Nowe Audi A3 w polskich salonach
Pozostała część artykułu pod najnowszym filmem z naszego kanału YouTube - zapraszamy do oglądania i głosowania na Wasze ulubione auta z zestawienia:
Nowe Audi A3, które zaprezentowano podczas salonu w Genewie, przywodzi na myśl filozofię marketingową VW Golfa, której motto brzmi: "ewolucja zamiast rewolucji". Audi A3 to kontynuacja stylu poprzednika, ale kiedy przyjrzymy się wnętrzu i rozwiązaniom technicznym to okaże się, że większość podzespołów poddano istotnym modyfikacjom.
W konstrukcji nadwozia użyto przemyślanych struktur stalowych, dzięki czemu auto w wersji 1.4 TFSI waży zaledwie 1175 kg, czyli jest o 80 kg lżejsze od poprzednika. Przednie błotniki i maska silnika są aluminiowe. Rozstaw osi powiększono do 2,6 m, a długość nadwozia pozostała niezmieniona i w wersji trzydrzwiowej wynosi 2,24 m.
Z tyłu rzuca się w oczy charakterystyczny mocno pochylony tylny słupek oraz pokaźne, charakterystyczne dla marki światła, które mogą być wykonane w technologii diodowej. Z przodu opcjonalnie można zamontować ksenony ze światłami do jazdy dziennej LED, a w przyszłości Audi obiecuje w pełni diodowe reflektory przednie.Zanim przejdziesz dalej - może chcesz dołączyć do najlepszej grupy na Facebooku, gdzie doradzamy sobie nawzajem, jakie auta warto kupić, a które należy omijać? Zapraszamy!
Misternie uformowana i spasowana tylna lampa wygląda jak dzieło sztuki użytkowej i upodabnia nowe A3 do pozostałych modeli marki. Miło zauważyć, że kontury poszczególnych rodzajów świateł nie mają nazbyt udziwnionych kształtów i kierowcy podążający za nowym Audi A3 będą mogli je jednoznacznie rozpoznawać.
Również przednie oświetlenie Audi A3 wygląda raczej majestatycznie niż futurystycznie. Klienci mogą zażyczyć sobie systemy dynamicznego doświetlania zakrętów bądź adaptacyjnych reflektorów, zmieniających kształt plamy świetlnej w zależności od warunków jazdy.
O ile wygląd zewnętrzny jest wyraźną kontynuacją dotychczasowej linii Audi A3, o tyle wzornictwo wnętrza zmieniono całkowicie. Przy tej okazji wreszcie poprawiono błąd jaki można napotkać w wielu modelach marki, mianowicie panel klimatyzacji zasłaniany przez dźwignię biegów. W nowym A3 panel ten wreszcie umieszczono wyżej.
W centrum uwagi znalazł się bardzo elegancki i czytelny wyświetlacz systemów telematycznych samochodu. W zależności od konfiguracji, może on mieć przekątną 5,8 lub 7 cali i grubość zaledwie 11 mm. W najbardziej rozbudowanej formie mamy do dyspozycji wewnętrzną pamięć o pojemności 60 GB.
System teleinformatyczny zapewnia m.in. integrację telefonu komórkowego z anteną samochodu, odbiór cyfrowego radia, a także bezprzewodowe połączenie internetowe dla ośmiu urządzeń mobilnych. Najbardziej wymagający klienci mogą zamówić nagłośnienie Bang&Olufsen z 14 głośnikami i wzmacniaczem o mocy 705 watów.
Panel sterujący systemem MMI zyskał nowe funkcje, a przyciski zostały na nowo rozmieszczone. Obok dźwigni biegów o wzorze tradycyjnym dla Audi widać także przycisk służący do uruchamiania silnika oraz efektownie podświetlane miejsca na napoje.
