Tak, Fiat Bravo to zdecydowanie niedoceniany samochód. Dlaczego klienci go omijają? Nie wiemy. Oto, dlaczego my go lubimy
Pozostała część artykułu pod najnowszym filmem z naszego kanału YouTube - zapraszamy do oglądania i głosowania na Wasze ulubione auta z zestawienia:
Już sam wygląd Fiata pozwala zastanawiać się, co w tym aucie może się nie podobać. Bravo to bez wątpienia jeden z najbardziej urodziwych kompaktów w historii. Elegancką, dynamiczną linię zdobią starannie dobrane detale, a precyzja montażu i spasowania elementów karoserii jest wysoka.
Również tył auta jest raczej pociągający niż odpychający, delikatnie zaakcentowany zderzak i niewielka tylna szyba stanowią przedłużenie unoszącej się ku tyłowi linii bocznych okien. Co więcej, ten zgrabny zad kryje nadspodziewanie pojemny i praktyczny bagażnik.
Tego kufra nie sposób nie lubić: gdyby nie było w nim widocznego po lewej stronie subwoofera systemu audio, bagażnik Fiata Bravo pomieściłby aż 400 litrów bagażu! Jak na auto kompaktowe to rekordowy wynik. Tylko czy ci, którzy nie kupują Fiatów, na pewno o tym wiedzą?
Zanim przejdziesz dalej - może chcesz dołączyć do najlepszej grupy na Facebooku, gdzie doradzamy sobie nawzajem, jakie auta warto kupić, a które należy omijać? Zapraszamy!
Rzut oka na miejsce kierowcy też trudno uznać za zniechęcający - przeciwnie, jego styl jest kontynuacją oryginalnej linii nadwozia. Wygląd kokpitu i materiałów wykończeniowych zapowiada ponadto, że wnętrze Fiata Bravo będzie równie dystyngowane, co karoseria.
Chyba tylko fotel nie pasuje do sportowo-lifestylowego charakteru Fiata Bravo. Konkretnie chodzi o symboliczne podparcie boczne, jakie zapewnia oparcie siedzenia na szybko pokonywanych zakrętach. Ale dla niezadowolonych z takiego fotela Fiat przygotował pakiet Sport, zawierający między innymi sportowe wnętrze.
Zegary Bravo wyglądają klasycznie i elegancko. Nie każdemu kierowcy przypadnie natomiast do gustu szerokie rozstawienie prędkościomierza i obrotomierza. Przy niesprzyjającym ustawieniu kolumny kierownicy, niezasłaniany przez kierownicę obrotomierz będziemy widzieli tylko lewym, a prędkościomierz - prawym okiem. Tak jednak robi wielu producentów.
Na tym zdjęciu widać, jak elegancki jest kokpit Fiata. To, czego nie widać, to miękkie, przyjemne w dotyku materiały wykończeniowe, których próżno szukać u niektórych, bardziej popularnych rywali klasy kompaktowej. Daleko odsunięta do przodu szyba potęguje wrażenie przestronności kabiny, w której z przodu jest dużo miejsca.
Na opcjonalny system nawigacji z 6,5-calowym ekranem też nikt nie powinien narzekać. Mapę Europy zapisano na karcie SD, a do dyspozycji jest sterowanie głosem oraz terminal Blue&Me. Testowane Bravo miało także na pokładzie całkiem przyzwoite nagłośnienie ze wzmacniaczem o mocy 260 Watów, z ośmioma głośnikami oraz subwooferem w bagażniku.
Najważniejszymi funkcjami telematycznymi można sterować bezpośrednio z kierownicy Fiata. To zdjęcie pokazuje także, z jaką starannością wykonano samą kierownicę - trzymając ją nie odczuwamy żadnych ostrych kantów, ani twardych powierzchni umiejscowionych tam, gdzie powinno być miękko.
Wszystkie wersje Bravo są wyposażone w system dynamicznej kontroli stabilności jazdy ESP oraz Hill Holder, zabezpieczający przed staczaniem się samochodu podczas ruszania pod wzniesienie.
Testowany Fiat był wyposażony w dwustrefową klimatyzację automatyczną. Godna podkreślenia jest znakomita ergonomia jej panelu: czytelny wyświetlacz i duże przyciski to dla kierowców niektórych aut konkurencji - np. Renault Megane - marzenie. Kierowca Bravo może także zsynchronizować ustawienia lewej i prawej strony za pomocą funkcji Mono.
Obiekt pod maską Bravo 1.4 MultiAir jest nie mniej intrygujący od nadwozia. Ten silnik wyposażony w zaawansowany technicznie system sterowania zaworami oraz turbosprężarkę rozwija moc 140 KM przy zaledwie 5000 obrotów na minutę. Maksymalny "ciąg" to 230 Nm, które pojawiają się przy 1750 obrotach na minutę.
