Mercedes-Benz S 500 Plug-In Hybrid

Mercedes-Benz S 500 Plug-In Hybrid

Mercedes-Benz S 500 Plug-In Hybrid

dat/articles/2013-08/mercedesbenz-s-500-plugin-hybrid-445.jpg
W gamie najnowszego Mercedesa Klasy S pojawiła się oszczędna i ekologiczna odmiana S 500 Plug-In Hybrid

Pozostała część artykułu pod najnowszym filmem z naszego kanału YouTube - zapraszamy do oglądania i głosowania na Wasze ulubione auta z zestawienia:

Mercedes-Benz S 500 Plug-In HybridW przypadku nowej odmiany Klasy S zwrot "oszczędna i ekologiczna limuzyna" nabiera nowego znaczenia. Producent podaje bowiem, że auto zużywa średnio 3 litry paliwa na 100 kilometrów i wydziela 69 gramów dwutlenku węgla na kilometr. Duża w tym zasługa silnika elektrycznego o mocy 80 kW i maksymalnym momencie obrotowym 340 Nm, który może stanowić jedyne źródło napędu nowego Mercedesa przez około 30 kilometrów.
Mercedes-Benz S 500 Plug-In HybridSilnik elektryczny współpracuje z turbodoładowaną jednostką benzynową V6 o pojemności 3 litrów, która rozwija 328 KM i 480 Nm, co przekłada się na łączną moc zestawu wynoszącą 436 KM. S 500 Plug-In Hybrid jest więc nie tylko wydajny paliwowo i ekologicznie, ale również bardzo dynamiczny.
Mercedes-Benz S 500 Plug-In HybridPrzyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 5,5 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Takie osiągi - a konkretnie przyspieszenie - dostępne są jednak tyko wtedy, gdy mamy naładowane akumulatory. Kierowca ma też do wyboru cztery tryby jazdy: Hybrid, E-Mode (tylko napęd elektryczny), E-Save (oszczędzanie energii zgromadzonej w akumulatorze, aby można ją było wykorzystać w późniejszym czasie) i Charge (ładowanie akumulatora podczas jazdy).

Zanim przejdziesz dalej - może chcesz dołączyć do najlepszej grupy na Facebooku, gdzie doradzamy sobie nawzajem, jakie auta warto kupić, a które należy omijać? Zapraszamy!

Mercedes-Benz S 500 Plug-In HybridJak przystało na hybrydę, model ten został też wyposażony w najnowszy system odzyskiwania energii oraz układ inteligentnego zarządzania energią Intelligent Hybrid, który w oparciu o dane z pokładowego systemu nawigacji satelitarnej potrafi tak skonfigurować system hybrydowy, aby odpowiednio dostosować jego działanie do wszelkich podjazdów, zjazdów, zakrętów i limitów prędkości, które pojawią się na kolejnych ośmiu kilometrach zaplanowanej trasy.
Mercedes-Benz S 500 Plug-In HybridAkumulator litowo-jonowy montowany na pokładzie nowej Klasy S może zostać doładowany z wykorzystaniem zewnętrznego źródła energii elektrycznej. W tym celu należy wykorzystać gniazdko umieszczone w tylnym zderzaku i dołączony kabel do ładowania.

KOMENTARZE