Toyota Corolla GR Sport Hybrid 2022 wygląda super

Toyota Corolla GR Sport Hybrid 2022 wygląda super

Toyota Corolla GR Sport Hybrid 2022 wygląda super

dat/articles/2022-09/toyota-corolla-gr-sport-hybrid-2022-wyglada-super-747.jpg

Toyota Corolla GR Sport 1.8 Hybrid w wersji sedan to, naszym zdaniem, najlepiej wyglądająca Corolla w obecnej generacji. Dlatego właśnie tak bardzo chcieliśmy Wam pokazać, jak wygląda i udało się to dzięki współpracy z salonem Toyota Radość.

  • Nieoczywisty, ekspresowy poradnik praktyczności bagażników sedana, hatchbacka i kombi
  • Corolla 1.8 Hybrid - silnik i przyspieszenie
  • Kokpit, wirtualne zegary, ustawienia komputera, miejsce kierowcy Corolla GR Sport 2023 i fotele przednie
  • Kierownica Corolli sedan GR Sport
  • Automatyczna klimatyzacja dwustrefowa i tylna kanapa Toyoty Corolli sedan
  • Toyota hybryda vs auto elektryczne a ekologia, czyli taksówkarz prawdę powie

Pozostała część artykułu pod najnowszym filmem z naszego kanału YouTube - zapraszamy do oglądania i głosowania na Wasze ulubione auta z zestawienia:

Toyota Corolla GR Sport Hybrid 2022 wygląda super

Corolla Sedan mierzy 463 cm długości, a szerokość bez lusterek wynosi 178 cm. Wysokość auta to 143 cm, a rozstaw osi aż 270 cm. Czy Corollę można nazwać klasycznym sedanem? Moim zdaniem, niezupełnie: auto ma bardzo skróconą klapę bagażnika i dach wydłużony maksymalnie do tyłu, aby uzyskać jak najwięcej miejsca dla pasażerów; przedział pasażerski jest bardzo długi w relacji do długości auta i dzięki temu bardzo wygodny. Drzwi przednie i tylne są wystarczająco długie i co istotne, Toyota Corolla sedan zapewnia również dobrą widoczność do tyłu.

Toyota Corolla GR Sport Hybrid 2022 wygląda super

Wygląd tej odmiany Corolli jest inspirowany sportowymi modelami GR i nawiązuje do barw zespołu, reprezentującego Toyotę w rajdach i wyścigach. Auto ma 18-calowe felgi aluminiowe z oponami 225/40 R18. Na klapie bagażnika znajduje się dyskretny ozdobny spoiler i emblemat GR Sport oraz utrzymany w podobnej stylistyce czarny element nad tablicą rejestracyjną.

Światła przednie i tylne wykonano w technologii LED. Przednie reflektory są projektorowe, a nie segmentowe, co pozwoliło stylistom zaprojektować naprawdę filigranowe lampy. LEDowe światła przeciwmgielne oraz spryskiwacze reflektorów.

Toyota Corolla GR Sport Hybrid 2022 wygląda super

Lusterka zewnętrzne, przedni grill, środkowe słupki i boczne progi polakierowano w kolorze fortepianowej czerni. Czarne są również akcenty  w kształcie litery C po bokach frontu przedniego zderzaka oraz dach samochodu. Szyby tylna i boczne są dodatkowo przyciemniane, a nadwozie pozbawiono chromowanych elementów ozdobnych, znanych z tańszych wersji Corolli.

Ile Toyota Corolla GR Sport kosztuje?

Ceny Toyoty Corolli z nowym, 140-konnym napędem hybrydowym piątej już generacji startują od 114 900 zł za wersję Comfort. W tej specyfikacji tej Toyoty Corolli znajdziecie między innymi:

  • 16-calowe felgi aluminiowe z oponami 205/55 R16 (na filmie są felgi R18)
  • automatyczną klimatyzację dwustrefową
  • nawiewy w drugim rzędzie siedzeń
  • kamerę cofania

Zanim przejdziesz dalej - może chcesz dołączyć do najlepszej grupy na Facebooku, gdzie doradzamy sobie nawzajem, jakie auta warto kupić, a które należy omijać? Zapraszamy!

