Trzy koncepty Audi na Poznań Motor Show

Trzy koncepty Audi na Poznań Motor Show

Trzy koncepty Audi na Poznań Motor Show

dat/articles/2019-03/trzy-koncepty-audi-na-poznan-motor-show-705.jpg

Poznań Motor Show rośnie w siłę i przyciąga coraz ciekawsze samochody. W tym roku zobaczycie Audi Q4 e-tron concept, Audi Elaine i Audi PB18 e-tron. Wszystkie te auta są elektryczne!

  • To premierowy pokaz prototypów Audi w Polsce
  • Audi pełną parą inwestuje w rozwój elektromobilności
  • Ekspozycję znajdziecie w hali 3A

Poznań Motor Show to bez wątpienia największa wystawa samochodowa w Polsce, a Audi jest bez wątpienia jedną z najważniejszych światowych marek.

Pozostała część artykułu pod najnowszym filmem z naszego kanału YouTube - zapraszamy do oglądania i głosowania na Wasze ulubione auta z zestawienia:

Trzy koncepty Audi na Poznań Motor Show

To dobre zestawienie i chociaż na polskiej ekspozycji Audi nie zapowiada modelu e-tron GT concept, to pojawią się na niej trzy koncepty, z których przynajmniej jeden ma szanse na wejście do seryjnej produkcji.

Audi Q4 e-tron concept ma dać przedsmak tego, jak będzie wyglądać piąty seryjny samochód elektryczny spod znaku czterech pierścieni.

Piąte elektryczne Audi?

Trzy koncepty Audi na Poznań Motor Show

Tak.

Debiut rynkowy ma nastąpić pod koniec przyszłego roku. Wcześniej jednak - pod koniec marca - do klientów trafią pierwsze egzemplarze Audi e-tron.

W kolejnych miesiącach tego roku pojawi się Audi e-tron Sportback. W Chinach zadebiutuje Audi Q2L e-tron, które będzie tam również produkowane.

Trzy koncepty Audi na Poznań Motor Show

W drugiej połowie przyszłego roku planowana jest premiera produkcyjnego Audi e-tron GT, opracowanego przez Audi Sport GmbH w współpracy z Porsche. Gdy dołączy do nich Audi Q4 e-tron, marka zyska auto elektryczne w najważniejszych segmentach rynkowych.

A co potrafi napęd Audi Q4 e-tron concept?

Zanim przejdziesz dalej - może chcesz dołączyć do najlepszej grupy na Facebooku, gdzie doradzamy sobie nawzajem, jakie auta warto kupić, a które należy omijać? Zapraszamy!

Trzy koncepty Audi na Poznań Motor Show

Dwa silniki elektryczne dostarczają mocy systemowej 225 kW (306 KM) rozprowadzanej na wszystkie cztery koła samochodu. Przyspieszenie do pierwszej "setki" trwa 6,3 sekundy, a prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 180 km/h.

Trzy koncepty Audi na Poznań Motor Show

Jeżeli więc myśleliście lub mieliście nadzieję, że Audi zaimponuje osiągami Tesli, to doznaliście właśnie sromotnego zawodu - nie zaimponuje. Może ewentualnie zawalczyć zasięgiem, który wynosić ma 450 km przy pomiarze według cyklu WLTP. Pojemność akumulatora Audi Q4 e-tron concept to 82 kWh.

Druga premiera - Audi Elaine.

Trzy koncepty Audi na Poznań Motor Show

Pierwszy raz pokazano je na targach we Frankfurcie w 2017 roku, a wyróżnikiem tego pojazdu jest możliwość autonomicznej jazdy na poziomie czwartym. Oznacza to możliwość automatycznej jazdy bez ingerencji i nadzoru kierowcy, ale w wybranych warunkach, np. autostrada czy parking podziemny.

Trzecia premiera - Audi PB18 e-tron.

Trzy koncepty Audi na Poznań Motor Show

Tutaj już nie ma żartów, bo pierwsze spojrzenie od razu podpowiada, że mamy do czynienia z potężną, bezkompromisową, sportową maszyną. Auto ma 4,53 m długości, a szerokość wynosi dwa metry przy wysokości zaledwie 1,15 m. Mimo radykalnej stylizacji w tak kompaktowym pakiecie udało się zabudować rozstaw osi wynoszący aż 2,7 metra.

Audi PB18 e-tron napędzają trzy silniki elektryczne.

Trzy koncepty Audi na Poznań Motor Show

Jeden z nich zamontowano z przodu i dostarcza on 150 kW. Dwa tylne silniki, z których każdy napędza jedno koło za pośrednictwem półosi, mają łączną moc 350 kW. Całkowita moc systemowa wynosi 500 kW i w trybie boost można ją chwilowo podnieść do 570 kW.

Moment obrotowy: 830 Nm.

0-100 km/h: dwie sekundy.

To już robi wrażenie.

Nawet na (produkcyjnych modelach) Tesli.

Do następnego Audi :)

Zdjęcia: Audi.

Autor: Stanisław Jastrzębski Facebook

Stanisław to człowiek-orkiestra od samochodowych multimediów oraz wnikliwy tester i obserwator rynku. W prasie motoryzacyjnej od 20 lat. Nic się przed nim nie ukryje :)

KOMENTARZE