Opel Vectra kombi 1.9 CDTI z roku 2006
Pozostała część artykułu pod najnowszym filmem z naszego kanału YouTube - zapraszamy do oglądania i głosowania na Wasze ulubione auta z zestawienia:
Ten egzemplarz Opla Vectry C kombi 1.9 CDTI ma zamontowane fabryczne reflektory ksenonowe. Warto podkreślić, że w odróżnieniu od niektórych modeli innych marek (na przykład Toyoty Avensis) lustra i soczewki projektorowych świateł ksenonowych nie ciemnieją w miarę upływu lat i nie sprawiają kłopotów eksploatacyjnych. Jeżeli klosze staną się matowe, to można temu zaradzić, polerując światła tak, jak pokazujemy w tym artykule o polerowaniu matowych lamp. A jeżeli lampę trzeba by było wymienić, to przedni reflektor do Opla Vectry C z halogenem od Valeo kosztuje około 700 zł, a dla wersji ksenonowej koszt zamiennika może wynieść nawet ponad 2000 zł. Tutaj znajdziecie listę z cenami takich zamienników, ceny są naprawdę bardzo różnorodne.
Zanim przejdziesz dalej - może chcesz dołączyć do najlepszej grupy na Facebooku, gdzie doradzamy sobie nawzajem, jakie auta warto kupić, a które należy omijać? Zapraszamy!
Opel Vectra C 1.9 CDTI ze zdjęć ma przykład przednie czujniki parkowania. O ile ten element jest absolutnie bezproblemowy i bezobsługowy, o tyle przy zakupie używanej Vectry z ksenonami trzeba koniecznie sprawdzić działanie spryskiwacza reflektorów, który obowiązkowo musi być sprawny przy tego rodzaju oświetleniu. Jeżeli zauważycie, że nie działa regulator wysokości reflektora, to dobra wiadomość jest taka, iż można go kupić już za około 110 zł. W przypadku niektórych samochodów, np. japońskich, zamienniki pozostają niedostępne, a nowy element w ASO potrafi kosztować ogromną sumę.
Czujniki parkowania zainstalowano również w tylnym zderzaku. Ze względu na to, że tylny zderzak Opla Vectry C kombi znajduje się dość nisko, to zdarza się, że podczas parkowania spotka się on z "niekompatybilnym", niżej położonym zderzakiem innego auta. Dlatego warto sprawdzić, czy nie był naprawiany.Jeżeli z tyłu Opla Vectry C kombi siedzi dwoje pasażerów, to mogą oni skorzystać z rozkładanego podłokietnika. Trzeba jednak pamiętać, że wisi on w powietrzu, a nie opiera się o siedzisko, więc i jego wytrzymałość jest ograniczona. Opieranie się na nim ciężarem ciała nie byłoby dobrym pomysłem. Warto zatem sprawdzić przed zakupem, czy podłokietnik dobrze się trzyma.
Pasażerowie tylni Opla Vectry C kombi 1.9 CDTI mogą także korzystać z dwóch indywidualnych nawiewów klimatyzacji. W tak dużym aucie nie jest to luksus, a konieczność, ponieważ objętość kabiny auta typu kombi jest znacznie większa niż sedana i liftbacka, a więc i ilość powietrza niezbędna do ogrzania lub schłodzenia jest większa. Jeżeli ktoś jeździ na krótkich dystansach i nie lubi zimna, to warto wziąć pod uwagę, że kombi nagrzewa się nieco wolniej od sedana, a w przypadku diesla warto pomyśleć o ogrzewaniu przednich foteli.
Kokpit wykonano solidnie z przyjemnych w dotyku i niehałasujących materiałów, a widoczność z miejsca kierowcy Opla Vectry C kombi 1.9 CDTI jest bardzo dobra we wszystkich kierunkach ze względu na dużą powierzchnię szyb. Ciekawostką ergonomiczną jest lekko przesunięta względem osi kabiny konsola środkowa.
Ten silnik z reguły spisuje się bezproblemowo i jest wolny od usterek mechanicznych. Jednak w porównaniu z jednostkami ośmiozaworowymi montowanymi w Vectrach 1.9 CDTI trzeba się liczyć z szybszym zużyciem turbosprężarki o zmiennej geometrii oraz koniecznością wymiany dwumasowego koła zamachowego. Cennik zamienników turbosprężarek znajdziecie tutaj. Koła dwumasowe i ich ceny można zobaczyć pod tym linkiem.
Silnik 150-konnej Vectry 1.9 CDTI współpracuje z sześciobiegową skrzynią, która zapewnia przyzwoitą precyzję przełączania. Szósty bieg jest bardzo długi i nadaje się w zasadzie głównie na autostradę. Sama skrzynia jest trwała i nie dręczą jej wycieki - jeżeli z Vectry cieknie olej, to zwykle z przekładni kierowniczej. Gdyby trzeba było ją wymienić, to aktualną listę cen zamienników przekładni kierowniczej do opisywanego Opla Vectry C znajdziecie tutaj.