Toyota Corolla GR Sport Hybrid 2022 wygląda super

Do tego Toyota Corolla Comfort na rok 2023 będzie wyposażona w: 

  • światła dzienne i przeciwmgielne w technologii LED
  • w kokpicie znajdą się nowe 12-calowe cyfrowe zegary
  • system multimedialny z ekranem dotykowym o przekątnej 10,5 cala
  • system zapobiegania kolizjom z rozpoznawaniem pieszych, rowerzystów i motocyklistów
  • asystent pasa ruchu oraz rozpoznawanie znaków drogowych

Toyota Corolla GR Sport Hybrid 2022 wygląda super

Toyota Corolla GR Sport to najdroższa specyfikacja w gamie, która kosztuje 137 900 złotych. O jej zewnętrznych elementach wyposażenia już Wam opowiedzieliśmy, a w zakresie systemów bezpieczeństwa czynnego model Toyota Corolla GR Sport ma dodatków: 

  • monitoring martwego pola lusterek wstecznych
  • ostrzeganie o ruchu poprzecznym podczas cofania z bardzo cenną funkcją autonomicznego hamowania
  • asystent bezpiecznego wysiadania z samochodu, który ostrzeże, jeżeli z tyłu będzie nadjeżdżał inny pojazd, a Wy zechcecie wysiąść z Toyoty zaparkowanej równolegle do drogi.

Toyota Corolla GR Sport Hybrid 2022 wygląda super

Bagażniki wersji sedan, hatchback i kombi w modelu Toyota Corolla 2022

Bagażnik sedana ma pojemność 471 litrów. Zawiasy klapy wnikają w przestrzeń bagażową i trzeba o tym pamiętać, wypełniając boki bagażnika. Zastanawialiście się kiedyś, jakie są różnice w praktyczności bagażników sedana, hatchbacka i kombi? Oto nieoczywisty, ekspresowy poradnik. W Toyocie Corolli hatchback pod otwartą klapą schowacie się w razie pakowania w deszcz. Podobnie będzie w kombi, które przy okazji ma znacznie większy kufer. Sedan ma za to zaletę, której nie mają oba wymienione rodzaje nadwozia. Jeżeli wozicie kogoś na tylnej kanapie i zimą często otwieracie bagażnik, a pasażer czeka w aucie, to w hatchbacku i kombi zimno przez otwartą klapę będzie leciało do kabiny. W sedanie nie ma takiego problemu.

Toyota Corolla GR Sport Hybrid 2022 wygląda super

Nowa Toyota Corolla - silnik i osiągi modelu

W 2023 roku Toyota Corolla dostanie hybrydę piątej generacji, która w odmianie z silnikiem 1.8 będzie miała 140 KM. Pełne dane homologacyjne są jeszcze w drodze. Producent obiecuje, że zużycie paliwa w tym modelu utrzyma się na poziomie wersji o mocy 122 KM, znanej z wyjątkowej oszczędności podczas jazdy miejskiej. Znacznie poprawiły się za to katalogowe osiągi samochodu. Przyspieszenie do 100 km/h skróciło się aż o 1,7 s i zabiera obecnie 9,2 s. Konstruktorzy obniżyli również obroty silnika podczas przyspieszania oraz zmienili oprogramowanie sterujące hybrydą tak, aby kierowca bardziej intuicyjnie wyczuwał przyspieszanie samochodu.

