Nowa Toyota Corolla - wyposażenie, ceny, dane techniczne - a co na to Auris?

Nowa Toyota Corolla - wyposażenie, ceny, dane techniczne

Toyota Auris odchodzi do historii. Jako tanie auto - bo Corolla powraca w spektakularnym stylu i podrasowanych cenach - także z nowym, mocnym napędem hybrydowym. Zaraz dowiesz się o niej wszystkiego!

To już dwunasta generacja Toyoty Corolli, a do wyboru będzie hatchback, sedan oraz kombi. W tym artykule zebraliśmy wszystko, co trzeba, żeby dobrze poznać nową Toyotę Corollę i sprawdzić, ile kosztuje takie auto oraz jak jest wyposażone. Zaczniemy od stylu i techniki.

Nowa Toyota Corolla - wyposażenie, ceny, dane techniczne - a co na to Auris?

Nowa platforma podwoziowa TNGA

Nowa corolla powstała na platformie TNGA, czyli najnowszym, modułowym rozwiązaniu technologicznym, na którym bazują współczesne i przyszłe modele japońskiej marki.

Odmiana tej platformy o nazwie GA-C ma wielowahaczowe zawieszenie tylnej osi i pozwoliła na obniżenie środka ciężkości o 10 mm oraz wzrost sztywności nadwozia o 60 proc. Ten wzrost uzyskano także za sprawą szerokiego użycia stali o podwyższonej wytrzymałości.

Co to daje kierowcy?

Wyższy komfort resorowania (mniejsze drgania nadwozia), lepszą reakcję na skręt kierownicy, a przy okazji precyzyjniejsze zamykanie drzwi przy skośnym obciążaniu nadwozia, kiedy np. jedno koło parkuje na krawężniku.

Maska silnika znajduje się o 47 mm niżej, a fotele przednie i kanapę umieszczono bliżej podłogi, odpowiednio o 24 i 26 mm. Dla tych, którzy lubią siedzieć jak najbliżej jezdni (ja się do nich nie zaliczam, bo stawiam wygodę ponad wyczucie auta) to bardzo dobra wiadomość.

Nowa Toyota Corolla - wyposażenie, ceny, dane techniczne - a co na to Auris?

Nowa Toyota Corolla Touring Sports - styl

Główny stylista europejskiego centrum designu Toyoty - Kazuhiko Isawa - powiedział, że projektując Corollę Touring Sports priorytetem było stworzenie smukłego nadwozia o sportowej linii, z dużą ilością miejsca na tylnej kanapie i pakownym bagażnikiem.

Toyota Corolla w wersji kombi będzie dostępna tylko w Europie. Dobra wiadomość jest taka, że kombi ma większy rozstaw osi i traktowane jest trochę jak oddzielny model. Zła wiadomość - hatchback będzie miał mniejszy rozstaw osi, a więc mniej miejsca.

Nowa Toyota Corolla - wyposażenie, ceny, dane techniczne - a co na to Auris?

Nowa Toyota Corolla Touring Sports jest o 58 mm dłuższa od schodzącej z rynku Toyoty Auris. Rozstaw osi wzrósł aż o 100 mm (do 2700 mm) i jeżeli cała ta różnica przełoży się na wzrost ilości miejsca na nogi na tylnej kanapie, to będziemy mieli wreszcie w segmencie kompaktów auto, mogące pod tym względem konkurować z produktami Skody.

Toyota Corolla Touring Sports oraz wersja pięciodrzwiowa mają tak samo wystylizowany przedni pas, który usytuowano o 25 mm niżej niż w schodzącym z rynku Aurisie - trzeba będzie bardziej uważać podczas pokonywania krawężników i "leżących policjantów".

Nowa Toyota Corolla - wyposażenie, ceny, dane techniczne - a co na to Auris?

Nowa Toyota Corolla hatchback - styl

Długość nowego Hatchbacka w porównaniu z Toyotą Auris wzrosła o 40 mm, zwiększono także rozstaw osi. Corolla hatchback jest niższa o 25 mm. Z kolei przedni zwis jest mniejszy o 20 mm.

