Peugeot 508 RXH - hybryda po francusku
www.motospace.pl
Peugeot 508 RXH - hybryda po francusku
Testujemy: Peugeot 508 RXH 2.0 HDI 163 KM + E 37 KMNasza ocena: 7.5/10 www.motospace.pl
Przeczytaj test Peugeota 508 RXH - jak jeździ, ile pali, ile kosztuje? Jak sprawuje się silnik i skrzynia biegów? Zaraz wszystkiego się dowiesz!
Pozostała część artykułu pod najnowszym filmem z naszego kanału YouTube - zapraszamy do oglądania i głosowania na Wasze ulubione auta z zestawienia:
Zobacz, co dla Ciebie przygotowaliśmy:
- Peugeot 508 RXH - efektowna karoseria SW
- Peugeot 508 hybrid - światła xenon i LED w jednej lampie
- Peugeot RXH - większy prześwit
- Peugeot 508 RXH - test - szykowny kokpit
- Peugeot 508 hybryda - ciasno na tylnej kanapie
- Peugeot 508 rxh hybrid4 - czterostrefowa klimatyzacja
- Peugeot 508 4x4 - francusko-niemiecki napęd
- Peugeot 508 hybrid test - tryby ZEV, 4WD, Sport i Auto
- Peugeot hybryda - przepływ energii
- Peugeot 508 hybrid4 - tryb zeroemisyjny
- Peugeot 508 RXH - akumulatory i bagażnik
- Peugeot 508 RXH - przyspieszenie
- Peugeot 508 rxh - opinia na podsumowanie
Ten samochód to dość egzotyczne technicznie auto, nie tylko jak na Peugeota, ale także jak na typowe, a raczej nietypowe, kombi klasy średniej. Jest z jakiegoś powodu chętnie wyszukiwane w internecie, warto więc je poznać. Teraz!
Peugeot 508 RXH - efektowna karoseria
O Peugeocie 508 RXH można powiedzieć wiele, ale nikt chyba nie pokusi się o stwierdzenie, że to auto wygląda kiepsko. Piękne felgi, szerokie opony, do tego plastikowe listwy poszerzające nadkola i progi, ciągnące się aż po zderzak, elegancki metaliczny kolor nadwozia - tego auta nie sposób nie zauważyć.
Peugeot 508 hybrid - światła xenon i LED w jednej lampie
Z przodu uwagę najmocniej przyciągają lampy LED umieszczone w zderzaku Peugeota 508 RXH. Niewiele aut ma taką konfigurację diod, które tutaj świecą w trzech kolumnach po każdej stronie Peugeota, co czyni 508 RXH jeszcze bardziej rozpoznawalnym.
Zanim przejdziesz dalej - może chcesz dołączyć do najlepszej grupy na Facebooku, gdzie doradzamy sobie nawzajem, jakie auta warto kupić, a które należy omijać? Zapraszamy!
Peugeot RXH - większy prześwit
Patrząc na Peugeota 508 RXH trudno nie zauważyć, że auto ma większy prześwit, niż zwykła wersja kombi. Czyżby "lew" chciał być terenowy? Nie do końca, ma jednak w tym kierunku pewne predyspozycje związane z napędem. Ale o tym za chwilę. Teraz przyjrzyjmy się detalom, które mają uczynić Peugeota wyjątkowym i dystyngowanym samochodem.
Producent zadbał, by logo znalazło odpowiednio wygodne miejsce we wgłębieniu na masce. Od niedawna dla tych, którzy nie kojarzą Lwa, poniżej znajduje się napis Peugeot.Peugeot 508 RXH - test - szykowny kokpit
Tymczasem zajrzyjmy do kabiny Peugeota 508 RXH. Tutaj francuskie auto pokazuje prawdziwą, i dla wielu niespodziewaną, klasę. Przyjemne tworzywa, ciekawe formy, komfortowe fotele - ten kokpit z pewnością dorasta do ekskluzywnego charakteru całego samochodu.
Peugeot 508 hybryda - ciasno na tylnej kanapie
Niestety, z tyłu jest już znacznie gorzej - na kanapie Peugeota 508 RXH jest niewiele miejsca na nogi, a pasażerowie siedzą nisko na bardzo mocno pochylonym siedzisku. W tak dużym kombi to duże zaskoczenie.
Peugeot 508 rxh hybrid4 - czterostrefowa klimatyzacja
Pasażerowie siedzący z tyłu mogą się natomiast rozkoszować przyjaznym klimatem, bowiem w testowanym aucie zainstalowano opcjonalną - i tu uwaga - czterostrefową klimatyzację! I to z prawdziwymi, mechanicznymi pokrętłami, które pozwalają wygodnie i intuicyjnie regulować temperaturę.
