Ten samochód ma robić wszystko to, co potrafił poprzednik, tylko lepiej. Nowy Lexus IS ma być przestronniejszy, dynamiczniejszy, a ofertę napędów uzupełni hybryda
Pozostała część artykułu pod najnowszym filmem z naszego kanału YouTube - zapraszamy do oglądania i głosowania na Wasze ulubione auta z zestawienia:
Lexus zaprezentował odnowioną rodzinę modeli IS, która w Europie pojawi się w połowie roku i obejmie model IS 300h - z debiutującym w tej rodzinie napędem hybrydowym Lexus Hybrid Drive - oraz model IS 250 z benzynowym silnikiem V6. Oba modele będą oferowane w wersji wyposażenia F SPORT.
"Przy tworzeniu Lexusa IS zastosowaliśmy całkowicie nowe podejście." - mówi Junichi Furuyama, naczelny inżynier projektu IS. "Zamiast opracowywania pojedynczych aspektów w nadziei, że będą składały się na emocjonujące doznania z jazdy, zaczęliśmy od ustalenia oczekiwań klientów, by na tej podstawie rozwijać poszczególne elementy".
Być może odbierze to Lexusowi nieco splendoru, ale podpowiemy, że taką metodę rozwijania projektów nowych modeli stosuje większość firm samochodowych na rynku, nawet (a może szczególnie) tych, produkujących popularne auta. Zakładając jednak, że gusta klientów marek klasy premium są wyszukane, możemy liczyć na ciekawy produkt.
Zanim przejdziesz dalej - może chcesz dołączyć do najlepszej grupy na Facebooku, gdzie doradzamy sobie nawzajem, jakie auta warto kupić, a które należy omijać? Zapraszamy!
Można się spierać, czy wygląda to dobrze, ale z pewnością trudno odmówić Lexusowi sukcesu w poszukiwaniach własnego stylu. Szczególną wizytówką marki ma być bardzo charakterystyczny grill chłodnicy.
Nowy Lexus IS otrzymał całkowicie zmienione wnętrze, które według zapewnień producenta ma łączyć oczekiwane w każdym Lexusie wyrafinowanie i wysoką jakość z bardziej sportową, zorientowaną na kierowcę stylizacją i rozmieszczeniem przyrządów.
Nowy Lexus IS oferuje większy i ustawniejszy bagażnik. W pokazanej na zdjęciu wersji hybrydowej kufer będzie mniejszy, ale za to akumulatory umieszczono pod podłogą, co nie ogranicza wykorzystania składanej kanapy.
Fotel kierowcy Lexusa IS ma teraz zapewniać jeszcze skuteczniejsze trzymanie boczne podczas dynamicznej jazdy na zakrętach. Ogólnie pozycja kierowcy ma być bardziej sportowa, co zazwyczaj oznacza, że będzie on siedział niżej. Kierownica nawiązuje stylem do Lexusa LFA.
Nowy Lexus IS ma większy o 70 mm rozstaw osi oraz jest o 10 mm szerszy. W połączeniu z cieńszymi oparciami przednich foteli pasażerowie tylnej kanapy mają mieć o 85 milimetrów więcej miejsca na nogi. Gdyby to się potwierdziło, byłaby to ogromna zmiana na plus.
Dopełnieniem wyszukanych materiałów tapicerskich i wykończeniowych są nowoczesne urządzenia pokładowe oraz wysokiej jakości zegar analogowy z podświetleniem powierzchniowym.
W środkowej konsoli zastosowano po raz pierwszy w marce Lexus elektrostatyczne przełączniki, pozwalające ustawić żądaną temperaturę za dotknięciem palca. Jeżeli ktoś pamięta telewizor Jowisz, to domyśli się, jak to działa. Innym pozostaje wizyta w salonie Lexusa.
Miejsca na tylnej kanapie są niemal tak samo mocno wyprofilowane, jak fotele przednie. To zapowiada, że nowy Lexus IS lubi zakręty - aby prowadził się jeszcze pewniej, przeprojektowano przednie zawieszenie, a z tyłu zastosowano rozwiązanie przypominające to znane z modelu GS.