Najbardziej dynamiczną formę przedstawia tylny zderzak o bardzo urozmaiconym i kompleksowym kształcie. Pokrywę bagażnika wykonano z tworzywa sztucznego (jak niegdyś w Fiacie Tipo…).

Szyba w pokrywie bagażnika jest pochylona aż o 14 stopni, a na zwieńczeniu dachu znajduje się spoiler. Na dachu zamontowano antenę typu "płetwa rekina".

Tylne lampy nowej Toyoty Corolli hatchback wykonano w całości w technologii LED.

Nowa Toyota Corolla - wyposażenie, ceny, dane techniczne - a co na to Auris?

Nowa Toyota Corolla - wnętrze kabiny

Dobra wiadomość jest taka, że za kokpit w nowej Corolli odpowiada ten sam zespół do spraw jakości odczuwalnej, który działała przy modelu Toyota C-HR. A ten model ma na tle innych dotychczasowych samochodów Toyoty prawdziwe wnętrze klasy premium i stanowi ogromny skok w jakości odczuwalnej.

Zespół TME Sensory Quality analizował kabinę, biorąc pod uwagę: kolory, odcienie, fakturę materiałów, intensywność i kąt padania światła. Wiele wskazuje na to, że będzie naprawdę dobrze.

W kabinie nowej Toyoty Corolli uwagę przyciąga deska rozdzielcza o obniżonej górnej krawędzi, która ma poprawiać widoczność do przodu (niestety, jednocześnie pogarsza ją sterczący wysoko ekran multimediów).

Zanim przeczytasz więcej, zobacz inne nasze artykuły:

Nowa Toyota Corolla - wyposażenie, ceny, dane techniczne - a co na to Auris?

Konsola środkowa jest szersza o 42 mm, a wysokość panelu z dźwignią zmiany biegów zwiększono o 22 mm względem podłogi, aby kierowca móg łwygodniej operować dźwignią skrzyni.

Fotele mają teraz poduszki z modnego uretanu. W wyższych specyfikacjach znajdziecie sportowe fotele z szerokim podparciem dla barków oraz wyraźnymi bokami dla podparcia na zakrętach.

Kierowca korzysta z nowych instrumentów: wirtualnego kokpitu 3D. 10-calowego przeziernego wyświetlacza head-up, a także z 8-calowego centralnego wyświetlacza multimediów.

Nowa Toyota Corolla otwiera nabywcom dostęp do bardziej wysublimowanego wykończenia wnętrza, w którym mogą się znaleźć satynowe akcenty, wstawki w kolorze piano black, skóra naturalna i ekologiczna, a także Alcantara.

Nowa Toyota Corolla - wyposażenie, ceny, dane techniczne - a co na to Auris?

Nowa Toyota Corolla Touring Sports - jak na rodzinne kombi przystało - ma aż 598-litrowy bagażnik. Elektrycznie unoszona klapa bagażnika może współpracować z modułem bezdotykowego otwierania poprzez przesunięcie stopy pod tylnym zderzakiem - rozwiązanie, znane od lat w innych markach samochodów, ale niekoniecznie z segmentu kompaktowego.

Podłoga bagażnika w Corolli kombi jest dwupoziomowa i można ją umieścić na różnej wysokość. W górnym położeniu można ją także odchylić.

Jeżeli wybierzesz Corollę w wyższej specyfikacji, to podłoga będzie także dwustronna: jedna strona elegancka, a druga gumowana dla łatwego czyszczenia. Mogą jej towarzyszyć aluminiowe szyny do mocowania ładunku.

Schowek pod podłogą jest teraz większy i w pełni wyłożony wykładziną, ma też ścianki działowe. Toyota obiecuje wyjątkowo skuteczne oświetlenie bagażnika z obu stron diodami LED.

Zanim przejdziesz dalej - wybierz markę, model i rocznik poniżej i sprawdź, ile możesz zaoszczędzić na ubezpieczeniu Twojego samochodu OC i AC!

Nowa Toyota Corolla - wyposażenie, ceny, dane techniczne - a co na to Auris?

