Peugeot 307 SW - kombi z dużym bagażnikiem i oknem dachowym może się podobać, ale... Przeczytaj, na jakie usterki i koszty trzeba się przygotować!
Pozostała część artykułu pod najnowszym filmem z naszego kanału YouTube - zapraszamy do oglądania i głosowania na Wasze ulubione auta z zestawienia:
Peugeot 307 to przełomowe auto w historii koncernu, a także jeden z pierwszych kompaktów z podwyższonym nadwoziem, przypominającym nieco vana. Kiedy Peugeot 307 pojawił się na rynku w roku 2001 od razu wzbudził duże zainteresowanie, czego potwierdzeniem było zdobycie tytułu Car Of The Year 2002.
W roku 2002 zadebiutował Peugeot 307 w wersjach kombi i SW. Ta druga - czyli auto prezentowane na zdjęciach - wyróżnia się panoramicznym szklanym dachem oraz trzema indywidualnymi miejscami zamiast tylnej kanapy. Wersje kombi i SW mają o 100 mm większy rozstaw osi niż odmiana pięciodrzwiowa.
Prezentowany Peugeot 307 SW 1.6 HDI pochodzi o końca produkcji, dlatego stanowi dobrą propozycję - im dalej od debiutu, tym większa szansa, że typowe usterki zostaną zauważone przez producenta, a rozwiązania techniczne - zmodernizowane.
Zanim przejdziesz dalej - może chcesz dołączyć do najlepszej grupy na Facebooku, gdzie doradzamy sobie nawzajem, jakie auta warto kupić, a które należy omijać? Zapraszamy!
To, że auto przeszło lifting w porównaniu z modelem debiutującym w 2002 roku, można łatwo poznać po przednich reflektorach. W prezentowanym Peugeocie 307 HDI z 2007 roku zastosowano nawet lampy projektorowe.
Mówiąc o światłach Peugeota 307 1.6 HDI nie sposób nie wspomnieć o bardzo charakterystycznej wadzie tego modelu, która występowała szczególnie w egzemplarzach z początku produkcji: przepalających się żarówkach oświetlenia zewnętrznego. Niektóre żarówki potrafią się przepalić częściej niż raz na miesiąc!
Ogromne okno dachowe Peugeota 307 SW 1.6 HDI nie miewa na szczęście problemów z szczelnością, a to dlatego, że jest ono zamontowane na stałe. Zdarza się co prawda, że szyba pęka po przejeździe po dużych nierównościach, bo pracuje ona razem z karoserią, ale nie są to częste przypadki.
Duża tylna klapa Peugeota 307 SW 1.6 HDI kryje pojemny, 520-litrowy kufer. Dzięki dużej pakowności, po wymontowaniu tylnych foteli francuskie auto oferuje ogromne możliwości przewozowe. Z reguły nie ma problemów z szczelnością klapy bagażnika.
Jeżeli pojemność bagażnika komuś nie wystarcza, ma do dyspozycji relingi dachowe, w które wyposażony jest prezentowany Peugoet 307 SW z roku 2007. Są one bardzo starannie wykończone, a ciekawostką jest to, że nie mają ani jednej podpórki na całej swojej długości.
Peugeot 307 SW 1.6 HDI raczej nie jest autem dla tych, którzy parkują "na styk" i często opierają się przednim zderzakiem o zaparkowany samochód. Przedni zderzak Peugeota 307 SW jest tak zaprojektowany, że nie ma na nim pewnej powierzchni odbijającej przez całą szerokość - na środku jest potężny grill.
Dlatego znalezienie egzemplarza z niepoobijanym i nieuszkodzonym grillem i przednim zderzakiem nie jest łatwe. Z tyłu jest już normalnie - zderzak jest na całej szerokości. Ale jest on także niski, przez co zderzaki wysokich aut mogą znajdować się powyżej. Jak widać ze zdjęcia, ten Peugeot 307 SW ma czujniki parkowania.
Na kierowcę Peugeota 307 SW 1.6 HDI czeka obszerny i dobrze wyprofilowany fotel z solidnym podparciem bocznym. Pozycja za kierownicą jest podwyższona, co sprzyja obserwowaniu drogi oraz redukuje zmęczenie na długich trasach. Niektórym kierowcom przeszkadzają wysunięte do przodu zagłówki.
