Premiera modelu B-Max to debiut karoserii bez słupka środkowego i przypomnienie napędu EcoBoost. Czas poznać szczegóły nowego Forda!
Pozostała część artykułu pod najnowszym filmem z naszego kanału YouTube - zapraszamy do oglądania i głosowania na Wasze ulubione auta z zestawienia:
Ford B-MAX, zbudowany w oparciu o opracowaną przez Forda płytę podłogową dla samochodów segmentu B, dzieloną z nowym Fordem Fiestą, to wizja kompaktowego, wszechstronnego pojazdu łączącego w sobie praktyczne wnętrze oraz nowatorskie rozwiązania transportowe.
System panoramicznych drzwi Forda daje niespotykane do tej pory możliwości dostępu do wnętrza pojazdu. Nowe rozwiązanie polega na połączeniu typowych drzwi na zawiasach umieszczonych z przodu z tylnymi drzwiami przesuwanymi. Jednocześnie, środkowy słupek został połączony bezpośrednio z drzwiami.
Po otwarciu przednich i tylnych drzwi można uzyskać szeroki na 1,5 metra i niczym nieprzegrodzony dostęp do wnętrza samochodu, dzięki któremu zajmowanie miejsca na tylnej kanapie czy pakowanie toreb z zakupami staje się dużo łatwiejsze.
Zanim przejdziesz dalej - może chcesz dołączyć do najlepszej grupy na Facebooku, gdzie doradzamy sobie nawzajem, jakie auta warto kupić, a które należy omijać? Zapraszamy!
Prosty w obsłudze system składania tylnej kanapy w stosunku 60/40 pozwala na złożenie siedzeń jednym ruchem i uzyskanie płaskiej przestrzeni bagażowej. Co więcej, złożyć można też fotel pasażera siedzącego przodu, co tworzy płaską powierzchnię pozwalającą na przewiezienie przedmiotów o długości do 2,34 metra.
Charakterystycznym elementem przedniej części nadwozia jest trapezoidalna osłona chłodnicy, spotykana w innych modelach Forda. Wzrok przyciągają również wydatne reflektory, muskularna linia boczna z wyraźnie zaznaczonym przetłoczeniem, linia szyb dynamicznie wznosząca się tuż za tylnymi drzwiami oraz masywne nadkola.
Ford B-MAX ma nieco ponad 4 metry długości, 11 cm mniej niż pięciodrzwiowy Ford Fiesta i o 32 cm mniej niż nowy Ford C-MAX. Jest więc odpowiedzią na coraz większe zapotrzebowanie rynku na zmniejszone samochody, dostosowane do zagęszczonego ruchu miejskiego, jednak nie poświęcające przy tym przestrzeni czy komfortu jazdy.
Wnętrze nawiązuje do tematów stylistycznych wykorzystywanych w innych modelach Forda. Charakterystyczne elementy to wąska górna część deski rozdzielczej nawiązująca wyglądem do skrzydła i zachodząca na panele drzwiowe oraz wydatna konsola centralna biegnąca pomiędzy przednimi fotelami.
B-MAX wyposażono w system SYNC. Umożliwia on przyłączenie telefonów komórkowych i odtwarzaczy muzycznych za pośrednictwem łącza Bluetooth lub USB, a także wykonywanie połączeń telefonicznych z wykorzystaniem zestawu głośnomówiącego oraz sterowanie funkcjami audio i innymi za pomocą poleceń głosowych.
Kluczowym ogniwem systemu komunikacji SYNC zainstalowanego na pokładzie Forda B-MAX jest funkcja Emergency Assistance, która w razie kolizji umożliwia automatyczne powiadomienie o zdarzeniu lokalnych operatorów służb ratowniczych oraz przekazanie aktualnej pozycji samochodu.
Przyciski po lewej stronie kierownicy Forda umożliwiają sterowanie systemem audio bez odrywania rąk od kierownicy. Ford B-Max może być wyposażony w radio Sony z ośmioma głośnikami wysokiej klasy.