Zastosowany po raz pierwszy w Lexusie IS układ wyboru trybu jazdy oznacza całe bogactwo ustawień poprzez przełączanie trybów: ECO, NORMAL, SPORT/SPORT S i SPORT S+. Ostatni z wymienionych trybów dostępny ma być tylko z zawieszeniem o zmiennej charakterystyce, prawdopodobnie w modelu 300h.
Nowy Lexus IS 250 z 2,5-litrowym silnikiem benzynowym V6 o mocy 207 koni mechanicznych (przy 6400 obr./min) i momencie obrotowym 250 Nm (dostępnym przy 4800 obr./min) będzie dostępny w Europie z napędem na tylne koła.
W skład hybrydowego napędu Lexusa IS 300h wchodzi potężny silnik elektryczny sprzęgnięty z benzynowym, wyposażonym w układ wtryskowy D-4S i podwójny układ zmiennych faz rozrządu VVT-i. Ta wersja będzie legitymować się średnim zużyciem paliwa 4,3 l/100 km. Miło zauważyć, że zegary hybrydy są jak najbardziej "normalne" i eleganckie.
Dla dodatkowego podgrzania atmosfery, nowy Lexus IS oferowany jest także w specyfikacji F SPORT. Wyróżnia się ona bardziej agresywnie wystylizowanym nadwoziem i wnętrzem oraz zmienionym zestrojeniem przedniego i tylnego zawieszenia.
Karoseria Lexusa IS F Sport da się rozpoznać między innymi po zmienionym zderzaku i grillu chłodnicy z mocniej zaakcentowanym chromowanym obramowaniem.
Na tym zdjęciu możecie zobaczyć, jak duża i misternie wykonana jest atrapa chłodnicy Lexusa IS. Wygląda ciekawie i z pewnością przyciąga uwagę, tylko czy taki grill będzie równie wytrzymały jak zderzak podczas parkowania?
Lexus IS w specyfikacji F SPORT również z tyłu wygląda okazale i bojowo. Auto ma eleganckie, malutkie przednie reflektory, ale w przypadku tylnych lamp styliści nie poskąpili im powierzchni - nawet Lexus nie oparł się modzie na duże światła tylne, zachodzące bardzo daleko na błotniki.
Wewnątrz wersje F SPORT wyróżnia odziedziczony po modelu LFA zespół wskaźników z ruchomym centralnym pierścieniem. Trudno opisać, jak to działa, ale obiecujemy pokazać Wam to na filmie, jak tylko przetestujemy nowego Lexusa IS w wersji F SPORT.
Również nabywca hybrydowego Lexusa IS 300h może wybrać wersję F SPORT. Wtedy zegary będą wyglądały tak, jak na tym zdjęciu.
A tak wygląda kabina Lexusa IS w specyfikacji F SPORT. Widzicie ten ekstremalnie wyskoki tunel środkowy? Na szczęście jest to kwestia położenia obiektywu aparatu, a sam tunel wcale nie ma monstrualnych rozmiarów. Na następnym zdjęciu...
...widać, że nie jest aż tak wysoki. Zwróćcie uwagę na piękną dźwignię sterującą pracą skrzyni biegów - w Lexusie IS 250 jest to sześciobiegowy "automat", a w wersji IS 300h mamy do czynienia z dość zawiłym zespołem przekładni, które w połączeniu z silnikiem elektrycznym działają jak przekładnia bezstopniowa CVT.
Nie ma co ukrywać - to auto bardzo dobrze rokuje. Jednak jest to jeden z tych samochodów, których trzeba dotknąć, powąchać i posłuchać. Czekamy na test!
Autor: Michał Krasnodębski
Fan motoryzacji od dziecka, absolwent Wydziału Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej. W prasie motoryzacyjnej od 22 lat. Z radością tłumaczy język techniki motoryzacyjnej na mowę zrozumiałą dla każdego.
