Nowe Renault Kadjar z salonu - od 78 900 zł

Nowe Renault Kadjar z salonu - od 78 900 zł - wymiary, spalanie, dane techniczne

Do polskich salonów wjechało właśnie odnowione Renault Kadjar w specjalnej wersji premierowej Easy Life z nowymi silnikiem TCe 140 FAP za 85 900 zł. A nawet taniej! Paleta diesli została zmodernizowana. Chcecie poznać szczegóły?

Nowe Renault Kadjar z salonu - od 78 900 zł

Renault Kadjar stanowi solidną sprzedażową siłę napędową francuskiego koncernu od 2015 roku - do tej pory sprzedano go w 450 tys. egzemplarzy. Ponieważ z badań opinii klientów wynika, że głównym czynnikiem przesądzającym o zakupie Renault Kadjar jest wygląd (a to niespodzianka :) ) to modernizację rozpoczęto od zmian stylistycznych.

Nowe Renault Kadjar ma szerszy grill chłodnicy z chromowanymi dodatkami, a zderzaki mają teraz większą powierzchnię lakierowaną na kolor nadwozia. Przód jest także szerszy i zunifikowany z wizualnym DNA innych SUV-ów Renault. Dobrą wiadomością jest też obecność napędu na cztery koła.

Nowe Renault Kadjar z salonu - od 78 900 zł 

Nowe Renault Kadjar z napędem 4x4

Renault nie ukrywa, że technologia napędu 4WD pochodzi od Nissana, czyli firmy nadal połączonej kapitałowo w aliansie Renault-Nissan-Mitsubishi. Dostępne są trzy tryby pracy:

2WD oznacza napęd wyłącznie przednich kół, tylne koła odłączone, spalanie porównywalne z wersją przednionapędową (oczywiście nie do końca, bo układ napędu tylnej osi generuje opory podczas jazdy).

Nowe Renault Kadjar z salonu - od 78 900 zł 

Tryb Auto oznacza elektroniczny rozdział napędu między osiami, gdzie do 50 proc. momentu obrotowego może być dostarczone do tylnej osi.

4WD Lock - wymuszony rozdział momentu obrotowego między osiami w stosunku 50:50, symuluje jazdę z zablokowanym międzyosiowym mechanizmem różnicowym samochodem, który by taki mechanizm posiadał. Ten tryb dostępny jest do prędkości 40 km/h i można go używać wyłącznie poza asfaltem - na nim każdy skręt wywołałby znaczne obciążenie napędu.

Nowe Renault Kadjar z salonu - od 78 900 zł 

To oczywiście wygodna do komunikowania teoria, w rzeczywistości na przednią oś może trafić do 100 proc. siły napędowej, a na tylną - zależnie od wytrzymałości sprzęgła wielopłytkowego, które ją dołącza.

W układzie z tylnym napędem załączanym przez sprzęgło, nie ma możliwości bezpośredniej regulacji momentu obrotowego trafiającego na przednią oś, można to realizować jedynie poprzez odpowiednie obciążanie osi tylnej siłą napędową.

Nowe Renault Kadjar z salonu - od 78 900 zł 

Nowe Renault Kadjar ma 20-centymetrowy prześwit. Kąt natarcia wynosi 17 stopni, a kąt zejścia 25 stopni. Wyboru trybu pracy napędu 4x4 można dokonać pokrętłem na konsoli środkowej.

Renault Kadjar z przednim napędem i system Extended Grip

To rozwiązanie, stosowane już np. w crossoverach Peugeota, ma poprawiać trakcję w samochodzie z przednim napędem poprzez zmianę ustawień systemu kontroli trakcji oraz dynamicznej kontroli stabilności.

Występuje ono łącznie z oponami "mud and snow" do jazdy po śniegu i błocie, teoretycznie poprawiając przyczepność w błocie lub piachu. Do dyspozycji kierowcy także jest pokrętło na konsoli centralnej.

Czy warto ufać temu systemowi?

Nowe Renault Kadjar z salonu - od 78 900 zł 

Moim zdaniem, wszelkie takie elektroniczne "emulatory napędu 4x4" to raczej gadżety, poprawiające humor kierowcy, bo ograniczeń przedniego napędu nie da się ot tak przeskoczyć, ale niewykluczone, że Renault udało się coś w tej dziedzinie zmienić.

Kabina - nowe multimedia

Ponieważ nabywcy nowych aut widzą dziś postęp techniczny niemal wyłącznie jako przekątną ekranu multimediów, to Renault Kadjar nie mogło pozostać z tyłu w tym trendzie. Ma więc nowy ekran dotykowy, pojemnościowy (nie zareaguje na dotyk w rękawiczce, ale w zamian nie trzeba go wciskać, wystarczy dotknąć) o przekątnej 7 cali. Integruje system R-LINK 2.

