Fiat Bravo 1.4 MultiAir - niedoceniony talent
www.motospace.pl
Fiat Bravo 1.4 MultiAir - niedoceniony talent
Testujemy: Fiat Bravo 1.4 MultiAir 140 KMNasza ocena: 8.0/10 www.motospace.pl
Pozostała część artykułu pod najnowszym filmem z naszego kanału YouTube - zapraszamy do oglądania i głosowania na Wasze ulubione auta z zestawienia:
Już sam wygląd Fiata pozwala zastanawiać się, co w tym aucie może się nie podobać. Bravo to bez wątpienia jeden z najbardziej urodziwych kompaktów w historii. Elegancką, dynamiczną linię zdobią starannie dobrane detale, a precyzja montażu i spasowania elementów karoserii jest wysoka.
Również tył auta jest raczej pociągający niż odpychający, delikatnie zaakcentowany zderzak i niewielka tylna szyba stanowią przedłużenie unoszącej się ku tyłowi linii bocznych okien. Co więcej, ten zgrabny zad kryje nadspodziewanie pojemny i praktyczny bagażnik.
Tego kufra nie sposób nie lubić: gdyby nie było w nim widocznego po lewej stronie subwoofera systemu audio, bagażnik Fiata Bravo pomieściłby aż 400 litrów bagażu! Jak na auto kompaktowe to rekordowy wynik. Tylko czy ci, którzy nie kupują Fiatów, na pewno o tym wiedzą?Zanim przejdziesz dalej - może chcesz dołączyć do najlepszej grupy na Facebooku, gdzie doradzamy sobie nawzajem, jakie auta warto kupić, a które należy omijać? Zapraszamy!
Rzut oka na miejsce kierowcy też trudno uznać za zniechęcający - przeciwnie, jego styl jest kontynuacją oryginalnej linii nadwozia. Wygląd kokpitu i materiałów wykończeniowych zapowiada ponadto, że wnętrze Fiata Bravo będzie równie dystyngowane, co karoseria.
Chyba tylko fotel nie pasuje do sportowo-lifestylowego charakteru Fiata Bravo. Konkretnie chodzi o symboliczne podparcie boczne, jakie zapewnia oparcie siedzenia na szybko pokonywanych zakrętach. Ale dla niezadowolonych z takiego fotela Fiat przygotował pakiet Sport, zawierający między innymi sportowe wnętrze.
Zegary Bravo wyglądają klasycznie i elegancko. Nie każdemu kierowcy przypadnie natomiast do gustu szerokie rozstawienie prędkościomierza i obrotomierza. Przy niesprzyjającym ustawieniu kolumny kierownicy, niezasłaniany przez kierownicę obrotomierz będziemy widzieli tylko lewym, a prędkościomierz - prawym okiem. Tak jednak robi wielu producentów.
Na tym zdjęciu widać, jak elegancki jest kokpit Fiata. To, czego nie widać, to miękkie, przyjemne w dotyku materiały wykończeniowe, których próżno szukać u niektórych, bardziej popularnych rywali klasy kompaktowej. Daleko odsunięta do przodu szyba potęguje wrażenie przestronności kabiny, w której z przodu jest dużo miejsca.
Na opcjonalny system nawigacji z 6,5-calowym ekranem też nikt nie powinien narzekać. Mapę Europy zapisano na karcie SD, a do dyspozycji jest sterowanie głosem oraz terminal Blue&Me. Testowane Bravo miało także na pokładzie całkiem przyzwoite nagłośnienie ze wzmacniaczem o mocy 260 Watów, z ośmioma głośnikami oraz subwooferem w bagażniku.
Najważniejszymi funkcjami telematycznymi można sterować bezpośrednio z kierownicy Fiata. To zdjęcie pokazuje także, z jaką starannością wykonano samą kierownicę - trzymając ją nie odczuwamy żadnych ostrych kantów, ani twardych powierzchni umiejscowionych tam, gdzie powinno być miękko.
Wszystkie wersje Bravo są wyposażone w system dynamicznej kontroli stabilności jazdy ESP oraz Hill Holder, zabezpieczający przed staczaniem się samochodu podczas ruszania pod wzniesienie.
Testowany Fiat był wyposażony w dwustrefową klimatyzację automatyczną. Godna podkreślenia jest znakomita ergonomia jej panelu: czytelny wyświetlacz i duże przyciski to dla kierowców niektórych aut konkurencji - np. Renault Megane - marzenie. Kierowca Bravo może także zsynchronizować ustawienia lewej i prawej strony za pomocą funkcji Mono.
Obiekt pod maską Bravo 1.4 MultiAir jest nie mniej intrygujący od nadwozia. Ten silnik wyposażony w zaawansowany technicznie system sterowania zaworami oraz turbosprężarkę rozwija moc 140 KM przy zaledwie 5000 obrotów na minutę. Maksymalny "ciąg" to 230 Nm, które pojawiają się przy 1750 obrotach na minutę.
Takie parametry silnika przekładają się na wszechstronne właściwości jezdne: Bravo zapewnia bezpieczną rezerwę mocy przy wykonywaniu większości manewrów. Przy dwóch osobach na pokładzie - co producent podaje w danych technicznych - Fiat zamienia się w GTI i przyspiesza do "setki" w zaledwie 8,5 sekundy.
Podwozie, które potrafi znosić znacznie wyższe moce i momenty obrotowe, bez problemu daje sobie radę z okiełznaniem 140 turbodoładowanych rumaków. Bravo prowadzi się pewnie i stabilnie, chociaż w wyczuciu auta trochę przeszkadza zbyt mocne wspomaganie układu kierowniczego.
Fiat stabilnie utrzymuje kierunek jazdy także przy wysokich prędkościach. Resoruje wystarczająco komfortowo, by polecić go polskim kierowcom. Na co możemy zwrócić ich uwagę? Przed zakupem warto przymierzyć, czy potencjalni pasażerowie tylnej kanapy tam się zmieszczą, bo miejsca na nogi jest niewiele.
Nie pierwszy raz mieliśmy do czynienia z tym interesującym Fiatem. I kolejny raz mamy pewność, iż ci, którzy twierdzą, że Bravo jest kiepskie, raczej nim nie jeździli...
-
Ford Edge 2.0 Titanium – TEST – SUV inny niż wszystkie
Takich SUV-ów nie ma już zbyt wiele. Dużych, ciężkich, stabilnych, wzbudzających zaufanie, z kabiną wielką... -
Ford Ka+ 1.2 - Test - Spalanie, Komfort, Prowadzenie, Przestronność
To miał być test taniego, budżetowego, prostego auta, od którego nie wypada wiele wymagać. Tymczasem znal... -
Kia Ceed SW 1.4 T-GDI - Niespodziewane Wrażenia z Jazdy - Test
Kia Ceed ze 140-konnym silnikiem 1.4 T-GDI zapowiadała się ogniście, a okazała się relaksującym, harmo... -
TOP 20 najchętniej kupowanych aut dla Kowalskiego w 2018 roku i ceny z 2019 roku
Zobacz, jakie samochody najchętniej kupowali prywatni nabywcy w polskich salonach. To są samochody, w...













