Kia cee'd kombi 1.6 GDI - drżyj, Europo

www.motospace.pl

Kia cee'd kombi 1.6 GDI - drżyj, Europo

Testujemy: Kia cee'd kombi 1.6 GDI DCT 135 KM L
Nasza ocena: 7.5/10
Kia cee'd kombi 1.6 GDI - drżyj, Europo
Jeszcze do niedawna europejskie marki mogły patrzeć na koreańską konkurencję z przymrużeniem oka. Jednak kiedy Kia zaprezentowała nowego cee'da, żarty definitywnie się skończyły
Kia cee'd kombi 1.6 GDI - drżyj, Europo Ta zasada z reguły jest bezlitośnie niezmienna: szary samochód + paskudna pogoda = totalna zdjęciowa klapa. Zdarzają się jednak samochody tak interesujące, że potrafią się przebić swoim charakterem przez pluchę z topniejącym śniegiem.
Kia cee'd kombi 1.6 GDI - drżyj, Europo Topniejący śnieg ma tę właściwość, że ukazuje wszystko to, co wcześniej było pod spodem. Dlaczego więc nie mielibyśmy podążyć za nurtem przyrody i pokazać palcem elementy Kii cee'd 1.6 GDI, na które zwykle nie zwraca się uwagi? Dokładnie tak zrobimy. Czas wyciągnąć solidną lupę!
Kia cee'd kombi 1.6 GDI - drżyj, Europo Stylizację tyłu Kia oparła na charakterystycznych światłach w kształcie czworokąta z zaokrąglonym jednym bokiem. Warto wiedzieć, z jakich wzorców czerpali styliści - spojrzenie na jeden z modeli Audi wyjaśnia sprawę. Tyle że w cee'dzie włożono nieco mniej pracy w to, co jest za kloszem lampy.
Kia cee'd kombi 1.6 GDI - drżyj, Europo Jednak tylna lampa to jedyny element nadwozia Kii cee'd kombi, o którym możemy coś podobnego napisać. Bo reszta okazuje się po prostu genialna! Przednie reflektory mogą być ikoną sztuki designerskiej - nawet, kiedy nie świecą, bardzo mocno przyciągają uwagę obserwatora. Nawet lampy w zderzaku nie wyglądają zwyczajnie.
Kia cee'd kombi 1.6 GDI - drżyj, Europo Największym zaskoczeniem okazało się jednak... lusterko! Pokażcie nam, który producent popularnych kompaktów wkłada tyle staranności w ten detal? Zgadza się - konkurencji trzeba szukać w segmencie premium, gdzie auta są o połowę, a czasem nawet dwa razy droższe. Takiego lusterka nie powstydziłby się nawet Mercedes.
Kia cee'd kombi 1.6 GDI - drżyj, Europo Niby zwykła klamka, a spójrzcie tylko, o ile solidniej wygląda ona w Kii cee'd, niż w Oplu Mokka. Tak styl, jak i wykonanie to dwa różne światy i jak widać Oplowi wcale nie pomógł fakt, że marka ta produkuje samochody od ponad stu lat. Na klamce Kii widać przycisk do otwierania drzwi. Palcem - kluczyk może być w kieszeni.
Kia cee'd kombi 1.6 GDI - drżyj, Europo Z tej perspektywy widać, że czasy anonimowego stylu koreańskich aut kompaktowych przeszły do historii. Nawet z daleka Kia cee'd kombi daje się bez trudu rozpoznać. I nie chodzi tu o wielkość znaku firmowego na masce - po prostu interesujące auta nie pozostają niezauważone.
Kia cee'd kombi 1.6 GDI - drżyj, Europo Gdy podejdziemy do Kii cee'd blizej, przez szybę zobaczymy coś, co uratowało naszą sesję zdjęciową przed szarością aury: eleganckie, jasne wnętrze. Oponenci mawiają, że jasne szybko się brudzi - być może, ale przyjemność przebywania w pełnej światła atmosferze warta jest dodatkowego prania tapicerki raz na rok.
Kia cee'd kombi 1.6 GDI - drżyj, Europo O ile tylne światła przywodziły na myśl Audi, o tyle kokpit przenosi nas w świat znany z innej marki premium - Volvo. Minimalistyczny styl, bardzo charakterystyczne nawiewy, płaska powierzchnia panelu instrumentów. Kokpit Kii cee'd wygląda super!
Kia cee'd kombi 1.6 GDI - drżyj, Europo A teraz pora na odkrycie szczegółu, którego na pierwszy rzut oka nie widać. Widzicie te zegary? Centralne miejsce zajmuje duży i czytelny prędkościomierz.