Takie parametry silnika przekładają się na wszechstronne właściwości jezdne: Bravo zapewnia bezpieczną rezerwę mocy przy wykonywaniu większości manewrów. Przy dwóch osobach na pokładzie - co producent podaje w danych technicznych - Fiat zamienia się w GTI i przyspiesza do "setki" w zaledwie 8,5 sekundy.
Podwozie, które potrafi znosić znacznie wyższe moce i momenty obrotowe, bez problemu daje sobie radę z okiełznaniem 140 turbodoładowanych rumaków. Bravo prowadzi się pewnie i stabilnie, chociaż w wyczuciu auta trochę przeszkadza zbyt mocne wspomaganie układu kierowniczego.
Fiat stabilnie utrzymuje kierunek jazdy także przy wysokich prędkościach. Resoruje wystarczająco komfortowo, by polecić go polskim kierowcom. Na co możemy zwrócić ich uwagę? Przed zakupem warto przymierzyć, czy potencjalni pasażerowie tylnej kanapy tam się zmieszczą, bo miejsca na nogi jest niewiele.
Nie pierwszy raz mieliśmy do czynienia z tym interesującym Fiatem. I kolejny raz mamy pewność, iż ci, którzy twierdzą, że Bravo jest kiepskie, raczej nim nie jeździli...
Autor: Michał Krasnodębski
Fan motoryzacji od dziecka, absolwent Wydziału Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej. W prasie motoryzacyjnej od 22 lat. Z radością tłumaczy język techniki motoryzacyjnej na mowę zrozumiałą dla każdego.
Oto informacje o danych, przetwarzanych podczas korzystania z naszej strony. Zamykając ten komunikat - czyli klikając w przycisk "Przejdź do serwisu" - zgadzasz się na opisane poniżej działania.
Ta strona używa cookies. Korzystasz ze strony zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki lub urządzenia do przeglądania stron internetowych - treści dostępnej w internecie. Jeśli Twoje ustawienia zezwalają na zapisywanie cookie, to takowe są zapisywane.
Co to są cookies? Pliki cookies (“ciasteczka") stanowią dane informatyczne, są to pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu, inaczej rzecz biorąc w Twoim urządzeniu - komputerze, telefonie, czy też innym urządzeniu z przeglądarką stron internetowych lub innym podobnym oprogramowaniem.
Cookies pozwalają na identyfikację komputera z którego użytkownik wszedł na stronę. Używamy plików cookie, które są niezbędne, aby umożliwić Ci poruszania się po serwisie, albo w celu zapewnienia pewnych podstawowych funkcji. Używamy cookies, aby zwiększyć funkcjonalność witryny poprzez przechowywanie np. preferencji.Daje to nam możliwość poprawy wydajności i funkcjonalności naszej strony internetowej, aby zapewnić Państwu lepsze działanie strony.
Udzielając zgody na cookies w wyskakującym komunikacie, który zobaczycie przy pierwszej wizycie na naszej stronie internetowej, zgadzacie się na zapisywanie "ciastek" na Waszym urządzeniu, z którego przeglądacie naszą stronę, oraz na przetwarzanie zapisywanych tam danych. Zakres danych oraz politykę bezpieczeństwa firm trzecich, z którymi współpracujemy, zobaczycie w sekcji "cookie ze stron powiązanych".
Są dwa rodzaje cookies:
Cookies związane z tzw. sesją - to cookies utrzymywane tylko podczas gdy przeglądarka jest uruchomiona. W momencie jej zamknięcia takie "cookies" są kasowane. Cookies sesyjne są do prostych spraw technicznych takich jak logowanie, lepsza nawigacja.
Cookies trwałe - tego rodzaju ciasteczka są zachowywane na twardym dysku użytkownika (przeglądarka je zapisuje).
Wyszczególnione działania cookies z naszej strony:
Ulepszona nawigacja na stronie, dzięki cookie w niektórych przypadkach możemy sprawdzić preferencje użytkownika co sprawia, że skrypty mogą podsunąć użytkownikowi jego preferencje. Zwiększamy dzięki temu wydajność strony internetowej.
Dzięki cookie możemy sprawdzić czy jesteś nowym czy też powracającym użytkownikiem, a co z tym idzie możemy dostosować stronę tak, by nie pokazywać Ci tych samych informacji kilkukrotnie, jak i też pokazać Ci specjalną informację tylko dla powracających użytkowników.
Cookies pozwala nam stosować statystyki i analizy dzięki którym dowiadujemy się o preferencjach i pochodzeniu użytkowników. Co też pozwala nam na prawidłowy rozwój naszego portalu w dobrym kierunku, gdyż dzięki temu wiemy co jest w naszym serwisie najbardziej popularne.