Przyciski po prawej stronie kierownicy służą do obsługi tempomatu. Kierowcy docenią nieco wyższą pozycję za kierownicą Forda B-MAX, którego wysokość całkowita przewyższa Forda Fiestę o 12 centymetrów. To pozwoliło znacząco zwiększyć przestrzeń dla nóg pasażerów podróżujących z tyłu, a także powiększyć przestrzeń nad ich głowami.
Oopcjonalnie silnik Forda może być uruchamiany przyciskiem Ford Power. Można także zamówić system dostępu umożliwiający otwarcie oraz uruchomienie auta bez konieczności używania kluczyka, wystarczy mieć go przy sobie.
Tym kierowcom, którzy nie przywykli do prowadzenia vana, przyda się tylna kamera cofania, przekazująca obraz na wyświetlacz w kabinie.
Niekonwencjonalny system drzwi pozwala na uzyskanie otworu wejściowego o długości półtora metra. Projektanci nie zapomnieli również o szerokich możliwościach aranżacji wnętrza. Na tym zdjęciu widać wszystkie fotele w normalnym położeniu.
Jeżeli miejsce przedniego pasażera jest puste, oparcie jego fotela można złożyć, uzyskując w ten sposób stolik.
Jeżeli złożymy również część oparcia tylnej kanapy, uzyskamy możliwość przewiezienia długiego przedmiotu, który łatwo załadujemy przez boczne drzwi lub bagażnik. W tej konfiguracji za kierowcą nadal pozostaje miejsce dla pasażera.
Ford B-Max może też służyć jako auto na trzy osoby plus bagaż, jeżeli rozłożymy oparcie tylnej kanapy. Regulowana podłoga w bagażniku pozwala na uzyskanie płaskiej powierzchni ładunkowej po opuszczeniu tylnych siedzeń przy jednoczesnym wygospodarowaniu dodatkowej przestrzeni na cenne przedmioty pod podłogą.
Gamę silników benzynowych otwiera trzycylindrowa jednostka 1.0 EcoBoost o mocy 100 KM lub 120 KM. Inne opcje wśród silników benzynowych obejmują jednostki o pojemności 1,4 litra (Duratec) i mocy 90 KM oraz 1.6 litra (Duratec) o mocy 105 KM, z których mocniejsza współpracuje z dwusprzęgłową skrzynią biegów PowerShift.
Ford B-MAX dostępny jest także z dwoma silnikami wysokoprężnymi. Jednostka 1.6 o mocy 95 KM charakteryzuje się zużyciem paliwa na poziomie 4,0 l/100 km. Wersja o pojemności 1,5 litra i mocy 75 KM, bliski krewny silnika 1,6 litra, debiutuje w europejskim modelu Forda. Zużycie paliwa wynosi 4,1 l/100 km.
Technologie ECOnetic oferowane we wszystkich wersjach Forda B-MAX obejmują elektryczne wspomaganie układu kierowniczego, które zużywa mniej energii niż jego odpowiednik hydrauliczny, wskaźnik zmiany biegu, zapewniający najbardziej ekonomiczny styl jazdy i system informacji dla kierowcy Ford Eco Mode.
Nowy B-MAX powstał w oparciu o opracowaną przez Forda płytę podłogową dla samochodów segmentu B, dzieloną z nowym Fordem Fiestą. Zawieszenie z kolumnami MacPhersona z przodu i belką skrętną z tyłu zostało zestrojone przez specjalistów Forda tak, aby zachować dynamiczne właściwości jezdne siostrzanego modelu.
Ceny Forda B-Max zaczynają się od 58 900 zł za wersję 1.4 (90 KM) bez klimatyzacji. Widocznie Ford uważa, że polski kierowca jej nie używa. A może to konkurencja będzie potrzebowała schłodzenia, kiedy zobaczy najnowsze dzieło Forda?
Fan motoryzacji od dziecka, absolwent Wydziału Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej. W prasie motoryzacyjnej od 22 lat. Z radością tłumaczy język techniki motoryzacyjnej na mowę zrozumiałą dla każdego.
