Chrysler Grand Voyager od lat okupuje ostatnie miejsca rankingów niezawodności, ale rodziny z dziećmi go kochają. I mają za co, bo trudno o wygodniejsze auto rodzinne!
Pozostała część artykułu pod najnowszym filmem z naszego kanału YouTube - zapraszamy do oglądania i głosowania na Wasze ulubione auta z zestawienia:
Czy komuś się to podoba, czy nie, prawda jest jedna: Chrysler Voyager to protoplasta i niekwestionowany król rodzinnych vanów, minivanów, czy jakkolwiek nazwiemy te pojemne i wygodne auta. W Europie Voyager pojawił się w 1988 roku, a bohater naszego artykułu pochodzi z roku 2004.
To oznacza, że jest to Chrysler Voyager IV generacji, która została zaprezentowana w styczniu 2000 roku. Auto od początku dysponowało szeroką paletą silnikową. Początkowo Voyager IV dostępny był z motorami benzynowymi 2.0 16V (133 KM), 2.4 16V (150 KM), 3.3 V6 (158 lub 182 KM), 3.8 V6 (178 lub 218 KM), a także... Z dieslem 2.5 TD (116 lub 141 KM).
Ten ostatni silnik zdecydowanie nie przysporzył Chryslerowi Voyagerowi dobrej opinii. Jego usterkowość była wręcz rekordowa. Dziwaczna konstrukcja z czterema głowicami, będąca dziełem włoskiej firmy VM, psuła się na potęgę. Wycieki spod głowic z czasem stawały się nie do opanowania, a naprawa jednej głowicy pociągała za sobą konieczność demontażu i naprawy pozostałych.
Zanim przejdziesz dalej - może chcesz dołączyć do najlepszej grupy na Facebooku, gdzie doradzamy sobie nawzajem, jakie auta warto kupić, a które należy omijać? Zapraszamy!
Nie mniej kłopotliwy okazał się układ rozrządu Chryslera Voyagera 2,5 TD, a konkretnie jego napęd. Pół biedy, jeśli był on realizowany dziwaczną przekładnią zębatą. Gorzej, jeżeli był to łańcuch rozrządu, który osiągał rekordowo krótkie (30 tys. km) przebiegi międzynaprawcze, a jego stan trzeba było sprawdzać nawet co kilka tysięcy kilometrów!
Jak już właściciel Chryslera Voyagera 2.5 TD uporał się z tematem głowicy silnika (naprawa nie jest niestety tania) i przyzwyczaił do regularnych wydatków na kontrolowanie i wymiany łańcucha rozrządu, z odsieczą czekała już turbosprężarka. Co prawda turbo było jednym z trwalszych elementów silnika VM w Chryslerze Voyagerze, ale stosując ogólne kryteria nie było to niezawodne turbo.
Światło w tunelu dla fanów diesli pragnących nabyć Chryslera Voyagera pojawiło się w roku 2001, kiedy to pod maskę trafił nowy silnik 2.5 CRD - właśnie taki, jaki napędza prezentowanego Grand Voyagera z roku 2004. W porównaniu z awaryjną wersją 2.5 TD, motor CRD okazał się wręcz niebiańsko trwały. Trzeba tylko uważać na jakość paliwa, ale to przypadłość typowa dla wszystkich turbodiesli z wtryskiem common rail.
Motor musi walczyć z dużą masą Chryslera Grand Voyagera i dlatego nie spodziewajcie się po nim typowo dieslowskich oszczędności. Przy ekonomicznej jeździe miasto+trasa można zejść do 8-9 l oleju napędowego na 100 km. Jeżeli kierowca nie będzie miał ochoty oszczędzać, Grand Voyager 2.5 CRD spali nawet 12 l/100 km. Niestety, silnikowi przyszło współpracować z ciężko pracującą skrzynią biegów.