Toyota Corolla - nowe światła LED

No to teraz będzie trochę technicznie, a trochę wesoło, bo nazwy brzmią imponująco, ale w pierwszym przypadku nie do końca wiadomo, o co chodzi :)

Nowa Toyota Corolla może mieć trzy rodzaje reflektorów:

  • Trójdiodowe lampy paraboliczne LED
  • Lampy główne Bi-LED z automatycznym przełączaniem między światłami mijania i drogowymi AHB
  • Lampy główne LED z adaptacyjnym dostosowaniem strumienia światła (AHS)

Prawdopodobnie w pierwszym przypadku chodzi o trzy moduły - trzy diody - w każdym reflektorze, zintegrowane z odbłyśnikami. Bi-LED to zazwyczaj rozwiązanie projektorowe, odpowiedzialne za światła mijania i drogowe. Trzecia opcja to już reflektory matrycowe, czyli korzystające z wielu diod, włączanych i wyłączanych w zależności od zapotrzebowania na oświetlenie drogi przed samochodem.

Nowa Toyota Corolla - wyposażenie, ceny, dane techniczne - a co na to Auris?

Pierwszy na świecie wyświetlacz 3D w nowej Corolli

Kierowca nowej Toyoty Corolli ma przed sobą spektakularny wyświetlacz, umożliwiający wybór między trybami cyfrowym i analogowym.

Jak na ekran 3D przystało, siedmiocalowy panel można także przełączyć w tryb wyświetlania trójwymiarowego. Funkcjonalnie nie daje to nic, ale może wyglądać efektownie.

Wirtualnym zegarom towarzyszy wyświetlacz przezierny (head-up), którego położenie i jasność można regulować przełącznikami na kierownicy.

Opcjonalnie można będzie zamówić kolorowy wyświetlacz przezierny o przekątnej 10 cali, wyświetlający na szybie ograniczenia prędkości, polecenia nawigacji i wskazania komputera pokładowego.

Nowa Toyota Corolla - wyposażenie, ceny, dane techniczne - a co na to Auris?

Dzięki eCall kierowca i pasażerowie nowej Toyoty Corolli otrzymają wsparcie, kiedy system wykryje odpalenie poduszek powietrznych. Auto automatycznie skontaktuje się z centrum ratunkowym. Połączenie można także wyzwolić ręcznie za pomocą przycisku, a za łączność odpowiada dedykowana karta SIM.

Dzięki usługom Connected Services, właściciel nowej Toyoty Corolli będzie mógł korzystać z dodatkowych usług, jak: prowadzenie do celu, wysyłanie trasy do nawigacji w samochodzie, odnajdywanie zaparkowanego samochodu, czy zdalne przypominanie o przeglądzie.

Kolejna dobra wiadomość: wersje hybrydowe nowej Corolli będą miały na pokładzie 8-głośnikowy system audio JBL GreenEdge Premium Sound System. Technologia Clari-Fi potrafi odbudować częstotliwości utracone podczas kompresji plików MP3.

Nowa Toyota Corolla - wyposażenie, ceny, dane techniczne - a co na to Auris?

Zawsze się śmieję z takich wynalazków - skoro kompresja bezstratna jest dostępna od lat (choćby FLAC), to trudno zrozumieć, dlaczego ludzie i firmy tak uparcie stosują degradujące jakość dźwięku empetrójki. Ale to nie jest wina Toyoty ani JBL.

Właściciele zastępującej Toyotę Auris nowej Corolli ucieszą się zapewne z możliwości indukcyjnego ładowania telefonu.

Nareszcie do kompaktowej rodziny Toyoty dotarł automat parkujący - rozwiązanie od lat stosowane przez konkurencję. Simple Intelligent Park Assist with Intelligent Clearance Sonar (SIPA + ICS) działa tak, jak jesteśmy do tego przyzwyczajeni: wyszukuje miejsce do parkowania, po czym obraca kierownicą, a kierowca tylko dodaje gazu lub hamuje.

Szkoda, że przy skrzyni automatycznej nie ma opcji w pełni automatycznego parkowania, jak np. w Nissanie Leaf. A może jednak jest?

Nowa Toyota Corolla - wyposażenie, ceny, dane techniczne - a co na to Auris?

