Honda Civic VIII 1.8 Type S z roku 2008 - opinie, awarie, dane techniczne, ceny części zamiennych
Pozostała część artykułu pod najnowszym filmem z naszego kanału YouTube - zapraszamy do oglądania i głosowania na Wasze ulubione auta z zestawienia:
Zanim przejdziesz dalej - może chcesz dołączyć do najlepszej grupy na Facebooku, gdzie doradzamy sobie nawzajem, jakie auta warto kupić, a które należy omijać? Zapraszamy!
Również tylne lampy Civika VIII generacji wykonano z niebywałą starannością. Przy oględzinach Hondy z drugiej ręki - i sprawdza się to w zasadzie niezależnie od modelu - warto zwrócić uwagę na fugi między elementami karoserii, które powinny być nieduże i idealnie równe. Wszelkie niedociągnięcia w tym zakresie sugerują przebytą kolizję.
Dobra wiadomość jest taka, że dostępne są zamienniki tylnych lamp zespolonych do Hondy "UFO", dzięki czemu w razie szkody parkingowej nie będzie trzeba wydawać fortuny na bardzo drogie oryginalne części od Hondy.
Jeżeli spodobało Wam się nadwozie Hondy Civic 1.8 VIII generacji z roku 2008, to powinniście zakochać się także w kokpicie, który zaprojektowano z prawdziwie kosmicznym rozmachem. Do niektórych rozwiązań trzeba się przyzwyczaić, ale gwarantujemy - a Civikiem "UFO" w różnych wersjach (od podstawowej, przez Type S, po Type R) jeździliśmy wiele razy - że po przyzwyczajeniu można bez problemu obsługiwać wszelkie systemy pokładowe.
Jeżeli ktoś zastanawia się, do czego doprowadziłoby jeszcze bardziej ortodoksyjnie ekstremalne rozwinięcie takiego kokpitu, polecamy Hondę S2000. Jednak jej wysokoobrotowy silnik na tyle prowokuje do agresywnej jazdy, że jest to opcja optymalna dla rozsądnych i doświadczonych kierowców. Tylny napęd nie wybacza błędów tak, jak przedni naszego Civika.
Wizyta na tylnej kanapie Hondy Civic VIII 1.8 jest niemniejszym zaskoczeniem od bagażnika. Mimo trzydrzwiowej karoserii, ilość miejsca na nogi jest imponująca! Co ciekawe, kanapę można złożyć jednym ruchem, a pod siedziskiem znajduje się spora ilość miejsca na np. torbę.
Siedzisko można także podnosić do pionu. Pakowność tej Hondy jest zadziwiająca, jadąc w dwie osoby można przewozić bardzo długie paczki (pasażer siedzi za kierowcą, fotel pasażera przedniego przesuwamy maksymalnie do przodu lub kładziemy oparcie).
A teraz pora na dalszą część uczty - detale wnętrza. Zaczniemy od tego, co wygląda w miarę normalnie i zaznaczymy od razu, że nie będzie tego wiele. Takim "zwyczajnym" elementem kokpitu Hondy Civic VIII 1.8 Type S jest dźwigienka kierunkowskazu. Niezwyczajne jest jej działanie - jest krótka, a przełączniki działają bardzo, bardzo solidnie.
Jeżeli tylko ich działanie budzi jakiekolwiek wątpliwości, np. światła mijania zapalają się niepewnie, albo nie za każdym razem, to pozostaje szukać na rynku części używanej przy braku zamiennika, albo kupić nową część w ASO Hondy. Ta druga opcja to jednak znaczny wydatek (przynajmniej dziesięciokrotnie wyższy od zakupu części używanej) i dlatego warto przełącznik sprawdzić przed zakupem auta.
Warto w tym miejscu wspomnieć, że sporadycznie zdarzają się awarie przedniego oświetlenia - najczęściej winny jest albo wspomniany przełącznik zespolony, albo spalone kostki elektryczne w obwodzie żarówek reflektorów.
Zamienniki reflektorów można bez problemu kupić, ale nie są to tanie części i trzeba liczyć się z kosztem kilkuset złotych. Listę cen zamienników przednich reflektorów do Hondy Civic VIII znajdziecie tutaj.