Za sprawą szklanego dachu kabina to królestwo światła, którego w Peugeocie 307 SW mamy tyle, ile w kilku innych samochodach razem wziętych. Ma to jednak swoje wady: w mocnym słońcu w upalne dni temperatura w kabinie sięga kosmicznego poziomu. Dach można co prawda zasłonić elektrycznie sterowaną roletą, ale to niewiele daje, bo ona też się nagrzewa.
Dlatego sprawna i wydajna klimatyzacja to w Peugeocie 307 SW absolutna podstawa, jeżeli chcemy używać auta w lecie. Nowy panel klimatyzacji dwustrefowej jest bardzo prosty w obsłudze i mniej zawodny od klimatyzacji jednostrefowej z początków produkcji.
Kierowca Peugeota 307 SW ma przed sobą bardzo elegancki kokpit wykonany z niezłej jakości materiałów. Pozycja za kierownicą jest bardzo wygodna tak dla niskich, jak i wysokich kierowców. Widoczność do przodu jest znakomita, ale widok skosem na boki zasłaniają szerokie i daleko wysunięte słupki przednie.
W prezentowanym Peugeocie 307 SW 1.6 HDI z roku 2007 zamontowano bardzo eleganckie zegary z białymi cyferblatami. Czasem pojawia się na nich "choinka", czyli zapalają się wszystkie kontrolki jednocześnie, ale jest to spowodowane awarią centralnego komputera auta, a nie samego zestawu wskaźników.
Ten właśnie komputer sterujący tzw. multipleksowaną instalacją Peugeota 307 SW 1.6 HDI jest główną przyczyną kłopotów z elektrycznością. Lampka podświetlająca schowek to chyba jedyna żarówka, która ma proste, elektryczne połączenie ze swoim włącznikiem, reagującym na otwarcie schowka.
W przypadku innych urządzeń i żarówek jest inaczej: kierowca naciska jakiś przycisk, a komputer decyduje, co ma wtedy zrobić - np. włączyć kierunkowskaz lub światła mijania Peugeota 307 SW 1.6 HDI. Powodem niedomagań bywa zawilgocenie centralnego komputera. Na zdjęciu: przełącznik tempomatu.
Nie inaczej jest w przypadku elektrycznie sterowanych szyb Peugeota 307 SW. Sygnał z przycisku trafia do komputera, a ten z kolei wysyła kod do modułu w drzwiach, a moduł przesyła prąd do silniczka podnośnika szyby. Dlatego również podnośniki szyb potrafią odmówić współpracy gdy elektronika zawiedzie.
Czy więc elektronika Peugeota 307 SW da się jakoś okiełznać? Tak, ale po pierwsze, trzeba się liczyć z awariami od czasu do czasu, a po drugie - najlepiej znaleźć zorientowanego w temacie elektryka samochodowego. W autoryzowanych serwisach Peugeota często niestety wymienia się całe moduły bez postawienia diagnozy.
Fabryczne radio w Peugeocie 307 SW 1.6 HDI to prawdziwy skarb. Nie dlatego, żeby grało nadzwyczajnie - przeciwnie, brakuje mu basów, a w drzwiach pojawiają się brzęczenia - tylko dlatego, że centralny komputer jest czuły na punkcie modelu zainstalowanego radioodtwarzacza. Próba zamontowania innego często prowadzi do "głupienia" instalacji.
Do sterowania radiem służy tradycyjny dla Peugeota joystick. Tuż nad nim widzimy kolejny problematyczny element, który jednak w miarę upływu lat od debiutu 307 SW został ulepszony: dźwignię wycieraczek. Podobnie, jak dźwignia kierunkowskazów, jest to stały temat serwisowy w Peugeocie.
Przejdźmy więc do elementów, które się nie psują, albo też znacznie trudniej je popsuć. Przednie fotele Peugeota 307 SW 1.6 HDI wyposażono w podłokietniki. Są one dość wygodne do jazdy poza miastem, jednak ich konstrukcja nie jest zbyt solidna i na ich mocowaniu z czasem powstaje luz.
W oparciu przedniego fotela Peugeota 307 SW zamontowano praktyczny stolik. A może jednak jeszcze napiszemy coś o usterkach instalacji elektrycznej? Co zrobić, gdy zastrajkuje centralny komputer? Wyjścia są dwa. Albo wariant optymistyczny: wystarczy reset lub wgranie nowego oprogramowania. Wariant drugi to wymiana całej centralki w serwisie.
