Ferrari 458 Speciale - prezentacja we Frankfurcie
Co takiego specjalnego jest w nowym modelu? Przede wszystkim silnik V8 o pojemności 4,5 litra, który ma aż 605 KM przy 9000 obr./min i jest to wynik uzyskiwany bez pomocy turbodoładowania (na co zresztą wskazują obroty mocy maksymalnej). Standardowa Italia generuje 570 KM i taki sam moment obrotowy 540 Nm. Według producenta jednostka zyskała tym samym miano najmocniejszego wolnossącego silnika V8 w historii (135 KM/litr).
Masa Ferrari 458 Speciale wynosi zaledwie 1290 kg, należy się więc spodziewać piorunujących przyspieszeń. I tak też jest: pierwsze 100 km/h pojawia się po trzech sekundach! W nieco ponad 9 sekund można przejechać pierwsze 200 metrów.
Wersja Speciale okazała się też (co nie powinno dziwić) szybsza od odmiany Italia podczas próby na torze Fiorano. Czas okrążenia był krótszy o 1,5 sekundy (całe okrążenie Ferrari 458 Speciale pokonało w 1 minutę i 23,5 sekundy.
Zanim przejdziesz dalej - może chcesz dołączyć do najlepszej grupy na Facebooku, gdzie doradzamy sobie nawzajem, jakie auta warto kupić, a które należy omijać? Zapraszamy!
Nadwozie modelu 458 Speciale to efekt współpracy firm Ferrari i Pininfarina. Modyfikacje polagały przede wszystkim na poprawie aerodynamiki samochodu i to aerodynamiki bardzo szczegółowej. Zarówno z przodu jak i z tyłu zastosowano specjalnie zprojektowane stateczniki, które - zmieniając kąt ustawienia - regulują siłę docisku opon do asfaltu.
Nie zabrakło także czegoś dla fanów driftu, chociaż jazda w ten sposób tak precyzyjnie prowadzącym się autem jak Ferrari 458 Speciale powinna być uznawana za profanację. O stabilność jazdy w bocznym poślizgu zadba system Side Slip Angle Control (SSC).
Specjalnie opracowane opony Michelin Pilot Sport Cup 2 dają możliwość rozwinięcia skrzydeł silnikowi, a ich dodatkowym atutem ma być bardzo dobre "trzymanie" na mokrej nawierzchni.
-
Gdzie jest czyste powietrze? Tego dowiesz się w... Porsche!
Porsche wreszcie znalazło rozwiązanie problemu z jakim zmaga się niejeden kierowca. Pokładowa elektronika dor... -
Nowy Citroen C4 2020 - czyli radość i smutek nie tylko wśród ortodoksów
Hurra! Będzie nowy Citroen C4. Będzie nawet nowe, elektryczne E-C4! Wbrew pozorom tak może cieszyć się... -
Toyota Highlander w Europie z hybrydą 2.5 lub benzynowym 3.5 V6
Taaaaak. Europa też potrzebuje dużej stalowej siedmioosobowej krowy. Innymi słowy - dużego, niemal pię... -
BMW X7 Pick-up luksus, elegancja i walory użytkowe
Luksusu wygląd w połączeniu z walorami pojazdu użytkowego, oto efekt pracy stażystów z fabryki BMW w...