Nowa Toyota Corolla - wersje hybrydowe

Hybrydy Toyoty są klasą same dla siebie - żaden inny producent nie oferuje samochodu osobowego z napędem spalinowym bez skrzyni biegów, sprzęgła, alternatora, a nawet pasków napędu osprzętu, dwumasowego koła zamachowego i wielu innych elementów, których w hybrydzie Toyoty nie ma.

Skrzynię zastępuje zespół przekładni planetarnych i generatorów/silników elektrycznych. Dzięki wykorzystaniu mocy krążącej i poślizgu elektrycznego, mamy wrażenie jazdy autem z bezstopniową skrzynią biegów, ale…

Nowa Toyota Corolla - wyposażenie, ceny, dane techniczne - a co na to Auris?

…tak naprawdę komputer sterujący napędem musi wiele zrobić, żeby silnik spalinowy miał stałe obroty, a auto płynnie zwiększało prędkość. Ponieważ taka praca silnika na wysokich, stałych obrotach bywa odbierana jako monotonna, tym razem wymyślono na to remedium w postaci symulowanych przełożeń, które można przełączać ręcznie.

Ale o tym powiemy jeszcze za chwilę.

Nowa Corolla, która zastępuje model Auris, jest pierwszym modelem Toyoty, pozwalającym wybrać pomiędzy dwoma napędami hybrydowymi. I zaraz dowiesz się, co to za wersje.

Nowa Toyota Corolla - wyposażenie, ceny, dane techniczne - a co na to Auris?

Toyota Corolla Hybrid z silnikiem 1.8

Ten napęd hybrydowy wykorzystuje wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1.8 o czterech cylindrach, rozwijający moc 98 KM i maksymalny moment obrotowy 142 Nm. Nie są to wygórowane parametry, ale tutaj priorytetem nie była moc, lecz jak najniższa emisja spalin i zużycie paliwa.

Jako elektryczny dopalacz działa 72-konny silnik elektryczny, który dostarcza momentu obrotowego w wysokości 163 Nm. System nie wymaga ładowania z zewnętrznego źródła energii, wykorzystuje energię traconą normalnie podczas hamowania do ładowania baterii (akumulatory litowo-jonowe).

Nowa Toyota Corolla - wyposażenie, ceny, dane techniczne - a co na to Auris?

Nowa Toyota Corolla Hybrid z silnikiem 2.0

Marketingowcy Toyoty słusznie zauważyli, że Europejczycy lubią dynamiczne auta, a dotychczasowy napęd hybrydowy z Toyoty Auris niekoniecznie spełniał te oczekiwania.

Dlatego - aby konkurować z mocnymi silnikami turbo, dostępnymi u konkurencji - dla europejskiego rynku stworzono hybrydową Toyotę Corollę z silnikiem dwulitrowym.

Ma on moc 153 KM, a maksymalny moment obrotowy sięga 190 Nm. Silnik elektryczny ma w tym przypadku 109 KM i maksymalny moment obrotowy 202 Nm.

Łączna moc układu hybrydowego - zwana mocą systemową - to 180 koni mechanicznych (przy silniku 1.8 wynosi ona 122 KM). W tym przypadku baterie nie są litowo-jonowe tylko niklowo-wodorkowe.

Nowa Toyota Corolla - wyposażenie, ceny, dane techniczne - a co na to Auris?

Mocniejsza hybryda udostępnia tryb Sport oraz umożliwia zmianę symulowanych biegów (6 przełożeń) za pomocą łopatek pod kierownicą. Będzie to z pewnością dosyć ciekawe wrażenie, bo "biegi" będą zmieniane, a w skrzyni nie ma sprzęgła :)

Nie jest to nic nowego, wiele lat temu podobny patent zastosował Fiat w modelu Punto, gdzie też przez jakiś czas bezstopniowa skrzynia miała kilka zaprogramowanych przełożeń, które blokowały mechanizm dostosowujący przełożenie do prędkości jazdy.