"Klima" z pewnością się przyda, jeżeli zapragniemy jeździć z odsłoniętym, panoramicznym oknem dachowym. Można je co prawda zasłonić, ale materiał rolety, która ma izolować pasażerów od słońca, jest zbyt cienki, by całkowicie zatrzymać ciepło.Peugeot 508 4x4 - francusko-niemiecki napęd
Peugeot we współpracy z Boschem opracował napęd hybrydowy. Osprzęt elektryczny dostarczyli Niemcy, Francuzi zaś musieli zapewnić silnik spalinowy i skrzynię biegów. Jeżeli chodzi o 163-konnego, dwulitrowego turbodiesla, to można o nim powiedzieć wiele dobrego. Ze skrzynią nie jest już tak wesoło. Dlaczego?
Peugeot 508 hybrid test - tryby ZEV, 4WD, Sport i Auto
Układ napędowy Peugeota 508 RXH działa w ten sposób, że silnik spalinowy napędza przednie koła, a elektryczny - tylne. Napęd może pracować w jednym z czterech trybów. ZEV - działa tylko silnik elektryczny, czerpiąc energię z akumulatorów.
4WD - silnik spalinowy oprócz przednich kół napędza także prądnicę, a ta zasila silnik elektryczny i w ten sposób mamy napęd 4x4. W trybie sportowym auto chętniej reaguje na dodanie gazu, a w trybie automatycznym komputer sam decyduje ile mocy ma dostarczyć silnik spalinowy, a ile elektryczny.
Peugeot hybryda - przepływ energii
A teraz prześledzimy, jak działa napęd hybrydowy podczas jazdy Peugeotem 508 RXH. Kiedy auto stoi, grafik silnika spalinowego, akumulatorów i 37-konnego silnika elektrycznego nie łączą żadne powiązania. Czyli - energia między nimi nie płynie.
Peugeot 508 hybrid4 - tryb zeroemisyjny
Na tym zdjęciu widać, jak prąd z akumulatorów zasila silnik elektryczny tylnej osi Peugeota 508 RXH. Ten tryb jest zeroemisyjny - silnik spalinowy może być wyłączony. Taka jazda możliwa jest tylko do momentu wyładowania akumulatorów, co niestety trwa bardzo krótko.
Peugeot 508 RXH - akumulatory i bagażnik
Akumulatory umieszczono pod podłogą bagażnika, co zredukowało jego pojemność w porównaniu ze zwykłym Peugeotem 508 kombi do około 400 litrów. Nie jest to budująca wiadomość, jeżeli ktoś planuje wakacyjny wyjazd z kompletem pasażerów. Dobra nowina jest taka, że baterie nie przeszkadzają w składaniu tylnej kanapy.
Peugeot 508 RXH - przyspieszenie
Jak na duże i bardzo ciężkie, bo ważące (z kierowcą) ponad 1800 kg, auto, Peugeot 508 RHX okazuje się żwawym zawodnikiem. Pierwsza "setka" pojawia się na prędkościomierzu po 8,8 sekundy, a prędkość maksymalna to 213 km/h.
Peugeot 508 rxh - opinia na podsumowanie
Czy Peugeot 508 RXH wykosi konkurencję jak trawę na naszych zdjęciach? W krajach, które zapewniają ulgi za zakup hybryd, może tak się stanie. U nas przeszkodą jest cena - auto kosztuje 161 500 zł.
Tekst i zdjęcia: Robert Magdziak.
-
Ford Edge 2.0 Titanium – TEST – SUV inny niż wszystkie
Takich SUV-ów nie ma już zbyt wiele. Dużych, ciężkich, stabilnych, wzbudzających zaufanie, z kabiną wielką... -
Ford Ka+ 1.2 - Test - Spalanie, Komfort, Prowadzenie, Przestronność
To miał być test taniego, budżetowego, prostego auta, od którego nie wypada wiele wymagać. Tymczasem znal... -
Kia Ceed SW 1.4 T-GDI - Niespodziewane Wrażenia z Jazdy - Test
Kia Ceed ze 140-konnym silnikiem 1.4 T-GDI zapowiadała się ogniście, a okazała się relaksującym, harmo... -
TOP 20 najchętniej kupowanych aut dla Kowalskiego w 2018 roku i ceny z 2019 roku
Zobacz, jakie samochody najchętniej kupowali prywatni nabywcy w polskich salonach. To są samochody, w...