Trzy cylindry i doładowane konie mechaniczne stają do walki o jak najniższe spalanie i dobre osiągi. Czy silnik
spełni oczekiwania?
Pozostała część artykułu pod najnowszym filmem z naszego kanału YouTube - zapraszamy do oglądania i głosowania na Wasze ulubione auta z zestawienia:
Styliści Nissana projektujący poprzedniczkę nacieszyli się wolnością - najwyraźniej do głosu doszli księgowi i marketingowcy, bo obecny model jest zdecydowanie mniej odważny jeżeli chodzi o styl. Nie sposób tego ukryć: mimo, że testowana wersja Tekna ma solidny spoiler i alufelgi, to auto wygląda dość zwyczajnie. A szkoda.
Za to kalkomanie nam się spodobały, co jest ciekawe, bo na ogół zamiast ozdabiać karoserię wprowadzają one zamęt. Dlatego Nissanowi należy się uznanie za subtelny wzór na masce. Sama maska jest nieduża, a reflektor - ogromny. Dobrze oświetla drogę, ale część światła kierowana jest także do góry, co przeszkadza podczas mgły.
Jeżeli ktoś uzna karoserię Micry za dystyngowaną, to po zajęciu ciasnego (za to z tyłu przestrzeni jest sporo) miejsca za kierownicą poczuje jakby trafił z jednego snu do drugiego. Tutaj wrażenie taniości jest wszechobecne - nie dość, że wzornictwo ocieka ekstremalną wręcz prostotą, to jeszcze prawie wszystko jest czarne i nieznośnie plastikowe.
Zanim przejdziesz dalej - może chcesz dołączyć do najlepszej grupy na Facebooku, gdzie doradzamy sobie nawzajem, jakie auta warto kupić, a które należy omijać? Zapraszamy!
Wskaźniki są tak proste, jak to tylko możliwe, ale czy to dodało im czytelności? Nieszczególnie. Tło cyferblatu prędkościomierza powoduje odblaski światła, a wciśnięty w róg obrotomierz jest słabo widoczny podczas jazdy w słoneczne dni. Niby to takie proste, a jednak ma miejsce - Nissanie, takie detale naprawdę mają znaczenie.
Radio z dużym wyświetlaczem, w które wyposażono testowany egzemplarz Micry, zebrało pochlebne opinie. Natomiast zestawienie prostokątnego panelu radia z "kołem klimatyzacyjnym" poniżej to podwójny zgrzyt: po pierwsze wzorniczy, a po drugie kontrast kanciastych przycisków radia i tych od wentylacji wprowadza pewien chaos obsługowy.
Auto jest dobrze wyposażone, co częściowo uzasadnia jego wysoką cenę. Elektrycznie sterowane lusterka, system dynamicznej kontroli stabilności jazdy, pilot parkowania to przy polskiej specyfice rynku luksus w tej wielkości samochodzie, który ma być przede wszystkim przystępny.
Automatyczna klimatyzacja działa bez zarzutu, ale wspominany już wcześniej okrągły panel z jej przyciskami to coś dla fanów gier komputerowych i gadżeciarskich telefonów. Dobra wiadommość: jeżeli ktoś już się przyzwyczai, to obsługa jest zaskakująco logiczna, a rozmieszczenie przycisków okazuje się przemyślane.
Do wyposażenia Micry w wersji Tekna należą przyciski na kierownicy, sterujące radiem. To bardzo przydatny dodatek, znacząco podnoszący bezpieczeństwo jazdy, oczywiście o ile kierowca go używa. Niestety, kierownica jest regulowana jedynie w pionie, co należy uznać za dość archaiczne, a przy tym niewygodne, rozwiązanie.
Chociaż silniki turbo robią obecnie błyskawiczną karierę, Nissan poszedł inną drogą. Zastosował sprężarkę mechaniczną napędzaną paskiem przez silnik auta. Plus takiego rozwiązania to natychmiastowa dostępność mocy - po wciśnięciu gazu silnik natychmiast zaczyna ciągnąć, co w przypadku turbosprężarki byłoby trudne.
Silnik o mocy 98 KM współpracuje z pięciobiegową skrzynią i zapewnia niezłe przyspieszenie (0-100 km/h w 11,3 s). Przełożenia dobrano trafnie, nie znajdziemy tutaj przesadnie długiego nadbiegu jak w niekrórych autach konkurencji. Precyzja działania dźwigni jest poprawna, ale nic ponadto. Czasem podczas szybkiej zmiany przełożeń napotykamy na opór.
