Renault Clio IV 0.9 TCe - koniec taryfy ulgowej!
www.motospace.pl
Renault Clio IV 0.9 TCe - koniec taryfy ulgowej!
Testujemy: Renault Clio 0.9 TCE 90 KMNasza ocena: 7.0/10 www.motospace.pl
Do tej pory Renault Clio pod wieloma względami ciągle goniło konkurencję i musiało nadrabiać dystans wdziękiem. Ten rozdział zostaje właśnie zamknięty. Z wielkim hukiem!
Pozostała część artykułu pod najnowszym filmem z naszego kanału YouTube - zapraszamy do oglądania i głosowania na Wasze ulubione auta z zestawienia:
Zobacz, co dla Ciebie przygotowaliśmy:
- Nowe Renault Clio - styl karoserii
- Przestronność wnętrza nowego Clio - jest lepiej
- Rewolucja w jakości odczuwalnej - kokpit Renault
- Nowe Renault Clio 0.9 TCe - multimedia
- Silnik 0.9 TCe - 90 koni pod plątaniną rur
- Renault Clio 0.9 TCe - spalanie
- Wygodna w obsłudze klimatyzacja
- Renault Clio TCe 90 – dane techniczne
- Renault Clio - nasza ocena
Jakie opinie słyszeliśmy dotąd o Clio? "Fajne auto, ale nie tak dynamiczne w prowadzeniu jak Fiesta". Albo: "Ładne, ale Fabia jest wygodniejsza". Ewentualnie: "Przyjemne, ale nie tak solidne jak Polo". Tym razem jednak zanosi się na rewolucję: Renault stworzyło samochód, który ma sam wyznaczyć poprzeczkę konkurencji. Czy to się udało?
Nowe Renault Clio - styl karoserii
A jest się czemu przyglądać, bowiem karoseria Clio IV jest mocno wyrzeźbiona i bogata w różnorakie ozdobniki. Z przodu głównym bohaterem jest logo, które niedługo będzie tak wielkie, że chyba zacznie wchodzić na maskę.
Zanim przejdziesz dalej - może chcesz dołączyć do najlepszej grupy na Facebooku, gdzie doradzamy sobie nawzajem, jakie auta warto kupić, a które należy omijać? Zapraszamy!
Przestronność wnętrza nowego Clio - jest lepiej
W porównaniu z poprzednią generacją modelu, wnętrze nowego Renault Clio IV odczuwalnie urosło i jest to bardzo dobra wiadomość, bo Clio III nie należało do liderów przestronności i wygody prowadzenia. Teraz nawet z tyłu można siedzieć wygodnie, ale bez przesady - wysokim pasażerom będzie tutaj nadal ciasno. My jednak z innego powodu zdecydowanie wolimy siedzieć z przodu. Dlaczego?
Rewolucja w jakości odczuwalnej - kokpit Renault
Choćby dlatego, że jakość materiałów, wrażenia wizualne i dotykowe przeniosły Renault Clio IV o klasę wyżej. I nie jest to czcze gadanie testerów uwiedzionych zapachem nowości. Nic podobnego - nawet woń w kabinie stała się mniej plastikowa.
Nowe Renault Clio 0.9 TCe - multimedia
A to element, który podoba nam się i wizualnie, i od strony funkcjonalnej. Dzięki temu, że nawiewy znajdują się pod ekranem, wyświetlacz nawigacji nowego Renault Clio IV znalazł się w optymalnym miejscu. Otacza go panel z lakieru fortepianowego - na całe szczęście dla kierowcy, rozbudowany system audio nie udostępnia funkcji mobilnego pianina.
Silnik 0.9 TCe - 90 koni pod plątaniną rur
Chyba niekoniecznie. Oto, dlaczego: widzieliście kiedyś pod maską coś równie paskudnego? Ten ukryty pod plątaniną rur okaz ma 0.9 litra pojemności i trzy cylindry. Na szczęście z odsieczą przybyła turbosprężarka i z jej pomocą udało się wycisnąć 90 KM. Ależ to sto koni na litr pojemności!