Powszechne są przypadki trudności w przełączaniem z "trójki" na "dwójkę", czasem czynność ta wymaga podwójnego wysprzęglania jak w dawnych autach z niesynchronizowanymi przełożeniami! Jedyne, co dobrego może uczynić kierowca Chryslera Grand Voyagera 2.5 CRD dla trwałości skrzyni, to przyzwyczaić się do powolnych ruchów dźwigni. Czasem po dłuższym przytrzymaniu z niewielką siłą bieg jednak wskakuje. Przed zakupem używanego Voyagera IV warto też sprawdzić działanie hamulca postojowego, który był powodem akcji serwisowych Chryslera.
Niestety, na tym lista uwag dotyczących usterkowości Chryslera Grand Voyagera 2.5 CRD się nie kończy. Permanentnym problemem właścicieli tego auta jest bowiem układ kierowniczy, a konkretnie bardzo nietrwała przekładnia. Temat jest znany warsztatom i można u specjalisty nabyć taką przekładnię po regeneracji, która - i tu uwaga - bywa trwalsza od fabrycznie nowej!
Tuleje wahaczy są w miarę trwałe, a zawieszenie Chryslera Grand Voyagera 2,5 CRD dobrze znosi nawet polskie drogi, odwdzięczając się kierowcy dobrym komfortem za wyrozumiałość dla niezbyt pewnego prowadzenia samochodu. Najszybciej zużywają się końcówki stabilizatorów.
Haka holowniczego - co bardzo rzadkie w dobie aut z wielowahaczowym zawieszeniem - w Chryslerze Grand Voyagerze 2.5 CRDI nie musimy się bać. Dlaczego? Dlatego, że za resorowanie tylnej osi odpowiadają prymitywne resory piórowe, które z reguły trudniej zepsuć, niż kilka wahaczy w nowoczesnych autach. Taka konstrukcja tylnej osi odpowiada jednak za nienajlepsze trzymanie się drogi.
Biorąc pod uwagę charakter samochodu, raczej nikt Grand Voyagerem nie będzie urządzał wyścigów ulicznych. Diesel jest na to zbyt ociężały i opornie wchodzi na obroty, ale z drugiej strony motor 2.5 CRD dobrze radzi sobie z utrzymywaniem prędkości jazdy nawet na wzniesieniach, co chwalą sobie użytkownicy często podróżujący.
Mocnym punktem Chryslera Grand Voyagera jest ogromna, funkcjonalna kabina. Już miejsce kierowcy, który siedzi na dużym, wysoko usytuowanym, pluszowo miękkim fotelu, rozleniwia. Przestrzeni wystarczy tu nawet dla koszykarza, a poza nietypowymi dźwigniami przy kierownicy (które przy okazji lubią się psuć) obsługa instrumentów nie sprawia kłopotu.
Trzeba się tylko przyzwyczaić do tego, że panele radia i klimatyzacji Chryslera Grand Voyagera 2.5 CRD wyglądają nieco inaczej, niż u europejskich marek, a szczególnie tych niemieckich. Radio gra bardzo przyzwoicie i na długich trasach nie ma problemów z odbiorem stacji. Brzmienie jest - typowo dla Chryslera - mocno przebasowane, ale niejeden konkurent mógłby pozazdrościć Voyagerowi fabrycznego zestawu audio.
Typowym dla amerykańskiej marki gadżetem jest niewielki wyświetlacz umieszczony w podsufitce między lampami oświetlającymi wnętrze. Na szczęście on się nie psuje. Za to właściciele Grand Voyagerów czwartej generacji często zgłaszają awarie centralnego zamka i wycieraczek.
O ile z przodu pod względem wygody kilku konkurentów może rywalizować z Grand Voyagerem, o tyle drugi rząd foteli Chryslera to już brawdziwa klasa business. Dwa oddzielne siedzenia z podłokietnikami to rzadko u nas spotykany luksus, a wygoda podróżowania jest naprawdę niespotykana. Zajmowanie miejsc za sprawą dużych drzwi jest bezproblemowe, o ile mechanizm ich otwierania akurat się nie zepsuje...
Prezentowany Chrysler Grand Voyager 2.5 CRD ma jeszcze trzeci rząd foteli. Czy jednak za sprawą licznych usterek jest to pojazd "trzeciorzędny" na rynku aut używanych? Przeciwnie - klienci chętnie przymykają oko na niedomagania, a doceniają pierwszorzędną przestronność i praktyczność.