Przestronne miejsca tylne w połączeniu z dużymi szybami bocznymi i ogromnym oknem dachowym Peugeota 307 HDI tworzą atmosferę idealną do wakacyjnych podróży i zwiedzania zza szyb samochodu. 307 SW 1.6 HDI to świetne auto turystyczne.
Wystarczy jednak spojrzeć na miejsca tylne Peugeota 307 SW 1.6 HDI pod nieco innym kątem, aby przekonać się, że raczej nie będzie na nich wygodnie. Dzieje się tak dlatego, że kanapę podzielono na trzy indywidualne fotele. Te boczne są zbyt wąskie, by usiąść wygodnie, a miejsce środkowe nadaje się tylko na krótkie dystanse.
Prezentowany Peugeot 307 SW 1.6 HDI z roku 2007 ma przejechane prawie 100 tys. km. Czy to dużo i czy należy się spodziewać kosztów? Spokojnie, dla zamontowanego pod maską 110-konnego turbodiesla to jeszcze nie maraton. Przynajmniej 50 tys. km powinien być spokój z niespodziewanymi wydatkami.
Po 150 tys. km przeciętnej eksploatacji Peugeota 307 SW 1.6 HDI być może trzeba będzie wymienić turbosprężarkę (o zmiennej geometrii, więc tanio nie będzie) lub zregenerować dwumasowe koło zamachowe. Ten silnik sprawuje się w miarę niezawodnie, o ile karmimy go paliwem dobrej jakości (wtrysk Common Rail).
Koszt wymiany wtryskiwacza zależy od jego marki, która nie była taka sama przez cały okres produkcji silnika 1.6 HDI. Elektromagnetyczne wtryskiwacze Boscha dają się regenerować za kilkaset złotych, podczas gdy piezoelektryczne wtryskiwacze Siemensa są nienaprawialne i trzeba inwestować w nowe.
Dźwignia biegów to kolejny element, który nie przysparza Peugeotowi 307 SW 1.6 HDI dobrej sławy, ponieważ linki sterujące rozciągają się i zacierają. Efektem jest nieprecyzyjna praca dźwigni. Jedno na co można zawsze liczyć w tym Peugeocie, to bardzo niskie zużycie oleju napędowego.
Jak na diesla, motor 1.6 HDI o mocy 110 KM ma bardzo miły dla ucha dźwięk i odznacza się miękką, płynną pracą. Napęd ten najlepszą dynamikę zapewnia dopiero w górnych rejestrach obrotomierza, ale do dynamicznej jazdy wystarczy utrzymywać powyżej 2 tys. obrotów. Poniżej motor też ciągnie, ale na "ciąg" trzeba chwilę poczekać po dodaniu gazu.
A jak spisuje się zawieszenie Peugeota 307 SW 1.6 HDI? Na polskich drogach - nienajlepiej. Podczas pokonywania nierówności dokuczliwe są szczególnie stuki i hałasy dochodzące do kabiny. Na szczęście tylna belka zawieszenia ma mniej skomplikowaną i prostszą w serwisowaniu konstrukcję, niż w poprzednich modelach marki.
Jak zwykle na koniec - garść informacji o kosztach wymiany części w nieautoryzowanym serwisie. Wam życzymy, żebyście w swoim Peugeocie 307 SW musieli jak najmniej wymieniać! A w międzyczasie możecie sprawdzić, ile kosztuje ubezpieczenie OC i AC do Peugeota 307.
Peugeot 307 SW 1.6 HDI - opinie motospace.pl: szykowne francuskie kombi kusi nowoczesnym stylem, ale niestety w aucie jest dużo nowoczesnej techniki, która z jakiegoś powodu lubi się psuć. Ponieważ ma to odzwierciedlenie w cenach na rynku aut używanych, to tym bardziej warto zainwestować w egzemplarz w dobrym stanie i z dokumentacją serwisową. Jakąkolwiek dokumentacją serwisową - bo trudno liczyć, by do tej pory poprzedni właściciel jeździł do ASO. Chyba, że nie mieszkał w Polsce, czyli było go na to stać. Peugeot 307 SW 1.6 HDI - dane techniczne: Silnik wysokoprężny, turbodoładowany, czterocylindrowy, rzędowy, z czterema zaworami na cylinder i bezpośrednim wtryskiem paliwa Common Rail; pojemność skokowa: 1560 cm3; moc maksymalna: 109 KM przy 4000 obr./min.; maksymalny moment obrotowy: 240 Nm przy 1750 obr./min.; pięciobiegowa manualna skrzynia biegów; pojemność zbiornika paliwa: 60 l; przyspieszenie 0-100 km/h: 12,0 s; prędkość maksymalna: 183 km/h; masa własna: 1400 kg; ładowność: 450 kg. Peugeot 307 SW 1.6 HDI - spalanie w mieście/poza miastem/średnie (dane producenta): 6,1/4,3/4,9 l/100 km. Peugeot 307 SW 1.6 HDI - wymiary: długość: 4432 mm; szerokość z lusterkami/bez: b.d./1759 mm; wysokość: 1544 mm; rozstaw osi: 2708 mm; pojemność bagażnika 520-1540 l; opony montowane standardowo: 205/55 R16.
