Nissan Leaf sedan? Tak, ale tylko dla Chin

Nissan Leaf sedan? Tak, ale tylko dla Chin

Czterodrzwiowa, chińska wersja Leafa debiutuje na Auto China 2018 – zbudowana w Chinach i dla chińskich klientów. Ma mieć więcej miejsca na nogi dla pasażerów tylnej kanapy.

Nissan Leaf sedan? Tak, ale tylko dla Chin

I znowu piszemy o samochodzie, o którym praktycznie nic nie wiadomo. Jedyne dostępne informacje mówią o pierwszym zeroemisyjnym aucie Nissana, wyprodukowanych w chińskiej fabryce i zaprojektowanym specjalnie dla wymagań tamtejszego rynku na bazie znanego nam nowego Leafa, którego niedawno testowaliśmy.

Chińczycy – choć nie wiadomo, z jakiego powodu – lubią mieć dużo miejsca na nogi na tylnych kanapach swoich wozów, dlatego chiński „Leaf sedan” ma mieć wydłużony rozstaw osi.

Zasięg ma wynosić 338 km, ale pomiary, w jakich go uzyskano, bazują na lokalnych rozwiązaniach legislacyjnych. Do końca więc nie wiadomo, czy chiński Leaf z nadwoziem trójbryłowym ma większą baterię, czy może tamtejsze normy owocują wyższym zasięgiem na tle testu NEDC.

Sylphy Zero Emission ma stanowić „kolejny krok w naszym programie elektryfikacji dla Chin” – taka jest oficjalna misja nowego samochodu. Co ciekawe, w ciągu najbliższych pięciu lat Nissan planuje wprowadzenie…

Uważajcie.

Dwudziestu modeli elektrycznych w ciągu najbliższych pięciu lat! Nissan Sylphy trafi do sprzedaży w Chinach pod koniec roku. Przyjrzyjcie mu się uważnie, bo spodziewamy się podobnego koncepcyjnie auta, które pojawi się także w Europie. Prawdopodobnie będzie to Leaf w wersji kombi z mocniejszym napędem i dłuższym zasięgiem, ale na szczegóły przyjdzie nam jeszcze poczekać.