Ferrari F12 berlinetta od Novitec Rosso

Ferrari F12 berlinetta od Novitec Rosso
Ferrari F12 berlinetta chętnie poddało się tuningowi firmy Novitec
Ferrari F12 berlinetta od Novitec Rosso

Niby w tak wysilonym napędzie wolnossącym nie bardzo jest co tuningować. Nie ma turbiny, pozostaje więc stara dobra szkoła tuningu, gdzie o każdy KM trzeba walczyć wiedzą i doświadczeniem inżyniera. Novitec podejmuje to wyzwanie i osiąga sukces, choć nawet na tle dzisiejszego chiptuningu z Allegro wyniki nie będą imponujące.

Standardowy silnik Ferrari 6.2 V12 miał 740 KM/690 Nm, po ingerencji Noviteca wartości te wynoszą odpowiednio 763 KM/703 Nm. Maksymalny moment obrotowy występuje przy 6300 obrotach na minutę, a moc maksymalna przy 8500 obrotach na minutę.

Ferrari F12 berlinetta od Novitec Rosso

Czy kierowca w ogóle poczuje dodatkową moc? Idziemy o zakład, że nie. Prędkość maksymalna wzrosła na przykład z 340 km/h do 345 km/h.

Ferrari F12 berlinetta od Novitec Rosso

Ferrari stuningowane przez Novitec Rosso ma 21-calowe felgi z wyczynowymi oponami Pirelli 255/30 ZR 21 z przodu oraz 22-calowe felgi z oponami 335/25 ZR 22 z tyłu. I gwarantujemy, że w tym akurat aucie owe "cale" nie są wcale na pokaz - koło o większej średnicy zapewnia bowiem większą powierzchnię styku opony z nawierzchnią drogi, a to przekłada się na trakcję.

Ferrari F12 berlinetta od Novitec Rosso

Jeśli wierzyć przedstawionym danym, Ferrari przy okazji tuningu silnika zostało dość ekstremalnie obniżone, bo aż o 40 mm. Co ciekawe, ma być możliwe chwilowe zwiększenie prześwitu z przodu na życzenie kierowcy.

Ferrari F12 berlinetta od Novitec Rosso

Kierowca Ferrari będzie mógł też dostroić wydech do potrzeb swoich uszu za pomocą przełącznika Manettino na kierownicy.