Chcesz porozmawiać o usterkach aut używanych i ich naprawie? Dołącz do naszej grupy na facebooku!
Fan motoryzacji od dziecka, absolwent Wydziału Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej. W prasie motoryzacyjnej od 22 lat. Z radością tłumaczy język techniki motoryzacyjnej na mowę zrozumiałą dla każdego.
Oto informacje o danych, przetwarzanych podczas korzystania z naszej strony. Zamykając ten komunikat - czyli klikając w przycisk "Przejdź do serwisu" - zgadzasz się na opisane poniżej działania.
Ta strona używa cookies. Korzystasz ze strony zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki lub urządzenia do przeglądania stron internetowych - treści dostępnej w internecie. Jeśli Twoje ustawienia zezwalają na zapisywanie cookie, to takowe są zapisywane.
Co to są cookies? Pliki cookies (“ciasteczka") stanowią dane informatyczne, są to pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu, inaczej rzecz biorąc w Twoim urządzeniu - komputerze, telefonie, czy też innym urządzeniu z przeglądarką stron internetowych lub innym podobnym oprogramowaniem.
Cookies pozwalają na identyfikację komputera z którego użytkownik wszedł na stronę. Używamy plików cookie, które są niezbędne, aby umożliwić Ci poruszania się po serwisie, albo w celu zapewnienia pewnych podstawowych funkcji. Używamy cookies, aby zwiększyć funkcjonalność witryny poprzez przechowywanie np. preferencji.Daje to nam możliwość poprawy wydajności i funkcjonalności naszej strony internetowej, aby zapewnić Państwu lepsze działanie strony.
Udzielając zgody na cookies w wyskakującym komunikacie, który zobaczycie przy pierwszej wizycie na naszej stronie internetowej, zgadzacie się na zapisywanie "ciastek" na Waszym urządzeniu, z którego przeglądacie naszą stronę, oraz na przetwarzanie zapisywanych tam danych. Zakres danych oraz politykę bezpieczeństwa firm trzecich, z którymi współpracujemy, zobaczycie w sekcji "cookie ze stron powiązanych".
Są dwa rodzaje cookies:
Cookies związane z tzw. sesją - to cookies utrzymywane tylko podczas gdy przeglądarka jest uruchomiona. W momencie jej zamknięcia takie "cookies" są kasowane. Cookies sesyjne są do prostych spraw technicznych takich jak logowanie, lepsza nawigacja.
Cookies trwałe - tego rodzaju ciasteczka są zachowywane na twardym dysku użytkownika (przeglądarka je zapisuje).
Wyszczególnione działania cookies z naszej strony:
Ulepszona nawigacja na stronie, dzięki cookie w niektórych przypadkach możemy sprawdzić preferencje użytkownika co sprawia, że skrypty mogą podsunąć użytkownikowi jego preferencje. Zwiększamy dzięki temu wydajność strony internetowej.
Dzięki cookie możemy sprawdzić czy jesteś nowym czy też powracającym użytkownikiem, a co z tym idzie możemy dostosować stronę tak, by nie pokazywać Ci tych samych informacji kilkukrotnie, jak i też pokazać Ci specjalną informację tylko dla powracających użytkowników.
Cookies pozwala nam stosować statystyki i analizy dzięki którym dowiadujemy się o preferencjach i pochodzeniu użytkowników. Co też pozwala nam na prawidłowy rozwój naszego portalu w dobrym kierunku, gdyż dzięki temu wiemy co jest w naszym serwisie najbardziej popularne.
Jeśli na stronie jest koszyk zakupowy (jest możliwość robienia zakupów) korzysta on z plików cookies.
Jeśli na stronie jest możliwość logowania (dostęp tylko dla subskrybentów, użytkowników zalogowanych) wykorzystuje ona cookies.