Prowadzenie Micry jest bezproblemowe, ale... Inni potrafią więcej. Nissanie, standardy komunikatywności układu kierowniczego poszły do przodu! Nie jest to typ pożeracza serpentyn, ale z manewrowaniem w mieście radzi sobie znakomicie. Producent obiecuje spalanie w cyklu miejskim 5 l/100 km - taki wynik wymaga wyjątkowo spokojnej jazdy.
Komfort resorowania oceniamy średnio. Niby auto pochyla się na zakrętach i nie jest przesadnie twarde, ale z drugiej strony drobne wyboje wzbudzają w podwoziu nieprzyjemny niepokój, który pasażerowie odczują jako hałasy i drgania. Dobrze, że wraz z aluminiowymi felgami producent nie pokusił się o niskoprofilowe opony, bo to dodatkowo obniżyłoby komfort resorowania.
Tak zaprezentował się Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna: przyjemnie udekorowana karoseria i wnętrze z tanimi czarnymi plastikami. Tak dla kontrastu. Taka jest cena za to, że produkt ma być uniwersalny i podobać się (prawie) wszystkim. Jesteście "wszyscy", czy "prawie"?
Autor: Michał Krasnodębski
Fan motoryzacji od dziecka, absolwent Wydziału Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej. W prasie motoryzacyjnej od 22 lat. Z radością tłumaczy język techniki motoryzacyjnej na mowę zrozumiałą dla każdego.
Oto informacje o danych, przetwarzanych podczas korzystania z naszej strony. Zamykając ten komunikat - czyli klikając w przycisk "Przejdź do serwisu" - zgadzasz się na opisane poniżej działania.
Ta strona używa cookies. Korzystasz ze strony zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki lub urządzenia do przeglądania stron internetowych - treści dostępnej w internecie. Jeśli Twoje ustawienia zezwalają na zapisywanie cookie, to takowe są zapisywane.
Co to są cookies? Pliki cookies (“ciasteczka") stanowią dane informatyczne, są to pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu, inaczej rzecz biorąc w Twoim urządzeniu - komputerze, telefonie, czy też innym urządzeniu z przeglądarką stron internetowych lub innym podobnym oprogramowaniem.
Cookies pozwalają na identyfikację komputera z którego użytkownik wszedł na stronę. Używamy plików cookie, które są niezbędne, aby umożliwić Ci poruszania się po serwisie, albo w celu zapewnienia pewnych podstawowych funkcji. Używamy cookies, aby zwiększyć funkcjonalność witryny poprzez przechowywanie np. preferencji.Daje to nam możliwość poprawy wydajności i funkcjonalności naszej strony internetowej, aby zapewnić Państwu lepsze działanie strony.
Udzielając zgody na cookies w wyskakującym komunikacie, który zobaczycie przy pierwszej wizycie na naszej stronie internetowej, zgadzacie się na zapisywanie "ciastek" na Waszym urządzeniu, z którego przeglądacie naszą stronę, oraz na przetwarzanie zapisywanych tam danych. Zakres danych oraz politykę bezpieczeństwa firm trzecich, z którymi współpracujemy, zobaczycie w sekcji "cookie ze stron powiązanych".
Są dwa rodzaje cookies:
Cookies związane z tzw. sesją - to cookies utrzymywane tylko podczas gdy przeglądarka jest uruchomiona. W momencie jej zamknięcia takie "cookies" są kasowane. Cookies sesyjne są do prostych spraw technicznych takich jak logowanie, lepsza nawigacja.
Cookies trwałe - tego rodzaju ciasteczka są zachowywane na twardym dysku użytkownika (przeglądarka je zapisuje).
Wyszczególnione działania cookies z naszej strony:
Ulepszona nawigacja na stronie, dzięki cookie w niektórych przypadkach możemy sprawdzić preferencje użytkownika co sprawia, że skrypty mogą podsunąć użytkownikowi jego preferencje. Zwiększamy dzięki temu wydajność strony internetowej.
Dzięki cookie możemy sprawdzić czy jesteś nowym czy też powracającym użytkownikiem, a co z tym idzie możemy dostosować stronę tak, by nie pokazywać Ci tych samych informacji kilkukrotnie, jak i też pokazać Ci specjalną informację tylko dla powracających użytkowników.
Cookies pozwala nam stosować statystyki i analizy dzięki którym dowiadujemy się o preferencjach i pochodzeniu użytkowników. Co też pozwala nam na prawidłowy rozwój naszego portalu w dobrym kierunku, gdyż dzięki temu wiemy co jest w naszym serwisie najbardziej popularne.
Jeśli na stronie jest koszyk zakupowy (jest możliwość robienia zakupów) korzysta on z plików cookies.
