Nissan IMs - podwyższony sportowy sedan - podoba Wam się taki pomysł?

Nissan IMs - podwyższony sportowy sedan - podoba Ci się?

SUV-y mają już wszyscy i żeby zabłysnąć, wypada pokazać coś nowego. Na przykład napompowanego, przeskalowanego sedana - tak właśnie zrobił Nissan. Zobaczcie, jak wygląda!

  • Dwa silniki elektryczne, napęd 4x4
  • Moc 483 KM, moment obrotowy 800 Nm
  • Tryby manualnej i autonomicznej jazdy

Producenci szukają nowych dróg do sukcesu i proponują klientom nowe recepty na samochód. Tym razem Nissan najwyraźniej napatrzył się na Teslę model X i "wyrenderował" koncepcyjny model, który nazwał IMs.

Nissan IMs - podwyższony sportowy sedan - podoba Wam się taki pomysł?

Auto wygląda tak, jakby wziąć sedana klasy kompakt i przeskalować go we wszystkich kierunkach o jakieś trzydzieści procent. Normalnie, wraz z wydłużaniem auta poprzez kolejne klasy, wysokość się nie zmienia, a wręcz maleje.

Tutaj jest inaczej.

Nissan IMs - podwyższony sportowy sedan - podoba Wam się taki pomysł?

Nissan IMs jest długi, wysoki i szeroki. Ma proporcje sedana, a wysokość SUV-a albo vana. Ten pomysł bardzo nam się podoba, bo wysoka pozycja siedząca dobrze robi kręgosłupom pasażerów, a wysoko poprowadzony dach daje świetną swobodę ruchów.

Nissan proponuje układ siedzeń 2+1+2.

Nissan IMs - podwyższony sportowy sedan - podoba Wam się taki pomysł?

Oznacza to dwa fotele z przodu i centralny fotel tylny z rozkładanymi bocznymi miejscami o charakterze zdecydowanie mniej komfortowym niż pozostałe miejsca w samochodzie.

Bo tak naprawdę co stoi na przeszkodzie, żeby sedany były wyższe, niż są obecnie? Owszem, uzyskanie eleganckiego wyglądu będzie dużą sztuką, ale przestronność i wygoda znacznie wzrosną.

Nissan IMs - podwyższony sportowy sedan - podoba Wam się taki pomysł?

Elektryczny Nissan IMs ma szybko ładujący się akumulator o pojemności 115 kWh i dwa silniki elektryczne. Jeden odpowiada za napęd przedniej, a drugi - tylnej osi.

Łączna moc tych silników to 360 kW czyli 483 KM, a maksymalny moment obrotowy sięga 800 Nm. Nie wiadomo na razie, jakie są proporcje między mocą przedniego a tylnego zespołu napędowego. Zasięg na jednym ładowaniu ma wynieść ponad 600 km.

Nissan IMs - podwyższony sportowy sedan - podoba Wam się taki pomysł?

Nissan IMs ma zawieszenie pneumatyczne. Oczywiście producent nie pisze, czy jest to jeżdżący prototyp i czy fizycznie zawiera on te wszystkie rozwiązania w działającej formie - chodzi o bardziej o zaprezentowanie koncepcji.

Aby zminimalizować opory powietrza oraz zapewnić odpowiedni docisk auta do jezdni przy dużej prędkości jazdy, podłogę w całości zabudowano gładkimi panelami.

Zanim przeczytasz więcej, zobacz inne nasze artykuły:

Nissan IMs - podwyższony sportowy sedan - podoba Wam się taki pomysł?

Inspiracją do projektu linii dachu Nissana IMs był księżyc, stąd akcenty z anodyzowanego na złoto, szczotkowanego aluminium.

Odpowiedzialny za projekt nadwozia Alfonso Albaisa powiedział coś, co bardzo mnie cieszy - stwierdził, że dotychczasowe najbardziej charakterystyczne modele Nissana charakteryzowały się prostotą sylwetki.

Murano, seria Z - oto auta o prostej linii.