Oto informacje o danych, przetwarzanych podczas korzystania z naszej strony. Zamykając ten komunikat - czyli klikając w przycisk "Przejdź do serwisu" - zgadzasz się na opisane poniżej działania.
Ta strona używa cookies. Korzystasz ze strony zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki lub urządzenia do przeglądania stron internetowych - treści dostępnej w internecie. Jeśli Twoje ustawienia zezwalają na zapisywanie cookie, to takowe są zapisywane.
Co to są cookies? Pliki cookies (“ciasteczka") stanowią dane informatyczne, są to pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu, inaczej rzecz biorąc w Twoim urządzeniu - komputerze, telefonie, czy też innym urządzeniu z przeglądarką stron internetowych lub innym podobnym oprogramowaniem.
Cookies pozwalają na identyfikację komputera z którego użytkownik wszedł na stronę. Używamy plików cookie, które są niezbędne, aby umożliwić Ci poruszania się po serwisie, albo w celu zapewnienia pewnych podstawowych funkcji. Używamy cookies, aby zwiększyć funkcjonalność witryny poprzez przechowywanie np. preferencji.Daje to nam możliwość poprawy wydajności i funkcjonalności naszej strony internetowej, aby zapewnić Państwu lepsze działanie strony.
Udzielając zgody na cookies w wyskakującym komunikacie, który zobaczycie przy pierwszej wizycie na naszej stronie internetowej, zgadzacie się na zapisywanie "ciastek" na Waszym urządzeniu, z którego przeglądacie naszą stronę, oraz na przetwarzanie zapisywanych tam danych. Zakres danych oraz politykę bezpieczeństwa firm trzecich, z którymi współpracujemy, zobaczycie w sekcji "cookie ze stron powiązanych".
Są dwa rodzaje cookies:
Cookies związane z tzw. sesją - to cookies utrzymywane tylko podczas gdy przeglądarka jest uruchomiona. W momencie jej zamknięcia takie "cookies" są kasowane. Cookies sesyjne są do prostych spraw technicznych takich jak logowanie, lepsza nawigacja.
Cookies trwałe - tego rodzaju ciasteczka są zachowywane na twardym dysku użytkownika (przeglądarka je zapisuje).
Wyszczególnione działania cookies z naszej strony:
Ulepszona nawigacja na stronie, dzięki cookie w niektórych przypadkach możemy sprawdzić preferencje użytkownika co sprawia, że skrypty mogą podsunąć użytkownikowi jego preferencje. Zwiększamy dzięki temu wydajność strony internetowej.
Dzięki cookie możemy sprawdzić czy jesteś nowym czy też powracającym użytkownikiem, a co z tym idzie możemy dostosować stronę tak, by nie pokazywać Ci tych samych informacji kilkukrotnie, jak i też pokazać Ci specjalną informację tylko dla powracających użytkowników.
Cookies pozwala nam stosować statystyki i analizy dzięki którym dowiadujemy się o preferencjach i pochodzeniu użytkowników. Co też pozwala nam na prawidłowy rozwój naszego portalu w dobrym kierunku, gdyż dzięki temu wiemy co jest w naszym serwisie najbardziej popularne.
Jeśli na stronie jest koszyk zakupowy (jest możliwość robienia zakupów) korzysta on z plików cookies.
Jeśli na stronie jest możliwość logowania (dostęp tylko dla subskrybentów, użytkowników zalogowanych) wykorzystuje ona cookies.
Pliki cookies mogą służyć do zapewnienia bezpieczeństwa, wykorzystywane są do wykrywania nadużyć obrębie serwisu.
Jeśli na stronie jest możliwość głosowania/oceniania może wykorzystywać ona cookies.
Jeśli na stronie istnieje możliwość wykorzystywania śledzenia poleceń - program partnerski, wykorzystuje ona cookies. Dzięki tej funkcji mamy możliwość śledzenia poleceń - mamy możliwość sprawdzenia kto polecił naszą stronę innemu użytkownikowi dzięki czemu zwiększamy funkcjonalność naszego serwisu.
