City K-ZE - czyli jak Renault elektryfikuje Chiny
Chiny tak naprawdę z powodzeniem elektryfikują się same, głównie za sprawą firmy BYD, natomiast europejscy producenci chcą pozyskać dla siebie jak największą część rosnącego rynku. Renault nie pozostaje w tyle
- City K-ZE to już szósty w pełni elektryczny model w gamie Renault
- Pokazano go sześć miesięcy po wersji studyjnej
- Co o nim wiadomo?
Pozostała część artykułu pod najnowszym filmem z naszego kanału YouTube - zapraszamy do oglądania i głosowania na Wasze ulubione auta z zestawienia:
Prawie nic :)
Elektryczna "renówka" została zaprojektowana w Chinach z myślą o tamtym rynku i będzie produkowana na miejscu w eGT New Energy Automotive Co. Ltd. To spółka joint venture, założona przez Renault-Nissan-Mitsubishi oraz lokalnego producenta Dongfeng.
Rozstaw osi elektrycznego Renault City K-ZE to 2423 mm, a pojemność bagażnika wynosi 300 litrów. Ten model to pojazd z miejskiego segmentu A, który swoim muskularnym wyglądem pozuje na potężnego SUV-a.
Szybkie ładowanie od zera (a raczej od rezerwy) do 80 proc. pojemności ma zajmować 50 minut - to sporo, biorąc pod uwagę wymiary auta i niewielką baterię, o której producent na razie niczego nie chce powiedzieć.
Zanim przejdziesz dalej - może chcesz dołączyć do najlepszej grupy na Facebooku, gdzie doradzamy sobie nawzajem, jakie auta warto kupić, a które należy omijać? Zapraszamy!
Wolne ładowanie ma zajmować cztery godziny - w sam raz, żeby naładować stojące w parkingu podziemnym autko elektryczne, w czasie gdy jego chiński właściciel będzie w pracy.
O łączność ze światem ma dbać system multimedialny z 8-calowym wyświetlaczem dotykowym oraz zdalny dostęp za pośrednictwem aplikacji. Na pokładzie znalazło się WiFI 4G i rozpoznawanie głosu.
Elektryczne Renault City K-ZE ma mieć także czujnik smogu (a dokładnie: pyłów zawieszonych PM 2.5) i system kontroli jakości powietrza. Producent nie zdradza, czy będzie w nim np. filtr HEPA, wiadomo tylko, że układ w razie rozpoznania nadmiernego zanieczyszczenia zasysanego z zewnątrz powietrza przełączy się na obieg zamknięty.
Renault obiecuje, że City K-ZE będzie produkowane w Chinach z zachowaniem rygorystycznych europejskich standardów jakości. Wśród pokładowych systemów bezpieczeństwa znajdą się system kontroli ciśnienia w oponach i kamera cofania.
Taka ciekawostka z Chin - ciekawe, jak przyjąłby się ten model, gdyby trafił do sprzedaży w Polsce. Przy cenach Dacii z pewnością byłby popularny.
Do następnego Renault.
Zdjęcia: Renault.