Nowe BMW serii 7 - 12 cylindrów na przekór politycznej poprawności!
Lifting flagowej limuzyny BMW przynosi gigantyczny grill, a pozostawia pod maską pełnokrwiste V12 pijące benzynę. Zobacz, co nowego przygotowali bawarscy wizjonerzy!
- Limuzyna serii 7 w telegraficznym skrócie
- Nowe BMW 7 - karoseria
- Kabina BMW 7 po liftingu
- Lepsze wyciszenie wnętrza i zmodernizowane silniki
- Układ jezdny - pneumatyka i aktywne stabilizatory
- Multimedia w BMW 7 – głos, gesty, dotyk i...
Dane techniczne nowego BMW serii 7:
- BMW M760Li xDrive, 750i xDrive, 750Li xDrive, 745e, 745Le, 745Le xDrive
- BMW 750d xDrive, 750Ld xDrive, 740d xDrive, 740Ld xDrive, 730d xDrive, 730Ld xDrive, 730d, 730Ld
Downsizing?
Pozostała część artykułu pod najnowszym filmem z naszego kanału YouTube - zapraszamy do oglądania i głosowania na Wasze ulubione auta z zestawienia:
Też, ale nie tylko - owszem, "siódemkę" będzie można zamówić z trubodieslem (BMW 750d xDrive), który osiąga 400 KM z trzech litrów pojemności, ale równocześnie w portfolio pozostaje 12-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 6,6 litra (BMW M760Li xDrive) i mocy 585 KM.
Ten pierwszy, diesel, wyciska aż 133 konie mechaniczne z każdego litra pojemności skokowej. Drugi, benzynowy, także turbodoładowany, "zaledwie" 97 koni mechanicznych z litra.
To jakby odwrócenie pojęć :)
Jeżeli cenisz sobie nade wszystko czas i lubisz szybkie informacje, to najpierw poznasz…
Nowe BMW serii 7 w telegraficznym skrócie:
- Na nowo zaprojektowane, wąskie reflektory przednie z adaptacyjnym światłem LED w standardzie
- Światła laserowe i Selective Beam w opcji
- Od nowa zaprojektowany grill chłodnicy jest aż o 40 proc. większy i jednoczęściowy
- Nowy przedni zderzak z dużymi płaskimi powierzchniami
- Nowa maska silnika w precyzyjnymi konturami
- Większy znaczek BMW na masce...
- ...zmodernizowane silniki spełniają normę emisji Euro 6d-TEMP
- Silniki benzynowe teraz z filtrem cząstek stałych (GPF)
- Maska tuż nad grillem jest o 5 cm wyżej położona niż dotychczas
- Okna boczne z laminowanego szkła, grubsze o 5 mm, izolują od hałasu
- Nowe przednie błotniki ze "skrzelami"
- Dodatkowa izolacja akustyczna tylnych nadkoli
- Nowe tylne światła LED są węższe o 35 mm...
Zanim przejdziesz dalej - może chcesz dołączyć do najlepszej grupy na Facebooku, gdzie doradzamy sobie nawzajem, jakie auta warto kupić, a które należy omijać? Zapraszamy!
- ...święcący pas nad rejestracją jest połączony ze światłami dziennymi
- Większe atrapy rur wydechowych w zderzaku
- Przeprojektowana kierownica i elementy sterujące
- Ekskluzywna, perforowana skóra Nappa
- Baza ładowarki bezprzewodowej telefonu umieszczona przed uchwytami na kubki na tunelu środkowym
- Opcjonalne nagłośnienie Bowers & Wilkins Diamond 3D Surround
- BMW Live Cockpit Proressional z BMW OS 7.0 w standardzie
Tak wygląda skrót wiadomości, pora na szczegóły i zdjęcia.
Nowe BMW 7 - karoseria
Oczywiście, "nowe BMW serii 7" to tym razem lifting, przy okazji którego zdecydowano się na dość radykalne kroki. Jednym z nich jest podwyższenie przodu samochodu o pięć centymetrów i ozdobienie go "nerkami" tak dużymi, jakich jeszcze w limuzynie BMW nie było.
