Audi Q3 2.0 TDI Quattro - geny to nie wszystko
www.motospace.pl
Audi Q3 2.0 TDI Quattro - geny to nie wszystko
Testujemy: Audi Q3 Quattro 2.0 TDI 177 KM S-Tronic 7Nasza ocena: 9.0/10 www.motospace.pl
Pozostała część artykułu pod najnowszym filmem z naszego kanału YouTube - zapraszamy do oglądania i głosowania na Wasze ulubione auta z zestawienia:
Jeżeli założymy, że Audi to jednak arystokracja, będziemy musieli albo przyznać, że technika Volkswagena jest aż tak dobra, albo koncern z Ingolstadt jest mistrzem iluzji. A może jedno i drugie? Przecież Jaguar też potrafi maskować geny Forda. Teorie pozostawmy teoretykom - fakt jest taki, że Audi robi świetne auta i Q3 z pewnością do nich należy.
Audi Q3 wygląda jak miniatura Q5 i prezentuje się nad wyraz okazale. Myli się ten, kto sądzi, że Audi Q3 to SUV-maluch - nadwozie, zbudowane na płycie podłogowej Volkswagena Tiguana, ma długość 4,38 metra.
Tył Audi Q3 jest bardzo, bardzo charakterystyczny, przede wszystkim za sprawą niesamowitego wzoru tylnych świateł, a także z powodu nietypowej klapy bagażnika, zachodzącej mocno na boki (dzięki temu lampy nie są dzielone). Pod klapą kryje się 460-litrowy bagażnik.Zanim przejdziesz dalej - może chcesz dołączyć do najlepszej grupy na Facebooku, gdzie doradzamy sobie nawzajem, jakie auta warto kupić, a które należy omijać? Zapraszamy!
Może zabrzmi to niewiarygodnie, ale na tle współczesnej rewii reflektorowej mody, przednie lampy Audi Q3 wyglądają dość skromnie, a przy tym ich estetyka jest wyszukana. Cieszymy się, że istnieją marki, które nie gustują w światłach sięgających od zderzaka aż do przedniej szyby.
Tylne lampy Audi Q3 mogłyby z powodzeniem posłużyć jako ozdoba w nowoczesnym wnętrzu mieszkania. Ich linie wspaniale harmonizują z przetłoczeniami na bokach nadwozia oraz na tylnej klapie. I wiecie co? Na żywo wyglądają jeszcze lepiej!
Jeżeli ktoś dał się uwieść nadwoziu Audi Q3, to we wnętrzu może się już tylko zakochać. Połączenie ascetycznej prostoty wzornictwa z funkcjonalnością i pierwszorzędną jakością tworzyw tworzy prawdziwie magiczny nastrój, który bardzo trudno oddać na zdjęciach. Wyjątkowość tego auta odbiera się niemal wszystkimi zmysłami - nawet zapach się liczy.
Ale projektanci Audi dobrze wiedzą, że klienci marki zwracają uwagę na szczegóły i potrafią docenić zarówno kunszt stylisty, jak i inżyniera projektującego wnętrze. Nie obyło się jednak bez małej wpadki - panel klimatyzacji usytuowany jest zbyt nisko.
Jeżeli już przyzwyczaimy się do tego, że trzeba sięgać za dźwignię skrzyni biegów, aby np. ustawić temperaturę w kabinie Audi Q3, z obsługą klimatyzacji nie będzie najmniejszych problemów. Idealnie czytelny wyświetlacz pokazuje białe cyfry na czarnym tle - czyli lepiej być już nie mogło - a przyciski wybiera się intuicyjnie.
Nad klimatyzacją znajduje się dość dziwnie wyglądający panel sterowania systemem audio i nawigacją, z gniazdami kart pamięci i szczeliną połykającą płyty kompaktowe. Obsługa jest OK, ale czy to nie wygląda tak, jakby coś tu miało być, ale tego czegoś nie ma?
Jest jeszcze coś, za co Audi Q3 powinno dostać nagrodę. Widzieliście kiedyś kokpit z mniejszą liczbą przycisków? Trzeba przyznać, że projektanci Audi fenomenalnie ogarnęli temat i nawet na kierownicy panuje ład i porządek.
Zegary są świątynią prostoty - jak na luksusowe, zaawansowane technicznie auto, są superczytelne. Wyświetlacz pokazuje białe informacje na czarnym tle (super!) a zegary są rozsądnie rozstawione i widać je całe przez kierownicę. Można? Można!
O ile w przeciętnym, popularnym aucie, włączniki i przełączniki to funkcjonalna konieczność, w Audi Q3 stanowią one ozdobę. Spójrzcie tylko na te przyciski elektrycznie sterowanych szyb...
