Toyota Auris - wreszcie z pazurem
Pozostała część artykułu pod najnowszym filmem z naszego kanału YouTube - zapraszamy do oglądania i głosowania na Wasze ulubione auta z zestawienia:
Zanim przejdziesz dalej - może chcesz dołączyć do najlepszej grupy na Facebooku, gdzie doradzamy sobie nawzajem, jakie auta warto kupić, a które należy omijać? Zapraszamy!
Jak zmienią się wymiary Toyoty Auris? Długość wzrośnie o 30 milimetrów. Rozstaw osi - bez zmian, 2600 mm. Zwisy nadwozia zwiększono o 15 mm z przodu i z tyłu. Wysokość zmalała o 55 mm - trochę szkoda, bo taka zmiana musi oznaczać mniejszą swobodę ruchów w kabinie. Toyota chwali się jednocześnie lepszą aerodynamiką karoserii.
Podobnie jak większość modeli konkurencji w tym czasie, również Toyota Auris przeszła kurację odchudzającą. Dzięki szerokiemu zastosowaniu stali o podwyższonej wytrzymałości masę auta ograniczono o 40 kg.
Mimo zupełnie nowej kabiny, zmiany w geometrii usytuowania foteli nie są duże, niemniej pozwoliły wygospodarować nieco więcej miejsca. Zmniejszono pochylenie kolumny kierownicy. Przednie fotele mają teraz cieńsze oparcia, co ma się przełożyć na dodatkowe dwa centymetry miejsca na nogi dla jadących na tylnej kanapie. Co istotne, wszystkie wersje silnikowe hatchbacka - w tym hybrydowa - mają taki sam bagażnik o pojemności 360 litrów.
Nowa Toyota Auris ma o 10 mm mniejszy prześwit, co ma dodatkowo pozytywnie wpłynąć na aerodynamikę. Dostępne będą felgi o rozmiarze od 15 do 17 cali. Z tyłu znalazł się spoiler oraz atrapa dyfuzora w zderzaku.
Toyota dotąd raczej nie słynęła z bogatego portfolio dodatków i opcji indywidualizacji swoich samochodów. Teraz też niewiele na ten temat mówi, ale zdradza, że nowego Aurisa będzie można zamawiać w jednym z dziesięciu kolorów lakieru nadwozia. Jednak biała perła pozostaje zarezerwowana dla hybrydy.
Podsumujmy dotychczasowe informacje, mające wpływ na opory powietrza podczas jazdy. Nadwozie obniżono o 55 mm, przez co zmniejszono jego powierzchnię czołową (a podczas obliczania oporu powietrza mnoży się ją przez współczynnik Cx, który wynosi 0,29, czyli tylko trochę lepiej od poprzedniego Aurisa - 0,28). Obniżono prześwit, a w podwoziu znalazły się też specjalne osłony aerodynamiczne.
To, że Toyota nie należy do gadżeciarskich marek, nie oznacza nudy w kabinie. Przeciwnie - tym razem przyłożono się do jej estetyki jak nigdy wcześniej. Oprócz satynowej faktury, użytej do wykończenia detali, w najwyższych wersjach wyposażenia ma podobno znaleźć się obszyta skórą deska rozdzielcza.
Toyota, projektując Aurisa, postawiła na poprawę precyzji prowadzenia i stabilności jazdy. Co ciekawe, tylne zawieszenie wersji 1.33 i diesla 1.4 to prosta belka skrętna. Dopiero benzynowe 1.6 i diesel 2.0 otrzymają układ wielowahaczowy. Ma go mieć także hybryda.
Jakie moce mają poszczególne silniki? Zacznijmy od benzynowych. Jednostka 1.33 Dual VVT-i oznacza 99 KM i 128 Nm/3800 obr./min. oraz średnie spalanie 5,4 l/100 km. Standardowo napęd będzie przenoszony przez sześciobiegową przekładnię manualną.
Najmocniejszym wariantem benzynowym będzie 1.6 Valvematic (132 KM i 160 Nm/4,400 obr./min. oraz 5.9 l/100 km). W opcji automatyczna skrzynia MultiDrive S (spalanie niższe o średnio 0.2 l/100 km).
-
Terenowa Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D 4x4 Diesel Pali 10 l/100 km i Jest Legendą
Jak to możliwe, żeby przez 70 lat sprzedać 10 milionów samochodów terenowych? Toyota potrafi takie cuda... -
Toyota Avensis Tourer III kombi 2.2 D-CAT 2008-2018 - silnik, zalety, wady, typowe usterki
Toyota Avensis to jeden z najpopularniejszych samochodów klasy średniej w polskich salonach. Niestety, j... -
Toyota GR Corolla Turbo z napędem 4x4. Analiza 300-Konnego Potwora z Japonii
Oto rarytas z Ameryki, nowa trzystukonna Toyota GR Corolla. Trudno uwierzyć, że Toyota po tylu dekadach p... -
Toyota Corolla GR Sport Hybrid 2022 wygląda super
Toyota Corolla GR Sport 1.8 Hybrid w wersji sedan to, naszym zdaniem, najlepiej wyglądająca Corolla w...
-
Nowa Honda Civic Type R 2023 z turbo, czy bez turbo?
Honda Civic Type R to jeden z najszybszych samochodów z przednim napędem, jeżdżących po Ziemi. Jeżeli zasta... -
Terenowa Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D 4x4 Diesel Pali 10 l/100 km i Jest Legendą
Jak to możliwe, żeby przez 70 lat sprzedać 10 milionów samochodów terenowych? Toyota potrafi takie cuda... -
Toyota GR Corolla Turbo z napędem 4x4. Analiza 300-Konnego Potwora z Japonii
Oto rarytas z Ameryki, nowa trzystukonna Toyota GR Corolla. Trudno uwierzyć, że Toyota po tylu dekadach p... -
Poniżej 5 l/100 km w mieście w 130-konnym benzynowym SUV? Honda HR-V 1.5 potrafi takie cuda!
Co zrobić, aby taniej jeździć samochodem przy wysokich cenach benzyny? Czy jest jakiś sposób na to,...