Toyota dogoniła właśnie Mazdę pod względem wysokości stopnia sprężania w silniku benzynowym bez turbo: w Corolli Hybrid wynosi on aż 14:1. Stało się to możliwe dzięki długoskokowej geometrii komory spalania, znacznemu zawirowaniu strumienia zasysanego powietrza, a sprawność silnika podniesiono dodatkowo poprzez ograniczenie tarcia wewnętrznego.

Nowa Toyota Corolla - wyposażenie, ceny, dane techniczne - a co na to Auris?

Mocniejsza hybrydowa Corolla może jechać z prędkością 115 km/h bez włączania silnika spalinowego - oczywiście przy bardzo subtelnym traktowaniu pedału gazu i na bardzo krótkim odcinku.

Sterownik hybrydy przeprogramowano tak, że silnik spalinowy nie będzie załączany przed zgłoszeniem zapotrzebowania na prąd przez akumulatory nawet w mroźne dni tuż po zimnym starcie.

I tutaj znowu będzie dobra wiadomość.

Prowadziliście kiedyś hybrydę Toyoty? A może jechaliście chociaż taksówką - hybrydowym Aurisem albo Priusem? Jeżeli tak, to z pewnością znacie jednostajne wycie silnika na wysokich obrotach. Nie jest ono przyjemne i dlatego nowy, dwulitrowy napęd hybrydowy ma teraz wałek wyrównoważający pracę silnika spalinowego.

Toyota obiecuje, że solidnie popracowano nad redukcją hałasu, generowanego przez zespół napędowy. Jeżeli to się potwierdzi, to jeden z istotnych minusów japońskiej hybrydy zostanie wyeliminowany.

Nowa Toyota Corolla - wyposażenie, ceny, dane techniczne - a co na to Auris?

Nowa Toyota Corolla - układ jezdny

Z przodu koła prowadzone są przez kolumny MacPhersona i jest to znane i sprawdzone rozwiązanie, którego geometria została zmodyfikowana dla bardziej dynamicznego prowadzenia. Z tyłu znajduje się nowa oś wielowahaczowa.

Toyota planuje w późniejszym czasie wyposażyć auto w adaptacyjne amortyzatory o zmiennej sile tłumienia. Inżynierowie japońskiej marki obiecują poprawę komfortu jazdy za sprawą ograniczenia tarcia w amortyzatorach - nawet o 40 proc. Powinno to poprawić "czułość" amortyzacji i lepiej wytłumić drobne nierówności.

Jakieś ciekawostki?

Nowa Toyota Corolla - wyposażenie, ceny, dane techniczne - a co na to Auris?

Proszę bardzo :)

Zawieszenie walu kierowniczego pracuje jednocześnie jako tłumik drgań. Obudowa pojemnika na narzędzia w bagażniku pełni funkcję tłumika drgań podłogi. Deskę rozdzielczą obito od wewnątrz materiałem wygłuszającym, aby wyciszyć kabinę.

W wybrane profile zamknięte nadwozia wpuszczono piankę poliuretanową, aby ograniczyć rozprzestrzenianie się hałasu. Zastosowano także zintegrowane panele, wygłuszające podłogę i uszczelniono wszelkie otwory i szczeliny w nadwoziu.

Ciekawe, jak takie triki szybko się rozchodzą w branży - dopiero co Mazda w swojej nowej "trójce" zrobiła prawie dokładnie to samo. Kiedyś podobnie było z zastosowaniem wysokowytrzymałej stali w budowie karoserii - jedna marka to pokazała i za rok wszystkie premierowe samochody innych marek były lżejsze o 100-150 kg.

Cuda :)

A teraz pora na…

Nowa Toyota Corolla - wyposażenie, ceny, dane techniczne - a co na to Auris?

Toyota Corolla 1.2 Turbo - dane techniczne - hatchback

Silnik spalinowy: benzynowy, czterocylindrowy, rzędowy, 16V, turbodoładowany z chłodzeniem powietrza doładowującego (intercooler), moc maksymalna: 116 KM @ 5200-5600 obr./min; maksymalny moment obrotowy: 185 Nm @ 1500-4000 obr./min; średnie zużycie paliwa: 5,6-5,8 l/100 km; średnia emisja dwutlenku węgla: 128-132 g/km; norma emisji spalin: Euro 6AG.