Nawet popielniczka wygląda wyjątkowo. Przyszli właściciele Audi Q3 lepiej niech patrzą na ręce przypadkowym pasażerom i znajomym, żeby im tej popielniczki nie zwędzili! Obok przezornie zamontowano piękny przycisk elektrycznego hamulca postojowego. Żeby odciągał uwagę od popielniczki.
Kierowca Audi Q3 rozsiada się na dużym i wygodnym fotelu. Jedyny postulat, jaki pozostawia to siedzenie, to lepsza przyczepność powierzchni siedziska w środkowej części - skóra jest po prostu śliska. Na tym zdjęciu widać także dość duże pochylenie kierownicy - wysocy kierowcy nie zawsze dosięgną do jej szczytu.
Tylna kanapa, chociaż nie zapewnia swobody ruchów na wysokości kolan pasażerów, to ma długie siedzisko i wygodnie pochylone oparcie. Szkoda, że drzwi wiodące na kanapę Q3 są dosyć krótkie.
W Audi nawet wzornictwo napisów to prawdziwy majstersztyk - przedni pasażer zamiast anonimowego "airbag" widzi wygrawerowaną nazwę napędu. Mocy rozdzielanej na wszystkie cztery koła dostarcza 177-konny, dwulitrowy diesel...
...połączony z dwusprzęgłową skrzynią S-Tronic (czyli siostrą volkswagenowskiej DSG). Zmienia ona biegi w mgnieniu oka i działa fantastycznie. Jedynie w sytuacjach, w których kierowca chaotycznie wciska i puszcza pedał gazu, ta znakomita skrzynia ustępuje płynnością działania tradycyjnym automatom ze sprzęgłem hydrokinetycznym.
Audi Q3 jeździ i prowadzi się wprost fantastycznie. Nie wierzycie, że SUV może prowadzić się jak kompakt? Sprawdźcie sami! Układ kierowniczy ma wyjątkowo progresywne działanie - zapewnia wyczucie na trasie i dziecinną lekkość manewrowania na parkingach.
Audi A3 2.0 TDI Quattro rozpędza się do "setki" w zaledwie 8,2 sekundy, a prędkość maksymalna to imponujące 212 km/h. Takie osiągi mają jednak swoją cenę - ten dwulitrowiec to już nie superoszczędne 1.9 TDI i w mieście potrafi wypić nawet 10 l oleju napędowego na sto kilometrów jazdy.
Resorowanie jest dość sprężyste, a w polskich warunkach może nawet wydawać się twarde. Kierowcy Audi mają na to zapewne uniwersalne powiedzenie: "Jeżeli komfort jest słaby, to znaczy, że droga jest kiepska, bo moje Audi jest super!". W zasadzie po części mają rację, ale Q3 to raczej typ autostradowicza.
Takie właśnie jest Audi Q3 2.0 TDI Quattro - kosztowny w zakupie męski typ, którego chce się mieć, wąchać, prowadzić i dotykać. Za 150 tys. zł może być cały Twój...
-
Audi S6 i S7 3.0 V6 TDI teraz z elektrycznym turbo!
Nikt nie lubi czekać, aż turbina się rozpędzi. Nikt! Audi o tym wie i montuje elektryczną turbosprężarkę, pozwala... -
Audi e-tron 55 quattro ma 136 KM. Jak to możliwe?
To nie jest żart, tylko ciągła moc maksymalna, dostępna w dwuipółtonowym SUV-ie. Zaraz dowiesz się,... -
Audi e-tron GT ma 590 KM - gorący temat!
Jest piękne, szybkie i wielu chciałoby je już mieć, ale... Na 590-konne Audi e-tron GT trzeba czekać aż d... -
Audi 80 B3 1.6 z roku 1991
Prosty silnik z gaźnikiem w niezniszczalnym, ocynkowanym nadwoziu Audi - 80 B3 w tak dobrym stanie to...
-
Ford Edge 2.0 Titanium – TEST – SUV inny niż wszystkie
Takich SUV-ów nie ma już zbyt wiele. Dużych, ciężkich, stabilnych, wzbudzających zaufanie, z kabiną wielką... -
Ford Ka+ 1.2 - Test - Spalanie, Komfort, Prowadzenie, Przestronność
To miał być test taniego, budżetowego, prostego auta, od którego nie wypada wiele wymagać. Tymczasem znal... -
Kia Ceed SW 1.4 T-GDI - Niespodziewane Wrażenia z Jazdy - Test
Kia Ceed ze 140-konnym silnikiem 1.4 T-GDI zapowiadała się ogniście, a okazała się relaksującym, harmo... -
TOP 20 najchętniej kupowanych aut dla Kowalskiego w 2018 roku i ceny z 2019 roku
Zobacz, jakie samochody najchętniej kupowali prywatni nabywcy w polskich salonach. To są samochody, w...

