Pliki cookies mogą służyć do zapewnienia bezpieczeństwa, wykorzystywane są do wykrywania nadużyć obrębie serwisu.
Jeśli na stronie jest możliwość głosowania/oceniania może wykorzystywać ona cookies.
Jeśli na stronie istnieje możliwość wykorzystywania śledzenia poleceń - program partnerski, wykorzystuje ona cookies. Dzięki tej funkcji mamy możliwość śledzenia poleceń - mamy możliwość sprawdzenia kto polecił naszą stronę innemu użytkownikowi dzięki czemu zwiększamy funkcjonalność naszego serwisu.
Elementy Flash (Adobe Flash Player) - na podstronach mogą znajdować się elementy flash. Moga one także korzystać z technologii cookie zapisując różne ustawienia. Na stronie dostawcy oprogramowania - znajdziesz szczegóły dotyczące bezpieczeństwa: http://www.adobe.com/security/flashplayer/.
Cookie ze stron powiązanych: Korzystamy z usług firm zewnętrznych, które przetwarzają dane takie jak np. długość czy częstotliwość sesji i nie mamy wpływu na rodzaj gromadzonych w ten sposób danych oraz zakres ich przetwarzania. Poniżej znajdziesz listę usług firm zewnętrznych, z których korzystamy, wraz z opisami. Zgadzając się na korzystanie z cookies na wyskakującym monicie przy pierwszej wizycie na naszej stronie, zgadzasz się na zapis ciastek oraz powierzenie danych sesyjnych wymienionym poniżej podmiotom trzecim. Na podstronach mogą wystąpić takie elementy, które korzystają z cookies, jak:
Linki (hiperłącza) do innych stron internetowych, każda z tych stron posiada swoją politykę cookies, jeśli skorzystasz (klikniesz w link) powinieneś zapoznać się z polityką cookies strony na której się znalazłeś.
Narzędzia społecznościowe AddThis (Oracle) w formie przycisków osadzonych na stronie, informacje o zakresie i rodzaju przetwarzanych danych znajdziesz tutaj: https://www.addthis.com/privacy/privacy-policy/
Narzędzia Google: statystyki Google Analytics, reklamy google, mapka google, narzędzie google plus, filmy z serwisu youtube i inne - szczegółowy opis polityki plików cookie usług związanych z google znajdziesz tutuaj: http://www.google.com/policies/privacy/.
Narzędzia FaceBook - możesz znaleźć na naszej stronie narzędzie typu ramka fanów, przycisk lubię to i inne narzędzia udostępnione przez FaceBook oraz piksel facebooka - mogą one korzystać z plików cookie - opis działania znajdziesz tutaj: https://www.facebook.com/about/privacy/cookies.
Strona może posiadać także inne ‘osadzone’ przyciski oraz materiały reklamowe, aplikacje, które umożliwiają użytkownikom witryny polubienie, podlinkowanie i podejmowanie innych akcji za pośrednictwem serwisów społecznościowych i powiązanych. Nie kontrolujemy tych serwisów, każdy z nich posiada swoje ustawienia cookies, każdy tych serwisów ma swoją politykę cookies. Ustawiając odpowiednio swoją przeglądarkę możesz decydować czy chcesz tym firmom dać tą możliwość.
Jak wyłączyć cookies? Przeglądając tą stronę korzystasz z urządzenia lub przeglądarki (oprogramowania na komputerze), które takowe zapisywanie cookies umożliwia. W wielu przypadkach opcja zapisywania cookies jest domyślnie włączona - domyślnie dopuszcza zapisywanie cookies.
Informacje dotyczące ustawień cookies i podobnych technologi - blokowanie, usuwanie można znaleźć materiałach pomocy przeglądarki, urządzenia z którego w tej chwili korzystasz lub na stronie Jak działa coookies? - cookies.edu.pl.
Korzystanie z tych rozwiązań może wpływać na możliwość korzystania z naszej witryny, naszych aplikacji, oraz witryn i aplikacji powiązanych. Niestety wbrew najszczerszym chęciom nie jesteśmy w stanie zapewnić sprawnego funkcjonowania strony dla urządzeń z wyłączoną obsługą cookies.
Przy konstruowaniu powyższej polityki związanej z zapisem cookies oraz powierzaniu przetwarzania danych sesji firmom trzecim wykorzystaliśmy m.in. wiedzę z cookies.edu.pl.
Pozdrawiamy i życzymy miłej lektury naszej strony.