 

Toyota Corolla 1.8 Hybrid e-CVT - dane techniczne - hatchback (kombi)

Silnik spalinowy: benzynowy, rzędowy, 16V, z pośrednim wtryskiem paliwa do kolektora ssącego, moc maksymalna: 98 KM @ 5200 obr./min; maksymalny moment obrotowy: 142 Nm @ 3600 obr./min; silnik elektryczny o mocy 72 KM; maksymalna moc systemowa hybrydy: 122 KM; bezstopniowa przekładnia e-CVT.

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 10,9 s (11 s);
  • prędkość maksymalna: 180 km/h (ogr. elektronicznie);
  • zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 3,4 l/100 km;
  • średnia emisja dwutlenku węgla: 76 g/km;
  • pojemność bagażnika: 361 l (598 l);
  • masa własna: 1345-1400 kg (1370-1430 kg).

 

Nowa Toyota Corolla - wyposażenie, ceny, dane techniczne - a co na to Auris?

Toyota Corolla 2.0 Hybrid Dynamic Force e-CVT - hatchback (kombi)

Silnik spalinowy: benzynowy, rzędowy, 16V, z bezpośrednim wtryskiem paliwa, moc maksymalna: 153 KM @ 6000 obr./min; maksymalny moment obrotowy: 190 Nm @ 4400-5200 obr./min; synchroniczny silnik elektryczny o mocy 109 KM; maksymalna moc systemowa hybrydy: 180 KM; bezstopniowa przekładnia e-CVT.

  • przyspieszenie 0-100 km/h: 7,9 s (8,1 s);
  • prędkość maksymalna: 180 km/h (ogr. elektronicznie); zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 3,8 l/100 km;
  • średnia emisja dwutlenku węgla: 86 g/km (87 g/km);
  • pojemność bagażnika: 313 l - łącznie z ze schowkiem pod podłogą, nad podłogą tylko 242 litry - (581 l);
  • masa własna: 1410-1510 kg (1465-1560 kg).

 

Toyota Corolla 1.6 Valvematic - dane techniczne - tylko sedan

Silnik spalinowy: benzynowy, czterocylindrowy, rzędowy, 16V, moc maksymalna: 132 KM @ 6400 obr./min; maksymalny moment obrotowy: 160 Nm @ 4400 obr./min; średnie zużycie paliwa: 5,7-6,0 l/100 km; średnia emisja dwutlenku węgla: 130-138 g/km; norma emisji spalin: Euro 6AG.

Nowa Toyota Corolla - wyposażenie, ceny, dane techniczne - a co na to Auris?

Nowa Toyota Corolla - wymiary

Hatchback

  • Długość/szerokość/wysokość: 4370/1790/1435 mm
  • Rozstaw osi: 2640 mm
  • Prześwit: 135 mm
  • Pojemność bagażnika: 361/313 (hybryda 2.0) l

Touring Sports

  • Długość/szerokość/wysokość: 4653/1790/1435 mm
  • Rozstaw osi: 2700 mm
  • Prześwit: 135 mm
  • Pojemność bagażnika: 596/581 (hybryda 2.0) l

Sedan

  • Długość/szerokość/wysokość: 4630/1780/1435 mm
  • Rozstaw osi: 2700 mm
  • Prześwit: 135 mm
  • Pojemność bagażnika: 471 l

Nowa Toyota Corolla - wyposażenie, ceny, dane techniczne - a co na to Auris?

Nowa Toyota Corolla - ceny i wyposażenie

Zacznijmy od hatchbacka - sedan i kombi mają podobne poziomy wyposażenia, różni je jednak cena. Oto ceny hatchbacka w tabeli:

Hatchback

Active

Comfort

Selection

Executive

1.2 Turbo 116 KM MT

75 900 zł

85 400 zł

107 400 zł

-

1.2 Turbo 116 KM AT

82 400 zł

91 900 zł

113 900 zł

-

1.8 Hybrid

89 900 zł

97 900 zł

119 400 zł

119 400 zł

2.0 Hybrid

-

106 900 zł

128 400 zł

128 400 zł

Nowa Toyota Corolla - wyposażenie, ceny, dane techniczne - a co na to Auris?