Kia cee'd kombi 1.6 GDI - drżyj, Europo Projektantom Kii cee'd kombi należą się duże brawa: kierowca musi obserwować tylko trzy wskazówki, i każda z nich jest odpowiednio duża. Białe cyfry i litery na czarnym tle - tak, jak lubią oczy kierowcy, szczególnie prowadzącego po zmroku.
Kia cee'd kombi 1.6 GDI - drżyj, Europo A teraz przyjrzyjcie się bliżej. Popatrzcie na wskazówkę, liczby - niby zwykła skala prędkościomierza, prawda? Popatrzcie uważnie jeszcze raz na cyfry, bo zaraz będzie niespodzianka.
Kia cee'd kombi 1.6 GDI - drżyj, Europo I jak? Widzicie różnicę? Np. cyfry pisane kursywą? Czyżby to był fotomontaż, albo zdjęcie z innego modelu Kii cee'd? Ani jedno, ani drugie! To ten sam czarodziejski prędkościomierz, a raczej obraz wyświetlany na ekranie LCD, który udaje cyferblat i wskazówkę, tyle że po przełączeniu skrzyni biegów w tryb sportowy.
Kia cee'd kombi 1.6 GDI - drżyj, Europo Drobne, ale wysmakowane detale, mają wpływ na wrażenie jakości wnętrza, dlatego Kia zwróciła na nie należytą uwagę. Klamki drzwi są chromowane, a np. rączki do zamykania drzwi mają matowo aluminiowy kolor. Kia musi też mocno wierzyć w jakość czarnego plastiku, bowiem uczyniła z niego element ozdobny. Naprawdę - spójrzcie tylko na panel radia...
Kia cee'd kombi 1.6 GDI - drżyj, Europo ...gdzie czerń kontrastująca ze srebrnym matem wygląda znakomicie, a wrażenia dotykowe są całkiem przyjemne. Obsługa bogatego w funkcje multimedialne radia Kii cee'd jest prosta, jednak czerwony wyświetlacz nie każdemu przypadnie do gustu.
Kia cee'd kombi 1.6 GDI - drżyj, Europo Czarny plastik znajdziemy także po lewej stronie kierownicy i aż trudno nam uwierzyć, że tak dobrze o nim piszemy - w takich miejscach w wielu samochodach tworzywa są tandetne. Ale nie w Kii cee'd kombi. Automatyczne składanie lusterek jest bardzo przydatne - pozwala np. sprawdzić, czy auto jest zamknięte.
Kia cee'd kombi 1.6 GDI - drżyj, Europo Poniżej przełącznika automatycznego składania lusterek widać pokrętło, które podpowiada, że w aucie nie zainstalowano reflektorów ksenonowych, zarezerwowanych dla wersji XL. Czyli nasze auto to Kia cee'd kombi w specyfikacji L z dokupionymi opcjami.
Kia cee'd kombi 1.6 GDI - drżyj, Europo Jednak nawet bez dopłat za opcje standardowe wyposażenie cee'da jest bogate i obejmuje między innymi automatyczną klimatyzację dwustrefową z jonizatorem powietrza i chłodzeniem schowka. Jej obsługa jest prosta, a dysze nawiewów można ustawiać w szerokim zakresie.
Kia cee'd kombi 1.6 GDI - drżyj, Europo Na kierownicy Kii jest dość dużo przycisków, jednak zostały one logicznie pogrupowane tak, aby ułatwić kierowcy rozeznanie w ustawieniach. Lewe ramię obsługuje radio i recyrkulację powietrza, prawe - tempomat i siłę wspomagania układu kierowniczego. Przyciski w dolnej części umożliwiają np. odbieranie telefonu.
Kia cee'd kombi 1.6 GDI - drżyj, Europo Ustawny bagażnik Kii cee'd kombi ma opjemność 528 litrów, a po złożeniu kanapy wzrasta ona do 1642 litrów. To znacznie więcej, niż w wersji hatchback (odpowiednio 380 i 1380 litrów). Dostęp ułatwia szeroki otwór załadunkowy.
Kia cee'd kombi 1.6 GDI - drżyj, Europo Bardzo praktycznym rozwiązaniem jest ruchoma poprzeczka, dzięki której można podzielić powierzchnię podłogi bagażnika na dwie części i w ten sposób zabezpieczyć paczki przed przesuwaniem się podczas jazdy.
Kia cee'd kombi 1.6 GDI - drżyj, Europo Czy aby przypadkiem nie zapomnieliśmy o ocenie przestronności wnętrza? Nie, ale nie bez powodu piszemy o niej dopiero teraz. Otóż Kia cee'd kombi to jedno z nielicznych aut, w których nie musimy się martwić, czy rodzina zmieści się do auta. Na pewno się zmieści!