Pojawiły się natomiast w BMW X7, którego prezentację możecie przeczytać tutaj. Ale to był SUV i tam barokowy grill wyglądał bardziej naturalnie - w przypadku limuzyny to odważne posunięcie.
Nowy jest praktycznie cały przód: zderzak, maska, błotniki i reflektory, w których opcjonalnie można zamówić laserowe światła drogowe. Na zewnętrznych wlotach powietrza pojawiły się lakierowane osłony i chromowane listwy.
BMW jest dumne ze skrzeli w przednich błotnikach odświeżonej serii 7, osobiście wolę czysty styl bez tego rodzaju ozdobników, ale skoro klienci tak chcą, to niech i tak będzie.
Tył samochodu także zmodyfikowano. Atrapy rur wydechowych, które BMW nazywa eufemistycznie "zintegrowanymi końcówkami rur wydechowych", są teraz większe.
Nowe, trójwymiarowo ukształtowane lampy tylne są niższe o 35 mm, a łączy je listwa świecąca o wysokości zaledwie sześciu milimetrów.
Nowe BMW serii 7 - kabina
Luksusowy charakter wnętrza będzie teraz podkreślany skórą Nappa z rozszerzonym stebnowaniem. Nie ma tu żadnej kosmicznej technologii - stebnowanie oznacza po prostu ściegi, wykonane w celach ozdobnych.
Pojawią się nowe listwy ozdobne ze szlachetnego drewna, a także akcent świetlny w stylu przydymionego szkła. Kierownica zyska nowy układ przycisków sterujących.
System BMW Touch Command - czyli rozrywka dla pasażerów tylnej kanapy z dostępem do funkcji komfortowych samochodu - korzysta z mocniejszego tabletu.
Nowe BMW serii 7 - lepsze wyciszenie i zmodernizowane silniki
Flagowa limuzyna BMW 7 została także dodatkowo wyciszona. Skupiono się na tylnych nadkolach, słupkach B (między przednimi a tylnymi drzwiami), wylotach pasów tylnych oraz szybach.
Wszystkie zmodernizowane silniki spełniają wymogi normy emisji spalin Euro 6d-TEMP. 4,4-litrowy napęd ma teraz aż o 80 KM więcej (dokładniejsze parametry silników poznasz za chwilę).
Wersje hybrydowe plug-in BMW 7 zyskają udoskonalony akumulator, a moc systemowa hybrydy w trybie sportowym wyniesie 394 KM. Zasięg w trybie czysto elektrycznym ma wynieść 50-58 km.
Układ jezdny nowego BMW serii 7
W standardowym wyposażeniu znajdują się adaptacyjne amortyzatory oraz zawieszenie pneumatyczne obu osi. Zintegrowany aktywny układ kierowniczy (ten, który "dokręca" koła za kierowcę przy minimalnych ruchach kierownicą) i aktywne zapobieganie przechyłom nadwozia dzięki Executive Drive Pro będą dostępne jako wyposażenie dodatkowe.
Szeroka paleta systemów asystujących wraz z asystentem cofania z małą prędkością.
Multimedia w BMW 7 - wiele możliwości sterowania
W standardzie znajdzie się także BMW Live Cockpit Professional z nawigacją, wirtualnymi wskaźnikami o przekątnej 12,3 cala i monitorem centralnym o przekątnej 10,25 cala.
Najnowszy system operacyjny BMW OS 7.0 zapewnia obsługę za pomocą ekranu dotykowego, kontrolera iDrive, przycisków na kole kierownicy, głosu oraz gestów.
Asystent osobisty BMW - "cyfrowy współpasażer" - zatroszczy się o odpowiedni klimat w kabinie, sterując oświetleniem, klimatyzacją, zapachem, masażem, ogrzewaniem i wentylacją.
Czas na dane techniczne!
