Volkswagen XL1 - wersja produkcyjna w Genewie

Volkswagen XL1 - wersja produkcyjna w Genewie

Volkswagen XL1 - wersja produkcyjna w Genewie

dat/articles/2013-03/volkswagen-xl1-wersja-produkcyjna-w-genewie-269.jpg
Podczas motoryzacyjnych targów w Genewie odbyła się światowa premiera seryjnej wersji Volkswagena XL1

Pozostała część artykułu pod najnowszym filmem z naszego kanału YouTube - zapraszamy do oglądania i głosowania na Wasze ulubione auta z zestawienia:

Volkswagen XL1 - wersja produkcyjna w Genewie

Volkswagen XL1 ma spalać 0,9 l/100 km i tym samym został najoszczędniejszym seryjnym samochodem świata. XL1 jest hybrydą ładowaną z zewnętrznego źródła - przy pełnych akumulatorach może przejechać do 50 km tylko na prądzie.

Volkswagen XL1 - wersja produkcyjna w Genewie

Volkswagen XL1 legitymuje się rekordowo niskim współczynnikiem oporu powietrza, który wynosi 0,189. Wysokość auta to zaledwie 115 centymetrów, a waga wynosi tylko 795 kg.

Volkswagen XL1 - wersja produkcyjna w Genewie

Przejdźmy teraz do najciekawszych technicznie parametrów. VW XL1 ma potrzebować zaledwie 8,4 KM do podróżowania z prędkością 100 km/h. Podczas jazdy na prądzie przejechanie jednego kilometra "kosztuje" 0,1 kWh. Wychodzi z tego mniej więcej 6 zł za 100 km jazdy w Polsce.

Zanim przejdziesz dalej - może chcesz dołączyć do najlepszej grupy na Facebooku, gdzie doradzamy sobie nawzajem, jakie auta warto kupić, a które należy omijać? Zapraszamy!

Volkswagen XL1 - wersja produkcyjna w Genewie

Układ napędowy tego ultralekkiego samochodu to hybryda plug-in, zawierająca dwucylindrowe TDI (48 KM) i silnik elektryczny (27 KM).

Volkswagen XL1 - wersja produkcyjna w Genewie

W układzie napędowym znalazły się także: dwusprzęgłowa skrzynia DSG o siedmiu przełożeniach, akumulator litowo-jonowy o pojemności 5,5 kWh. VW XL1 przyspiesza do "setki" w 12,7 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 160 km/h i jest ograniczona elektronicznie. Emisja dwutlenku węgla jest ekstremalnie niska - 21 g/km.

Volkswagen XL1 - wersja produkcyjna w Genewie

0,9 l/100 km zapewne imponująca wartość, ale trzeba będzie jeszcze długo czekać, zanim zobaczymy ją w danych katalogowych masowo produkowanych samochodów.

KOMENTARZE