Mitsubishi wyzywa na pojedynek SsangYonga?
Do tej pory odpowiedź na pytanie o najbardziej kontrowersyjnie wyglądające seryjnie produkowane auto świata była prosta: SsangYong Rodius miał na tym polu nikłą konkurencję. Ale teraz będzie inaczej, bo Mitsubishi właśnie zwiększa produkcję… TEGO:
Pozostała część artykułu pod najnowszym filmem z naszego kanału YouTube - zapraszamy do oglądania i głosowania na Wasze ulubione auta z zestawienia:
Mitsubishi Xpander to rynkowy hit. Produkowane jest w Bekasi (Indonezja) i od kwietnia także eksportowane. Na rok 2018 zaplanowano produkcję stu tysięcy sztuk tego cuda, ale nabywcy tak zachwycili się nowym crossoverem (SUV-o-mini-VAN-em) że trzeba było zwiększyć produkcję o dwadzieścia procent.
Zapewne - jak to Mitsubishi - jest to solidny i praktyczny samochód, natomiast stylistom można pogratulować... Odwagi? Tak to chyba wypada nazwać. Odwagi, na jaką nie zdobyliby się projektanci i marketingowcy większości popularnych marek, a może nawet i tych ekskluzywnych.
Indonezyjski oddział Mitsubishi zainwestował już w dodatkowe linie montażowe, aby fabryka sprostała popytowi na Xpandera. Miesięczny „target” fabryki to dziesięć tysięcy sztuk pojazdów.
Ale to nie koniec!
Cudo o urodzie stacji przesyłowej wysokiego napięcia okazało się takim hitem, że MMKI (Mitsubishi Motors Krama Yudha Indonesia) planuje zwiększyć produkcję do 150 tys. sztuk rocznie już w przyszłym roku!
Na tamtejszym rynku Mitsubishi Xpander zostało liderem rankingu sprzedaży nowych aut, a do tego zdobyło tytuł Samochodu Roku 2018. Tytuł przyznaje magazyn motoryzacyjny OTOMOTIF.
Co to takiego, ten Xpander?
Bo z zewnątrz wygląda co najmniej jak konkurent Audi Q7...
Zanim przejdziesz dalej - może chcesz dołączyć do najlepszej grupy na Facebooku, gdzie doradzamy sobie nawzajem, jakie auta warto kupić, a które należy omijać? Zapraszamy!
Ale to tylko złudzenie, które być może tak przyciąga klientów, którzy chcieliby mieć dużo samochodu za niewielkie pieniądze. W rzeczywistości mamy tu do czynienia z kompaktowym minivanem o długości 4,475 m. Mimo tak zwartych rozmiarów i prześwitu wynoszącego 205 mm, w środku ma się zmieścić nawet siedem osób.
Podejrzenia, że mamy do czynienia z prostym samochodem, a nie z technologicznym mastodontem, potwierdza zgrabnie naszkicowany kokpit. Pokrętła do klimatyzacji, proste zegary – to jest prosty samochód, nawet jeżeli wygląda z przodu jak transformator.
I ma też prosty napęd?
Tak. Benzynowe 1.5 o mocy 105 KM. W siedmioosobowym samochodzie. Do wyboru manualna skrzynia o pięciu przełożeniach lub rustykalny, czterobiegowy automat. Napęd wyłącznie na przednią oś.
Podoba Wam się Mitsubishi Xpander? Chcecie, żeby Mitsubishi wprowadziło je na polski rynek? Piszcie!
Tekst: motospace.pl, zdjęcia: Mitsubishi.