Chcesz porozmawiać o usterkach aut używanych i ich naprawie? Dołącz do naszej grupy na facebooku!
Fan motoryzacji od dziecka, absolwent Wydziału Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej. W prasie motoryzacyjnej od 22 lat. Z radością tłumaczy język techniki motoryzacyjnej na mowę zrozumiałą dla każdego.
Oto informacje o danych, przetwarzanych podczas korzystania z naszej strony. Zamykając ten komunikat - czyli klikając w przycisk "Przejdź do serwisu" - zgadzasz się na opisane poniżej działania.
Ta strona używa cookies. Korzystasz ze strony zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki lub urządzenia do przeglądania stron internetowych - treści dostępnej w internecie. Jeśli Twoje ustawienia zezwalają na zapisywanie cookie, to takowe są zapisywane.
Co to są cookies? Pliki cookies (“ciasteczka") stanowią dane informatyczne, są to pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu, inaczej rzecz biorąc w Twoim urządzeniu - komputerze, telefonie, czy też innym urządzeniu z przeglądarką stron internetowych lub innym podobnym oprogramowaniem.
Cookies pozwalają na identyfikację komputera z którego użytkownik wszedł na stronę. Używamy plików cookie, które są niezbędne, aby umożliwić Ci poruszania się po serwisie, albo w celu zapewnienia pewnych podstawowych funkcji. Używamy cookies, aby zwiększyć funkcjonalność witryny poprzez przechowywanie np. preferencji.Daje to nam możliwość poprawy wydajności i funkcjonalności naszej strony internetowej, aby zapewnić Państwu lepsze działanie strony.
Udzielając zgody na cookies w wyskakującym komunikacie, który zobaczycie przy pierwszej wizycie na naszej stronie internetowej, zgadzacie się na zapisywanie "ciastek" na Waszym urządzeniu, z którego przeglądacie naszą stronę, oraz na przetwarzanie zapisywanych tam danych. Zakres danych oraz politykę bezpieczeństwa firm trzecich, z którymi współpracujemy, zobaczycie w sekcji "cookie ze stron powiązanych".
Są dwa rodzaje cookies:
Cookies związane z tzw. sesją - to cookies utrzymywane tylko podczas gdy przeglądarka jest uruchomiona. W momencie jej zamknięcia takie "cookies" są kasowane. Cookies sesyjne są do prostych spraw technicznych takich jak logowanie, lepsza nawigacja.
Cookies trwałe - tego rodzaju ciasteczka są zachowywane na twardym dysku użytkownika (przeglądarka je zapisuje).
Wyszczególnione działania cookies z naszej strony:
Ulepszona nawigacja na stronie, dzięki cookie w niektórych przypadkach możemy sprawdzić preferencje użytkownika co sprawia, że skrypty mogą podsunąć użytkownikowi jego preferencje. Zwiększamy dzięki temu wydajność strony internetowej.
Dzięki cookie możemy sprawdzić czy jesteś nowym czy też powracającym użytkownikiem, a co z tym idzie możemy dostosować stronę tak, by nie pokazywać Ci tych samych informacji kilkukrotnie, jak i też pokazać Ci specjalną informację tylko dla powracających użytkowników.
Cookies pozwala nam stosować statystyki i analizy dzięki którym dowiadujemy się o preferencjach i pochodzeniu użytkowników. Co też pozwala nam na prawidłowy rozwój naszego portalu w dobrym kierunku, gdyż dzięki temu wiemy co jest w naszym serwisie najbardziej popularne.
Jeśli na stronie jest koszyk zakupowy (jest możliwość robienia zakupów) korzysta on z plików cookies.
Jeśli na stronie jest możliwość logowania (dostęp tylko dla subskrybentów, użytkowników zalogowanych) wykorzystuje ona cookies.
Pliki cookies mogą służyć do zapewnienia bezpieczeństwa, wykorzystywane są do wykrywania nadużyć obrębie serwisu.
Jeśli na stronie jest możliwość głosowania/oceniania może wykorzystywać ona cookies.