I tak doszliśmy do pięty achillesowej Opla Vectry C kombi 1.9 CDTI: zawieszenia. Auto przyjemnie się prowadzi, ale elementy zawieszenia (łożyska kolumn resorujących, sworznie wahaczy) a także końcówki drążków kierowniczych niestety ulegają szybkiemu, a na polskich drogach bardzo szybkiemu, zużyciu. Aktualne ceny zamienników tych elementów zobaczycie, klikając w powyższe linki.
Gdyby prezentowane auto przejechało pokazywane na zegarach kilometry po polskich drogach, miałoby za sobą nawet dwie kompleksowe regeneracje zawieszenia. Do tego trzeba się liczyć ze zużyciem krawędzi tylnych opon, co objawia się charakterystycznym hałasem podczas szybkiej jazdy. Obowiązkowo sprawdzamy geometrię zawieszenia na urządzeniu z czterema głowicami!
Opel Vectra C 1.9 CDTI kombi - opinie motospace.pl: zawieszenie to jednak jeden z bardzo niewielu kłopotów, jakie może sprawiać Vectra C. To zdecydowanie jeden z najmniej kłopotliwych i najbardziej godnych polecenia Opli na rynku aut używanych. Tego modelu z dieslem o włoskim rodowodzie nie trzeba się bać, auto jest znane warsztatom, a zamienniki części są szeroko dostępne. Na koniec tradycyjnie przedstawiamy ceny i koszty wymiany nieoryginalnych części w nieautoryzowanym warsztacie.
Opel Vectra C 1.9 CDTI kombi - dane techniczne: Silnik wysokoprężny, czterocylindrowy, rzędowy, z bezpośrednim wtryskiem paliwa common rail; pojemność skokowa: 1910 cm3; moc maksymalna: 150 KM przy 4000 obr./min.; maksymalny moment obrotowy: 320 Nm przy 2000-2750 obr./min.; sześciobiegowa manualna skrzynia biegów; pojemność zbiornika paliwa: 60 l; przyspieszenie 0-100 km/h: 10,3 s; prędkość maksymalna: 210 km/h.
Opel Vectra C 1.9 CDTI kombi - spalanie w mieście/poza miastem/średnie (dane producenta): 7,5/4,8/5,8 l/100 km.
Opel Vectra C 1.9 CDTI kombi - wymiary: długość: 4839 mm; szerokość z lusterkami/bez: 2036/1798 mm; wysokość: 1500 mm; rozstaw osi: 2830 mm; pojemność bagażnika 530-1850 l.
Chcesz porozmawiać o usterkach aut używanych i ich naprawie? Dołącz do naszej grupy na facebooku!
Tekst: Michał Krasnodębski, zdjęcia: Robert Magdziak.
-
Opel Astra Sports Tourer: nowy model i piękna historia kompaktowego samochodu kombi
Nowy Opel Astra Sports Tourer , znany także jako Astra ST , został zbudowany na bazie platformy podwoziowej w... -
Opel Astra II kombi 1.6 16V - dobra i tania w naprawie
Opel Astra II - przeczytaj o jednym z najtańszych w utrzymaniu aut używanych! Naprawy nie są drogie, aw... -
Mokka - nowy Opel z innej bajki
Opel przyzwyczaił nas do tego, że jego najnowsze produkty są coraz większe, cięższe i bardziej luksu... -
Opel Insignia 4x4 BiTurbo - diesel na każdą porę roku
Oto samochód idealny na zimę, a w dodatku nawet do czterech razy lepszy od przeciętnego Opla. Dlaczego? Ws...
-
Skoda Superb 1.9 TDI 2001-2008 – typowe usterki, awaryjność, zalety, wady, silnik, eksploatacja
Jeżeli kiedyś siedzieliście na tylnej kanapie Skody Superb, to z pewnością pamiętacie ten moment. A jeż... -
Volvo S60 2.4 z lat 2000-2009 – silnik, zalety, wady, typowe usterki
Volvo S60 pierwszej generacji to prawdziwe szwedzkie, a nie szwedzko-chińskie skandynawskie auto. W... -
Toyota Avensis Tourer III kombi 2.2 D-CAT 2008-2018 - silnik, zalety, wady, typowe usterki
Toyota Avensis to jeden z najpopularniejszych samochodów klasy średniej w polskich salonach. Niestety, j... -
Ford Focus C-Max I 2.0 TDCI – awaryjność, typowe usterki, zalety, wady, wymiary
Ford Focus C-Max to rewolucyjny van , którego, jak zgodnie stwierdzili specjaliści z branży motoryzacyjnej, pr...