City K-ZE - czyli jak Renault elektryfikuje Chiny

City K-ZE - czyli jak Renault elektryfikuje Chiny

City K-ZE - czyli jak Renault elektryfikuje Chiny

dat/articles/2019-04/city-kze-czyli-jak-renault-elektryfikuje-chiny-713.jpg

Chiny tak naprawdę z powodzeniem elektryfikują się same, głównie za sprawą firmy BYD, natomiast europejscy producenci chcą pozyskać dla siebie jak największą część rosnącego rynku. Renault nie pozostaje w tyle

  • City K-ZE to już szósty w pełni elektryczny model w gamie Renault
  • Pokazano go sześć miesięcy po wersji studyjnej
  • Co o nim wiadomo?

Pozostała część artykułu pod najnowszym filmem z naszego kanału YouTube - zapraszamy do oglądania i głosowania na Wasze ulubione auta z zestawienia:

City K-ZE - czyli jak Renault elektryfikuje Chiny

Prawie nic :)

Elektryczna "renówka" została zaprojektowana w Chinach z myślą o tamtym rynku i będzie produkowana na miejscu w eGT New Energy Automotive Co. Ltd. To spółka joint venture, założona przez Renault-Nissan-Mitsubishi oraz lokalnego producenta Dongfeng.

City K-ZE - czyli jak Renault elektryfikuje Chiny

Rozstaw osi elektrycznego Renault City K-ZE to 2423 mm, a pojemność bagażnika wynosi 300 litrów. Ten model to pojazd z miejskiego segmentu A, który swoim muskularnym wyglądem pozuje na potężnego SUV-a.

City K-ZE - czyli jak Renault elektryfikuje Chiny

Szybkie ładowanie od zera (a raczej od rezerwy) do 80 proc. pojemności ma zajmować 50 minut - to sporo, biorąc pod uwagę wymiary auta i niewielką baterię, o której producent na razie niczego nie chce powiedzieć.

Zanim przejdziesz dalej - może chcesz dołączyć do najlepszej grupy na Facebooku, gdzie doradzamy sobie nawzajem, jakie auta warto kupić, a które należy omijać? Zapraszamy!

City K-ZE - czyli jak Renault elektryfikuje Chiny

Wolne ładowanie ma zajmować cztery godziny - w sam raz, żeby naładować stojące w parkingu podziemnym autko elektryczne, w czasie gdy jego chiński właściciel będzie w pracy.

City K-ZE - czyli jak Renault elektryfikuje Chiny

O łączność ze światem ma dbać system multimedialny z 8-calowym wyświetlaczem dotykowym oraz zdalny dostęp za pośrednictwem aplikacji. Na pokładzie znalazło się WiFI 4G i rozpoznawanie głosu.

City K-ZE - czyli jak Renault elektryfikuje Chiny

Elektryczne Renault City K-ZE ma mieć także czujnik smogu (a dokładnie: pyłów zawieszonych PM 2.5) i system kontroli jakości powietrza. Producent nie zdradza, czy będzie w nim np. filtr HEPA, wiadomo tylko, że układ w razie rozpoznania nadmiernego zanieczyszczenia zasysanego z zewnątrz powietrza przełączy się na obieg zamknięty.

City K-ZE - czyli jak Renault elektryfikuje Chiny

Renault obiecuje, że City K-ZE będzie produkowane w Chinach z zachowaniem rygorystycznych europejskich standardów jakości. Wśród pokładowych systemów bezpieczeństwa znajdą się system kontroli ciśnienia w oponach i kamera cofania.

City K-ZE - czyli jak Renault elektryfikuje Chiny

Taka ciekawostka z Chin - ciekawe, jak przyjąłby się ten model, gdyby trafił do sprzedaży w Polsce. Przy cenach Dacii z pewnością byłby popularny.

Do następnego Renault.

Zdjęcia: Renault.

KOMENTARZE