Ssangyong Korando C EV-R - debiut na targach ENVEX
Pozostała część artykułu pod najnowszym filmem z naszego kanału YouTube - zapraszamy do oglądania i głosowania na Wasze ulubione auta z zestawienia:
Napęd stanowi 136-konny silnik elektryczny, zasilany z baterii litowo-polimerowej o napięciu 420 V i pojemności 16 kWh. To wystarcza by przejechać do 150 km na prądzie i rozpędzić się do maksymalnie 150 km/h (oczywiście przy tej prędkości zasięg drastycznie spadnie). Dodatkowy silnik spalinowy (range extender - nie połączony mechanicznie z kołami, napędza jedynie generator prądu) pozwala pokonać w sumie 500 km.
Samochód wspomagany silnikiem elektrycznym o mocy 100 kW i baterią litowo-polimerową 420V o wydajności 16 kWh może się rozpędzić w trybie elektrycznym do 150 km/h. SUV przejedzie do 150 kilometrów na zasilaniu elektrycznym, natomiast tzw. range extender, czyli silnik benzynowy o mocy 50 KM, pozwala zwiększyć zasięg pojazdu do nawet 500 kilometrów.
Po przejechaniu takiego przebiegu trzeba podłączyć Ssang-Yonga do prądu, żeby się naładował, albo zatankować i dalej jechać na benzynie, przy bardzo skromnych osiągach, jakie zapewnia moc 50 KM. Co istotne, prace rozwojowe nad tym samochodem wspierane są przez koreańskie ministerstwo ochrony środowiska.
-
Wypadek lub kolizja drogowa – co robić w takiej sytuacji?
Oczywiście wypadki i kolizje samochodowe zdarzają się na drogach bardzo często. Niestety, ale w wielu prz... -
Wypadek autokaru w Piotrowinie pod Kałuszynem. Utrudnienia na krajowej "dwójce"
Po godzinie 9:30 w okolicy miejscowości Piotrowina w gm. Kałuszyn na 543. kilometrze drogi krajowej n... -
Porsche 911 Sally Special inspirowane bohaterką kreskówki Auta sprzedane za $3,600,000
Porsche z okazji 20-lecia filmu Auta stworzył jedyną w swoim rodzaju, współczesną interpretację słynn... -
SPA 24 Hours GT na torze Formuła 1 Spa-Francorchamps: mit blondynki za kierownicą obalony!
Dwudziestoczterogodzinny wyścig wytrzymałościowy SPA 24 Hours na słynnym torze Formuła 1 Spa-Francorchamps w Be...