Cherokee to jedna z bardzo nielicznych rasowych terenówek. Wyposażony w reduktor i silnik Diesla Jeep został wyceniony na 21 500 zł
Pozostała część artykułu pod najnowszym filmem z naszego kanału YouTube - zapraszamy do oglądania i głosowania na Wasze ulubione auta z zestawienia:
Widoczną na fotografii terenówkę Jeepa zaprezentowano po raz pierwszy w roku 2001, a produkcję kontynuowano aż do roku 2008. To propozycja dla tych, którym nie wystarczają możliwości terenowe popularnych SUV-ów w rodzaju Toyoty RAV4.
Kanciaste, pudełkowate nadwozie Cherokee to konstrukcja samonośna, a przednie zawieszenie jest niezależne - czy taka konfiguracja umożliwia prawdziwą jazdę terenową? U Jeepa - jak najbardziej!
Przednie zawieszenie może nie jest aż tak solidne, jak sztywny most, jednak pozwoliło ono na poprawę prowadzenia Jeepa Cherokee na drogach asfaltowych. Komfortowi jazdy sprzyjają opony o wysokim profilu, które przy okazji zabezpieczają felgi przed wygięciem. Na polskie drogi i bezdroża to dobre i praktyczne rozwiązanie.
Zanim przejdziesz dalej - może chcesz dołączyć do najlepszej grupy na Facebooku, gdzie doradzamy sobie nawzajem, jakie auta warto kupić, a które należy omijać? Zapraszamy!
Jeep jest solidnie obudowany plastikowymi panelami, które w terenówce stanowią istotną zaletę. Podczas jazdy po bezdrożach, gałęzie nie rysują bezpośrednio karoserii, błoto nie chlapie tak bardzo na nadwozie, a ciemne zderzaki pozwalają nie myśleć o wizycie u lakiernika po każdym zjeździe z ubitej drogi.
Również tylne narożniki karoserii Jeepa Cherokee zostały obudowane plastikowymi osłonami, które mimo ośmioletniej eksploatacji samochodu zachowały esencjonalny ciemny kolor. W używanym aucie rdzy należy szukać przede wszystkim na rantach drzwi.
Także lusterka i klamki są czarne i nie ma na nich lakieru. Takie auto bardzo dobrze znosi parkowanie na ciasnych miejscach, ponieważ lusterka stanowią najszerzej rozstawione elementy Jeepa Cherokee.
Typowo "terenowym" rozwiązaniem jest umieszczenie koła zapasowego na tylnych drzwiach Jeepa, które w związku z tym muszą otwierać się na bok, zamiast do góry. Gdy złapiemy gumę, nie będzie trzeba wypakowywać bagażnika, a zabłocone koło z uszkodzoną oponą nie zabrudzi wnętrza.
Prezentowany Jeep Cherokee z roku 2004 wyposażony został w relingi dachowe. Ze względu na to, że auto ma nie największy bagażnik, relingi mogą okazać się bardzo przydatne podczas wakacyjnych wyjazdów.
Do wnętrza zapraszają wysokie drzwi i obszerne fotele. Co prawda te na zdjęciu nie mają skórzanej tapicerki, ale kabina została wykończona tak, aby łatwo było ją czyścić, więc siedzenia Jeepa są niemal niezniszczalne nawet z tekstylną tapicerką.
Kokpit Jeepa Cherokee jest prosty i praktyczny, a tworzywa można łatwo czyścić. Bogate wyposażenie powoduje, że amatorzy jazdy terenowej, przyzwyczajeni do pojazdów pozbawionych np. radia czy klimatyzacji, będą bardzo zadowoleni.
Za kierownicą Jeepa siedzi się bardzo wysoko, co pozwala na znakomitą obserwację drogi. Podczas pierwszej jazdy Cherokee można odnieść wrażenie, że auto mocno się przechyla. Nie jest to powód do niepokoju - to wynik wysokiej pozycji za kierownicą i wysokiego, a dość wąskiego nadwozia.
