Subaru BRZ z seryjnym turbodoładowaniem
Zacznijmy od obecnego napędu. Subaru BRZ ma pod maską silnik typu bokser, o czterech cylindrach, opracowany przez Subaru (Toyota dołożyła do niego m.in. wtrysk sekwencyjny pośredni i bezpośredni). Ma dwa litry pojemności i dwieście koni mechanicznych. To wystarcza aby rozpędzić lekkie coupe w 7,6 s do "setki" oraz maksymalnie do 226 km/h.
Japończycy chcą teraz zaaplikować silnikowi Subaru BRZ delikatne jak na możliwości tej firmy turbodoładowanie. W efekcie moc ma wzrosnąć do 280 KM (z 200 KM) a maksymalny moment obrotowy do 339 Nm (z 204 Nm). Jak na tak niewielki samochodzik to duża zmiana, oczywiście na lepsze.
Jeżeli wszystko pójdzie dobrze, to Subaru BRZ Turbo zadebiutuje w przyszłym roku. Na razie nie wiadomo, czy podobne wzmocnienie czeka bliźniaki (Toyota GT86 i Scion FR-S).
-
Gdzie jest czyste powietrze? Tego dowiesz się w... Porsche!
Porsche wreszcie znalazło rozwiązanie problemu z jakim zmaga się niejeden kierowca. Pokładowa elektronika dor... -
Nowy Citroen C4 2020 - czyli radość i smutek nie tylko wśród ortodoksów
Hurra! Będzie nowy Citroen C4. Będzie nawet nowe, elektryczne E-C4! Wbrew pozorom tak może cieszyć się... -
Toyota Highlander w Europie z hybrydą 2.5 lub benzynowym 3.5 V6
Taaaaak. Europa też potrzebuje dużej stalowej siedmioosobowej krowy. Innymi słowy - dużego, niemal pię... -
BMW X7 Pick-up luksus, elegancja i walory użytkowe
Luksusu wygląd w połączeniu z walorami pojazdu użytkowego, oto efekt pracy stażystów z fabryki BMW w...