady, wymiary
Ford Focus C-Max to rewolucyjny van , którego, jak zgodnie stwierdzili specjaliści z branży motoryzacyjnej, pr...