BMW M760Li xDrive - dane techniczne:
- Silnik: benzynowy, V12
- Skrzynia biegów: automatyczna, 8-biegowa Steptronic
- Napęd: na cztery koła xDrive
- Pojemność skokowa silnika: 6592 cm3
- Moc maksymalna: 585 KM @ 5250-5750 obr./min
- Maksymalny moment obrotowy: 850 Nm @ 1600-4500 obr./min
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,8 s
- Prędkość maksymalna: 250 km/h elektronicznie ograniczona
- Zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 12,5-12,4 l/100 km
- Emisja dwutlenku węgla w cyklu mieszanym: 285-282 g/km
- Norma emisji spalin: Euro 6d-TEMP
BMW 750i xDrive - dane techniczne:
- Silnik: benzynowy, V8
- Skrzynia biegów: automatyczna, 8-biegowa Steptronic
- Napęd: na cztery koła xDrive
- Pojemność skokowa silnika: 4395 cm3
- Moc maksymalna: 530 KM @ 5500-6000 obr./min
- Maksymalny moment obrotowy: 750 Nm @ 1800-4600 obr./min
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,0 s
- Prędkość maksymalna: 250 km/h elektronicznie ograniczona
- Zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 9,5 l/100 km
- Emisja dwutlenku węgla w cyklu mieszanym: 217 g/km
- Norma emisji spalin: Euro 6d-TEMP
BMW 750Li xDrive - dane techniczne:
Jak dla wersji 750i xDrive, oprócz:
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,1 s
- Zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 9,6-9,5 l/100 km
- Emisja dwutlenku węgla w cyklu mieszanym: 218 g/km
BMW 745e - dane techniczne:
- Silnik spalinowy: benzynowy, R6
- Skrzynia biegów: automatyczna, 8-biegowa Steptronic
- Pojemność skokowa silnika spalinowego: 2998 cm3
- Moc maksymalna: 286 KM @ 5000-6000 obr./min
- Maksymalny moment obrotowy: 450 Nm @ 1500-3500 obr./min
- Silnik elektryczny: synchroniczny, 113 KM i 265 Nm
- Całkowita moc systemowa napędu hybrydowego: 394 KM
- Całkowity maksymalny moment obrotowy hybrydy: 600 Nm
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 5,2 s
- Prędkość maksymalna: 250 km/h elektronicznie ograniczona
- Prędkość maksymalna z napędem elektrycznym: 140 km/h
- Zasięg w trybie elektrycznym: 54-58 km
- Zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 2,2-2,1 l/100 km
- Zużycie energii elektrycznej: 15,4-15,0 kWh/100 km
- Emisja dwutlenku węgla w cyklu mieszanym: 52-48 g/km
- Norma emisji spalin: Euro 6d-TEMP
BMW 745Le - dane techniczne:
Jak dla wersji 745e, oprócz:
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 5,3 s
- Zasięg w trybie elektrycznym: 52-55 km
- Zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 2,3-2,2 l/100 km
- Zużycie energii elektrycznej: 15,4-15,1 kWh/100 km
- Emisja dwutlenku węgla w cyklu mieszanym: 53-50 g/km
BMW 745Le xDrive - dane techniczne:
- Silnik spalinowy: benzynowy, R6
- Skrzynia biegów: automatyczna, 8-biegowa Steptronic
- Napęd na cztery koła xDrive
- Pojemność skokowa silnika spalinowego: 2998 cm3
- Moc maksymalna: 286 KM @ 5000-6000 obr./min
- Maksymalny moment obrotowy: 450 Nm @ 1500-3500 obr./min
- Silnik elektryczny: synchroniczny, 113 KM i 265 Nm
- Całkowita moc systemowa napędu hybrydowego: 394 KM
- Całkowity maksymalny moment obrotowy hybrydy: 600 Nm
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 5,1 s
- Prędkość maksymalna: 250 km/h elektronicznie ograniczona
- Prędkość maksymalna z napędem elektrycznym: 140 km/h
- Zasięg w trybie elektrycznym: 50-54 km
- Zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 2,6-2,3 l/100 km
- Zużycie energii elektrycznej: 16,3-15,8 kWh/100 km