Elementy Flash (Adobe Flash Player) - na podstronach mogą znajdować się elementy flash. Moga one także korzystać z technologii cookie zapisując różne ustawienia. Na stronie dostawcy oprogramowania - znajdziesz szczegóły dotyczące bezpieczeństwa: http://www.adobe.com/security/flashplayer/.
Cookie ze stron powiązanych: Korzystamy z usług firm zewnętrznych, które przetwarzają dane takie jak np. długość czy częstotliwość sesji i nie mamy wpływu na rodzaj gromadzonych w ten sposób danych oraz zakres ich przetwarzania. Poniżej znajdziesz listę usług firm zewnętrznych, z których korzystamy, wraz z opisami. Zgadzając się na korzystanie z cookies na wyskakującym monicie przy pierwszej wizycie na naszej stronie, zgadzasz się na zapis ciastek oraz powierzenie danych sesyjnych wymienionym poniżej podmiotom trzecim. Na podstronach mogą wystąpić takie elementy, które korzystają z cookies, jak:
Linki (hiperłącza) do innych stron internetowych, każda z tych stron posiada swoją politykę cookies, jeśli skorzystasz (klikniesz w link) powinieneś zapoznać się z polityką cookies strony na której się znalazłeś.
Narzędzia społecznościowe AddThis (Oracle) w formie przycisków osadzonych na stronie, informacje o zakresie i rodzaju przetwarzanych danych znajdziesz tutaj: https://www.addthis.com/privacy/privacy-policy/
Narzędzia Google: statystyki Google Analytics, reklamy google, mapka google, narzędzie google plus, filmy z serwisu youtube i inne - szczegółowy opis polityki plików cookie usług związanych z google znajdziesz tutuaj: http://www.google.com/policies/privacy/.
Narzędzia FaceBook - możesz znaleźć na naszej stronie narzędzie typu ramka fanów, przycisk lubię to i inne narzędzia udostępnione przez FaceBook oraz piksel facebooka - mogą one korzystać z plików cookie - opis działania znajdziesz tutaj: https://www.facebook.com/about/privacy/cookies.
Strona może posiadać także inne ‘osadzone’ przyciski oraz materiały reklamowe, aplikacje, które umożliwiają użytkownikom witryny polubienie, podlinkowanie i podejmowanie innych akcji za pośrednictwem serwisów społecznościowych i powiązanych. Nie kontrolujemy tych serwisów, każdy z nich posiada swoje ustawienia cookies, każdy tych serwisów ma swoją politykę cookies. Ustawiając odpowiednio swoją przeglądarkę możesz decydować czy chcesz tym firmom dać tą możliwość.
Jak wyłączyć cookies? Przeglądając tą stronę korzystasz z urządzenia lub przeglądarki (oprogramowania na komputerze), które takowe zapisywanie cookies umożliwia. W wielu przypadkach opcja zapisywania cookies jest domyślnie włączona - domyślnie dopuszcza zapisywanie cookies.
Informacje dotyczące ustawień cookies i podobnych technologi - blokowanie, usuwanie można znaleźć materiałach pomocy przeglądarki, urządzenia z którego w tej chwili korzystasz lub na stronie Jak działa coookies? - cookies.edu.pl.
Korzystanie z tych rozwiązań może wpływać na możliwość korzystania z naszej witryny, naszych aplikacji, oraz witryn i aplikacji powiązanych. Niestety wbrew najszczerszym chęciom nie jesteśmy w stanie zapewnić sprawnego funkcjonowania strony dla urządzeń z wyłączoną obsługą cookies.
Przy konstruowaniu powyższej polityki związanej z zapisem cookies oraz powierzaniu przetwarzania danych sesji firmom trzecim wykorzystaliśmy m.in. wiedzę z cookies.edu.pl.
Pozdrawiamy i życzymy miłej lektury naszej strony.