Toyota Corolla GR Sport Hybrid 2022 wygląda super

Przeprojektowano silnik elektryczny przy przekładni planetarnej, realizującej funkcję bezstopniowej skrzyni biegów oraz akumulator, który jest teraz lżejszy i mniejszy, ale za to mocniejszy. A jeżeli 140 KM Wam nie wystarcza, a przy okazji chcielibyście obejrzeć Toyotę Corollę kombi, to zapraszamy Was na nasz test takiej Toyoty z 2 l silnikiem w pełnej hybrydzie na naszym kanale YouTube.

Miejsce kierowcy Toyota Corolla GR Sport i multimedia

Pamiętajcie, że na filmie jest auto z roku 2022. W przyszłym roku przywita Was kokpit z nowymi zegarami i centralnym tabletem, który widzicie na zdjęciach. W kabinie Corolli GR Sport znajdziecie elementy charakterystyczne dla tej właśnie specyfikacji. I tak fotele mają mocniej zaakcentowane boki i spodobają się fanom dynamicznej jazdy po krętej drodze. Auto ma materiałową tapicerkę z elementami skórzanymi i tylko w wersji GR Sport fotel pasażera będzie miał regulowaną wysokość.

Toyota Corolla GR Sport Hybrid 2022 wygląda super

Bardzo przyjemnie trzyma się w dłoniach trójramienną kierownicę, która trzy ramiona ma również w tańszych Corollach, ale tutaj obszyto ją perforowaną skórą. Z przodu zamontowano nakładki progowe dedykowane wersji GR Sport, której logo znajdziecie między innymi na przycisku uruchamiania samochodu. W  hybrydowych Toyotach, jeżeli nie mówimy o pierwszym danego dnia tylko kolejnym uruchomieniu samochodu, po wciśnięciu tego przycisku silnik spalinowy może, ale nie musi się uruchomić. Toyota Corolla GR Sport ma także ciemną podsufitkę.

Toyota Corolla GR Sport Hybrid 2022 wygląda super

Toyota Corolla sedan - test nadgarstka

Operator kamery ma 180 cm wzrostu i bez trudu mieści się za kierownicą Toyoty. Dzięki przestronności kabiny z przodu przestronność z przodu, zajmując miejsce za kierownicą ma nawet rezerwę w postaci niewykorzystanego zakresu wzdłużnej regulacji kolumny kierownicy. Ja, Wasz skryba, mam 191 cm wzrostu i w teście nadgarstka również nie miałem problemów ze znalezieniem wygodnej pozycji za kierownicą, natomiast z tyłu w kombi musiałem siedzieć z lekko pochyloną głową.

Toyota Corolla GR Sport Hybrid 2022 wygląda super

Przednie fotele w modelu na rok 2023 będą podgrzewane, a fotel kierowcy ma elektryczną regulację podparcia lędźwiowego. Nawigacja to standard nie tylko w GR Sport, lecz nawet w najtańszej dostępnej hybrydowej Corolli sedan. System audio dysponuje sześcioma głośnikami, a do dyspozycji kierowcy jest bezprzewodowy interfejs Apple CarPlay i przewodowy Android Auto. Centralny ekran dotykowy będzie miał przekątną 10,5 zamiast 8 cali i zyska powłokę antyodblaskową, czyli coś, co powinno być, moim zdaniem, standardowym wyposażeniem każdego wyświetlacza każdego urządzenia, używanego przez człowieka.

Toyota Corolla GR Sport Hybrid 2022 wygląda super

Dodatkowe wyposażenie, klimatyzacja, wentylacja

Czymś, co w dobie obsługi dotykowej cieszy mnie w każdym samochodzie to oddzielny panel klimatyzacji z prawdziwymi, fizycznymi przyciskami i pokrętłami. Możemy rozważać wady i zalety takiego rozwiązania, ale jak dotąd nie wymyślono niczego, co umożliwiałoby szybszą i bardziej intuicyjną regulację temperatury w aucie, niż pokrętło. Za to przyciski mogłyby być nieco większe i mieć dłuższy skok, wtedy ich obsługa byłaby jeszcze prostsza, niż obecnie. Panel obsługi klimatyzacji umieszczono wygodnie wysoko, co minimalizuje rozpraszanie uwagi kierowcy. Wentylacja ma również tryby szybkiego i delikatnego chłodzenia.