- Emisja dwutlenku węgla w cyklu mieszanym: 59-52 g/km
- Norma emisji spalin: Euro 6d-TEMP
BMW 750d xDrive - dane techniczne:
- Silnik wysokoprężny R6
- Skrzynia biegów: automatyczna, 8-stopniowa, Steptronic
- Napęd: na cztery koła xDrive
- Pojemność skokowa silnika: 2993 cm3
- Moc maksymalna: 400 KM @ 4400 obr./min
- Maksymalny moment obrotowy: 760 Nm @ 2000-3000 obr./min
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,6 s
- Prędkość maksymalna: 250 km/h elektronicznie ograniczona
- Zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 6,0-5,8 l/100 KM
- Emisja dwutlenku węgla w cyklu mieszanym: 157-152 g/km
- Norma emisji spalin: Euro 6d-TEMP
BMW 750Ld xDrive - dane techniczne:
Jak dla 750d xDrive oprócz:
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,7 s
- Zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 6,1-5,9 l/100 km
- Emisja dwutlenku węgla w cyklu mieszanym: 160-155 g/km
BMW 740d xDrive - dane techniczne:
- Silnik wysokoprężny R6
- Skrzynia biegów: automatyczna, 8-stopniowa, Steptronic
- Napęd: na cztery koła xDrive
- Pojemność skokowa silnika: 2993 cm3
- Moc maksymalna: 320 KM @ 4400 obr./min
- Maksymalny moment obrotowy: 680 Nm @ 1750-2250 obr./min
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 5,3 s
- Prędkość maksymalna: 250 km/h elektronicznie ograniczona
- Zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 6,0-5,8 l/100 KM
- Emisja dwutlenku węgla w cyklu mieszanym: 158-148 g/km
- Norma emisji spalin: Euro 6d-TEMP
BMW 740Ld xDrive - dane techniczne:
Jak dla 740d xDrive oprócz:
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 5,4 s
- Zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 6,0-5,7 l/100 km
- Emisja dwutlenku węgla w cyklu mieszanym: 158-149 g/km
BMW 730d xDrive - dane techniczne:
- Silnik wysokoprężny R6
- Skrzynia biegów: automatyczna, 8-stopniowa, Steptronic
- Napęd: na cztery koła xDrive
- Pojemność skokowa silnika: 2993 cm3
- Moc maksymalna: 265 KM @ 4000 obr./min
- Maksymalny moment obrotowy: 620 Nm @ 2000-2500 obr./min
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 5,8 s
- Prędkość maksymalna: 250 km/h elektronicznie ograniczona
- Zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 5,7-5,5 l/100 KM
- Emisja dwutlenku węgla w cyklu mieszanym: 150-143 g/km
- Norma emisji spalin: Euro 6d-TEMP
BMW 730Ld xDrive - dane techniczne:
Jak dla 730d xDrive oprócz:
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 5,9 s
- Zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 5,8-5,6 l/100 km
- Emisja dwutlenku węgla w cyklu mieszanym: 153-147 g/km
BMW 730d - dane techniczne:
- Silnik wysokoprężny R6
- Skrzynia biegów: automatyczna, 8-stopniowa, Steptronic
- Pojemność skokowa silnika: 2993 cm3
- Moc maksymalna: 265 KM @ 4000 obr./min
- Maksymalny moment obrotowy: 620 Nm @ 2000-2500 obr./min
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 6,1 s
- Prędkość maksymalna: 250 km/h elektronicznie ograniczona
- Zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 5,5-5,3 l/100 KM
- Emisja dwutlenku węgla w cyklu mieszanym: 144-138 g/km
- Norma emisji spalin: Euro 6d-TEMP
BMW 730Ld - dane techniczne:
Jak dla 730d oprócz:
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 6,2 s
- Zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 5,2-5,3 l/100 km
- Emisja dwutlenku węgla w cyklu mieszanym: 145-139 g/km
Teraz już wiesz o zmianach w najnowszym BMW serii 7 tyle, co my. Do następnego BMW!
Tekst: Michał Krasnodębski, zdjęcia: BMW.