A może - zanim przejdziesz dalej - chcesz sprawdzić historię swojego samochodu lub auta z ogłoszenia? Podaj VIN:

Nowe Renault Kadjar z salonu - od 78 900 zł 

Klienci pragną komfortu - więc dostaną go więcej

W ankiecie przeprowadzonej wśród klientów użytkownicy chwalą komfort modelu Renault Kadjar. Aby jeszcze bardziej im dogodzić, zmodyfikowano fotele i dodano regulację długości siedziska.

Siedzenia wypełniono wysokoelastyczną pianką o dwukrotnie większej gęstości - może być więc dość twardo, ale za to zdrowiej dla kręgosłupa na długich trasach. Wzmocniono także podparcie boczne foteli.

Zanim przejdziesz dalej - wybierz markę, model i rocznik poniżej i sprawdź, ile możesz zaoszczędzić na polisie OC i AC!

Nowe Renault Kadjar z salonu - od 78 900 zł 

Renault obiecuje też pozytywne zmiany w klimatyzacji z nawiewami dla miejsc tylnych w konsoli centralnej dla tylnych pasażerów.

Za pasażerami mieści się 472-litrowy bagażnik, a składając kanapę wygodnymi dźwigniami (w bagażniku) można powiększyć jego pojemność i złożyć fotel pasażera na płasko - w ten sposób da się załadować przedmioty o długości 2,5 metra. To bardzo praktyczne rozwiązanie.

Nowe Renault Kadjar 2018/2019 i nowa paleta silników

Nowe Renault Kadjar z salonu - od 78 900 zł 

Pod maskę trafiły dwie rodziny silników, jedna zupełnie nowa, druga zmodernizowana. W pierwszym przypadku chodzi o silnik 1.3 TCe, którego pojemności Renault sprytnie nie podaje w nazwie modelu.

Silnik ten, opracowany - uwaga - wspólnie z Mercedesem, ma być przede wszystkim bardzo "czysty" jeżeli chodzi o emisję spalin. W układzie wydechowym zamontowano filtr cząstek stałych (FAP).

Nowe Renault Kadjar z salonu - od 78 900 zł 

Jeżeli ktoś pamięta choćby Renault 11 turbo - tutaj mamy jego wspaniałą galerię - to wie, że Francuzi znają się na turbodoładowaniu. Nowy motor ma niemal wyczynowe osiągi jak na swoją skromną pojemność.

Oto dostępne wersje Renault Kadjar 1.3 TCe:

  • TCe 140 FAP MT6 (skrzynia manualna)
  • TCe 140 FAP AT EDC (skrzynia dwusprzęgłowa)
  • TCe 160 FAP MT6 (skrzynia manualna)
  • TCe 160 FAP AT EDC (skrzynia dwusprzęgłowa)

A teraz będą diesle.

Nowe Renault Kadjar z salonu - od 78 900 zł 

Pierwszy z nich to wzmocniony o 5 KM znany od lat silnik 1.5 dCi, który teraz będzie miał układ selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) redukujący ilość emitowanych w spalinach tlenków azotu.

Tak zmodernizowany turbodiesel ma oznaczenie Renault Kadjar 1.5 Blue dCi 115 i będzie początkowo dostępny z manualną skrzynią biegów, a później także z dwusprzęgłowym automatem EDC.

Nowe Renault Kadjar z salonu - od 78 900 zł 

Drugi diesel to "rozwiercony" silnik 150-konny, który kiedyś miał moc 130 koni mechanicznych. Moment obrotowy - wypada napisać 1,75 dCi - wzrósł o 20 Nm w porównaniu z poprzednią wersją silnika. Ten motor napędzi Renault Kadjar Blue dCi 150 z napędem 4x4 i manualną skrzynią biegów.

Chociaż jeden z bliźniaków koncernu Renault-Nissan-Mitsubishi ma nazwę na lierę Q a drugi na K, to wymawia się te nazwy podobnie. I bardzo słusznie, bo to technologiczne bliźniaki.

Ciekawostki?

Nowe Renault Kadjar z salonu - od 78 900 zł 

Proszę bardzo: w informacji prasowej cena wersji Renault Kadjar 1.3 TCe 140 Easy Life wynosi 85 900 zł, a tu...

Boom!

Z rabatem za zakup auta z rocznika 2018 cena spada do 79 900 zł, cennik datowano na dzień 4 grudnia 2018, czyli dziś :)

To jak: Renault Kadjar, czy Nissan Qashqai?

A może jednak nawet o połowę tańsza Dacia Duster 1.5 dCi?

