Wiadomo o nim tak niewiele, że w zasadzie powinniśmy poczekać na większą porcję informacji. Ale zdjęcia są tak rewelacyjne, że postanowiliśmy pokazać Wam Jaguara już teraz
![Jaguar Project 7 - czysta forma mocy]()
Aby zmienić percepcję marki jako producenta aut dla kierowców w poważnym wieku, Jaguar skupił się na przyszłości. I zrobił to w odniesieniu do każdego ze swoich modeli, począwszy od XF.
![Jaguar Project 7 - czysta forma mocy]()
To jednak wcale nie musi znaczyć, że marka pożegnała się ze swoją przeszłością. Przeciwnie, postanowiła ją pielęgnować, tyle że w nieco odmienionej formie.
![Jaguar Project 7 - czysta forma mocy]()
Najnowszy Project 7, który Jaguar ujawnia tuż przed premierą na Festiwalu Prędkości w najbliższy weekend, świetnie pokazuje, jak marka zamierza połączyć tradycję z nowatorstwem formy.
Zanim przejdziesz dalej - może chcesz dołączyć do najlepszej grupy na Facebooku, gdzie doradzamy sobie nawzajem, jakie auta warto kupić, a które należy omijać? Zapraszamy!
![Jaguar Project 7 - czysta forma mocy]()
Stworzony przez zespół pod wodzą szefa stylistów Jaguara, Jana Callum'a, Project 7 stanowi unikatowe studium stylistyczne zbudowane w oparciu o model F-Type.
![Jaguar Project 7 - czysta forma mocy]()
Inspiracji do zmian dostarczył wyścigowy D-Type, produkowany w latach 1964-1957, który wygrał 24-godzinną rywalizację w Le Mans aż trzykrotnie, w latach 1955, 1956 i 1957.
![Jaguar Project 7 - czysta forma mocy]()
Nawet nazwa Jaguara Project 7 nawiązuje do siedmiokrotnego zwycięstwa marki w wyścigu Le Mans między rokiem 1951 a 1990.
![Jaguar Project 7 - czysta forma mocy]()
"Project 7 to jednomiejscowe auto sportowe bazujące na Jaguarze F-Type, o formie karoserii, o której marzą styliści poszukujący inspiracji w sporcie samochodowym" - powiedział Ian Callum, szef stylistów Jaguara.
![Jaguar Project 7 - czysta forma mocy]()
"Project 7 ma jeden cel: chce być prowadzony szybko i dostarczać kierowcy maksimum radości. Sportowe Jaguary są znane ze spektakularnych osiągów i czystej formy" - dodaje Callum.
![Jaguar Project 7 - czysta forma mocy]()
Transformacja z Jaguara F-Type wymagała usunięcia dachu, zaprojektowania nowej szyby przedniej, a także wzorowanej na modelu D-Type części tylnej, obejmującej obudowę przeciwkapotażową za głową kierowcy.
![Jaguar Project 7 - czysta forma mocy]()
Jaguar donosi, że zmiany aerodynamiczne objęły przedni splitter, progi, powiększony tylny dyfuzor oraz spoiler o stałej geometrii i kącie natarcia 14 stopni.
![Jaguar Project 7 - czysta forma mocy]()
Jaguar Project 7 otrzymał także dwudziestocalowe kute felgi z karbonowymi wkładami oraz karbonowe wloty powietrza na przednich błotnikach.
![Jaguar Project 7 - czysta forma mocy]()
Wykończone skórą wnętrze otrzymało oryginalny diamentowy wzór.
![Jaguar Project 7 - czysta forma mocy]()
Kubełkowe siedzenie kierowcy obniżono o 30 mm w stosunku do modelu F-Type.
![Jaguar Project 7 - czysta forma mocy]()
Powstałe po wymontowaniu fotela pasażera miejsce wykorzystano na specjalny stojak przeznaczony dla kasku kierowcy Jaguara Project 7.
![Jaguar Project 7 - czysta forma mocy]()
Inżynierom Jaguara udało się wycisnąć dodatkowe 55 koni mechanicznych z przejętego z modelu F-Type pięciolitrowego benzyniaka z doładowaniem mechanicznym.
![Jaguar Project 7 - czysta forma mocy]()
Wyposażony w 542-konny silnik Jaguar Project 7 przyspiesza do 96 km/h w 4,1 s, a moment obrotowy to 680 Nm.
![Jaguar Project 7 - czysta forma mocy]()
Prędkość maksymalna Jaguara Project 7 to 299 km/h. Dla nas to po prostu 300 km/h - na analogowych zegarach różnica będzie niezauważalna, a prestiż nieporównywalnie większy.
![Jaguar Project 7 - czysta forma mocy]()
Jaguar Project 7 jak na razie jest reprezentowany przez jeden jedyny egzemplarz, który w nadchodzący weekend wystartuje do górskiego wyścigu w Goodwood.