Mercedes C 250 Coupe Sport - tuning prosto z fabryki

Mercedes C 250 Coupe Sport - tuning prosto z fabryki
Są samochody, które aż proszą się o tuning. Ten Mercedes C Coupe wcale nie chce, żeby go modyfikowano - już z fabryki wyjechał w sportowym stylu
Mercedes C 250 Coupe Sport - tuning prosto z fabryki Nawet zupełnie standardowy Mercedes C 250 Coupe wygląda wystarczająco szykownie, ale kilka gadżetów z regału akcesoriów specjalnych Mercedesa i AMG dodaje do przepisu na sportowe coupe jeszcze więcej pieprzu. Nie takiego, który skłania do kichania - raczej gatunku, który podnosi puls.
Mercedes C 250 Coupe Sport - tuning prosto z fabryki Mercedes C 250 Coupe to auto o dość muskularnej linii, dlatego dobrze wyglądają na nim nawet dość agresywne elementy stylizacyjne. Popatrzcie tylko na te mocno wyprofilowane progi - jeszcze nie tak dawno, kiedy Mercedes preferował czyste i stonowane linie, taki gadżet byłby nie do pomyślenia!
Mercedes C 250 Coupe Sport - tuning prosto z fabryki Felgi z regału AMG z oponami o niskim profilu wyglądają rewelacyjnie i wykonano je z zegarmistrzowską precyzją. Takiego wzoru nie powstydziłby się samochód sportowy z najwyższej półki, za który dałoby się kupić trzy takie Mercedesy C 250 Coupe. Pod felgą widać drążone tarcze hamulcowe.
Mercedes C 250 Coupe Sport - tuning prosto z fabryki Tylną klapę Mercedesa C 250 Coupe wieńczy delikatny spoiler, a pod kloszami lamp świecą diody LED. Tę część nadwozia wystylizowano na tyle modnie, że naszym zdaniem nie ma tu czego tuningować. Po co byłoby psuć coś, co jest dobre już w fabrycznym stanie?
Mercedes C 250 Coupe Sport - tuning prosto z fabryki Do wnętrza można zajrzeć przez ogromne szklane okno dachowe Mercedesa C 250 Coupe. W wersji Sport kabinę zdobią akcenty "karbonowe" i typowy klient Mercedesa z pewnością je zauważy. Fan bardziej krzykliwych marek życzyłby sobie zapewne bardziej kolorowych czy połyskujących dodatków - ale nie zapominajmy, że jesteśmy w Mercedesie.
Mercedes C 250 Coupe Sport - tuning prosto z fabryki A Mercedes ma na tyle mocną pozycję i renomę, że stać go na dyktowanie gustu potencjalnym nabywcom. Dlatego pakiet sportowy odnajdziemy przede wszystkim w detalach - takich, jak barwa i faktura tworzywa otaczającego przełączniki elektrycznie sterowanych foteli.
Mercedes C 250 Coupe Sport - tuning prosto z fabryki Takie samo "karbonowe" tworzywo otacza centralne nawiewy w kokpicie Mercedesa C 250 Coupe. Jeżeli przyjrzycie się dokładnie, to zauważycie zapewne, że wyświetlacz też jest otoczony czymś na wzór "karbonowych" wstawek, tyle że o znacznie gęściejszej siatce.
Mercedes C 250 Coupe Sport - tuning prosto z fabryki Zegary C 250 Coupe w wersji Sport przypominają te z innych modeli Mercedesa, ale za to kierownicę zdobi czerwone przeszycie. Ta czerwień to chyba jedyny dodatkowy kolor poza odcieniami szarości i srebrnymi chromami w kabinie.
Mercedes C 250 Coupe Sport - tuning prosto z fabryki A teraz czas wytoczyć ciężkie działa. Te sportowe fotele Mercedesa C 250 Coupe to broń solidnego kalibru. Boki oraz górną część oparcia i zagłówek wykończono skórą, natomiast miejsca, w których wymagana jest duża przyczepność, wyłożono materiałem który przypomina Alcantarę. Te siedzenia trzymają prawie jak profesjonalne "kubły".
Mercedes C 250 Coupe Sport - tuning prosto z fabryki Pod maską Mercedesa C 250 Coupe czeka 1,8-litrowy, benzynowy czteorocylindrowiec. To najmocniej doładowana odmiana tego silnika, dostarczająca mocy 204 KM. Wystarcza to do przyspieszenia do pierwszej "setki" w 7,2 sekundy i rozpędzenie Mercedesa do 240 km/h - taka prędkość maksymalna podpowiada bardzo dobrą aerodynamikę.
Mercedes C 250 Coupe Sport - tuning prosto z fabryki W tej wersji silnikowej standardowym wyposażeniem jest automatyczna skrzynia biegów 7G-Tronic Plus. Jak zwykle w Mercedesach, na pokładzie C 250 Coupe pracuje ona płynnie, ale najlepiej radzi sobie podczas rozsądnej, a nie sportowej jazdy.
