Nowe Porsche Macan - premiera w Szanghaju
Zaprezentowany w 2014 roku Macan okazał się ogromnym sukcesem. Teraz Porsche podkręca atmosferę, szlifując swojego bestsellera. Zobacz, jakie zaplanowano zmiany!
Pozostała część artykułu pod najnowszym filmem z naszego kanału YouTube - zapraszamy do oglądania i głosowania na Wasze ulubione auta z zestawienia:
Modyfikacje nie są jedynie kosmetyczne, bo obejmują podzespoły z zakresu komfortu i dynamiki jazdy, a także łączności pokładowej. Najbardziej rzucającym się znakiem firmowym Macana jest typowy dla współczesnych aut Porsche diodowy pas tylnych świateł. Również przednie reflektory wykorzystują technologię LED.
A szczegóły?
Oto i one:
- ekran dotytkowy nowego systemu multimedialnego Porsche Communication Management, znanego jako PCM, ma 11 cali,
- otwory wentylacyjne mają inny kształt i przeniesiono je w inne miejsca,
- sportowa kierownica GT pochodzi wprost z modelu 911
Kiedy jeszcze bardziej zagłębimy się w detale, to okazuje się, że system PCM udostępnia nowe funkcje cyfrowe. Należą do nich inteligentne sterowanie głosowe oraz standardowa nawigacja online.
Niemniej istotny jest asystent jazdy w korku, umożliwiający automatyczne podążanie za poprzedzającym samochodem, ze wspomaganiem utrzymania samochodu na pasie ruchu włącznie. W układzie klimatyzacji znalazł się jonizator powietrza, neutralizujący drobnoustroje i niektóre związki chemiczne, a przednia szyba ma funkcję podgrzewania.
Porsche Macan - diodowy SUV?
Zanim przejdziesz dalej - może chcesz dołączyć do najlepszej grupy na Facebooku, gdzie doradzamy sobie nawzajem, jakie auta warto kupić, a które należy omijać? Zapraszamy!
Wspomniane już reflektory główne LED i tylny pas świetlny LED należą do wyposażenia standardowego. I trudno zaprzeczyć, że nowe wcielenie Macana wygląda nadzwyczaj okazale, a przy tym pozostaje jednoznacznie rozpoznawalne jako Porsche.
Marka nie ukrywa, że czerpie garściami ze stylu swojej ikony, jaką niewątpliwie jest model 911, dodając do tego szczyptę chili z 918 Spyder. Opcjonalnie przednie reflektory diodowe mogą być adaptacyjne (PDLS - Porsche Dynamic Light System Plus).
Przedni pas poszerza optycznie nadwozie, a z tyłu czyni to "trójwymiarowy" pas świetlny LED. Światła hamowania są czteropunktowe, co jest charakterystyczne dla Porsche. A teraz wrócimy do sportowej kierownicy GT.
Jest ona opcjonalna i podkreśla związek z modelem 911. Jeżeli właściciel zdecyduje się na pakiet Sport Chrono, na kierownicy znajdzie się przełącznik trybów jazdy oraz przycisk Sport Response.
Nie zabraknie też nowych kolorów nadwozia. Chcecie "posłuchać" tych nazw? Proszę bardzo: Miami Blue, Mamba Green Metallic, Dolomite Silver Metallic, Crayon - towarzyszą im nowe pakiety wykończenia wnętrza, sprzyjające indywidualizacji i tak przecież nie anonimowego samochodu.
Porsche Macan i jego nowe multimedia
Nowa odsłona systemu Porsche Communication Management (PCM) oznacza zwiększenie przekątnej ekranu dotykowego z dotychczasowych siedmiu do jedenastu cali. Aby zmieścić taki ekran, trzeba było przeprojektować panel wskaźników. Interfejs systemu rozrywki można personalizować za pomocą znanych z komputerów kafelków, co ułatwia dostęp do najczęściej używanych funkcji.
Teraz każde Porsche Macan ma moduł Connect Plus, odpowiedzialny za łączność dla uzyskania usług cyfrowych, wśród których są: inteligentna obsługa głosowa i informacje o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym.
Dla fetyszystów językowych zawiłości możemy jeszcze napisać, że połączenie "Here Cloud" zapewnia dostęp do informacji z roju danych. Są to najświeższe informacje o ruchu drogowym. Ciekawostką jest aplikacja Offroad Precision, pozwalająca rejestrować i analizować podróże offroadowe.
Nowe felgi? To tylko biżuteria!
Ważniejsze jest zoptymalizowane podwozie. Porsche obiecuje, że nowe zestrojenie układu jezdnego zapewni jeszcze bardziej spektakularne wrażenia z jazdy, które już dotychczas były wysoce nietuzinkowe jak na SUV-a. Porsche obiecuje, że poprawa stabilności jazdy nie odbyła się kosztem komfortu.
O skuteczne przeniesienie siły napędowej na powierzchnię kontaktu opon z asfaltem dba ogumienie mieszane - o różnych szerokościach na przedniej i tylnej osi - oraz inteligentny napęd na cztery koła Porsche Traction Management (PTM).
Zmianom w zestrojeniu zawieszenia towarzyszy nowy dobór opon, które mają zapewniać jeszcze lepszą przyczepność. Do drogi, bo na rynku Macan trakcji raczej nie traci, i czyni tak od 2014 roku. Wyobrażacie sobie, że do tej pory wyprodukowano 350 000 samochodów Porsche Macan?
A mówimy o ekskluzywnej marce!
Macan zaprezentowany w Szanghaju będzie dostępny jedynie w Chinach, ale Porsche planuje modernizację także wersji przeznaczonych na inne rynki. Chyba czas złożyć rezerwację - weźmiemy dwa, na wszelki wypadek :)