Oto informacje o danych, przetwarzanych podczas korzystania z naszej strony. Zamykając ten komunikat - czyli klikając w przycisk "Przejdź do serwisu" - zgadzasz się na opisane poniżej działania.
Ta strona używa cookies. Korzystasz ze strony zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki lub urządzenia do przeglądania stron internetowych - treści dostępnej w internecie. Jeśli Twoje ustawienia zezwalają na zapisywanie cookie, to takowe są zapisywane.
Co to są cookies? Pliki cookies (“ciasteczka") stanowią dane informatyczne, są to pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu, inaczej rzecz biorąc w Twoim urządzeniu - komputerze, telefonie, czy też innym urządzeniu z przeglądarką stron internetowych lub innym podobnym oprogramowaniem.
Cookies pozwalają na identyfikację komputera z którego użytkownik wszedł na stronę. Używamy plików cookie, które są niezbędne, aby umożliwić Ci poruszania się po serwisie, albo w celu zapewnienia pewnych podstawowych funkcji. Używamy cookies, aby zwiększyć funkcjonalność witryny poprzez przechowywanie np. preferencji.Daje to nam możliwość poprawy wydajności i funkcjonalności naszej strony internetowej, aby zapewnić Państwu lepsze działanie strony.
Udzielając zgody na cookies w wyskakującym komunikacie, który zobaczycie przy pierwszej wizycie na naszej stronie internetowej, zgadzacie się na zapisywanie "ciastek" na Waszym urządzeniu, z którego przeglądacie naszą stronę, oraz na przetwarzanie zapisywanych tam danych. Zakres danych oraz politykę bezpieczeństwa firm trzecich, z którymi współpracujemy, zobaczycie w sekcji "cookie ze stron powiązanych".
Są dwa rodzaje cookies:
Cookies związane z tzw. sesją - to cookies utrzymywane tylko podczas gdy przeglądarka jest uruchomiona. W momencie jej zamknięcia takie "cookies" są kasowane. Cookies sesyjne są do prostych spraw technicznych takich jak logowanie, lepsza nawigacja.
Cookies trwałe - tego rodzaju ciasteczka są zachowywane na twardym dysku użytkownika (przeglądarka je zapisuje).
Wyszczególnione działania cookies z naszej strony:
Ulepszona nawigacja na stronie, dzięki cookie w niektórych przypadkach możemy sprawdzić preferencje użytkownika co sprawia, że skrypty mogą podsunąć użytkownikowi jego preferencje. Zwiększamy dzięki temu wydajność strony internetowej.
Dzięki cookie możemy sprawdzić czy jesteś nowym czy też powracającym użytkownikiem, a co z tym idzie możemy dostosować stronę tak, by nie pokazywać Ci tych samych informacji kilkukrotnie, jak i też pokazać Ci specjalną informację tylko dla powracających użytkowników.
Cookies pozwala nam stosować statystyki i analizy dzięki którym dowiadujemy się o preferencjach i pochodzeniu użytkowników. Co też pozwala nam na prawidłowy rozwój naszego portalu w dobrym kierunku, gdyż dzięki temu wiemy co jest w naszym serwisie najbardziej popularne.
Jeśli na stronie jest koszyk zakupowy (jest możliwość robienia zakupów) korzysta on z plików cookies.
Jeśli na stronie jest możliwość logowania (dostęp tylko dla subskrybentów, użytkowników zalogowanych) wykorzystuje ona cookies.
Pliki cookies mogą służyć do zapewnienia bezpieczeństwa, wykorzystywane są do wykrywania nadużyć obrębie serwisu.
Jeśli na stronie jest możliwość głosowania/oceniania może wykorzystywać ona cookies.
Jeśli na stronie istnieje możliwość wykorzystywania śledzenia poleceń - program partnerski, wykorzystuje ona cookies. Dzięki tej funkcji mamy możliwość śledzenia poleceń - mamy możliwość sprawdzenia kto polecił naszą stronę innemu użytkownikowi dzięki czemu zwiększamy funkcjonalność naszego serwisu.
