9G-TRONIC czyli nowa automatyczna skrzynia biegów Mercedesa
Dziewięciobiegowa automatyczna skrzynia biegów 9G-Tronic w samochodzie osobowym? A czy to jest komukolwiek do czegokolwiek potrzebne? Z pewnością tak, skoro spece z Mercedesa zdecydowali się wyprodukować takie cudo. Niedługo zagości ono w klasie E
Pozostała część artykułu pod najnowszym filmem z naszego kanału YouTube - zapraszamy do oglądania i głosowania na Wasze ulubione auta z zestawienia:
Mercedes E350 BlueTec, w którym zamontowano nową skrzynię 9G-TRONIC, ma pod maską sześciocylindrowego diesla o mocy 252 KM. Średnie spalanie wg cyklu NEDC to 5,3 l/100 km i - co godne odnotowania - jest to niższe spalanie niż w przypadku "starej" skrzyni o siedmiu przełożeniach.
Nie tylko liczba biegów się zwiększyła, lecz także tzw. rozpiętość skrzyni, czyli różnica między najniższym a najwyższym biegiem. Dzięki temu można lepiej dopasowywać bieg i prędkość obrotową silnika do warunków jazdy.
Większa rozpiętość nowej skrzyni oznacza niższe obroty podczas jazdy autostradowej, co przekłada się na komfort jazdy. Konkrety? Podczas jazdy z prędkością 120 km/h na najwyższym przełożeniu turbodiesel pod maską klasy E obraca wałem korbowym z prędkością zaledwie 1350 obrotów na minutę.
Trzeba podkreślić, że Mercedes nadal będzie stosował inne rodzaje skrzyń biegów, jak na przykład dwusprzęgłowy automat w Mercedesie klasy A, będący (mocno spóźnioną) odpowiedzią na volkswagenowską skrzynię DSG.
Podczas budowy nowej skrzyni automatycznej 9G-TRONIC jednym z priorytetów była niska masa tego zespołu. Chociaż nowa skrzynia ma o dwa biegi więcej i może przenosić momenty obrotowe sięgające tysiąca niutonometrów, udało się zredukować masę w porównaniu ze starą skrzynią siedmiobiegową. Nowa skrzynia ma magnezową obudowę.
Zanim przejdziesz dalej - może chcesz dołączyć do najlepszej grupy na Facebooku, gdzie doradzamy sobie nawzajem, jakie auta warto kupić, a które należy omijać? Zapraszamy!
Za smarowanie nowej automatycznej skrzyni biegów Mercedesa odpowiada olej syntetyczny drugiej generacji, tłoczony przez dwie pompy. Pompa główna - czyli ta mniejsza - napędzana jest mechanicznie, łańcuchem, od głównego wałka skrzyni 9G Tronic. Wspiera ją druga pompa, elektryczna, która pozwala na podtrzymanie ciśnienia oleju dla jego cyrkulacji, co umożliwia chłodzenie przy aktywnym systemie wyłączania silnika na skrzyżowaniach.
Mercedes-Benz E 350 BlueTEC otrzymuje przekładnię 9G-TRONIC w standardzie. Samochód można zamawiać już u dealerów; jego rynkowa premiera odbędzie się we wrześniu tego roku.
Dobra wiadomość: Pomimo ceny modelu pozostają bez zmian. A oto ceny w Polsce (z VAT): E 350 BlueTEC (limuzyna) 262 500 zł; E 350 BlueTEC (kombi) 278 000 zł.
-
Nowy Mercedes CLA - Magnetycznie Inteligentny - Co Potrafi?
Czy czterodrzwiowe auto w stylu coupe jest praktyczne? Nie. Z tyłu usiądą co najwyżej dzieci. Ale za... -
Nowy Mercedes GLE - premiera i zawieszenie jak w S-klasie
MBUX, aktywny asystent jazdy w korku, 48-woltowa instalacja elektryczna, rozpoznawanie gestów, nowy... -
Silnik Mercedes OM 654 vs. OM 651 – twardy reset diesla
Nad dieslami zebrały się ciemne chmury, ale Mercedes nadal wierzy, że to znakomite źródło napędu. I wypu... -
AMG C 63 - Mercedes o piekielnej mocy
Jego poprzednik miał wolnossący silnik V8 o pojemności 6,2 litra. Teraz pod maską Mercedesa AMG C 63...
-
Nowa Honda Civic Type R 2023 z turbo, czy bez turbo?
Honda Civic Type R to jeden z najszybszych samochodów z przednim napędem, jeżdżących po Ziemi. Jeżeli zasta... -
Terenowa Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D 4x4 Diesel Pali 10 l/100 km i Jest Legendą
Jak to możliwe, żeby przez 70 lat sprzedać 10 milionów samochodów terenowych? Toyota potrafi takie cuda... -
Toyota GR Corolla Turbo z napędem 4x4. Analiza 300-Konnego Potwora z Japonii
Oto rarytas z Ameryki, nowa trzystukonna Toyota GR Corolla. Trudno uwierzyć, że Toyota po tylu dekadach p... -
Poniżej 5 l/100 km w mieście w 130-konnym benzynowym SUV? Honda HR-V 1.5 potrafi takie cuda!
Co zrobić, aby taniej jeździć samochodem przy wysokich cenach benzyny? Czy jest jakiś sposób na to,...