Zegary są bardzo proste, a ich wskazania czytelne. Pomimo ośmioletniej eksploatacji, szybka wskaźników jest nadal przejrzysta.
Prezentowanego na zdjęciach Jeepa Cherokee z roku 2004 wyposażono w klimatyzację. Nie przejmujcie się tym, że nie ma przycisku AC - klimatyzację włącza się pokrętłem to rozdziału powietrza, wybierając odpowiednie ustawienie.
Miłym dodatkiem jest typowe dla marki radio z odtwarzaczem CD, które emituje "tłuste", wypełnione mocnym basem brzmienie. Głośniki są całkiem niezłej jakości.
Oryginalnym rozwiązaniem w Cherokee jest komputer w panelu na suficie. Przycisk między lampkami oświetlenia wnętrza służy do sterowania elektrycznym szyberdachem. Przy zakupie używanego Jeepa warto zwrócić uwagę, czy okno dachowe działa bez zacięć i czy nie ma wokół niego śladów korozji.
Przyciski sterujące elektrycznymi szybami przednimi i tylnymi umieszczono nietypowo, przy podłokietniku między siedzeniami Jeepa. Kupując używane auto warto sprawdzić działanie przycisków i podnośników szyb.
Na dość wąskiej tylnej kanapie Cherokee siedzi się wysoko. Pewnym utrudnieniem w zajmowaniu miejsc są tylne drzwi - znacznie krótsze od przednich. Ale to nie jest wada która przyszła z wiekiem auta - po prostu ten typ tak ma.
Mimo, że pod podłogą nie ma koła zapasowego, bagażnik Jeepa nie jest zbyt duży. Za to na pewno praktyczny w warunkach turystyczno-terenowych: wykończono go tworzywami łatwymi w czyszczeniu.
Po prawej stronie bagażnika, pod gniazdkiem 12 V, znalazła się elegancko zabudowana zmieniarka płyt kompaktowych.
Prezentowanego Jeepa Cherokee z roku 2004 napędza 143-konny silnik 2.5 CRD z nowoczesnym wtryskiem paliwa typu Common Rail. Nie jest on może cichy, ale za to znacznie oszczędniejszy od benzynowych jednostek 2.4 oraz 3.7 V6. Silniki Jeepa uchodzą za solidne.
Przełożenia pięciobiegowej skrzyni wchodzą z pewnymi oporami, a ich umiejętne wybieranie wymaga wprawy - to nie kwestia przebiegu, a specyficzna cecha skrzyni Jeepa Cherokee. Ręczna skrzynia ma zaletę - pozbawiona jest awaryjności automatu.
Ta dźwignia to skarb dla fanów terenowej jazdy. W trybie 2H mamy napęd na tylną oś. 4H włącza napęd 4x4, ale tego trybu nie można używać na suchym asfalcie, bowiem obie osie są wtedy połączone na sztywno bez mechanizmu różnicowego. Tryb 4L załącza przełożenie redukcyjne do "pełzania" w ciężkim terenie.
Prowadząc Jeepa Cherokee trzeba brać poprawkę na nieco chwiejne prowadzenie na asfalcie, co nie jest kwestią wieku, a koncepcji tego samochodu. Największym źródłem hałasu podczas jazdy autostradowej jest silnik, szumy powietrza opływającego auto zostały przyzwoicie wygłuszone.
Dla zwolenników bulwarowych "terenówek na zakupy" Jeep Cherokee byłby dziwnym wyborem. Ale dla prawdziwych fanów off-roadu to propozycja jedyna w swoim rodzaju!
Chcesz porozmawiać o usterkach aut używanych i ich naprawie? Dołącz do naszej grupy na facebooku!
Autor: Michał Krasnodębski
Fan motoryzacji od dziecka, absolwent Wydziału Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej. W prasie motoryzacyjnej od 22 lat. Z radością tłumaczy język techniki motoryzacyjnej na mowę zrozumiałą dla każdego.