Nieco mniej rozbudowana jest dźwignia włączająca wycieraczki. Tutaj rzadko zdarzają się awarie - ani dźwignia, ani silnik wycieraczek z reguły nie sprawiają kłopotu nawet w mocno eksploatowanych egzemplarzach Hondy Civic VIII.
Naszą listę "normalnie" wyglądających instrumentów kokpitu Hondy Civic 1.8 Type S zamyka panel sterowania elektrycznych szyb i lusterek. One też są po japońsku niezawodne i działają nawet w najbardziej leciwych Hondach Civic VIII generacji.
Ale to nie znaczy, że są wieczne...
...i gdyby doszło do zużycia podnośnika szyby, można znaleźć zamienniki, które jednak nie chcą być tanie - producenci i sprzedawcy części dobrze wiedzą, jak drogo jest w ASO japońskich marek i windują ceny zamienników.
Prawe ramię prezentowanej Hondy Civic VIII Type S z roku 2008 zawiera z kolei przyciski do sterowania tempomatem. Układ kierowniczy bywa powodem kłopotów ze względu na awarie modułu elektrycznego wspomagania. Przy braku zamienników naprawa jest niestety kosztowna i wymaga wydania 4-5 tys. złotych.
Ponieważ w razie awarii trudno jest użytkować samochód, a wspomaganie potrafi odmówić współpracy bez zauważalnej przyczyny, to ciężko ocenić ryzyko takiej awarii. Można jednak założyć, że im większy przebieg auta i im więcej jeździło ono w mieście, tym większe ryzyko awarii wspomagania.
Do jej obsługi służy nietypowy zestaw przełączników i pokrętło do regulacji temperatury. Pod nim umieszczono przycisk Dual, który umożliwia połączenie ustawień lewej i prawej strony - wystarczy, że kierowca Hondy Civic VIII 1.8 Type S wyreguluje swoją temperaturę, a prawa strona kabiny skopiuje jego ustawienia.
Gdyby pojawiły się kłopoty z klimatyzacją, to warto znać ceny części, które ewentualnie będzie trzeba wymienić. Skraplacz, umieszczony przy chłodnicy i zwykle odpowiedzialny za ubytek czynnika chłodzącego, kosztuje około 450 zł.
Osuszacz można kupić za mniej niż 100 zł, a kompresor to wydatek od 800 zł do 2500 zł w zależności od producenta zamiennika. Nie są to może zaporowe koszty, ale fachowa ocena stanu klimatyzacji może pomóc w negocjacjach przy zakupie auta. Najważniejsze kryterium: klimatyzacja musi działać. Jeżeli nie działa, to trudno wyrokować, co trzeba będzie wymieniać.
Ten niezawodny motor ma 140 KM, co wystarcza na sprint do pierwszej "setki" w niecałe 9 sekund i osiągnięcie ponad 200 km/h. Jedynie bezobsługowy łańcuch rozrządu Hondy Civic VIII 1.8 i-VTEC miewa sporadyczne awarie napinacza oraz czasem potrafi się przedwcześnie rozciągnąć.
Kierowcę wspiera seryjny system kontroli stabilności, którego przycisk (wyłączający) widać na zdjęciu. Wsparciem i źródłem spokoju powinna być także świadomość, że rozciągniętego łańcucha rozrządu nie trzeba będzie wymieniać w ASO, bo można znaleźć zamienniki tego podzespołu, najczęściej dostępne na zamówienie.
Zawieszenie Hondy Civic VIII 1.8 Type S jest raczej twardo zestrojone. W odróżnieniu od poprzedniej generacji, z tyłu zamontowano prostą belkę skrętną zamiast układu wielowahaczowego. Plus takiego rozwiązania to trwałość - elementy metalowo-gumowe tylnego zawieszenia wymagają wymiany dopiero po 120-150 tys. km.
To dobry wynik, ale...
...warto mieć świadomość, że elementy przedniego zawieszenia do tej Hondy "UFO" nie są tanie. Nawet zamienniki, których ceny znajdziecie na tej liście, mają ceny niemal równie wysokie, co oryginalne części europejskich producentów do popularnych modeli samochodów.
Type S to bardzo bogato wyposażona wersja Hondy Civic VIII 1.8, dlatego nikogo zapewne nie zdziwi, że prezentowany egzemplarz miał na pokładzie komplet poduszek powietrznych.