W trzydrzwiowej odmianie Audi A3 kształt siedziska kanapy podpowiada, że została ona przewidziana jako rozwiązanie na krótkie dystanse. Na szczęście tam, gdzie pasażerowie trzymają głowy, dach nie zaczyna jeszcze się obniżać. Wzór oparć, a szczególnie ten dodatkowy kolor, niekoniecznie pasują do subtelnego wizerunku marki.
Silniki benzynowe gruntownie zmodernizowano mając na uwadze obniżenie spalania i uciążliwości dla środowiska. Na przykład jednostka 1.8 TFSI o mocy 180 KM zyskała nowy układ wtrysku bezpośredniego uzupełniony o pośredni wtrysk do kolektora ssącego. Dostępny jest także silnik 1.4 TFSI o mocy 122 KM.
Wśród diesli mamy do dyspozycji dwa silniki. Pierwszy z nich ma pojemność 1.6 i moc 105 KM, a drugi - dwa litry i 150 KM. Oba silniki, podobnie jak jednostki benzynowe, dysponują układami chłodzenia zoptymalizowanymi w kierunku szybkiego nagrzania zimnej jednostki napędowej. Do dyspozycji są: manualna i automatyczna skrzynia biegów (S-tronic).
W zawieszeniu zastosowano sprawdzone rozwiązania. Z przodu Audi A3 ma klasyczne kolumny McPherson z wahaczami trójkątnymi. Z tyłu pracuje system wielowahaczowy, który ma tę zaletę, że oddzielne elementy przenoszą siły wzdłużne, a oddzielne - poprzeczne. To zapewnia większą stabilność geometrii układu jezdnego podczas zmian obciążenia.
Praktyczny i opatrzony efektowną oprawą graficzną system Audi Drive Select wykorzystuje regulowane amortyzatory Audi Magnetic Ride. Ustawienie wpływa na reakcję silnika na wciśnięcie gazu, a także na siłę wspomagania układu kierowniczego.
Ceny nowego Audi A3 zaczynają się od 90 000 zł za odmianę 1.4 TFSI w najprostszej specyfikacji. I wiecie co? To nowe Audi wcale nie jest aż tak podobne do poprzednika. Trzeba je tylko zaparkować obok siebie i porównać!
-
Audi S6 i S7 3.0 V6 TDI teraz z elektrycznym turbo!
Nikt nie lubi czekać, aż turbina się rozpędzi. Nikt! Audi o tym wie i montuje elektryczną turbosprężarkę, pozwala... -
Audi e-tron 55 quattro ma 136 KM. Jak to możliwe?
To nie jest żart, tylko ciągła moc maksymalna, dostępna w dwuipółtonowym SUV-ie. Zaraz dowiesz się,... -
Audi e-tron GT ma 590 KM - gorący temat!
Jest piękne, szybkie i wielu chciałoby je już mieć, ale... Na 590-konne Audi e-tron GT trzeba czekać aż d... -
Audi 80 B3 1.6 z roku 1991
Prosty silnik z gaźnikiem w niezniszczalnym, ocynkowanym nadwoziu Audi - 80 B3 w tak dobrym stanie to...
-
Nowa Honda Civic Type R 2023 z turbo, czy bez turbo?
Honda Civic Type R to jeden z najszybszych samochodów z przednim napędem, jeżdżących po Ziemi. Jeżeli zasta... -
Terenowa Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D 4x4 Diesel Pali 10 l/100 km i Jest Legendą
Jak to możliwe, żeby przez 70 lat sprzedać 10 milionów samochodów terenowych? Toyota potrafi takie cuda... -
Toyota GR Corolla Turbo z napędem 4x4. Analiza 300-Konnego Potwora z Japonii
Oto rarytas z Ameryki, nowa trzystukonna Toyota GR Corolla. Trudno uwierzyć, że Toyota po tylu dekadach p... -
Poniżej 5 l/100 km w mieście w 130-konnym benzynowym SUV? Honda HR-V 1.5 potrafi takie cuda!
Co zrobić, aby taniej jeździć samochodem przy wysokich cenach benzyny? Czy jest jakiś sposób na to,...
