Oto informacje o danych, przetwarzanych podczas korzystania z naszej strony. Zamykając ten komunikat - czyli klikając w przycisk "Przejdź do serwisu" - zgadzasz się na opisane poniżej działania.
Ta strona używa cookies. Korzystasz ze strony zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki lub urządzenia do przeglądania stron internetowych - treści dostępnej w internecie. Jeśli Twoje ustawienia zezwalają na zapisywanie cookie, to takowe są zapisywane.
Co to są cookies? Pliki cookies (“ciasteczka") stanowią dane informatyczne, są to pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu, inaczej rzecz biorąc w Twoim urządzeniu - komputerze, telefonie, czy też innym urządzeniu z przeglądarką stron internetowych lub innym podobnym oprogramowaniem.
Cookies pozwalają na identyfikację komputera z którego użytkownik wszedł na stronę. Używamy plików cookie, które są niezbędne, aby umożliwić Ci poruszania się po serwisie, albo w celu zapewnienia pewnych podstawowych funkcji. Używamy cookies, aby zwiększyć funkcjonalność witryny poprzez przechowywanie np. preferencji.Daje to nam możliwość poprawy wydajności i funkcjonalności naszej strony internetowej, aby zapewnić Państwu lepsze działanie strony.
Udzielając zgody na cookies w wyskakującym komunikacie, który zobaczycie przy pierwszej wizycie na naszej stronie internetowej, zgadzacie się na zapisywanie "ciastek" na Waszym urządzeniu, z którego przeglądacie naszą stronę, oraz na przetwarzanie zapisywanych tam danych. Zakres danych oraz politykę bezpieczeństwa firm trzecich, z którymi współpracujemy, zobaczycie w sekcji "cookie ze stron powiązanych".
Są dwa rodzaje cookies:
Cookies związane z tzw. sesją - to cookies utrzymywane tylko podczas gdy przeglądarka jest uruchomiona. W momencie jej zamknięcia takie "cookies" są kasowane. Cookies sesyjne są do prostych spraw technicznych takich jak logowanie, lepsza nawigacja.
Cookies trwałe - tego rodzaju ciasteczka są zachowywane na twardym dysku użytkownika (przeglądarka je zapisuje).
Wyszczególnione działania cookies z naszej strony:
Ulepszona nawigacja na stronie, dzięki cookie w niektórych przypadkach możemy sprawdzić preferencje użytkownika co sprawia, że skrypty mogą podsunąć użytkownikowi jego preferencje. Zwiększamy dzięki temu wydajność strony internetowej.
Dzięki cookie możemy sprawdzić czy jesteś nowym czy też powracającym użytkownikiem, a co z tym idzie możemy dostosować stronę tak, by nie pokazywać Ci tych samych informacji kilkukrotnie, jak i też pokazać Ci specjalną informację tylko dla powracających użytkowników.
Cookies pozwala nam stosować statystyki i analizy dzięki którym dowiadujemy się o preferencjach i pochodzeniu użytkowników. Co też pozwala nam na prawidłowy rozwój naszego portalu w dobrym kierunku, gdyż dzięki temu wiemy co jest w naszym serwisie najbardziej popularne.
Jeśli na stronie jest koszyk zakupowy (jest możliwość robienia zakupów) korzysta on z plików cookies.
Jeśli na stronie jest możliwość logowania (dostęp tylko dla subskrybentów, użytkowników zalogowanych) wykorzystuje ona cookies.
Pliki cookies mogą służyć do zapewnienia bezpieczeństwa, wykorzystywane są do wykrywania nadużyć obrębie serwisu.
Jeśli na stronie jest możliwość głosowania/oceniania może wykorzystywać ona cookies.
Jeśli na stronie istnieje możliwość wykorzystywania śledzenia poleceń - program partnerski, wykorzystuje ona cookies. Dzięki tej funkcji mamy możliwość śledzenia poleceń - mamy możliwość sprawdzenia kto polecił naszą stronę innemu użytkownikowi dzięki czemu zwiększamy funkcjonalność naszego serwisu.