Mercedes C 250 Coupe Sport - tuning prosto z fabryki A dlaczego nie podczas jazdy sportowej, zapytacie? A dlatego, że po użyciu jednej z manetek znajdujących się na kierownicy Mercedesa C 250 Coupe, przełączenie biegu następuje po pewnym dość irytującym opóźnieniu. Jeżeli natomiast pozostawimy zmianę biegu komputerowi, "automat" radzi sobie znacznie lepiej.
Mercedes C 250 Coupe Sport - tuning prosto z fabryki A jak prowadzi się Mercedes C 250 Coupe ze sportowym zawieszeniem? Bardzo przyjemnie! Auto ma wystarczającą masę (1550 KM) by tonować narowy tylnego napędu, a w dodatku turbodoładowany silnik łagodniej niż wolnossący reaguje na dodanie gazu - to utrudnia efektowne palenie opon, ale ułatwia bezpieczną, stabilną jazdę.
Mercedes C 250 Coupe Sport - tuning prosto z fabryki Może to zabrzmi nieco nonszalancko, ale 204 KM nie robią większego wrażenia na układzie jezdnym Mercedesa C 250 Coupe, który potrafi przenieść na koła potencjał znacznie mocniejszych jednostek napędowych. Nawet po wciśnięciu gazu do podłogi na zakręcie przy suchej nawierzchni ten Mercedes prowadzi się jak po szynach.
Mercedes C 250 Coupe Sport - tuning prosto z fabryki Powiecie pewnie, że to nic dziwnego, bo przecież Mercedes C 250 Coupe ma ESP i ASR. Tyle, że nawet podczas jazdy na zakrętach te układy rzadko ingerują i Mercedes może rozpędzać się z pełną mocą. Co innego, kiedy pada deszcz - wtedy ASR ma dużo pracy.
Mercedes C 250 Coupe Sport - tuning prosto z fabryki Komfort zawieszenia zależy od tego, jaki tryb wybierze kierowca. Jednak ze względu na pakiet sportowy, C 250 Coupe nigdy nie zmienia się w bujający na nierównościach "latający dywan". To zdecydowanie sprężyście zawieszone auto przeznaczone dla tych, którzy lubią takie zestrojenie sprężyn i amortyzatorów.
Mercedes C 250 Coupe Sport - tuning prosto z fabryki A teraz będzie trochę techniki, a to z tej okazji, że bardzo pozytywnie zaskoczyła nas skuteczność reflektorów Mercedesa C 250 Coupe. Na tym zdjęciu widać, jak na zakręcie świeciłyby "zwykłe" reflektory Mercedesa.
Mercedes C 250 Coupe Sport - tuning prosto z fabryki Tymczasem w prezentowanym C 250 Coupe zamontowano znany z innych Mercedesów system inteligentnego oświetlenia ILS. Jednym z jego dobrodziejstw jest dostosowywanie kierunku świecenia do promienia łuku drogi, co w pewnych sytuacjach może pozwolić na uniknięcie kolizji.
Mercedes C 250 Coupe Sport - tuning prosto z fabryki Na tej fotografii widzicie, w jaki sposób oświetlają drogę "zwykłe" reflektory Mercedesa. Trzeba tutaj dodać, że są to bardzo dobre światła, co widać po szerokości plamy świetlnej oraz ostrej granicy światła i cienia. A co w tej sytuacji zaproponuje nam ILS w C 250 Coupe?
Mercedes C 250 Coupe Sport - tuning prosto z fabryki Otóż ILS w Mercedesie C 250 Coupe przełączy się w tryb drogi pozamiejskiej, w którym lewa strona jezdni jest dodatkowo doświetlona. Zwróćcie uwagę na to, że rowerzysta, który przy "zwykłych" światłach pozostawałby niewidoczny, przy inteligentnym oświetleniu zostanie zauważony.
Mercedes C 250 Coupe Sport - tuning prosto z fabryki Kolejna ciekawa funkcja przydawała się podczas testu Mercedesa C 250 Coupe na drogach miasta. Zobaczcie, jak zachowają się "zwykłe" światła na skrzyżowaniu, na którym zamierzamy skręcić w lewo. Światła "nie wiedzą" o naszych zamiarach i dalej świecą prosto.
Mercedes C 250 Coupe Sport - tuning prosto z fabryki Tymczasem inteligentny system oświetlenia Mercedesa C 250 Couope rzuca dodatkowy strumień światła w kierunku, w którym zamierzamy skręcić. To umożliwia dostrzec np. przechodzącego przez przejście pieszego. Efektywność systemu ILS jest zadziwiająco dobra i mówimy to po wszechstronnym, praktycznym teście!
Mercedes C 250 Coupe Sport - tuning prosto z fabryki Na koniec coś, co robimy z obowiązku - bo czy w takim pociągającym Coupe ktoś zagląda do bagażnika? A tu niespodzianka - kufer Mercedesa ma aż 450 litrów!