Dlaczego warto poddać zapchany filtr DPF regeneracji?

Dlaczego warto poddać zapchany filtr DPF regeneracji?

Dlaczego warto poddać zapchany filtr DPF regeneracji?

dat/articles/2018-10/dlaczego-warto-poddac-zapchany-filtr-dpf-regeneracji-591.jpg

To proste: dlatego, że profesjonalne czyszczenie filtra cząstek stałych w specjalistycznym urządzeniu przywraca jego pełną sprawność za cenę kilkakrotnie niższą od nowego filtra. I można to zrobić bez rozcinania obudowy filtra, praktycznie nieinwazyjnie. Jesteście ciekawi, jak to możliwe?

Pozostała część artykułu pod najnowszym filmem z naszego kanału YouTube - zapraszamy do oglądania i głosowania na Wasze ulubione auta z zestawienia:

Dlaczego warto poddać zapchany filtr DPF regeneracji?

Za chwilę przeczytacie o tym:

  • Jak działa filtr cząstek stałych DPF?
  • Czym grozi jazda autem z zapchanym DPF-em
  • Jak zregenerować DPF, płacąc kilkakrotnie mniej niż za nowy filtr?
  • Jak przebiega profesjonalna usługa płukania filtra cząstek stałych? Zobacz na filmie!
  • Gdzie można zregenerować filtr DPF?
  • Jakie kary grożą za jazdę z wyciętym DPF-em?

Zanim jednak napiszemy, jak przebiega profesjonalne czyszczenie filtra cząstek stałych, wypada wspomnieć, czym jest ten filtr, do czego służy i dlaczego się zapycha. O ile bowiem konstrukcja samego filtra i zasada jego działania nie muszą być skomplikowane, o tyle szkody, jakie może poczynić w silniku i jego osprzęcie permanentnie niedrożny DPF, mogą być bardzo rozległe.

Dlaczego warto poddać zapchany filtr DPF regeneracji?

Filtr cząstek stałych DPF (Diesel Particulate Filter) to filtr przeznaczony do oczyszczania gazów spalinowych z cząstek popiołu oraz sadzy. Zamontowanie go w układzie wydechowym wysokoprężnego silnika daje pewność ograniczenia szkodliwości spalin pojazdu dla ludzi oraz środowiska naturalnego.

Cząstki gromadzące się w filtrze DPF prowadzą jednak do jego zapchania oraz stopniowej utraty wydajności. Wówczas wskazana jest jego mechaniczna regeneracja, a w razie konieczności - wymiana.

Zatkany filtr PDF

Nadmierna akumulacja cząstek w filtrze DPF prowadzi do jego całkowitego zapełnienia. W momencie osiągnięcia poziomu krytycznego, komputer pokładowy sygnalizuje kierowcy błąd w układzie oczyszczania spalin.

Użytkowanie samochodu z zapchanym filtrem DPF wiąże się wówczas z koniecznością wejścia w tryb awaryjny, co również sygnalizowane jest lampką kontrolną. Praca w trybie awaryjnym znacząco ogranicza moc silnika.

Dlaczego warto poddać zapchany filtr DPF regeneracji?
Jeżeli filtr cząstek stałych zostanie zapchany całkowicie, istnieje ryzyko zatrzymania się pojazdu na skutek zadławienia zanieczyszczeniami. Tryb awaryjny pozwala zwykle na przejechanie kilku kilometrów, dzięki czemu możliwe jest dotarcie do najbliższego warsztatu lub miejsca postoju.

Skutki zatkania filtra cząstek stałych

Pod wpływem zapchania DPF dojść może do poważnych uszkodzeń turbosprężarki, a nawet całego silnika. Częste próby automatycznego inicjowania wypalania sadzy w filtrze przez sterownik, prowadzą do rozrzedzania oleju silnikowego dotryskiwanym do cylindrów, niespalonym paliwem.

Substancja smarna traci wówczas swoje cenne właściwości, co z czasem może prowadzić do zatarcia silnika oraz turbiny. Problemy te często sprawiają, że kierowca decyduje się na trwałe usunięcie filtra DPF z samochodu.

Nie jest to jednak polecane rozwiązanie - polskie służby, wyposażone w dymomierze, coraz powszechniej przeprowadzają wyrywkowe kontrole drogowe przy użyciu analizatorów spalin. Za usunięcie filtra cząstek stałych utracić można nie tylko dowód rejestracyjny, ale również otrzymać mandat - o wysokości nawet do kilku tys. zł.

Regeneracja filtra cząstek stałych

Nie warto narażać się na ryzyko wysokiej kary oraz przyczyniać do globalnego problemu nadmiernej emisji rakotwórczych zanieczyszczeń - jedno auto z usuniętym DPF-em może mieć emisję cząstek stałych porównywalną z setką aut ze sprawnym filtrem! Najlepszym wyjściem w takiej sytuacji jest regeneracja filtrów DPF, wykonana przez profesjonalny warsztat, np. www.dpf-expert.pl.

Usługa ta polega na starannym oczyszczeniu filtra cząstek stałych z sadzy, popiołu, resztek oleju oraz pyłów. Odbywa się to w specjalnej zaawansowanej maszynie, poprzez wielokrotne płukanie go w obu kierunkach gorącą wodą, uzupełnioną środkami chemicznymi oraz podawaną przez wydajne pompy.

Dzięki utrzymaniu odpowiedniego ciśnienia, z filtra DPF usuwane są wszystkie zanieczyszczenia bez naruszenia ceramicznego wkładu. Jeżeli filtr jest nie do odratowania, można go także wymienić. DPF-Expert dysponuje zaawansowaną technologią, pozwalającą na przeprowadzenie działań regeneracyjnych lub montaż nowego filtra DPF.

Zobaczcie na filmie, jak to działa:

W ramach usługi przywrócić można pełną sprawność elementu we wszystkich samochodach osobowych oraz innych pojazdach (takich jak samochody ciężarowe, autobusy, maszyny budowlane) - niezależnie od marki.

Regeneracja filtra DPF zapewnia pracę silnika zgodnie z jego założeniami konstrukcyjnymi i bez modyfikacji oprogramowania - tak, jak planował producent. Po regeneracji filtra cząstek stałych samochód odzyska pełną sprawność i fabryczne parametry, właściwe dla jego przebiegu, takie jak przyspieszenie i zużycie paliwa.

Oczyszczenie filtra DPF to prezent nie tylko dla samochodu, lecz także dla innych uczestników ruchu i pieszych, których płuca muszą mierzyć się z tym, co wydobywa się z rur wydechowych naszych samochodów.

Materiał powstał we współpracy z dpf-expert, profesjonalnym serwisem regeneracji filtrów cząstek stałych.

KOMENTARZE