Jeśli na stronie jest koszyk zakupowy (jest możliwość robienia zakupów) korzysta on z plików cookies.
Jeśli na stronie jest możliwość logowania (dostęp tylko dla subskrybentów, użytkowników zalogowanych) wykorzystuje ona cookies.
Pliki cookies mogą służyć do zapewnienia bezpieczeństwa, wykorzystywane są do wykrywania nadużyć obrębie serwisu.
Jeśli na stronie jest możliwość głosowania/oceniania może wykorzystywać ona cookies.
Jeśli na stronie istnieje możliwość wykorzystywania śledzenia poleceń - program partnerski, wykorzystuje ona cookies. Dzięki tej funkcji mamy możliwość śledzenia poleceń - mamy możliwość sprawdzenia kto polecił naszą stronę innemu użytkownikowi dzięki czemu zwiększamy funkcjonalność naszego serwisu.
Elementy Flash (Adobe Flash Player) - na podstronach mogą znajdować się elementy flash. Moga one także korzystać z technologii cookie zapisując różne ustawienia. Na stronie dostawcy oprogramowania - znajdziesz szczegóły dotyczące bezpieczeństwa: http://www.adobe.com/security/flashplayer/.
Cookie ze stron powiązanych: Korzystamy z usług firm zewnętrznych, które przetwarzają dane takie jak np. długość czy częstotliwość sesji i nie mamy wpływu na rodzaj gromadzonych w ten sposób danych oraz zakres ich przetwarzania. Poniżej znajdziesz listę usług firm zewnętrznych, z których korzystamy, wraz z opisami. Zgadzając się na korzystanie z cookies na wyskakującym monicie przy pierwszej wizycie na naszej stronie, zgadzasz się na zapis ciastek oraz powierzenie danych sesyjnych wymienionym poniżej podmiotom trzecim. Na podstronach mogą wystąpić takie elementy, które korzystają z cookies, jak:
Linki (hiperłącza) do innych stron internetowych, każda z tych stron posiada swoją politykę cookies, jeśli skorzystasz (klikniesz w link) powinieneś zapoznać się z polityką cookies strony na której się znalazłeś.
Narzędzia społecznościowe AddThis (Oracle) w formie przycisków osadzonych na stronie, informacje o zakresie i rodzaju przetwarzanych danych znajdziesz tutaj: https://www.addthis.com/privacy/privacy-policy/
Narzędzia Google: statystyki Google Analytics, reklamy google, mapka google, narzędzie google plus, filmy z serwisu youtube i inne - szczegółowy opis polityki plików cookie usług związanych z google znajdziesz tutuaj: http://www.google.com/policies/privacy/.
Narzędzia FaceBook - możesz znaleźć na naszej stronie narzędzie typu ramka fanów, przycisk lubię to i inne narzędzia udostępnione przez FaceBook oraz piksel facebooka - mogą one korzystać z plików cookie - opis działania znajdziesz tutaj: https://www.facebook.com/about/privacy/cookies.
Strona może posiadać także inne ‘osadzone’ przyciski oraz materiały reklamowe, aplikacje, które umożliwiają użytkownikom witryny polubienie, podlinkowanie i podejmowanie innych akcji za pośrednictwem serwisów społecznościowych i powiązanych. Nie kontrolujemy tych serwisów, każdy z nich posiada swoje ustawienia cookies, każdy tych serwisów ma swoją politykę cookies. Ustawiając odpowiednio swoją przeglądarkę możesz decydować czy chcesz tym firmom dać tą możliwość.
Jak wyłączyć cookies? Przeglądając tą stronę korzystasz z urządzenia lub przeglądarki (oprogramowania na komputerze), które takowe zapisywanie cookies umożliwia. W wielu przypadkach opcja zapisywania cookies jest domyślnie włączona - domyślnie dopuszcza zapisywanie cookies.
Informacje dotyczące ustawień cookies i podobnych technologi - blokowanie, usuwanie można znaleźć materiałach pomocy przeglądarki, urządzenia z którego w tej chwili korzystasz lub na stronie Jak działa coookies? - cookies.edu.pl.
Korzystanie z tych rozwiązań może wpływać na możliwość korzystania z naszej witryny, naszych aplikacji, oraz witryn i aplikacji powiązanych. Niestety wbrew najszczerszym chęciom nie jesteśmy w stanie zapewnić sprawnego funkcjonowania strony dla urządzeń z wyłączoną obsługą cookies.
Przy konstruowaniu powyższej polityki związanej z zapisem cookies oraz powierzaniu przetwarzania danych sesji firmom trzecim wykorzystaliśmy m.in. wiedzę z cookies.edu.pl.
Pozdrawiamy i życzymy miłej lektury naszej strony.