Renault Clio 0.9 TCe - spalanie
Oczywiście po to, żeby być "eko". Według producenta, w mieście nowe Clio IV ma zużyć 5,6 litra benzyny na 100 km. Przy dynamicznej jeździe pali litrów siedem. Na trasie producent obiecuje 3,9 l/100 km, w praktyce na polskich drogach pozamiejskich Renault spaliło przynajmniej "piątkę". Taki wynik jest "eko", ale bez przesady.
Wygodna w obsłudze klimatyzacja
Nie to żebyśmy mieli jakieś pretensje do działania klimatyzacji nowego Clio - wentylacja jest skuteczna, a dysze nawiewów można ustawiać w szerokim zakresie (w wielu autach nawiewy można ustawiać tak, jak życzyli sobie styliści, a nie wedle życzeń kierowcy). Renault nawet panel wykonało bardzo starannie.
Renault Clio TCe 90 – dane techniczne
Sinik benzynowy, trzycylindrowy, z wielopunktowym wtryskiem paliwa do kolektora ssącego, pojemność skokowa: 898 cm3; cztery zawory na cylinder; moc maksymalna: 90 KM@5500 obr./min; maksymalny moment obrotowy: 140 Nm@2250 obr./min; system automatycznego zatrzymywania i uruchamiania silnika na postoju; manualna skrzynia biegów o 5 przełożeniach; prędkość maksymalna: 178 km/h; przyspieszenie 0-100 km/h: 12,1 s; spalanie miejskie/pozamiejskie/w cyklu mieszanym: 6,3/4,2/5,0 do 6,5/4,4/5,2 l/100 km w zależności od wersji wyposażenia i rozmiaru opon; pojemność zbiornika paliwa: 45 l; długość/szerokość/wysokość: 4062/1945 (bez lusterek: 1732)/1448 mm.
Renault Clio - nasza ocena
Komfort i płynność jazdy: 4-
Komfort resorowania oceniamy dobrze – w tak małym aucie trudno oczekiwać cudów, ale kompromis między stabilnością jazdy a spokojem w kabinie został osiągnięty. Mikrosilniczek turbo dzielnie zbiera się z dolnych obrotów, z korzyścią dla płynności jazdy, bo nie trzeba często zmieniać biegów. Jedynie praca silnika na bardzo niskich obrotach jest nieco „szarpana” i wyraźnie podzielona na trzycylindrowy rytm, jeżeli ktoś przyspiesza od wolnych obrotów, musi się z takim terkotem liczyć.
Renault Clio - Dynamika prowadzenia: 4-
Jest znacznie lepiej niż w poprzedniej generacji Clio. Nie jest to na pewno wyczucie układu kierowniczego i kół, jakie można osiągnąć w najnowszych autach konkurencji, ale precyzji francuskiemu autu trudno odmówić: każdy ruch kierownicy jest natychmiast posłusznie przekładany na zmianę kierunku jazdy. Jeżeli ktoś nie ma natury narzekacza i poszukiwacza dziury w całym, będzie zadowolony.
Przyspieszenie i elastyczność napędu: 4-
Jak na mikrosilnik, napęd Renault Clio 0.9 TCe całkiem nieźle sobie radzi. Osiągi można porównać z wolnossącym silnikiem 1.4, przy czym konstrukcja Renault nie potrafi jeszcze generować takiego morza momentu obrotowego na niskich obrotach jak najlepsze silniki turbo, które osiągają jego maksimum już przy np. 1500 obr./min. Fajny silnik do tego samochodu, który okazał się całkiem trwały, a dzięki temu że nie ma wtrysku bezpośredniego – także nieprzesadnie drogi w naprawie.