Jeśli na stronie istnieje możliwość wykorzystywania śledzenia poleceń - program partnerski, wykorzystuje ona cookies. Dzięki tej funkcji mamy możliwość śledzenia poleceń - mamy możliwość sprawdzenia kto polecił naszą stronę innemu użytkownikowi dzięki czemu zwiększamy funkcjonalność naszego serwisu.
Elementy Flash (Adobe Flash Player) - na podstronach mogą znajdować się elementy flash. Moga one także korzystać z technologii cookie zapisując różne ustawienia. Na stronie dostawcy oprogramowania - znajdziesz szczegóły dotyczące bezpieczeństwa: http://www.adobe.com/security/flashplayer/.
Cookie ze stron powiązanych: Korzystamy z usług firm zewnętrznych, które przetwarzają dane takie jak np. długość czy częstotliwość sesji i nie mamy wpływu na rodzaj gromadzonych w ten sposób danych oraz zakres ich przetwarzania. Poniżej znajdziesz listę usług firm zewnętrznych, z których korzystamy, wraz z opisami. Zgadzając się na korzystanie z cookies na wyskakującym monicie przy pierwszej wizycie na naszej stronie, zgadzasz się na zapis ciastek oraz powierzenie danych sesyjnych wymienionym poniżej podmiotom trzecim. Na podstronach mogą wystąpić takie elementy, które korzystają z cookies, jak:
Linki (hiperłącza) do innych stron internetowych, każda z tych stron posiada swoją politykę cookies, jeśli skorzystasz (klikniesz w link) powinieneś zapoznać się z polityką cookies strony na której się znalazłeś.
Narzędzia społecznościowe AddThis (Oracle) w formie przycisków osadzonych na stronie, informacje o zakresie i rodzaju przetwarzanych danych znajdziesz tutaj: https://www.addthis.com/privacy/privacy-policy/
Narzędzia Google: statystyki Google Analytics, reklamy google, mapka google, narzędzie google plus, filmy z serwisu youtube i inne - szczegółowy opis polityki plików cookie usług związanych z google znajdziesz tutuaj: http://www.google.com/policies/privacy/.
Narzędzia FaceBook - możesz znaleźć na naszej stronie narzędzie typu ramka fanów, przycisk lubię to i inne narzędzia udostępnione przez FaceBook oraz piksel facebooka - mogą one korzystać z plików cookie - opis działania znajdziesz tutaj: https://www.facebook.com/about/privacy/cookies.
Strona może posiadać także inne ‘osadzone’ przyciski oraz materiały reklamowe, aplikacje, które umożliwiają użytkownikom witryny polubienie, podlinkowanie i podejmowanie innych akcji za pośrednictwem serwisów społecznościowych i powiązanych. Nie kontrolujemy tych serwisów, każdy z nich posiada swoje ustawienia cookies, każdy tych serwisów ma swoją politykę cookies. Ustawiając odpowiednio swoją przeglądarkę możesz decydować czy chcesz tym firmom dać tą możliwość.
Jak wyłączyć cookies? Przeglądając tą stronę korzystasz z urządzenia lub przeglądarki (oprogramowania na komputerze), które takowe zapisywanie cookies umożliwia. W wielu przypadkach opcja zapisywania cookies jest domyślnie włączona - domyślnie dopuszcza zapisywanie cookies.
Informacje dotyczące ustawień cookies i podobnych technologi - blokowanie, usuwanie można znaleźć materiałach pomocy przeglądarki, urządzenia z którego w tej chwili korzystasz lub na stronie Jak działa coookies? - cookies.edu.pl.
Korzystanie z tych rozwiązań może wpływać na możliwość korzystania z naszej witryny, naszych aplikacji, oraz witryn i aplikacji powiązanych. Niestety wbrew najszczerszym chęciom nie jesteśmy w stanie zapewnić sprawnego funkcjonowania strony dla urządzeń z wyłączoną obsługą cookies.
Przy konstruowaniu powyższej polityki związanej z zapisem cookies oraz powierzaniu przetwarzania danych sesji firmom trzecim wykorzystaliśmy m.in. wiedzę z cookies.edu.pl.
Pozdrawiamy i życzymy miłej lektury naszej strony.