Toyota Corolla Active - wyposażenie standardowe

  • Układ autonomicznego hamowania z wykrywaniem pieszych i rowerzystów (PCS)
  • Inteligentny adaptacyjny tempomat (iACC)
  • Klimatyzacja manualna z wyświetlaczem
  • Światła główne w technice LED (Basic LED)
  • Światła do jazdy dziennej LED
  • 15-calowe stalowe (!) felgi z kołpakami i oponami 195/65 R15
  • System audio z wyświetlaczem i odtwarzaczem CD
  • Elektryczny hamulec postojowy

 

Toyota Corolla Comfort - wyposażenie standardowe

  • Dodatki względem wersji Active:
  • 16-calowe felgi aluminiowe z oponami 205/55 R16
  • Światła przeciwmgielne LED
  • Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa
  • System multimedialny Toyota Touch 2 z ekranem 8"
  • Kamera cofania
  • Chromowane wstawki w kabinie
  • Dźwignia biegów i kierownica obszyte skórą

Nowa Toyota Corolla - wyposażenie, ceny, dane techniczne - a co na to Auris?

Toyota Corolla Selection - wyposażenie standardowe

  • Dodatki względem wersji Comfort:
  • 18-calowe felgi aluminiowe z oponami 225/40 R18
  • Skóra ekologiczna, materiał, skóra i Alcantara w kabinie
  • Sportowe przednie fotele
  • Dach w kolorze fortepianowej czerni
  • Lakierowane lusterka zewnętrzne w kolorze fortepianowej czerni
  • Ładowarka indukcyjna do telefonu na konsoli środkowej

 

Toyota Corolla Executive - wyposażenie standardowe

  • Dodatki względem wersji Comfort:
  • Monitoring martwego pola lusterek (BSM)
  • Ostrzeganie o ruchu poprzecznym podczas cofania (RCTA)
  • Tapicerka materiałowa z elementami skóry
  • Podgrzewana kierownica
  • Kolorowy wyświetlacz zegarów (wirtualny kokpit)
  • Dostęp bezkluczykowy

Nowa Toyota Corolla - wyposażenie, ceny, dane techniczne - a co na to Auris?

A tak wyglądają ceny Corolli sedan:

Sedan

Active

Comfort

Executive

1.6 Valvematic 132 KM MT

77 900 zł

87 400 zł

103 400 zł

1.6 Valvematic 132 KM AT

-

93 900 zł

109 900 zł

1.8 Hybrid

93 900 zł

99 900 zł

115 400 zł

Nowa Toyota Corolla - wyposażenie, ceny, dane techniczne - a co na to Auris?

I jeszcze ceny Corolli Touring Sports:

TS kombi

Active

Comfort

Selection

Executive

1.2 Turbo 116 KM MT

78 900 zł

89 400 zł

111 400 zł

-

1.2 Turbo 116 KM AT

85 400 zł

95 900 zł

117 900 zł

-

1.8 Hybrid

92 900 zł

101 900 zł

123 400 zł

123 400 zł

2.0 Hybrid

-

110 900 zł

132 400 zł

132 400 zł

Wersja kombi została zaprojektowana w Europie. Corolle będą wyjeżdżały z brytyjskiej fabryki w Burnaston. To pozwoli zbudować przewagę w opłatach granicznych względem innych marek, produkujących samochody w Japonii.

Ale co powiecie na takie ceny?

Najwyraźniej Toyocie spodobał się popyt na C-HR, który utrzymuje się mimo wysokiej ceny tego auta i postanowiła "iść w premium" także w przypadku kompaktowego samochodu.

Czy ten zamysł się powiedzie - to niebawem pokaże rynek.

U Mazdy będzie drożej, a u Hondy nie będzie taniej :)

Do następnej Toyoty!

Zdjęcia: Toyota.

Autor: Michał Krasnodębski Facebook

Fan motoryzacji od dziecka, absolwent Wydziału Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej. W prasie motoryzacyjnej od 19 lat. Z radością tłumaczy język techniki motoryzacyjnej na mowę zrozumiałą dla każdego.

KOMENTARZE
Ładuję komentarze...