Ssangyong Korando C EV-R - debiut na targach ENVEX
Pozostała część artykułu pod najnowszym filmem z naszego kanału YouTube - zapraszamy do oglądania i głosowania na Wasze ulubione auta z zestawienia:
Napęd stanowi 136-konny silnik elektryczny, zasilany z baterii litowo-polimerowej o napięciu 420 V i pojemności 16 kWh. To wystarcza by przejechać do 150 km na prądzie i rozpędzić się do maksymalnie 150 km/h (oczywiście przy tej prędkości zasięg drastycznie spadnie). Dodatkowy silnik spalinowy (range extender - nie połączony mechanicznie z kołami, napędza jedynie generator prądu) pozwala pokonać w sumie 500 km.
Samochód wspomagany silnikiem elektrycznym o mocy 100 kW i baterią litowo-polimerową 420V o wydajności 16 kWh może się rozpędzić w trybie elektrycznym do 150 km/h. SUV przejedzie do 150 kilometrów na zasilaniu elektrycznym, natomiast tzw. range extender, czyli silnik benzynowy o mocy 50 KM, pozwala zwiększyć zasięg pojazdu do nawet 500 kilometrów.
Po przejechaniu takiego przebiegu trzeba podłączyć Ssang-Yonga do prądu, żeby się naładował, albo zatankować i dalej jechać na benzynie, przy bardzo skromnych osiągach, jakie zapewnia moc 50 KM. Co istotne, prace rozwojowe nad tym samochodem wspierane są przez koreańskie ministerstwo ochrony środowiska.
-
Go-Racing.pl: Spełnij swoje motoryzacyjne marzenia!
Czy kiedykolwiek marzyłeś o tym, by poczuć się jak prawdziwy kierowca wyścigowy, zasiąść za kiero... -
Mercedes A klasa - jak ją skonfigurować?
Mercedes Benz klasy A to dobre auto w swojej cenie. Niewielki kompakt z ogromną liczbą opcji do wykupienia, b... -
Ekologiczne i elektryczne trendy w imporcie aut z zagranicy
Biorąc pod uwagę rosnącą popularność rozwiązań w zakresie elektromobilności, raczej nikogo ni... -
Wypadek lub kolizja drogowa – co robić w takiej sytuacji?
Oczywiście wypadki i kolizje samochodowe zdarzają się na drogach bardzo często. Niestety, ale w wielu prz...