Kia cee'd kombi 1.6 GDI - drżyj, Europo Na tylnej kanapie jest wystarczająco szeroko, aby od czasu do czasu przewieźć trzy osoby, jednak najwygodniej będzie tam dwójce pasażerów. Ich nogi będą dobrze podpierane przez długie i wysokie siedzisko.
Kia cee'd kombi 1.6 GDI - drżyj, Europo Nie ma co ukrywać - jak dotąd Kia cee'd kombi pokazuje się z jak najlepszej strony. A co byście powiedzieli na to, gdyby po uruchomieniu silnika zrobiło się jeszcze ciekawiej? Użyjmy więc eleganckiego przycisku Start!
Kia cee'd kombi 1.6 GDI - drżyj, Europo Oto budzi się do życia nowoczesny czterocylindrowiec 1.6 GDI z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Rozwija on moc aż 135 koni mechanicznych i to bez pomocy turbosprężarki. Popzwala to na rozpędzenie Kii cee'd kombi do "setki" w 10,2 sekundy, jednak nasze auto ma automatyczną skrzynię biegów DCT, która wydłuża ten czas do 11,1 s.
Kia cee'd kombi 1.6 GDI - drżyj, Europo Ale uwaga: to wcale nie oznacza, że cee'd z "automatem" słabiej przyspiesza. Strata wynika z tego, że komputer odpuszcza gaz aby nie szarpnąć przy załączaniu sprzęgła - w Kii mamy bowiem do czynienia z dwusprzęgłową skrzynią i to własnej konstrukcji, która nie powoduje strat mocy, ani też wzrostu zużycia paliwa.
Kia cee'd kombi 1.6 GDI - drżyj, Europo Dopłata do skrzyni DCT w Kii cee'd kombi 1.6 GDI wynosi 6000 zł i jest to dobra inwestycja. Można albo korzystać z wygody i powierzyć zmianę przełożeń elektronice, albo samemu przełączać biegi łopatkami przy kierownicy. W obu przypadkach działanie skrzyni jest satysfakcjonujące.
Kia cee'd kombi 1.6 GDI - drżyj, Europo Silnik jest zrywny, ale preferuje wysokie obroty. Przy pełnym obciążeniu auta stają się one obowiązkowe, aby możliwe było uzyskanie dobrej dynamiki. Podwozie bez problemu radzi sobie z mocą silnika, a po naciśnięciu przycisku na kierownicy...
Kia cee'd kombi 1.6 GDI - drżyj, Europo ...kierowca Kii cee'd kombi może regulować siłę wspomagania. Regulacja jest trzystopniowa, przy czym większość tras pokonywaliśmy w trybie najmniejszej siły wspomagania (Sport), bo w dwóch pozostałych trybach wyczucie auta jest ograniczone. Za to tryb komfortowy świetnie nadaje się do miasta.
Kia cee'd kombi 1.6 GDI - drżyj, Europo Jeżeli już przyzwyczaimy się do układu kierowniczego, okaże się, że Kia cee'd kombi 1.6 GDI prowadzi się bezproblemowo i stabilnie, zarówno na łukach, jak i na prostych odcinkach drogi.
Kia cee'd kombi 1.6 GDI - drżyj, Europo Resorowanie cee'da jest dość sztywne, i to mimo zastosowania stosunkowo niedużych, szesnastocalowych felg. Jednak na te felgi założono opony o dość niskim profilu (205/55 R 16). W tańszych wersjach wyposażeniowych montowane są koła 195/35 R15 i tam komfort będzie zapewne wyższy.
Kia cee'd kombi 1.6 GDI - drżyj, Europo Testowana Kia cee'd kombi świetnie daje sobie radę na równej drodze, a także na lekkich wybojach, jednak dobrą minę zachowuje tylko do momentu, kiedy na pokład wsiądzie komplet pasażerów. Wtedy możliwości pochłaniania nierówności wyraźnie maleją.
Kia cee'd kombi 1.6 GDI - drżyj, Europo Innymi słowy, całkiem przyzwoitemu zawieszeniu cee'da brakuje finalnego szlifu, który pozwoliłby równać się z najlepszymi kompaktami. Klon Kii, Hyundai i30, jest pod tym względem nieco lepiej dopracowany, jednak różnica na jego korzyść nie jest duża.
Kia cee'd kombi 1.6 GDI - drżyj, Europo Nie ma co ukrywać - jesteśmy pod dużym wrażeniem postępów, jakie poczyniła Kia. Natomiast jedną rzecz byśmy w niej wymienili - logo. Szczególnie umieszczone na tak ciekawym nadwoziu wydaje się jakieś takie... Banalne?