Robert Kubica znowu na podium
Pozostała część artykułu pod najnowszym filmem z naszego kanału YouTube - zapraszamy do oglądania i głosowania na Wasze ulubione auta z zestawienia:
Rajd rozpoczął się etapem składającym się z sześciu odcinków specjalnych. Poprawiając tempo w trakcie dnia, Polak wspiął się na drugą pozycję, 24 sekundy za Jarim Ketomaa: "Nie przejechaliśmy dziś zbyt wielu kilometrów, a na trasie było bardzo trudno, szczególnie kiedy spadł deszcz pod koniec dnia. Drugi dzień będzie jeszcze bardziej skomplikowany. Musimy zachować koncentrację, ponieważ łatwo jest popełnić bardzo kosztowny błąd."
Podczas piątkowego etapu Robert umocnił swoją pozycję. Będąc stale w czołówce, wytrzymał presję wywieraną przez Haydena Paddona. W efekcie Mistrz Świata z 2011 roku w kategorii P-WRC, pod koniec dnia popełnił błąd. Będąc jedną minutę przed Ketomaa, Kubica utrzymywał dwuminutową przewagę nad kolejnym rywalem.
"Byłem zaskoczony, jak bardzo odcinki zmieniły się pomiędzy tym co było rano i po południu, kiedy powstały głębokie koleiny. Nie wiem, czy tak jest co roku, bo nie mam doświadczenia - oglądałem Rajd Finlandii tylko w telewizji", komentował po powrocie do parku serwisowego w Jyväskylä.
"W końcu zostałem złapany w pułapkę na pierwszym, popołudniowym oesie. Samochód był zbyt niski. Na jednym z zakrętów, zawadziliśmy podwoziem, przód samochodu podbiło i wypadliśmy prosto w drzewa! Po tym zmieniliśmy nieco zestrojenie, ustawiając prawidłowo wysokość samochodu i wszystko zaczęło działać doskonale. To była dobra lekcja. Kiedy masz zero doświadczenia na tych specyficznych odcinkach, każdy kilometr robi dużą różnicę".
Pomimo dużych różnic pomiędzy kierowcami, Robert kontynuował szybką jazdę ostatniego dnia. Po raz pierwszy cieszył się z możliwości przejechania legendarnego oesu Ouninpohja. "Jari Ketomaa powiedział mi, że przejechał niektóre odcinki już ponad piętnaście razy, startując w Mistrzostwach Finlandii, więc nie mogło być mowy o łatwej rywalizacji z nim", podsumował Robert. "Tak naprawdę nie spodziewałem się, że będę finiszował tutaj na drugim miejscu, przed wieloma bardziej doświadczonymi kierowcami. Na szczęście znaleźliśmy od razu odpowiedni rytm. Biorąc pod uwagę, że mój pierwszy start na szutrze miał miejsce w kwietniu, wyraźnie widać, że idziemy w dobrym kierunku. Nie jest łatwo robić krok do przodu na każdym rajdzie. Jest jeszcze wiele do zrobienia, ponieważ każdy rajd WRC jest inny i musimy zdobywać kolejne doświadczenia."
W mistrzostwach kategorii WRC2, Robert Kubica obecnie zajmuje trzecie miejsce, z 76 punktami zdobytymi w czterech startach. Jego średnia na rajd wynosi 19 punktów, a to więcej niż zajmujący pierwsze i drugie miejsce, którzy brali udział w większej ilości imprez.
-
Citroen C1 1.0 z roku 2007 - samochody używane
Sympatyczny wygląd, przystępna cena, a przede wszystkim bardzo oszczędny silnik benzynowy, to zalety uż... -
Citroen C5 Kombi 2.0 HDI - mistrz komfortu
Są takie auta, które nie są może najnowsze, ale jazda nimi nadal sprawia ogromną przyjemność. Należy... -
Citroen C5 2.0 HDI z roku 2005
Używany Citroen C5 2.0 HDI jest tak przytulny, że aż chce się go kupić. Ale uważaj - bogate wyposażenie oznacz... -
Nowy Citroen Grand C4 Picasso
Ten Citroen to prawdziwa ikona rodzinnych vanów. Po upublicznieniu zdjęć wersji "zwykłej" pora na prz...
-
Go-Racing.pl: Spełnij swoje motoryzacyjne marzenia!
Czy kiedykolwiek marzyłeś o tym, by poczuć się jak prawdziwy kierowca wyścigowy, zasiąść za kiero... -
Mercedes A klasa - jak ją skonfigurować?
Mercedes Benz klasy A to dobre auto w swojej cenie. Niewielki kompakt z ogromną liczbą opcji do wykupienia, b... -
Ekologiczne i elektryczne trendy w imporcie aut z zagranicy
Biorąc pod uwagę rosnącą popularność rozwiązań w zakresie elektromobilności, raczej nikogo ni... -
Wypadek lub kolizja drogowa – co robić w takiej sytuacji?
Oczywiście wypadki i kolizje samochodowe zdarzają się na drogach bardzo często. Niestety, ale w wielu prz...