Warto podkreślić, że dzięki ponadprzeciętnej niezawodności Hondy, można śmiało kupować egzemplarze z bogatym wyposażeniem bez obawy o lawinowe awarie, które zdarzają się w innych markach. Choćby w używanych Mercedesach, których utrzymanie w stuprocentowej sprawności potrafi kosztować tyle co cały samochód z rynku wtórnego...
Ponieważ fabryczny serwis i części do Hondy Civic VIII są drogie, prezentujemy koszt wymiany niektórych części w nieautoryzowanym serwisie. To są szacunkowe dane - dokładne ceny innych części znajdziecie w linkach, które podaliśmy w artykule. A teraz pora podsumowanie i dane techniczne.
Honda Civic VIII 1.8 i-VTEC Type S - opinie motospace.pl: Civic 8. generacji, zwany też UFO, to wyjątkowy samochód i dobrze utrzymuje cenę. Awarie jak na dzisiejsze warunki, a raczej jak na niezawodność samochodów, które można kupić w salonach z miniaturowymi doładowanymi benzyniakami, są sporadyczne. Honda Civic 1.8 to pewny typ. Warto ją mieć.
Honda Civic VIII 1.8 i-VTEC Type S - dane techniczne: Silnik benzynowy, czterocylindrowy, rzędowy, z czterema zaworami na cylinder i wielopunktowym wtryskiem paliwa do kolektora ssącego; pojemność skokowa: 1799 cm3; moc maksymalna: 140 KM przy 6300 obr./min.; maksymalny moment obrotowy: 174 Nm przy 4300 obr./min.; sześciobiegowa manualna skrzynia biegów; pojemność zbiornika paliwa: 50 l; przyspieszenie 0-100 km/h: 8,9 s; prędkość maksymalna: 205 km/h; masa własna: 1200 kg; ładowność: 550 kg.
Honda Civic VIII 1.8 i-VTEC Type S - spalanie w mieście/poza miastem/średnie (dane producenta): 8,8/5,5/6,7 l/100 km. Honda Civic VIII 1.8 i-VTEC Type S - wymiary: długość: 4270 mm; szerokość z lusterkami/bez: 2046/1785 mm; wysokość: 1460 mm; rozstaw osi: 2620 mm; pojemność bagażnika 415-1282 l; opony montowane standardowo: 225/45 R17.
Chcesz porozmawiać o usterkach aut używanych i ich naprawie? Dołącz do naszej grupy na facebooku!
Tekst: Michał Krasnodębski, zdjęcia: Robert Magdziak.
-
Nowa Honda Civic Type R 2023 z turbo, czy bez turbo?
Honda Civic Type R to jeden z najszybszych samochodów z przednim napędem, jeżdżących po Ziemi. Jeżeli zasta... -
Poniżej 5 l/100 km w mieście w 130-konnym benzynowym SUV? Honda HR-V 1.5 potrafi takie cuda!
Co zrobić, aby taniej jeździć samochodem przy wysokich cenach benzyny? Czy jest jakiś sposób na to,... -
Honda CR-V odsłania tajemnice
Już za moment odkryjesz nową Hondę w najdrobniejszych szczegółach. Sprawdź, co oferuje najnowszy model...
-
Skoda Superb 1.9 TDI 2001-2008 – typowe usterki, awaryjność, zalety, wady, silnik, eksploatacja
Jeżeli kiedyś siedzieliście na tylnej kanapie Skody Superb, to z pewnością pamiętacie ten moment. A jeż... -
Volvo S60 2.4 z lat 2000-2009 – silnik, zalety, wady, typowe usterki
Volvo S60 pierwszej generacji to prawdziwe szwedzkie, a nie szwedzko-chińskie skandynawskie auto. W... -
Toyota Avensis Tourer III kombi 2.2 D-CAT 2008-2018 - silnik, zalety, wady, typowe usterki
Toyota Avensis to jeden z najpopularniejszych samochodów klasy średniej w polskich salonach. Niestety, j... -
Ford Focus C-Max I 2.0 TDCI – awaryjność, typowe usterki, zalety, wady, wymiary
Ford Focus C-Max to rewolucyjny van , którego, jak zgodnie stwierdzili specjaliści z branży motoryzacyjnej, pr...