Elementy Flash (Adobe Flash Player) - na podstronach mogą znajdować się elementy flash. Moga one także korzystać z technologii cookie zapisując różne ustawienia. Na stronie dostawcy oprogramowania - znajdziesz szczegóły dotyczące bezpieczeństwa: http://www.adobe.com/security/flashplayer/.
Cookie ze stron powiązanych: Korzystamy z usług firm zewnętrznych, które przetwarzają dane takie jak np. długość czy częstotliwość sesji i nie mamy wpływu na rodzaj gromadzonych w ten sposób danych oraz zakres ich przetwarzania. Poniżej znajdziesz listę usług firm zewnętrznych, z których korzystamy, wraz z opisami. Zgadzając się na korzystanie z cookies na wyskakującym monicie przy pierwszej wizycie na naszej stronie, zgadzasz się na zapis ciastek oraz powierzenie danych sesyjnych wymienionym poniżej podmiotom trzecim. Na podstronach mogą wystąpić takie elementy, które korzystają z cookies, jak:
Linki (hiperłącza) do innych stron internetowych, każda z tych stron posiada swoją politykę cookies, jeśli skorzystasz (klikniesz w link) powinieneś zapoznać się z polityką cookies strony na której się znalazłeś.
Narzędzia społecznościowe AddThis (Oracle) w formie przycisków osadzonych na stronie, informacje o zakresie i rodzaju przetwarzanych danych znajdziesz tutaj: https://www.addthis.com/privacy/privacy-policy/
Narzędzia Google: statystyki Google Analytics, reklamy google, mapka google, narzędzie google plus, filmy z serwisu youtube i inne - szczegółowy opis polityki plików cookie usług związanych z google znajdziesz tutuaj: http://www.google.com/policies/privacy/.
Narzędzia FaceBook - możesz znaleźć na naszej stronie narzędzie typu ramka fanów, przycisk lubię to i inne narzędzia udostępnione przez FaceBook oraz piksel facebooka - mogą one korzystać z plików cookie - opis działania znajdziesz tutaj: https://www.facebook.com/about/privacy/cookies.
Strona może posiadać także inne ‘osadzone’ przyciski oraz materiały reklamowe, aplikacje, które umożliwiają użytkownikom witryny polubienie, podlinkowanie i podejmowanie innych akcji za pośrednictwem serwisów społecznościowych i powiązanych. Nie kontrolujemy tych serwisów, każdy z nich posiada swoje ustawienia cookies, każdy tych serwisów ma swoją politykę cookies. Ustawiając odpowiednio swoją przeglądarkę możesz decydować czy chcesz tym firmom dać tą możliwość.
Jak wyłączyć cookies? Przeglądając tą stronę korzystasz z urządzenia lub przeglądarki (oprogramowania na komputerze), które takowe zapisywanie cookies umożliwia. W wielu przypadkach opcja zapisywania cookies jest domyślnie włączona - domyślnie dopuszcza zapisywanie cookies.
Informacje dotyczące ustawień cookies i podobnych technologi - blokowanie, usuwanie można znaleźć materiałach pomocy przeglądarki, urządzenia z którego w tej chwili korzystasz lub na stronie Jak działa coookies? - cookies.edu.pl.
Korzystanie z tych rozwiązań może wpływać na możliwość korzystania z naszej witryny, naszych aplikacji, oraz witryn i aplikacji powiązanych. Niestety wbrew najszczerszym chęciom nie jesteśmy w stanie zapewnić sprawnego funkcjonowania strony dla urządzeń z wyłączoną obsługą cookies.
Przy konstruowaniu powyższej polityki związanej z zapisem cookies oraz powierzaniu przetwarzania danych sesji firmom trzecim wykorzystaliśmy m.in. wiedzę z cookies.edu.pl.
Pozdrawiamy i życzymy miłej lektury naszej strony.