Światowa premiera Volkswagena CrossBlue Coupe
Pozostała część artykułu pod najnowszym filmem z naszego kanału YouTube - zapraszamy do oglądania i głosowania na Wasze ulubione auta z zestawienia:
Volkswagen nie mówi nic na temat wprowadzenia prezentowanego konceptu CrossBlue Coupé do seryjnej produkcji, ale firma nie ukrywa też, że ten samochód będzie miał wpływ na przyszłe modele marki (niedawno prototyp dużego SUV-a o tej samej nazwie pokazano w Detroit). A to pozwala doszukiwać się motywów stylistycznych, które kiedyś zobaczymy w seryjnych Volkswagenach.
Volkswagen CrossBlue Coupé to hybryda plug-in, czyli z możliwością doładowania akumulatorów z zewnętrznej sieci elektrycznej. Pod maską - silnik benzynowy V6 TSI i dwa silniki elektryczne. Podstawowa znajomość linii silnikowej koncernu pozwala domyślić się, że chodzi tu o trzylitrowe V6.
Studyjny Volkswagen z pewnością nie jest słabeuszem. Jego moc systemowa to 415 KM i jest to wartość osiągana przy naładowanych akumulatorach, a więc moc samego silnika spalinowego jest zapewne mniejsza. Tak czy inaczej, osiągi są znakomite: prędkość maksymalna to 236 km/h, a pierwsze 100 km/h pojawia się po 5,9 s.
Zanim przejdziesz dalej - może chcesz dołączyć do najlepszej grupy na Facebooku, gdzie doradzamy sobie nawzajem, jakie auta warto kupić, a które należy omijać? Zapraszamy!
Może te niecałe sześć sekund do "setki" nie robi oszałamiającego wrażenia, ale Volkswagen CrossBlue Coupé z pewnością nie jest lekkim autem - akumulatory to konkretna masa pokładowa. Cieszy więc, że spalanie ma wynosić średnio 3 litry paliwa na 100 km. Ten wynik osiągnięto jednak po naładowaniu akumulatorów do pełna, a więc auto przejeżdża część testu na prądzie. W części cyklu z rozładowaną baterią i napędem tylko benzynowym, 4,9-metrowy SUV spalił 6,9 l/100 km.
Patrząc od strony "elektrycznej", Volkswagen CrossBlue Coupé może pokonać do 33 kilometrów na prądzie, czyli przy zerowej emisji. Maksymalna prędkość w trybie czysto elektrycznym wynosi 120 km/h, ale wtedy o pełnym deklarowanym przez producenta zasięgu nie ma co marzyć.
Studyjne coupé jest pojazdem pięciomiejscowym z ogromnym (ponad tysiąc litrów) bagażnikiem. W kokpicie znalazły się m.in. przyciski wykonane w technologii dotykowej.
Aby pasażerom tylnych foteli przypadkiem się nie nudziło - nie wszyscy muszą być fanami motoryzacji - w zagłówkach przednich foteli zamontowano iPady Mini. A jeżeli chcesz przeczytać i zobaczyć, jakie SUV-y Volkswagen produkuje (i z powodzeniem sprzedaje), zapraszamy na test Volkswagena Tiguana 2.0 TDI.
-
Nowy Volkswagen Golf GTI TCR ma 290 KM i osiąga 260 km/h! Chcesz zobaczyć zdjęcia?
Turbodoładowanie pozwala łatwo podnosić moc. Skoro firmy tuningowe robią to od ręki i bez problemów, to dl... -
Volkswagen I.D. Buzz Cargo - od klasyka do elektryka
Ma mieć 204 KM, baterię o pojemności nawet 111 kWh i przejechać na jednym ładowaniu do 550 kilometrów. I to... -
Silnik 1.9 TDI - typowe usterki - ile kosztują części do Volkswagena TDI?
Silniki 1.9 TDI montowano w wielu autach i zna go każdy warsztat. Poznaj historię i najczęstsze usterki po... -
Nowy Volkswagen Passat B8 - silniki, spalanie, dane techniczne
Pod maską Volkswagena Passata znajdziesz potężne czterocylindrowce. Za chwilę dowiesz się o nich wszy...
-
Nowa Honda Civic Type R 2023 z turbo, czy bez turbo?
Honda Civic Type R to jeden z najszybszych samochodów z przednim napędem, jeżdżących po Ziemi. Jeżeli zasta... -
Terenowa Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D 4x4 Diesel Pali 10 l/100 km i Jest Legendą
Jak to możliwe, żeby przez 70 lat sprzedać 10 milionów samochodów terenowych? Toyota potrafi takie cuda... -
Toyota GR Corolla Turbo z napędem 4x4. Analiza 300-Konnego Potwora z Japonii
Oto rarytas z Ameryki, nowa trzystukonna Toyota GR Corolla. Trudno uwierzyć, że Toyota po tylu dekadach p... -
Poniżej 5 l/100 km w mieście w 130-konnym benzynowym SUV? Honda HR-V 1.5 potrafi takie cuda!
Co zrobić, aby taniej jeździć samochodem przy wysokich cenach benzyny? Czy jest jakiś sposób na to,...