Nissan IMs - podwyższony sportowy sedan - podoba Wam się taki pomysł?

Doszedł także do wniosku, że prostota formy poprawia jakość postrzeganą. Trzymamy kciuki za te słowa, bo do tej pory Nissan, firma o ogromnym potencjale inżynierskim, gustował raczej w bardzo ozdobnych karoseriach. Wystarczy spojrzeć choćby na Micrę, aby się o tym przekonać.

Nissan IMs porusza się na 22-calowych kołach. Reflektory przednie i tylne lampy zmieniają kolor na niebieski, jeżeli kierowca włączy tryb jazdy autonomicznej, aby ostrzegać o tym innych uczestników ruchu.

Zanim przejdziesz dalej - wybierz markę, model i rocznik poniżej i sprawdź, ile możesz zaoszczędzić na ubezpieczeniu Twojego samochodu OC i AC!

Nissan IMs - podwyższony sportowy sedan - podoba Wam się taki pomysł?

Podczas jazdy autonomicznej składają się także kamery boczne, zastępujące lusterka wsteczne.

A jak wygląda kabina?

Wedle Nissana - mniej futurystycznie od nadwozia - jednak ten pogląd trudno podzielić :) Wnętrze ma być inspirowane nowoczesnym japońskim domem.

Nissan IMs - podwyższony sportowy sedan - podoba Wam się taki pomysł?

Podczas jazdy "manualnej", czyli kiedy kierowcą jest człowiek, kabina IMs-a staje się zwróconym w stronę kierowcy kokpitem z wielopoziomowymi wyświetlaczami.

Także tutaj pomyślano o prostocie - jeden wyświetlacz może pełnić wiele funkcji, na przykład wyświetlać dane dotyczące jazdy lub obraz z kamer.

Nissan IMs - podwyższony sportowy sedan - podoba Wam się taki pomysł?

Podczas jazdy autonomicznej kierownica chowa się w kokpicie, a przednie fotele odwracają się tyłem do kierunku jazdy. To bardzo bezpieczne rozwiązanie - przeciążenia w razie kolizji przenoszone są przez całą powierzchnię pleców, a nie tylko przez powierzchnię pasa bezpieczeństwa.

Bezpiecznej jeździe służy także zespół czujników czujników wnętrza, monitorujących kondycję kierującego. Jeżeli zostanie wychwycony moment, w którym kierowca nie będzie w stanie kontynuować jazdy, system zatrzyma pojazd.

Wirtualny pasażer

Nissan IMs - podwyższony sportowy sedan - podoba Wam się taki pomysł?

Dzięki technologii Omni-Sensing, Nissan IMs połączony jest z informacjami z realnego świata, w czasie rzeczywistym. Kierowca może zobaczyć, co znajduje się za zakrętem, wizualizować informacje o natężeniu ruchu i ustalać alternatywną trasę.

A teraz najlepsze:

Kierowcy mogą cieszyć się towarzystwem wirtualnego "pasażera" w formie trójwymiarowego awatara, siedzącego obok, stworzonego w rzeczywistości rozszerzonej. To nie są żarty.

Nissan IMs - podwyższony sportowy sedan - podoba Wam się taki pomysł?

Jak dużym autem jest koncept Nissan IMs?

  • Rozstaw osi: 2900 mm
  • Długość: 4845 mm (czyli wcale nie tak znowu długi…)
  • Wysokość: 1500 mm (czyli wcale nie taki wysoki :)
  • Szerokość: 1900 mm

Nissan IMs - podwyższony sportowy sedan - podoba Wam się taki pomysł?

Do następnego Nissana!

Zdjęcia: Nissan.

Autor: Michał Krasnodębski Facebook

Fan motoryzacji od dziecka, absolwent Wydziału Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej. W prasie motoryzacyjnej od 19 lat. Z radością tłumaczy język techniki motoryzacyjnej na mowę zrozumiałą dla każdego.

KOMENTARZE
Ładuję komentarze...