Elementy Flash (Adobe Flash Player) - na podstronach mogą znajdować się elementy flash. Moga one także korzystać z technologii cookie zapisując różne ustawienia. Na stronie dostawcy oprogramowania - znajdziesz szczegóły dotyczące bezpieczeństwa: http://www.adobe.com/security/flashplayer/.
Cookie ze stron powiązanych: Korzystamy z usług firm zewnętrznych, które przetwarzają dane takie jak np. długość czy częstotliwość sesji i nie mamy wpływu na rodzaj gromadzonych w ten sposób danych oraz zakres ich przetwarzania. Poniżej znajdziesz listę usług firm zewnętrznych, z których korzystamy, wraz z opisami. Zgadzając się na korzystanie z cookies na wyskakującym monicie przy pierwszej wizycie na naszej stronie, zgadzasz się na zapis ciastek oraz powierzenie danych sesyjnych wymienionym poniżej podmiotom trzecim. Na podstronach mogą wystąpić takie elementy, które korzystają z cookies, jak:
Linki (hiperłącza) do innych stron internetowych, każda z tych stron posiada swoją politykę cookies, jeśli skorzystasz (klikniesz w link) powinieneś zapoznać się z polityką cookies strony na której się znalazłeś.
Narzędzia społecznościowe AddThis (Oracle) w formie przycisków osadzonych na stronie, informacje o zakresie i rodzaju przetwarzanych danych znajdziesz tutaj: https://www.addthis.com/privacy/privacy-policy/
Narzędzia Google: statystyki Google Analytics, reklamy google, mapka google, narzędzie google plus, filmy z serwisu youtube i inne - szczegółowy opis polityki plików cookie usług związanych z google znajdziesz tutuaj: http://www.google.com/policies/privacy/.
Narzędzia FaceBook - możesz znaleźć na naszej stronie narzędzie typu ramka fanów, przycisk lubię to i inne narzędzia udostępnione przez FaceBook oraz piksel facebooka - mogą one korzystać z plików cookie - opis działania znajdziesz tutaj: https://www.facebook.com/about/privacy/cookies.
Strona może posiadać także inne ‘osadzone’ przyciski oraz materiały reklamowe, aplikacje, które umożliwiają użytkownikom witryny polubienie, podlinkowanie i podejmowanie innych akcji za pośrednictwem serwisów społecznościowych i powiązanych. Nie kontrolujemy tych serwisów, każdy z nich posiada swoje ustawienia cookies, każdy tych serwisów ma swoją politykę cookies. Ustawiając odpowiednio swoją przeglądarkę możesz decydować czy chcesz tym firmom dać tą możliwość.
Jak wyłączyć cookies? Przeglądając tą stronę korzystasz z urządzenia lub przeglądarki (oprogramowania na komputerze), które takowe zapisywanie cookies umożliwia. W wielu przypadkach opcja zapisywania cookies jest domyślnie włączona - domyślnie dopuszcza zapisywanie cookies.
Informacje dotyczące ustawień cookies i podobnych technologi - blokowanie, usuwanie można znaleźć materiałach pomocy przeglądarki, urządzenia z którego w tej chwili korzystasz lub na stronie Jak działa coookies? - cookies.edu.pl.
Korzystanie z tych rozwiązań może wpływać na możliwość korzystania z naszej witryny, naszych aplikacji, oraz witryn i aplikacji powiązanych. Niestety wbrew najszczerszym chęciom nie jesteśmy w stanie zapewnić sprawnego funkcjonowania strony dla urządzeń z wyłączoną obsługą cookies.
Przy konstruowaniu powyższej polityki związanej z zapisem cookies oraz powierzaniu przetwarzania danych sesji firmom trzecim wykorzystaliśmy m.in. wiedzę z cookies.edu.pl.
Pozdrawiamy i życzymy miłej lektury naszej strony.