Nas jeszcze czekają obowiązki - dostępne dane techniczne.

Nowe Renault Kadjar z salonu - od 78 900 zł 

Renault Kadjar - wymiary

Długość/szerokość/wysokość: 4489/1836/1613 mm; pojemność bagażnika: 472-1478 l; pojemność zbiornika paliwa: 55 l

Renault Kadjar 1.3 TCe 140 FAP MT 6 - dane techniczne

Silnik benzynowy, czterocylindrowy, turbo, 16V, pojemność skokowa: 1332 cm3; moc maksymalna: 140 KM@5000 obr./min; maksymalny moment obrotowy: 240 Nm@1600 obr./min; prędkość maksymalna: 203 km/h; przyspieszenie 0-100 km/h: 10,4 s.

Renault Kadjar 1.3 TCe 140 FAP MT 6 - spalanie

Zużycie paliwa w cyklu mieszanym/miejskim/pozamiejskim: 5,9-6,1/7,4-7,5/5,1-5,3 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 135-139 g/km.

Nowe Renault Kadjar z salonu - od 78 900 zł 

Renault Kadjar 1.3 TCe 140 FAP AT 6 EDC - dane techniczne

Silnik benzynowy, czterocylindrowy, turbo, 16V, pojemność skokowa: 1332 cm3; moc maksymalna: 140 KM@5000 obr./min; maksymalny moment obrotowy: 240 Nm@1600 obr./min; prędkość maksymalna: 203 km/h; przyspieszenie 0-100 km/h: 9,6 s.

Renault Kadjar 1.3 TCe 140 FAP AT 6 EDC - spalanie

Zużycie paliwa w cyklu mieszanym/miejskim/pozamiejskim: 5,6-5,8/6,7-6,8/5,0-5,2 l/100 km; emicja CO2 w cyklu mieszanym: 133-137 g/km.

Nowe Renault Kadjar z salonu - od 78 900 zł 

Renault Kadjar 1.3 TCe 160 FAP MT 6 - dane techniczne

Silnik benzynowy, czterocylindrowy, turbo, 16V, pojemność skokowa: 1332 cm3; moc maksymalna: 159 KM@5500 obr./min; maksymalny moment obrotowy: 260 Nm@1750 obr./min; prędkość maksymalna: 210 km/h; przyspieszenie 0-100 km/h: 9,9 s.

Renault Kadjar 1.3 TCe 160 FAP MT 6 - spalanie

Zużycie paliwa w cyklu mieszanym/miejskim/pozamiejskim: 5,9-6,1/7,4-7,5/5,0-5,1 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 135-139 g/km.

Nowe Renault Kadjar z salonu - od 78 900 zł

Renault Kadjar 1.3 TCe 160 FAP AT 6 EDC - dane techniczne

Silnik benzynowy, czterocylindrowy, turbo, 16V, pojemność skokowa: 1332 cm3; moc maksymalna: 159 KM@5500 obr./min; maksymalny moment obrotowy: 260 Nm@1750 obr./min; prędkość maksymalna: 210 km/h; przyspieszenie 0-100 km/h: 9,3 s.

Renault Kadjar 1.3 TCe 160 FAP AT 6 EDC - spalanie

Zużycie paliwa w cyklu mieszanym/miejskim/pozamiejskim: 5,6-5,8/6,7-6,8/4,9-5,3 l/100 km; emicja CO2 w cyklu mieszanym: 133-137 g/km.

Nowe Renault Kadjar z salonu - od 78 900 zł

Renault Kadjar 1.5 Blue dCi 115 MT6 - dane techniczne

Silnik wysokoprężny, czterocylindrowy, 8V, z turbodoładowaniem, pojemność skokowa: 1461 cm3; moc maksymalna: 115 KM@3750 obr./min; maksymalny moment obrotowy: 260 Nm@2000 obr./min; prędkość maksymalna: 189 km/h; przyspieszenie 0-100 km/h: 11,7 s.

Renault Kadjar 1.3 TCe 160 FAP AT 6 EDC - spalanie

Zużycie paliwa w cyklu mieszanym/miejskim/pozamiejskim: 4,4-4,6/5,0-5,3/4,0-4,2 l/100 km; emicja CO2 w cyklu mieszanym: 115-121 g/km.

Do następnego Kadjara :)

Tekst: Michał Krasnodębski, zdjęcia: Renault.

Autor: Michał Krasnodębski Facebook

fan motoryzacji od dziecka, absolwent Wydziału Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej. W prasie motoryzacyjnej od 18 lat. Z radością tłumaczy język skomplikowanej techniki motoryzacyjnej na mowę zrozumiałą dla każdego.

KOMENTARZE

Ładuję komentarze...