Przestronność i ergonomia: 4-
Z przodu jest tyle miejsca, że da się naprawdę wygodnie usiąść, a przy tym zakres regulacji kierownicy wystarcza do zajęcia optymalnej pozycji. Nieco gorzej jest z tyłu, gdzie auto sprawia wrażenie przestronniejszego od poprzednika, ale konkurencja jest na tym polu lepsza i to wcale nie dlatego, że rywale na rynku mają dłuższe nadwozia. To ma znaczenie, podobnie jak prostota obsługi instrumentów. Dżojstik do obsługi radia „wyczyścił” kierownicę z lasu przycisków, z korzyścią dla orientacji w kokpicie. Minus za dziwaczne zegary.
Jakość montażu i jakość odczuwalna: 4
Pod względem jakości odczuwalnej postęp jest ogromny. Kabina zrobiła się przytulna, robi wrażenie solidnego produktu. Odczucie taniości znikło, nie ma też tak intensywnego „francuskiego” zapachu nowości, jak w poprzedniku. Nic nie trzeszczy, nic nie stuka, a jakość plastików jest adekwatna do ceny samochodu.
Współczynnik Kowalskiego: 4
Czy statystyczny Kowalski poszukuje miejskiego autka pięciodrzwiowego? Może nie, ale gdyby szukał i nie miał zbyt wysokiej rodziny, to byłby z Clio zadowolony. Auto jest zgrabne, zwinne, z przodu przestronne, ma spory bagażnik, przyjemnie resoruje. Łatwo się je prowadzi. Dobrze wygląda.
Współczynnik sknery: 4-
Renault Clio 0.9 TCe nie chce być ani specjalnie tanie, ani nie można powiedzieć, że kupujemy „kawał samochodu za dobre pieniądze”. W mieście potrafi za to niewiele palić a to niewątpliwy plus. Minus pojawi się po wjeździe na autostradę – tam małe silniczki turbo wysysają benzynę jak smoki i żaden producent nie znalazł na to rady.
Renault Clio - Średnia ocen: 4-
Naszym zdaniem - na tle poprzedniej generacji Clio - jest dobrze. Szkoda tylko, że bardzo sympatyczny i niedrogi w utrzymaniu silnik 1.2 75 KM bez turbodoładowania odchodzi w zapomnienie w roku 2018, zapewne ze względu na wchodzącą w życie normę czystości spalin i cykl pomiarowy zużycia paliwa WLTP.
Chcesz poznać ofertę konkurentów Clio? Przeczytaj zestawienie 10 samochodów do 50 tys. zł.
-
Nowe Renault Kadjar z salonu - od 78 900 zł
Do polskich salonów wjechało właśnie odnowione Renault Kadjar w specjalnej wersji premierowej Easy Lif... -
Renault Megane R.S. Trophy – 300 KM w cywilnym aucie
Technologia w służbie ekologii już Ci się znudziła? Super – bo tutaj technologia służy głównie radości z... -
Renault Megane II 1.6 16V - typowe usterki i koszty napraw - na warsztacie
Renault Megane II 1.6 nie rdzewieje, ale do niezawodnych raczej nie należy. Ile kosztują popularne w...
-
Ford Edge 2.0 Titanium – TEST – SUV inny niż wszystkie
Takich SUV-ów nie ma już zbyt wiele. Dużych, ciężkich, stabilnych, wzbudzających zaufanie, z kabiną wielką... -
Ford Ka+ 1.2 - Test - Spalanie, Komfort, Prowadzenie, Przestronność
To miał być test taniego, budżetowego, prostego auta, od którego nie wypada wiele wymagać. Tymczasem znal... -
Kia Ceed SW 1.4 T-GDI - Niespodziewane Wrażenia z Jazdy - Test
Kia Ceed ze 140-konnym silnikiem 1.4 T-GDI zapowiadała się ogniście, a okazała się relaksującym, harmo... -
TOP 20 najchętniej kupowanych aut dla Kowalskiego w 2018 roku i ceny z 2019 roku
Zobacz, jakie samochody najchętniej kupowali prywatni nabywcy w polskich salonach. To są samochody, w...