Nowe MEGANE R.S. TROPHY-R-nowy rekord
Renault MEGANE R.S. TROPHY-R z nowym najlepszym czasem w kategorii samochodów seryjnych z przednim napędem. Czas rekordowego okrążenia toru Nordschleife to (07’40’’100).
- 300-konny silnik
- redukcja masy o 130 kg
- limitowana seria kilkuset egzemplarzy
Renault Megane R.S. TROPHY-R zostało zaprojektowane jako auto wyścigowe. Zastosowano 300-konny silnik z wersji R.S. Trophy. Meganka została dość mocno odchudzona, zredukowano aż 130 kg w stosunku do wersji Trophy. Dużo uwagi poświęcono dopracowaniu aerodynamiki auta oraz zmodyfikowano układ jezdny.
Pozostała część artykułu pod najnowszym filmem z naszego kanału YouTube - zapraszamy do oglądania i głosowania na Wasze ulubione auta z zestawienia:
5 kwietnia 2019 roku na legendarnej pętli Nordschleife toru Nürburgring Megane R.S. TROPHY-R objęło prowadzenie w kategorii aut seryjnych z przednim napędem. Megane pokonało 20 km pętlę w czasie 07’40’’100.
Nie po raz pierwszy Meganka może się szczycić najlepszym czasem okrążenia ponieważ w 2008 roku Megane R.S. R26.R pokonało okrążenie w 8’17’ a trzy lata później druga generacja Mégane R.S. w wersji Trophy poprawiła ten czas na 8’07’’97.
Długo nie trzeba było czekać bo w 2014 roku Megane III R.S. w wersji Trophy-R pojechało po raz pierwszy poniżej bariery 8 minut ustanawiając nowy rekord okrążenia 7’54’’36.
Megane R.S. TROPHY-R trafi do sprzedaży pod koniec 2019 roku w limitowanej serii kilkuset egzemplarzy.
Daniel Ricciardo i Nico Hülkenberg kierowcy Renault F1 Team zaprezentują Megane R.S. TROPHY-R podczas pierwszego, publicznego pokazu 24 maja 2019 roku, w piątek poprzedzający zmagania Grand Prix Monako Formuły 1.
Podczas tworzenia projektu Megane R.S. TROPHY-R Renault Sport współpracowało z wyjątkowymi partnerami - firmą Akrapovič opdczas tworzenia układu wydechowego, z Brembo w zakresie układu hamulcowego, z firmą Bridgestone przy doborze mieszanki opon, firmą Öhlins w zakresie strojenia zawieszenia auta i z dostawcą foteli kubełkowych Sabelt.