Toyota Corolla GR Sport Hybrid 2022 wygląda super

Tylne miejsca w Toyota Corolla

Na tylnych miejscach Toyoty Corolli sedan wita Was kanapa z komfortowym, wystarczająco wysokim siedziskiem i wygodnie pochylonym oparciem. Zwraca uwagę rónież spora powierzchnia bocznych szyb, która bardzo się przyda, bowiem mocno zabudowane w górnej części przednie fotele zasłaniają widok do przodu. Drzwi odsłaniają odpowiednio długi otwór, który sięga aż do samego oparcia kanapy, nie tworząc progu, który trzeba by było omijać podczas wsiadania. Mamy na kanale salonowe prezentacje aut, gdzie taki próg pochodzący od nadkola można zobaczyć, np. Mazda CX-5.

Toyota Corolla GR Sport Hybrid 2022 wygląda super

Długi i niski dach modelu Toyota Corolla ma swoje wady i zalety. Mimo długiego dachu w Corolli sedan podczas wsiadania i wysiadania na tylną kanapę, trzeba się jednak solidnie schylić. Jeżeli pozycja na kanapie będzie odpowiadała Waszej budowie, a za kierownicą nie usiądzie koszykarz, to macie szansę na podróż w kulturalnych warunkach również w drugim rzędzie siedzeń. Ponieważ tylni pasażerowie mocniej niż kierowca odczuwają dynamikę przyspieszania i hamowania, to z pewnością ucieszycie się z tego, że jedziecie hybrydą, bo przy tym napędzie jazda jest wyjątkowo płynna.

Toyota Corolla GR Sport Hybrid 2022 wygląda super

Słowo o finansowej opłacalności jazdy hybrydą Toyoty

Finansowa opłacalność jazdy hybrydą Toyoty jest właściwie niepodważalna; wystarczy zapytać taksówkarzy, ile w mieście palą ich pracowite Toyoty Auris, Corolla i Prius. Hybryda to również wyraz poszanowania dla zasobów planety, których niebawem zacznie brakować. Można powiedzieć, że z jednego akumulatora auta w pełni elektrycznego wystarczyłoby pierwiastków ziem rzadkich dla kilkudziesięciu hybryd. Myślę, że dla świadomych ekomaniaków i fanów zrównoważonego rozwoju to powinien być bardzo solidny argument na rzecz napędu hybrydowego.

Toyota Corolla GR Sport Hybrid 2022 wygląda super

Niestety, tegoroczna produkcja jest już praktycznie wyprzedana, a zapowiadana Toyota Corolla po liftingu to dopiero przyszłość. Toyotę Corollę sedan da się jeszcze kupić bez długiego oczekiwania - importer ma takie auta na polskich parkingach, przygotowanie do sprzedaży i transport zabierają 2-3 tygodnie. Dostępne są jeszcze Corolle 2022 z napędem czysto benzynowym i hybrydowym, a także w różnych wersjach wyposażenia, jednak już nie GR Sport. Jeżeli po obejrzeniu filmu zakochacie się w Corolli sedan GR Sport, to trzeba będzie zamówić takie auto do produkcji i czekać do przyszłego roku.

Jeżeli chcielibyście przyjrzeć się innym modelom Toyoty na naszym kanale, to piszcie w komentarzach a będziemy na nie polować w salonie Toyota Radość.

Zdjęcia: Robert Magdziak, Toyota.

Autor: Michał Krasnodębski Facebook

Fan motoryzacji od dziecka, absolwent Wydziału Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej. W prasie motoryzacyjnej od 22 lat. Z radością tłumaczy język techniki motoryzacyjnej na mowę zrozumiałą dla każdego.

KOMENTARZE