Jeśli na stronie jest możliwość logowania (dostęp tylko dla subskrybentów, użytkowników zalogowanych) wykorzystuje ona cookies.
Pliki cookies mogą służyć do zapewnienia bezpieczeństwa, wykorzystywane są do wykrywania nadużyć obrębie serwisu.
Jeśli na stronie jest możliwość głosowania/oceniania może wykorzystywać ona cookies.
Jeśli na stronie istnieje możliwość wykorzystywania śledzenia poleceń - program partnerski, wykorzystuje ona cookies. Dzięki tej funkcji mamy możliwość śledzenia poleceń - mamy możliwość sprawdzenia kto polecił naszą stronę innemu użytkownikowi dzięki czemu zwiększamy funkcjonalność naszego serwisu.
Elementy Flash (Adobe Flash Player) - na podstronach mogą znajdować się elementy flash. Moga one także korzystać z technologii cookie zapisując różne ustawienia. Na stronie dostawcy oprogramowania - znajdziesz szczegóły dotyczące bezpieczeństwa: http://www.adobe.com/security/flashplayer/.
Cookie ze stron powiązanych: Korzystamy z usług firm zewnętrznych, które przetwarzają dane takie jak np. długość czy częstotliwość sesji i nie mamy wpływu na rodzaj gromadzonych w ten sposób danych oraz zakres ich przetwarzania. Poniżej znajdziesz listę usług firm zewnętrznych, z których korzystamy, wraz z opisami. Zgadzając się na korzystanie z cookies na wyskakującym monicie przy pierwszej wizycie na naszej stronie, zgadzasz się na zapis ciastek oraz powierzenie danych sesyjnych wymienionym poniżej podmiotom trzecim. Na podstronach mogą wystąpić takie elementy, które korzystają z cookies, jak:
Linki (hiperłącza) do innych stron internetowych, każda z tych stron posiada swoją politykę cookies, jeśli skorzystasz (klikniesz w link) powinieneś zapoznać się z polityką cookies strony na której się znalazłeś.
Narzędzia społecznościowe AddThis (Oracle) w formie przycisków osadzonych na stronie, informacje o zakresie i rodzaju przetwarzanych danych znajdziesz tutaj: https://www.addthis.com/privacy/privacy-policy/
Narzędzia Google: statystyki Google Analytics, reklamy google, mapka google, narzędzie google plus, filmy z serwisu youtube i inne - szczegółowy opis polityki plików cookie usług związanych z google znajdziesz tutuaj: http://www.google.com/policies/privacy/.
Narzędzia FaceBook - możesz znaleźć na naszej stronie narzędzie typu ramka fanów, przycisk lubię to i inne narzędzia udostępnione przez FaceBook oraz piksel facebooka - mogą one korzystać z plików cookie - opis działania znajdziesz tutaj: https://www.facebook.com/about/privacy/cookies.
Strona może posiadać także inne ‘osadzone’ przyciski oraz materiały reklamowe, aplikacje, które umożliwiają użytkownikom witryny polubienie, podlinkowanie i podejmowanie innych akcji za pośrednictwem serwisów społecznościowych i powiązanych. Nie kontrolujemy tych serwisów, każdy z nich posiada swoje ustawienia cookies, każdy tych serwisów ma swoją politykę cookies. Ustawiając odpowiednio swoją przeglądarkę możesz decydować czy chcesz tym firmom dać tą możliwość.
Jak wyłączyć cookies? Przeglądając tą stronę korzystasz z urządzenia lub przeglądarki (oprogramowania na komputerze), które takowe zapisywanie cookies umożliwia. W wielu przypadkach opcja zapisywania cookies jest domyślnie włączona - domyślnie dopuszcza zapisywanie cookies.
Informacje dotyczące ustawień cookies i podobnych technologi - blokowanie, usuwanie można znaleźć materiałach pomocy przeglądarki, urządzenia z którego w tej chwili korzystasz lub na stronie Jak działa coookies? - cookies.edu.pl.
Korzystanie z tych rozwiązań może wpływać na możliwość korzystania z naszej witryny, naszych aplikacji, oraz witryn i aplikacji powiązanych. Niestety wbrew najszczerszym chęciom nie jesteśmy w stanie zapewnić sprawnego funkcjonowania strony dla urządzeń z wyłączoną obsługą cookies.
Przy konstruowaniu powyższej polityki związanej z zapisem cookies oraz powierzaniu przetwarzania danych sesji firmom trzecim wykorzystaliśmy m.in. wiedzę z cookies.edu.pl.
Pozdrawiamy i życzymy miłej lektury naszej strony.